Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldemann og stoffskifte

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-07-09, 11:46   #1
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Skaldemann og stoffskifte

Hei!
Jeg driver å vurderer frem og tilbake vilken kostholdsfilosofi jeg skal prøve på. Har bøkene til Atkins hjemme, men har nå også bestilt 2 av Skaldemans bøker. Det har seg sånn at jeg har hypothyreose (lavt stoffskifte) , har også fått beskjed om høyt kolesterol (6,7) og høyt blodtrykk pluss D og B12 vitaminmangel. Alt hører sammen med stoffskiftesykdommen. Er det noen her som har noen erfaring med eller vet hvordan et kosthold som Skaldemans kan påvirke disse tingene?
Er det en dålig blanding eller vill det være gunstig?
Jeg ble egentlig satt på veldig høy dose kolesterolsenkende medisiner men jeg er bare 27 år og har en veldig dålig følelse rundt begynne med dette så tidlig. Så nå har jeg fått 6 uker på meg til å prøve å bedre dette selv - på egen hånd. Hypothyreosen tar jeg levaxin for.

Håper noen kan svare på dette!!


Sist redigert av Cornelia : 06-07-09 kl 12:17.
Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:18   #2
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Skaldemann og stoffskifte

Hei.
Har du lest på kostdoktorn. Masse bra om kolesterol.
http://www.kostdoktorn.se/kategori/kolesterol
Men det er jo veldig lenge sia du skreiv det innlegget. Så du har kanskje funne ut meir på egen hånd. Eg er jo ganske ny, men har lest en del. No ska eg bare prøve d ut i praksis. Du har mange oppskrifter som ser veldig gode ut.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:36   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann og stoffskifte

Ble veldig nysgjerrig på hva resultatet ble, jeg, Cornelia!

Høres temmelig villt ut i mine ører å sette en ung jente på kolesterolsenkende medisiner uten å prøve andre ting først, alle andre ting!
Statiner kan gi store problemer med muskel- og leddsmerter og bør bare bukes dersom alt annet er prøvd.

Så, hva ble det til???

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-08-10, 08:37   #4
Curly Sue
Nytt Medlem
 
Curly Sue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Alder: 46
Innlegg: 2
Curly Sue er på en erverdig vei

Sv: Skaldemann og stoffskifte

Hei!

Skaldemans kosthold kan fjerne hypothyreosen og normalisere kolesterolverdiene. Har /hadde selv lavt stoffskifte, men har nå sluttet med levaxin. Grunnen til det er at når man går en stund på den medisinen kan den ødelegge skjoldbruskkjertelen for godt. Levaxin fører ikke til et normalt stoffskifte. Når man går på den produserer man allikevel mindre stoffskiftehormoner enn andre uten hypothyreose.
Jeg tar nå "Kelpasan" som du finner på helsekost forretninger. Det er fra sjøgress (stillehavet), og det er det en av de få naturlige produktene som kan øke stoffskiftet. I tillegg har jeg tatt hypnose for å øke stoffskifteproduksjonen (ja, det er mulig og effektivt). Er selv hypnoterapeut og bruker det hyppig på mennesker med hypothyreose.

Lykke til

Jannike

Curly Sue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skaldemann bertha regine serigstad Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 16-06-08 19:17
Å gi blod når man går på Skaldemann? Goggen Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 22-05-07 11:26
Ny på Skaldemann El-longo Spis deg ned i vekt med Skaldeman 5 11-02-07 22:38
Hei skaldemann, har lest boka di nå! Vigdinil Spis deg ned i vekt med Skaldeman 9 11-02-06 16:55
Skaldemann i Dagbladet i dag som en av 15! leenam Nyheter / media 3 06-02-06 16:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no