Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg feil?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-11-10, 10:11   #1
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Hva gjør jeg feil?

Jeg er så frustrert! Har nå fulgt lavkarbo-kost (forholdsvis ketolyse-kuren) i en måneds tid nå, og jevnt over har frustrasjonen kun bygget seg opp. Det startet bra: første dagene raste jeg ned 2,5kg og jeg var overlykkelig. Deretter har det kun gått oppover igjen. I dag veier jeg noen gram over utgangspunktet!! Hva skjer? Hva gjør jeg feil? Jeg hadde som mål å gå ned minst 5kg til jul, men nå ser jo dette bare håpløst ut!

En normal dag for meg kan se slik ut:

Frokost: 2-3 kokte egg m.smør (evt noen salami-skiver til)
Lunsj: Avocado m. ost eller et egg. Eventuelt tunfisksalat m. ost og CF
Middag: Kylling, biff, svin etc. med soppstuing av CF og fløte, alt stekt i smør. Grønn salat til.
Kvelds: Noen skiver salami m.smør og evt litt ost

Plugger inn all maten min på diett.no, og så og si hver dag havner jeg på forholdet Fett 70% Protein 28% Karbo 2-3%

Jeg trener ganske mye; minimum 3-4 ganger på treningssenter (styrketimer, spinning, aerobic etc.) og de dagene jeg ikke trener går jeg tur .
Har enda ikke hatt noen form for utskeielser, det eneste er at det innimellom har blitt litt mye vindrikking (kun rødvin) og litt ekstra nøttespising. Har dessuten godtestreik, så har ikke spist noe sukkerholdig snop (eller snop overhodet, for den saks skyld) siden august. Men den siste uka har jeg vært kjempestrikt, og passer også på å holde kaloriene noenlunde lavt. Dessuten har jeg valgt å kun ha ost i ett av måltidene mine, da jeg har veldig lett for å spise altfor mye av det. Elsker ost!

Veier pr dags dato 66,7kg og er 169cm høy. Har innmari lyst til å komme meg ned til 60-61kg før jul. Burde ikke dette vært mulig?

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 10:58   #2
snartslank?
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 174
snartslank? er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hei!
I følge ketolyse så spiser du riktig synes jeg. Men det du må tenke på er at du er godt innenfor normalvektig..og da vil ikke ketolyse-kuren være til hjelp for deg å gå ytterligere ned! Den vil regulere vekta... Og det er en kur for de som er min 10kg overvektig, og det er jo ikke du, Heldige deg!!

snartslank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 11:27   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Hva gjør jeg feil?

Jeg er enig med snartslank. Du ønsker å gå fra BMI på 23 til BMI 21, og jeg tror ikke det er så enkelt uansett kur.

De første 2-3 kiloene du mistet, var sikkert vann i kroppen.

Siden du trener så mye, så har du en del muskler. De veier mer enn fett, men gjør at kroppen din ser slank og veltrent ut. Bildet du har lagt inn på profilen din støtter det.... du har drømmekroppen for alle overvektige damer. Hvis du hadde levd mer rolig, ikke trent i det hele tatt, så hadde du kanske sett litt rundere ut. Selv om du veide 2-3 kilo mindre!

Jeg vet ikke hva du skulle gjøre annerledes på et lavkarbo kosthold. Du spiser perfekt, men du har ikke mer å bli kvitt, synes jeg.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:05   #4
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hvorfor vil du ned i vekt? Du er jo normalvektig?
Kanskje du heller skal fokusere på cm-mål og ikke kg-mål - du trener en del så da bygger jo kroppen mest sannsynlig muskler, det vil jo øke vekta di etterhvert.

Dessuten er ikke ketolyse for alle og i utgangspunktet er det jo ikke anbefalt en gang til dem som bare skal ned noen få kg.

Jeg ville nok prøvd å ikke tenke så mye på vekta, heller være fornøyd at kroppen er frisk og rask. Du trener jo, så du holder deg jo i form regner jeg med. Du har god grunn til å være stolt av deg selv

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 15:29   #5
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva gjør jeg feil?

Du har en nice avatar da hehe *sikle*

*dra til seg tunga og gi deg ett råd* hmmm, har ingen råd akkurat nå jeg. *flire*

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 16:45   #6
rhubarb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 22
rhubarb er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hei! Jeg har akkurat samme problemet som deg, bortsett fra at jeg går på Atkins (men vegetarvariant). Virker som vekta mi har stoppa på 63, men jeg vil ned til 57-58:/ Uff, håper noen har noen råd!

__________________


rhubarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rose Elliots vegetarian low carb diet Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 18:43   #7
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Takk for tilbakemelding alle sammen! Har hørt det der før, men bør jeg da eventuelt gå over til en annen lavkarbo-diett? For eksempel Atkins, som nevnt over her? Har selv bare lest meg opp på ketolysekuren, så det er den jeg "kan". Ville noe annet vært mer gunstig for meg?

Jeg vil gjerne ned til 60kg, da jeg har vært nede der før, og følte meg så bra da!!

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 18:45   #8
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Du har en nice avatar da hehe *sikle*

*dra til seg tunga og gi deg ett råd* hmmm, har ingen råd akkurat nå jeg. *flire*

Haha! Jo, takk

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 19:02   #9
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg feil?

Erm, hva skal jeg si? spis mindre og tren mer, men fortsett å kutte ned på kh og se opp for kcal. Etter bilde å dømme så kan du egentlig ikke gå så mye ned i fett? Etter bildet å dømme så ser jeg heller ikke problemet
Det eneste jeg kan se at du kan gå ned på er muskler, og det er jo noe man ikke ønsker.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-11-10, 19:04   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hei! Jeg er nok enig i at det ikke ser ut til at du MÅ gå ned mer i vekt. Det du som trener så mye kanskje ønsker er lavere fettmasse? Har du testet deg på en avansert maskin som de gjerne har på treningssenterene? Der kan du jo lettere få et bilde av om du går ned i fettmasse og opp i muskelmasse. I tillegg lurer jeg på om du drikker nok vann i løpet av en dag? Trener du så mye du gjøre og er ca 170 høy - kanskje du bør spise litt MER mat?
Husk at kroppen over tid venner seg på både treningsbelastning og matinntak selv om det er lavkarbo. Dette spesielt da du er normalvektig. Du kan også prøve å variere litt med å øke på med karbo og redusere på fett et par uker og så gå tilbake på lavkarbo for å se om det vil gjøre noen forskjell.

Fettmasse og målebånd tror jeg vil gi deg bedre bilde av sammensetningen i kroppen din - kg blir litt misvisende for som noen sier så veier muskler mer enn fett

Litt nysgjerrig på hvordan du opplever å trene såpass på lavkarbo kontra høykarbomat? Jeg opplever at jeg er mye sterkere og mer utholdende enn tidligere, og går ikke lenger HELT tom. Har i tillegg lite muskelverk etter trening med unntak av de to første gangene når jeg starter i forrige uke. Øker kraftig på med motstand - og har knapt mistet muskelstyrke på de 6 mnd jeg ikke har trent. Dette er gøy! Fått ny PT også og begynner i morgen. Hun er fitness-dame så jeg både gleder og gruer meg til litt smerter i morgen hehe.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 18:10   #11
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Igjen; takk for svar alle mann! Nå skal det sies at på det bildet som kommer opp når jeg skriver, er den vekta jeg vil ned til. Med andre ord: ikke noe sykelig vektmål!
Det er 6kg ned fra der jeg er i dag, og den absolutte trivselsvekta mi.

Men ja, det er vel muligens mer snakk om ned i fettprosent for å bli mer markert óg. Har ikke testet meg på sånn bodymass-maskin nei, Nerthus, men det skulle jeg gjerne ha gjort! Er dessverre fattig student, så det får vente til nærmere jul.

Når det kommer til vann-drikking vil jeg definitivt si at jeg drikker nok. Det går iallefall 4-5 Imsdal-flasker daglig, om ikke mer. Også ja, jeg måler kroppen én dag i uka sammen med veiinga, og jeg ser jo at centimeterne krymper noe. Men klarer ikke å legge vekk tankene rundt vekta! Dessuten blir det så dumt når jeg føler jeg ofrer såpass mye, er såpass flink til "ingen" nytte om du forstår.

Når det kommer til treninga er jeg HELT enig med deg! Opplever det kun positivt å trene på lavkarbo-kost, føler jeg har mye mer energi enn tidligere og er mer utholden. Også at jeg er mye sterkere. Veldig deilig! Men i det siste har jeg hatt hodepine så og si hver eneste dag, samt en del kvalme, og da er det ikke så fristende å trene dessverre.
Lykke til med ny PT, gjerne fortell om hvordan det gikk!

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:12   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Hodepine og kvalme er jo ikke bra - husk du trener mye og det er ikke mye karbo i maten din Hva med å øke litt på grønnsakene?

Hadde en flott time med pt idag - er så sliten at jeg ikke klarer løfte armene... hehe... er så mye sterkere enn før, og hun ble imponert over at når det var stopp - så var det bare tre dype drag med pust også kunne jeg fortsette litt til Hadde dette vært på vanlig kosthold hadde stopp faktisk betydd stopp Dødssliten, ganske smertefullt underveis men GØY!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:22   #13
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Ja, jeg må bli flinkere med grønnsaker! Spiser mye avocado, da

Jøss, det hørtes jo kjempebra ut! Virkelig ikke verst når en PT som også er fitness-utøver blir imponert. Tydelig at lavkarbo fungerer for deg, og det er jo supert! Det beste er jo når en kjenner effekten av det!!

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 20:35   #14
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av t.molko, her.

Igjen; takk for svar alle mann! Nå skal det sies at på det bildet som kommer opp når jeg skriver, er den vekta jeg vil ned til. Med andre ord: ikke noe sykelig vektmål!
Det er 6kg ned fra der jeg er i dag, og den absolutte trivselsvekta mi.

Din mentale trivselsvekt ja, men det er ikke sikkert at kroppen din er enig i det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 00:08   #15
t.molko
Juniormedlem
 
t.molko sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 21
t.molko er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Det er sant, men jeg må jo få bestemme! Hehe. Men ville dere anbefalt meg å skifte diett? Om det stemmer at ketolysekuren er mer vektregulerende, og ikke fungerer dersom jeg ikke er overvektig?

t.molko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for første gang, egenkomponert! Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 00:12   #16
rhubarb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 22
rhubarb er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg feil?

Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer på om det er det samme med Atkins? Evt. om trådstarter bør skifte fra ketolyse til Atkins? At det ikke funker på normalvektige altså...jeg har iallefall mistet mye av motivasjonen i det siste pga null framgang, så håper noen kan svare!

__________________


rhubarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rose Elliots vegetarian low carb diet Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:04   #17
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av rhubarb, her.

Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer på om det er det samme med Atkins? Evt. om trådstarter bør skifte fra ketolyse til Atkins? At det ikke funker på normalvektige altså...jeg har iallefall mistet mye av motivasjonen i det siste pga null framgang, så håper noen kan svare!

Jeg går også etter ketolysekuren,jeg å er normalvektig 73 kg og 174 høy.Jeg ønsker å ned til ca 65 kilo.Det har gått veldig tregt ned til meg også 3 kilo på 4 uker,2.5 kg den første uka.Du kan fint gå på ketolysekuren,det er jo omtrent det samme som atkins.Det er lurt å følge med kalori inntaket,det gjør jeg også.Jeg trener mye også.Jeg tror jo mere normalvektig man er jo vannskeligere er det å gå ned,jeg vet det for jeg har gått ned 40 kilo for 6 år siden.Jeg tror trening litt kaloritelling og lavkarbo blir løsningen for meg nå for å gå ned.Ligger på rundt 1500 kcal pr.dag.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:06   #18
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg går også etter ketolysekuren,jeg å er normalvektig 73 kg og 174 høy.Jeg ønsker å ned til ca 65 kilo.Det har gått veldig tregt ned til meg også 3 kilo på 4 uker,2.5 kg den første uka.Du kan fint gå på ketolysekuren,det er jo omtrent det samme som atkins.Det er lurt å følge med kalori inntaket,det gjør jeg også.Jeg trener mye også.Jeg tror jo mere normalvektig man er jo vannskeligere er det å gå ned,jeg vet det for jeg har gått ned 40 kilo for 6 år siden.Jeg tror trening litt kaloritelling og lavkarbo blir løsningen for meg nå for å gå ned.Ligger på rundt 1500 kcal pr.dag.

Dette var skrevet til trådstarter.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:08   #19
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av rhubarb, her.

Ikke for å kuppe tråden, men jeg lurer på om det er det samme med Atkins? Evt. om trådstarter bør skifte fra ketolyse til Atkins? At det ikke funker på normalvektige altså...jeg har iallefall mistet mye av motivasjonen i det siste pga null framgang, så håper noen kan svare!

om du har en bmi på 22,1 og mål på 20 er det ikke rart det er vanskelig.. Da blir du jo på grensa til undervektig...Ikke rart kroppen protesterer

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:12   #20
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Dette var skrevet til trådstarter.

Foresten så vidt jeg har forstått på dette forumet ,er alle ketogene dietter vektregulerende.Så det er nettopp derfor normalvektige vil gå ned ved å telle kalorier i tilegg.Det er kanskje ikke nok med bare å telle karber.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:21   #21
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

om du har en bmi på 22,1 og mål på 20 er det ikke rart det er vanskelig.. Da blir du jo på grensa til undervektig...Ikke rart kroppen protesterer

Jeg er egentlig ganske enig med deg,men noen ganger kan det være grunner til at man ønsker å ned di få kilone.For min del er det for at jeg springer en del konkuranse løp om sommeren,og jeg springer fortere når jeg er 65 isteden for 73.Å normalvekt for meg er alt fra 65-75 kilo.Så det er vel litt hva man føler for selv.Jeg har å vært 40 kilo overvektig,og vet det kan virke banalt å gå ned i vekt når en er normalvektige.Men folk må få velge selv.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:22   #22
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva gjør jeg feil?

Lavkarbodietter er vektregulerende, så alle vil stort sett havne på den vekta kroppen mener den skal ha.

Men du trenger ikke gå ned noe, og jeg vil tippe at fettprosenten din er ganske lav fra før av. Å ha lav fettprosent fører til en del ubehag jeg værtfall ville holdt meg langt unna, dessuten kan man ikke forvente å veie det samme når man er 21 som når man var 16, ettersom skjelettet og kroppen ikke er ferdig utvokst før man er ca 25. Det handler jo mer om å ha en sunn vekt og ikke den vekta man selv vil ha når det er kontraindikasjoner på disse.

Jeg vet om værtfall 3 stykker her inne som ØNSKER å være undervektig, og for å være helt ærlig - det skremmer meg litt. Jeg har også en del hysteri rundt min egen vekt, men jeg er for feit da og kan godt tape litt og det vil bedre min helse. Det vil ikke bedre noens helse (sett bort fra det psykiske i sitt eget bilde, ve og vel) å være undervektig. Tenk på det

Etter min mening gjør du ingenting feil. Det er bare kroppen som ikke syns det er noe særlig vits å kvitte seg med fett. Atkins og ketolyse har de samme prinsippene, så det er egentlig lite å vinne på det, bortsett fra at atkins har en streng induksjon (ketolyse har forsåvidt også induksjon de første 4 ukene) og gradvis opptrapping av matvarer.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:30   #23
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hva gjør jeg feil?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg er egentlig ganske enig med deg,men noen ganger kan det være grunner til at man ønsker å ned di få kilone.For min del er det for at jeg springer en del konkuranse løp om sommeren,og jeg springer fortere når jeg er 65 isteden for 73.Å normalvekt for meg er alt fra 65-75 kilo.Så det er vel litt hva man føler for selv.Jeg har å vært 40 kilo overvektig,og vet det kan virke banalt å gå ned i vekt når en er normalvektige.Men folk må få velge selv.

Vil også tilføye at å være undervektig er ikke bra for kroppen,en må stoppe før det.Noen kan også utvikle anorexia,jeg hadde det når jeg var 13 år.En farlig sykdom,er glad jeg ble friskMen å slanke seg noen få kilo når man er innen normalvektig er vel ok.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:30   #24
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg feil?

Du vet selv hva du gjør feil; nemlig at du drikker for mye vin og spiser nøtter. Kan du holde deg unna det og passe på at du ikke overspiser det minste, vil du trolig gå ned i fettprosent, men det kan ta lengre tid enn du forventer. Trener du bare styrke eller også utholdenhet og/eller intervalltrening? Kan det være at du har lagt på deg vann igjen pga mensen?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-11-10, 01:39   #25
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg feil?

Du trenger ikke skifte diett for å gå ned,men se til at du ikke får i deg for mange kalorier. Jeg har alltid telt og ser at jeg kan innta noen hundre kalorier mer på lavkarbo uten å gå opp, så ta det med i betraktningen om du vil legge deg på et tall , justert etter din sult og metthetsfølelse.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør jeg feil? Linholt Spørsmål og svar 7 25-05-10 00:42
Hva gjør jeg feil? Wiggo Spørsmål og svar 8 04-02-10 08:03
Hva gjør jeg feil? kosline Spørsmål og svar 9 11-02-09 23:30
Hva gjør jeg feil? Smurfine Lavkarbo generelt 19 08-03-08 22:42
Hva gjør jeg feil? kransekake Ketolysekuren 1 01-08-07 14:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no