Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Studd kylling- Sprø utenpå og myk inni

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-14, 01:45   #1
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Studd kylling- Sprø utenpå og myk inni

Bilder her: PureFood Lifestyle.no

Kylling stappa med deilig hjemmelagd kjøttfase. Nam, så godt det var! Den er langstekt slik at den virkelig kunne jobbe fram alle de gode smakene sakte men sikkert. 130- 150 grader i ca 3 timer.



Du trenger:

1 rå kylling
400 gram kjøttdeig
1 egg
1 fløteskvett
Litt rød ternet cheddar ost
1 lite eple
1 gulrot
1 stor løk
Ønsket krydder
1-2 fedd hvitløksfedd og gjerne ferske urter
ca 20-30 g. smør
20140113_232025Jeg gjorde slik:

Kylling og kjøttdeig tempereres på benken mens jeg kuttet grønnsaker: Et lite eple, en halv løk, 1 gulrot.
Jeg lagde kryddersmør av hvitløk og smør og litt tørkede urter (av mangel på ferske)
Jeg lagde farsen: Kjøttdeig ble blandet med 0,5 finhakket løk, en fløteskvett, ett egg, litt ternet rød cheddar ost, to små båter med finhakket eple og krydder. (Osten er salt, og det er salt i krydderet så jeg saltet ikke ekstra)

Jeg la inn noen skiver av eple og løk kuttet i ringer i kyllingen.Jeg fylte kyllingen med farsen.

Jeg lagde en lomme mellom skinn og kyllingkjøtt ved å løsne forsiktig skinnet fra kyllingkjøttet i halen på kyllingen. Inn i denne lommen gned jeg inn smør så godt jeg kunne over hele kyllingen. Resten av smøret gned jeg inn rundt kyllingen. Kjøttet blir falleferdig mørt når man legger inn fett under skinnet, det trekker rett ned. Det er rett og slett et fantastisk tips jeg har plukket opp fra Jamie Oliver. Trust me- Kylling blir ikke det samme uten igjen.

Pass godt på kraften- spis den gjerne som suppe ved siden av maten, (eller spar den til en kyllingsuppe til kveldsmat ) bruk den som saus eller bruk den som fond

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 17-01-14, 10:33   #2
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Studd kylling- Sprø utenpå og myk inni

Dette høres yummi ut!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 20-01-14, 01:46   #3
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Studd kylling- Sprø utenpå og myk inni

mmm, nam, ja det ble kjempe godt Veldig greit at det ble farsedeig igjen også, så hadde jeg kjempegode karbonader hele dagen etterpå

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar

Emneord
kjøttfarse, kylling


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sprø pizzabunn frk_johansen Generell diskusjon 0 16-03-11 09:21
Bli brun du også (inni altså!) Megvel Lavkarbo generelt 2 31-08-10 20:55
Jeg går inni Fase 3 nå ... Mrs. Big Eurodiett 4 18-08-08 14:22
Sprø spor på ribbe KaizaMaria Spørsmål og svar 4 28-12-07 01:36
Holdt på å bli sprø!!! Skorpia Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 06-03-05 11:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no