Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Dag 5... nybegynner :-P

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-17, 14:46   #1
Spira76
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 149
Spira76 er ny på veien

Dag 5... nybegynner :-P

Hei.
Jeg leser og leser om lavkarbo og mat, oppskrifter og karbohydrater, fett og proteiner.. føler ikke jeg blir noe klokere eller mindre forvirret

Jeg føler at jeg får i meg veldig mye fett jeg.. hittils i dag ligger jeg på 8kh . 39protein og 82 (!) gr fett.
Fordi jeg prøvde fettkaffe på morgnen, og hadde kremfløte i eggehakken til lunsj i tillegg.
Skal sies at fett nivået ikke har vært like høyt de andre dagene, men fikk inntrykk av at dette var måten å gjøre det på?

Livredd for at jeg skal legge PÅ meg i stedet for å gå ned i vekt, kjenner jeg.
På disse 5 dagene har det ikke skjedd noe som helst på vekta, men det var ikke forventet at jeg skulle rase ned ørten kilo på en uke heller.
Til middag i dag blir det svin indrefilet, surret i bacon. Blomkål og brokkoli grateng.. og da blir det jo enda mer fløte og ost

Gjør jeg dette riktig, eller har jeg alt for mye fett på menyen i dag?

Spira76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-17, 14:57   #2
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Det tar tid for kroppen å tilvenne nytt kosthold så bare fortsett. Du spiser ikke for lite fett!

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 08:59   #3
Milie_V
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2017
Hvor: Telemark
Alder: 32
Innlegg: 266
Milie_V er ny på veien

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Du burde lese boken "spis deg ned i vekt" av Sten Sture Skaldeman. Han har selv gått ned 60 kg, i boken forklarer han om forholdstallet han brukte mellom fett/protein+karbo! Veldig interessant bok

Bare fortsett som du gjør nå
Lykke til!

Milie_V er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 17:51   #4
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Opprinnelig lagt inn av Spira76, her.

Gjør jeg dette riktig, eller har jeg alt for mye fett på menyen i dag?

Ikke vær redd for å få i deg fett, men det er en viktig betingelse og det er at du styrer unna karbohydrater og alkohol. For får kroppen det så forbrenner den ikke fett, men bare lagrer det og da blir det jo dobbelt så ille. Men ligger du på 8 karber om dagen og styrer unna alkohol, kan jeg ikke skjønne annet enn at kiloene kommer til å rase av snart.

Selv eter jeg f.eks. aldri om jeg ikke er sulten og det å komme bort fra faste måltider som en er tutet ørene fulle av at skal være så bra er en like stor bøyg som å tørre å ete fett. Det er mange år med hjernevask vi skal overvinne.

Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 24-07-17, 22:45   #5
Spira76
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 149
Spira76 er ny på veien

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Takker for svar alle sammen :-)
Teller karbo så jeg blir svett nå i begynnelsen, går vel mer eller mindre av seg selv etter hvert.
Alkohol drikker jeg ikke noe særlig av, sånn en gang eller to i året hvis jeg er uheldig :-P
Ligger på 15 karbo i dag, fornøyd med det :-) Syns vekta kan begynne å vise litt forandring snart, et par gram eller noe, sånn at jeg i alle fall får bekreftet at det jeg gjør funker.. tenk å bli utålmodig etter bare en knapp uke :-)

Spira76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 02:47   #6
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Noen blir rett og slett syke av fettmengden, men det betyr igrunn at de spiser for lite grønnsaker. Siden vi ikke spiser stivelse er det ikke noe i veien med å få i oss 5 om dagen, dvs 500g med grønt hver dag. Det er dog en utfordring at det lett kan spise opp alle de 15g og at du ikke vil ha noe igjen til kunstig sukker, melkeprodukter, ferskoster, ... Jeg ligger vel på ca. 30g/dag, derav minst 20g fra grønnsaker.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 10:51   #7
Spira76
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 149
Spira76 er ny på veien

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Jeg spiser grønnsaker hver dag, men merker det har en tendens til å gå i de samme typene hver gang, mye brokkoli og blomkål �� Tenkte å begynne å lage litt smoothie, det må jo være bra �� Drakk fettkaffe til frokost, en time etterpå var jeg så kvalm at jeg visst ikke hvor jeg skulle gjøre av meg.. var kvalm i nesten tre timer, hjalp når jeg drakk vann og fikk i meg lunsj ��

Spira76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 12:41   #8
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Opprinnelig lagt inn av Spira76, her.

drakk vann

Masse vann er viktig, selv drikker jeg nok litt vel mye vann, nærmer seg vel 8 liter fordelt over døgnet. Ikke nødvendig å drikke så mye da (vet jeg ligger i overkant av skalaen i vannforbruk), men vann med litt Fun light smak i tillegg kaffe, har blitt det som trigger belønningssenteret mitt nå og som jeg koser meg med gjennom hele dagen.

Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 16:17   #9
Spira76
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 149
Spira76 er ny på veien

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Jeg drikker vann igjennom hele dagen, men kvalmen ble borte når jeg drakk, for så å komme tilbake igjen 2 minutter etterpå :-) Men når jeg omsider fikk litt lunsj så forsvant den, bare slapp og trøtt etterpå :-)

Spira76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-17, 16:29   #10
Sofagubben
Seniormedlem
 
Sofagubben sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2017
Innlegg: 782
Sofagubben er en juvelSofagubben er en juvelSofagubben er en juvel

Sv: Dag 5... nybegynner :-P

Opprinnelig lagt inn av Spira76, her.

Jeg drikker vann igjennom hele dagen, men kvalmen ble borte når jeg drakk, for så å komme tilbake igjen 2 minutter etterpå :-) Men når jeg omsider fikk litt lunsj så forsvant den, bare slapp og trøtt etterpå :-)

Da er det bare å styre unna fettkaffe ihvertfall, ikke noe vits i å få i seg noe som gjør kroppen uvel.

__________________
Pure blooded frihetselskende og sannhetssøkende selvstendig individ.
Sofagubben er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo livsstil. Svar med sitat
Svar

Emneord
fett og proteiner, hjelpeløs, lavkarbo


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner India Ketolysekuren 8 24-01-11 00:00
Nybegynner LostinSpace Ketolysekuren 17 12-01-11 00:43
Spm fra en ung nybegynner Angelez Lavkarbo generelt 1 09-03-09 14:15
Nybegynner konepone80 Spørsmål og svar 8 22-02-09 10:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no