Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hei!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-11, 02:40   #1
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Hei!

Jeg prøver å kjøre på skaldemannskost -

har gått på lavkarbo før.. Og raste ned 27 kg på 5 mdr..

Men etter et dårlig og torbulent forhold - la jeg på meg igjen ..

Så jeg lurer veldig på hvor i Trheim selger det kjøtt ganske rimelig i prisen?
Jeg VET altfor godt at jeg bør kutte ut PepsiMax - men jævlig vanskelig
Drikker utrolig MYE vann - minst 2 liter hver dag - noen dager noe mindre ja men ellers drikker jeg mye vann..

Ellers så spiser jeg :
Salat - i skåla er det : litt mais (vet det er feil, men ikke mye i salaten da), ost, biffkjøtt, litt rød paprika (feil igjen, sku vært grønn, men de på BigBite hadde ikke), isbergsalat, agurk og noe til jeg ikke husker i farta.. Til dressing hadde jeg rømme (litt kh i det)
Dette var noe jeg måtte ha mat i farta på city syd med barna og rakk ikke å spise frokost så ejg var sulten .. så det er bedre enn karb-rikt mat..

jeg stekte strimla svinekjøtt i masse meierismør og fløte..
Da de var ferdig stekt, hadde jeg litt mer meierismør under skåla før jeg la kjøttet oppi.. kokte litt brokkoli...
Det ble litt igjen - så et par timer senere spiste jeg opp resten...

Jeg føler meg litt hjelpeløs - for jeg har spist lavkarbo i 3,5 uker nå og merkes ikke stort på klærne (jeg veier ikke, for jeg har ikke badevekt )

så jeg tenkte å kjøre på hard kost i noen uker i såfall - så derfor lurer jeg på hvor jeg kan få tak i billig kjøtt som jeg kan kjøre på...
Og jeg har bacon i fryseren, men føler at de frister ikke, noe med smaken å gjøre, hva kan jeg gjøre?

Jeg skal ned ca 20kg... Vet ikke hva vekta mi er for øyeblikket, men sist jeg sjekka for leenge siden var jeg på 93 eller noe.... og høyden er 161...

Fint me svar

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:27   #2
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Sv: Hei :o)

Dytter opp her i håp på respons ;-)

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 21:33   #3
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hei :o)

Ang billig kjøtt, så er jo diverse kjøttdeiger ganske billige. Det samme er svinekoteletter. Også pleier jeg å se etter tilbud i de butikkene jeg handler i. Enten varer som går ut snart (er ofte 50%), eller generelle tilbud, hvor jeg hamstrer og fryser ned i porsjonsposer, evt lager store gryteretter og fryser disse ned. Vet ikke om det var til hjelp, men håper du fikk noen ideer i hvert fall.

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 01:28   #4
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Sv: Hei :o)

Gryteretter?? Var interessant dette - hva slags oppskrifter?
Kan du linke til denne oppskrift evt?
Men er ikke svinekoteletter ganske salta?

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 02:46   #5
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hei :o)

Opprinnelig lagt inn av trønderpija, her.

Gryteretter?? Var interessant dette - hva slags oppskrifter?
Kan du linke til denne oppskrift evt?
Men er ikke svinekoteletter ganske salta?

De jeg kjøper er ikke tilsatt salt
Jeg har ikke så mange oppskrifter på gryteretter, siden jeg er en sånn person som aldri har klart å følge en oppskrift til punkt og prikke i hele mitt liv, men blir jo inspirert av andres oppskrifter, da.
Jeg la ut et slags forslag til en chiligryte for en tid tilbake, og ellers er jeg veldig glad i currygryter hvor jeg bruker det kjøttet jeg måtte ha for hånden (alt fra kjøttdeig til kylling til fisk), curry paste, kokosmelk og det som fins av grønnsaker i huset.
Ellers kom dette opp da jeg søkte på "gryterett" i oppskriftsdelen av forumet. Kanskje du finner noe spennende der?!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 02:59   #6
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Sv: Hei :o)

Da prøver jeg å kjøre på svinekjøttet - siden jeg tror de er billigere enn nakkekoteletter OG mer kjøtt i de også..

Tusen takk for litt inspirasjon - har sittet i noen timer nå å lest rundt lavkarboforumet og føler meg litt "motivasjonssperre" nå selv om jeg har laget OElapper og alt annet klart til imorgen og evt nå etterpå før jeg legger meg

Føler at jeg er redd for å ikke gå ned i vekt - selv om jeg har lest på noen plasser her at det kan ta alt fra 2 uker til 8 uker før vekten reduseres..

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 03:08   #7
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hei :o)

Ja, du har noen spennende uker foran deg med å venne kroppen til det nye kostholdet, men jo bedre forberedt du er, dess lettere vil det gå (betyr fortsatt ikke at det blir lett, da). Men du har jo vært gjennom dette før, så da vet du mer hva du går til!
Lykke til, og skriv hvis du lurer på noe/trenger støtte(!)
Dette forumet er gull verdt

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 03:11   #8
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Sv: Hei :o)

Jeg er fullstendig forberedt på hva jeg begir meg ut på her
Og har vært medlem her tidligere og det var virkelig VERDT!!
Har hatt noen sprekk i de 3 ukene - 2 ganger på ei uke med noen kaker (juletrefest til jentene mine ) OG en hyttetur i forrige helg med ØL og 2xostekaker (spiste lavkarbo ellers) .. :P
Blir tøft å la være å ta noen øl til helga som kommer siden jeg ble bedt på fest.. Lurer på om jeg skulle ty til vin istedet siden de inneholder mindre 2gram sukker pr liter? Iflg jeg har lest rundt her....

Men siden det har gått noen år siden sist - så ting er litt bortglemt så jeg må bare ha dette forumet til å oppfriske hukommelsen og motivasjon til å fortsette

Er enig at forumet er gullverdt !

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:31   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hei :o)

Man skal jo helst holde seg unna alkohol den første tiden, men hvis du velger å gå for vin, er det best å sjekke ut hvor mye sukker akkurat den vinen du velger inneholder. Dette varierer nemlig endel. På polets hjemmeside kan du gå inn på de forskjellige vinene de fører, og sjekke ut hvor mye sukker hver og én av dem inneholder, slik som f.eks. denne som har 3,90g/l

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:49   #10
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Hei :o)

Rema1000 er vel den dagligvarebutikken som har noe av det rimeligste kjøttet mener jeg. Billige kjøttdeiger og kylling bl.a.

Og du, trenger jo ikke kutte ut pepsi max'en da! Men vær moderat Drikk et par glass på fredag og lørdag f.eks. Bare hold deg unna resten av ukedagene. Er litt hardt først, men så venner du deg til det, og du kan se frem med glede til helgen og du får drikke litt igjen.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:16   #11
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hei :o)

First price produkter er billige (f.eks. skinke, kylling, laks, bacon, ost, koteletter). Coop har billig kjøttdeig og karbonadedeig samt pølser med lite KH (Coops eget merke).

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:17   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hei :o)

Vi kjøper ofte nakkekoteletter fra Nordfjord til 29,- pr. kg. Knallgode! Prøvde oss på svinekoteletter (ikke nakke) fra Gilde her om dagen, var veeeeldig tørre synes vi... Kostet det samme, men det fordi de var på tilbud.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:56   #13
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Sv: Hei :o)

Lifejack - takk for tipset vurderer faktisk å ikke drikke i helga uansett etter noen runder i tenkeboksen. *fornuftig*

elanesse: takk for støtte skal være moderat på akk det ;-)

cyan - du sikter te Kiwi sikkert?

trilltrall - du nevnte ikke hvilke butikk? syns d er i grunn ok at kjøttet er tørt - bare hell i olje eller smør - og evt fløte - kjapt saftig kjøtt fordi jeg brukte å steke kjøttet litt tørr i ovnen så tilsette masse smør å en viss mengde fløte - dritgodt!!!

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:59   #14
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Hei :o)

Nei, handler bare bleier på Kiwi jeg Men de fører vel first price de også sikkert? Jeg kjøper FP produktene på Coop og Meny.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:38   #15
Bombus
Medlem
 
Bombus sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 74
Innlegg: 179
Bombus har en fantastisk aura rundt segBombus har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hei :o)

For et par år siden var kalkun rasende billig (Rema eller Bunnpris). Sjekk om det stemmer nå også. Da må du ha steikovn. Steke hele greia, skjære i skiver og fryse ned. Kan vel også skjæres i stykker og lage gryterett (som kyllinggryte). Skulle kanskje være litt igjen av kalkun i frysediskene etter jul?

Kalkun er jo veldig magert, så det må spises med fett fra andre kilder.

__________________


Bombus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, på en måte Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 00:11   #16
trønderpija
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 66
trønderpija er på en erverdig vei

Sv: Hei :o)

Opprinnelig lagt inn av Bombus, her.

For et par år siden var kalkun rasende billig (Rema eller Bunnpris). Sjekk om det stemmer nå også. Da må du ha steikovn. Steke hele greia, skjære i skiver og fryse ned. Kan vel også skjæres i stykker og lage gryterett (som kyllinggryte). Skulle kanskje være litt igjen av kalkun i frysediskene etter jul?

Kalkun er jo veldig magert, så det må spises med fett fra andre kilder.

Ja kyllinger å kalkuner har lite fettprosent ...
men smør har vi - olje har vi

Skal holde et øye åpent over evt tilbud på kjøtt
Takk for tipset

trønderpija er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse / egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no