Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Kaffe og te?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-08-10, 12:11   #1
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Kaffe og te?

Dere andre som (prøver å ) følge Skaldeman - drikker dere kaffe og te?
Koffeinfri kaffe? Grønn te? Har dere noe oppi?
Jeg har aldri hatt noe i te, så den drikker jeg bar, men helst ulike typer fruktte, og den er jo svart, da. Drikker også noe grønn te.
For 8 uker siden, var cappuccino det beste jeg visste, med brunt sukker oppi... Nå er det selvsagt over og ut!
Nå drikker jeg en del kaffe med kremfløteskvett oppi, og synes det dekker mye av 'sukkerbehovet' mitt - blir liksom dessert etter måltidene for meg.
Er det helt håpløst for mange 'Skaldemanere' å drikke dette, eller kan jeg trygt fortsette?
Er ganske flink til å drikke vann også, men på jobb blir det mye te.
Vil gjerne ha andres erfaringer med dette.
(Synes det er litt lite aktivitet på dette underforumet, så må prøve å skape litt)

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-08-10, 12:45   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe og te?

Enkelte får blodsukkersvingning og dermed problemer med sultfølelse/stagnasjon av vekttap som følge av koffein-inntak, men dette har vært diskutert noen ganger her på forumet, og jeg har inntrykk av at det ikke nødvendigvis gjelder flertallet. Så lenge du ikke opplever noen problemer, synes jeg du skal kose deg med både kaffe og te. Det gjør jeg! (Da også med en fløteskvett iblant - en klype stevia i teen nå og da)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:03   #3
Natemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finmark
Innlegg: 13
Natemora er på en erverdig vei

Sv: Kaffe og te?

Jeg drikker både kaffe og te men har gått med massevis i vekt(44 kg). Lest flere steder at kaffe ikke er bra for vektmedgang, men det var en last jeg ikke har klart og slutte med... Savna også Cappucino i starten men har begynt og lage min egen variant hjemme med Espresso + 1 dl fløte som varmes og skummes med melkeskummer og litt stevia oppi. NYDELIG

Natemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:14   #4
unaturligslank
Medlem
 
unaturligslank sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 428
unaturligslank er på en erverdig vei

Sv: Kaffe og te?

Står det næringsinnhold på teen?
Jeg drikker verken kaffe eller te, men hadde jeg gjort det hadde jeg nok fortsatt med det, selv på Skaldeman. Men selvfølgelig uten søtning av noe slag.

Revurder det heller om du når et platå.
Jeg synes også det hadde vært supert med litt mer prat på Skaldemantrådene!

__________________
Dag 0 dager uten sprekk!!


unaturligslank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman 50+ Svar med sitat
Gammel 27-08-10, 21:40   #5
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Kaffe og te?

Skaldeman selv drikker og drakk masse kaffe da han gikk ned i vekt. Så lenge det ikke stopper en evt. vektnedgang er det neppe noe problem.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 06-09-10, 19:12   #6
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Kaffe og te?

Uh, jeg har litt tvilsomme erfaringer med kaffe; drakk ca. 1l svak presskannekaffe med en skvett fløte i, og gikk ikke ned.
Så, nå drakk jeg mørk brent koffeinfri kaffe en uke (8-10 kopper om dagen med en skvett fløte i), og gikk ned 1kg på en uke!

Så for meg er koffein/tein definetivt ut....stopper vektnedgangen, akkurat som alle typer nøtter. Heldigvis ikke melkeprodukter...

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 19-09-10, 23:10   #7
annepannekanne
Juniormedlem
 
annepannekanne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 22
annepannekanne er på en erverdig vei

Sv: Kaffe og te?

LaVidaE: Hvor finner du mørkbrent koffeinfri kaffe? Jeg drikker vanligvis mørkbrent kaffe- så å finne den dekoffeinerte versjonen hadde gjort alt litt lettere....Friele sin (grønn pakke) er vanlig brent.

annepannekanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: likte Fedon godt, men nå er det Atkins! Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 21:55   #8
Malbenus
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
Malbenus er på en erverdig vei

Sv: Kaffe og te?

Må ha KAFFE!

Alvorlig talt, jeg trenger ikke kaffe men det er deilig med en kopp (eller flere..) om morgenen når man ikke helt har våknet.

Skulle gjerne drukket mer te, men jeg klarer rett og slett ikke smaken av te uten noen form for søtningsmidler. Det byr meg imot. Gammel vane, rett og slett. Kaffen, derimot, trenger jeg ikke noe søtningsmidler, den skal helst være svart som natta.

Malbenus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Paleo Svar med sitat
Gammel 27-09-10, 19:29   #9
Clockwork
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Drammen
Innlegg: 103
Clockwork er på en erverdig vei

Sv: Kaffe og te?

Begynte å drikke kaffe først ETTER at jeg starta på Lavkarbo faktisk, har gått helt fint for min del. Nå skal det sies ikke at jeg ikke drikker like mye som de virkelig hardbarka kaffedrikkerne da, går vel 2 kopper om dagen i snitt vil jeg tro. Gjerne med en god skvett kremfløte.

Clockwork er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 11:48   #10
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Kaffe og te?

Opprinnelig lagt inn av annepannekanne, her.

LaVidaE: Hvor finner du mørkbrent koffeinfri kaffe? .

I Spania!
Har ikke funnet her i landet selv om har trålet alle butikker i Oslo.
Drikker derfor meget svak Nescafe dekoff, men det er 75g karbo i ett glass...fryktelig!
Har prøvd ¨drikke earl grey te med fløte som jeg synes er nydelig, men sliter med halsbrann og smerter.
ikke sikker på om magesekken/halsen er irritert fordi jeg drikker.
-varm drikke
-koffein/tein

men det er like ille på koffeinfri kaffe....

Kan ikke leve uten noe varmt å drikke....

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 29-09-10, 12:46   #11
Khi
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 108
Khi er på en erverdig vei

Sv: Kaffe og te?

Stockfleths hadde koffeinfrie hele kaffebønner. (Dvs, i hvert fall den i Grensen) De maler dem for deg om du spør. Kjøpte det egentlig bare for å ha noe kaffe å drikke om kvelden uten å få tull med innsovning etterpå.

Khi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Te og kaffe Slankerinna Oppskrifter 2 27-04-11 16:47
Kaffe? siljem87 Spørsmål og svar 2 25-09-09 21:39
Kaffe! mocca75 Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 4 18-06-08 21:29
Kaffe Hannehk Ketolysekuren 6 10-06-08 18:44
Kaffe? nøtte Induksjonen 9 04-03-05 15:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no