Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-04-12, 01:23   #1
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Bilde på bloggen min : http://nytlavkarbo.blogspot.com/2012...ghurtfyll.html

Det var første gangen jeg lagde disse, så oppskriften har sikkert mulighet for forbedringer, særlig med tanke på fremgangsmåte. Endte opp med å måtte dobbeldyppe disse i sjokolade for at det skulle bli tett.


Ingredienser:

ca 500 g avrent tyrkisk eller gresk yogurt
Sukrinmelis etter smak
1 ts vaniljepulver

Smak til.

Mørk sjokolade min. 70 % ca 200 g.

Har blitt tipset om å ha stevia med jordbærsmak i, og veldig finhakkede valnøtter, det høres kjempedigg ut

Her følger måten jeg kommer til å gjøre det på neste gang: (foreløpig uprøvd men bør gå bra):

Bre yoghurtmassen ut i en liten langpanne som er kledd med bakepapir. Sett i frysen. Del i biter når den er frossen og dypp i sjokolade.

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 10:11   #2
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Anbefaler denne, den ble kjempegod. Og grei å redusere oppskrifta hvis en vil også.
Jeg laget den som det anbefales her, med å fryse masse, skjære den i biter og dyppe i sukkerfri hjemmelaget sjokolade.

I tillegg hadde jeg litt jorbærstevia i yogurtmassen, så ble den litt fruktig frisk.

Når jeg prøver neste gang, tror jeg kanskje jeg skal prøve å karamellisert litt Tagatesse, evet. Rundt litt valnøtter som knuses i pittesmå biter å ha i yogurtmassen. Er det ikke sånne bittesmå biter i Soho sjokeladen da sånn originalt? ...mimre.

De ble veldig friske og gode disse. Takker for oppskrift.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 21:13   #3
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Tror det er sånne kjekskuler i orginalen, men sånn krokan av mandler og tagatesse er kjempegodt i is og er sikkert supert i disse

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:45   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

for å holde yoghurtfyllet stivt, må det være i fryseren hele tida da? eller er det noe som gjør det stivt?er fyllet veldig godt?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:47   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Spennende!


Jeg ville nok blandet i hvit sjokolade i fyllet, ganske sikker på at det var i orginalen. Kjekskulene ville jeg nok ikke savnet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 22:56   #6
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

for å holde yoghurtfyllet stivt, må det være i fryseren hele tida da? eller er det noe som gjør det stivt?er fyllet veldig godt?


nam nam, veldig gode tips Hvit sjokolade...aaah... Og takk for anbefaling

De holder seg fint i kjøleskap også når de er dekket i sjokolade. Hadde noen som var delt i to, og fyllet rant ikke ut, men det er mykt, ikke veldig stivt...

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:02   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

ok, takk. Har du prøvd å lage konfekt/fudge med tofu? Sånn at man slipper så mye fett fra smør. Det blir nok stivere også. Mulig man kan tilsette yoghurten noe for å få det stivt også, men det er kanskje meningen her at det skal være kremkonsistens?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:10   #8
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

ok, takk. Har du prøvd å lage konfekt/fudge med tofu? Sånn at man slipper så mye fett fra smør. Det blir nok stivere også. Mulig man kan tilsette yoghurten noe for å få det stivt også, men det er kanskje meningen her at det skal være kremkonsistens?

He he, meninga og meninga.. oppskriften er et resultat av at jeg ikke fikk til yoghurtnøtter... har ennå ikke fått prøvd ut dine, så det gleder jeg meg fortsatt til Har aldri prøvd å bruke tofu i konfekt nei, nå er jeg en stor smør tilhenger jeg da, men det høres spennende ut! Hvordan fikk du trekket til nøttene dine stive?

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:19   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

He he, meninga og meninga.. oppskriften er et resultat av at jeg ikke fikk til yoghurtnøtter... har ennå ikke fått prøvd ut dine, så det gleder jeg meg fortsatt til Har aldri prøvd å bruke tofu i konfekt nei, nå er jeg en stor smør tilhenger jeg da, men det høres spennende ut! Hvordan fikk du trekket til nøttene dine stive?

Beklager at jeg ikke kan hjelpe deg, fordi den oppskriften er bare noe jeg har funnet. Har ikke testa den selv. Står det ikke i oppskriften?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:26   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

dette må prøves med nøttemel istedenfor hvete og sukrinmelis fremfor sukker:http://www.yummly.com/recipe/Tofu-Fu...es?servings=12

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 23:42   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

her har jeg forresten oversatt de amerikanske målene på en halv posjon:
170g udrenert tofu
1 ss olje
1 knivsodd salt
litt vanilje
250 g sukrinmelis (her vil jeg bytte ut noen gram med stevia og suketter)
64 g kakao
40 g kaffe(vann)
70g tørrvare, f.eks mandelmel, proteinpulver, kokosmel, peanøttmel, hasselnøttmel
steks på 170 grader i ca 25 min, avkjøles i pannen og settes så i kjøleskap.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 00:51   #12
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Går nok an å bruke johannesbrødkjernemel, xanthan gummi eller guar gummi for å få yoghurtfyllet fastere. Xanthan og guar er vel det som oftes bruker i kommersielt godter o.l. så mulig det vil gi best resultat (hvis ikke det foretrekkes pga. pris).

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 01:27   #13
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Går nok an å bruke johannesbrødkjernemel, xanthan gummi eller guar gummi for å få yoghurtfyllet fastere. Xanthan og guar er vel det som oftes bruker i kommersielt godter o.l. så mulig det vil gi best resultat (hvis ikke det foretrekkes pga. pris).

Det tenkte jeg også og brukte xantan gummi, det var ikke vellykket..

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 17:17   #14
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Har yoghurten i frysen nå. Spent! Jeg hadde ikke jordbærstevia, men tok i to-tre dråper med vaniljestevia og en dråpe karamell-stevia. Søtet ellers med Tagatesse. Blandingen smakte i hvert fall veldig godt før den gikk i frysen.

__________________


Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 17:17   #15
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Ååh, Soho! Jeg må prøve dette en dag.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 19:51   #16
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Det tenkte jeg også og brukte xantan gummi, det var ikke vellykket..

Så rart. Hvordan ble resultatet da?

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 22:25   #17
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Så rart. Hvordan ble resultatet da?

Det ble tykkere, men seigt og gummiaktig... ekkelt.. og klissete, hadde ikke funka uten et trekk av noe slag rundt (som smeltet sjokolade) kanskje jeg hadde for mye.. eller for lite..?? Er muligens verd et forsøk til.. Har noe yoghurt stående.. Bør vel også sies at jeg ikke har brukt så mye av den boksen tidligere, så er kanskje ikke kjent nok med produktet..

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 22:32   #18
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Re: Sv: Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Det ble tykkere, men seigt og gummiaktig... ekkelt.. og klissete, hadde ikke funka uten et trekk av noe slag rundt (som smeltet sjokolade) kanskje jeg hadde for mye.. eller for lite..?? Er muligens verd et forsøk til.. Har noe yoghurt stående.. Bør vel også sies at jeg ikke har brukt så mye av den boksen tidligere, så er kanskje ikke kjent nok med produktet..

Beklager om jeg har skrevet det før, men jeg tror litt vaniljeproteinpulver kan stive det opp litt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 06:56   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Går nok an å bruke johannesbrødkjernemel, xanthan gummi eller guar gummi for å få yoghurtfyllet fastere. Xanthan og guar er vel det som oftes bruker i kommersielt godter o.l. så mulig det vil gi best resultat (hvis ikke det foretrekkes pga. pris).

Jeg ville heller prøvd med tragant, tror jeg! (Men jeg var aldri en enorm Soho-fan, så her er en sjokolade-herlighet jeg står over, foreløpig. )

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 09:44   #20
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg ville heller prøvd med tragant, tror jeg! (Men jeg var aldri en enorm Soho-fan, så her er en sjokolade-herlighet jeg står over, foreløpig. )

Blir det ikke enda mer seigt av tragant? Er jo det man bruker i ting man vil skal være seige..

Tror kanskje jeg vil prøve med xanthan gummi selv hvis jeg får somla meg til å prøve denne oppskrifta, hvis det blir seigt og gummiaktig har en nok brukt for mye ja.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 10:46   #21
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Må bare si at den var veldig frisk og god uten noe som gjorde den stiv inni også altså det ble liksom mere en litt anderledes sjokolade / godteri. At det smelter litt raskt i munnen etter at en har tygd over sjokoladetrekket var noe av det som var godt.

Men mulig jeg prøver med litt proteinpulver selv en gang. Nå er det en smalhansperiode for min del. Ble mye lavkarbogodis i påska.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 19-04-12, 00:28   #22
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Re: Sv: Re: Soho (sjokolade med yoghurtfyll)

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Må bare si at den var veldig frisk og god uten noe som gjorde den stiv inni også altså det ble liksom mere en litt anderledes sjokolade / godteri. At det smelter litt raskt i munnen etter at en har tygd over sjokoladetrekket var noe av det som var godt.

Men mulig jeg prøver med litt proteinpulver selv en gang. Nå er det en smalhansperiode for min del. Ble mye lavkarbogodis i påska.

Kult at du likte den Tiki, takk

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar

Emneord
konfekt, lavkarbo sjokolade, soho


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Rå sjokolade? Tami Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 23-02-11 10:40
Sjokolade Dååris Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 14-08-10 20:58
Sjokolade cillesnuppa Kake/dessert og snacks 5 08-04-09 19:13
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
70 % sjokolade kontra 85 % sjokolade donjuanwannabe Lavkarbo generelt 1 28-11-04 18:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no