Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-08-11, 16:55   #1
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Man blir så forvirret av å lese om kosthold og trening. Noen sier at det beste for fettforbrenning er rolige kondisjonsøkter og styrketrening, andre avviser dette med vås og satser på høyintensitet.

Man skal spise eller ikke spise, drikke mye og sove mye og blablabla. Passe på kortisolet og ditt og datt.

Hvor lenge er en optimal treningsøkt for fettforbrenning?
Hva er best av forskjellige kondisjonstrening og forskjellig styrketrening?
Hva skal man spise?
Hvor ofte bør man trene?
Bør man skille kondisjontrening og styrketrening?

Etc etc.

Jeg er ikke ute etter "tror jeg"svar, jeg ser helst at folk som vet hva de snakker om snakker om det til meg =P

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 17:43   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Tror du det finnes noe standardsvar på alle disse spørsmålene æ?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:39   #3
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Variert trening er den beste formen for trening. Kondisjon for å trene hjertet, få bedre kondis, utholdenhet, få svettet ut litt u-stoffer og forbrenne masse energi. Styrketrening for å bygge muskler som forbrenner fett, for å bli sterkere og kunne yte mer.

Intervalltrening er det som forbrenner mest i følge guruen jeg hadde på Elixia, han stilte inn sykkelen min for meg en gang, og etter det fulgte jeg bare hans opplegg og det funka fjell. En kort periode med hardkjør, så en lengre periode moderat, så hardkjør igjen, etc. Du får samme nytte av å gå i tur og mark, da er det innimellom strie oppoverbakker og nedoverbakker, og mye rett frem.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:45   #4
fettnurket
Medlem
 
fettnurket sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Fauske
Innlegg: 194
fettnurket er ny på veien

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Kosthold: lavkarbo..? Men hvor lite karber om dagen? Vel- hva passer for deg og din livsstil? Ketolyse med bare 15 karber, eller lavkarbo med 20-70 karber? Hva ønsker du å oppnå med diett og trening?

Det er mye prøving og feiling i lavkarbo-verdenen, men enormt med suksess etter en liten stund. For oppskrifter så er du jo innlogget på lavkarbo-mekka, her er så mange oppskrifter, tips og råd at man blir surrete av mindre.

__________________


fettnurket er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 01:40   #5
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Ja takk begge deler?
Nå sier jeg bare det jeg har lest her; du bør ikke trene styrke hver dag. De fleste artikler jeg har lest holder seg rundt 3-4 ganger i uken. Så kan du jo trene kondisjon ellers. God kondisjon er jo bra for kroppen. Noen synes det passer å trene både kondisjon og styrke samme dag, andre trener bare en av de i gangen.

Har samme erfaring som Fettnurket med intervalltrening. På den tiden jeg hadde treningskort på 3T elsket jeg pulsmix timene. Herlig å ta ut alt over en kort periode i gangen fulgt av aktiv pause, for deretter å ta ut alt igjen.

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 08:35   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Det jeg TROR er optimalt (hvertfall for meg) er et tosplitt styrkeprogram. 10-20 minutter oppvarming på lavintensitet, styrt av pulsklokka. Styrke på f.eks armer, rygg, skuldre og mage f.eks på mandag og torsdag, bein, rumpe og mage da på tirsdag og fredag. Også kardio på 20-30 minutter på moderat intensitet tilslutt. Har stor tro på masse restitusjon, så evt en moderatintensitets kardioøkt f.eks på lørdag eller søndag. Zumba f.eks? Eller en gåtur i litt variert tempo.

Også skifte øvelser, program osv ofte. Type hver 4-6 uke.

Hva kosthold gjelder så TROR jeg det funker like godt med både lite karbohydrater og mye karbohydrater. Dersom kroppen er fri for insulinresistens osv da Jeg foretrekker å ha mye karbohydrater i kroppen under styrketrening, men er jo mange folk som trives best med lite, så man må vel bare prøve å finne ut da. Det eneste jeg tror jeg vet sikkert er at det er greit å ta et par ekstratilskudd av proteiner, dersom man trener mye styrke. F.eks BCAA under trening (eller etter, om det er det den er beregnet til)

Til og med ekspertene strides vel ang dette.. Hvor mange split? Hvor mye? Hvor ofte? Hvor tungt? Hvor mange reps? Hva er målet? Hypertrofi eller økt styrke?

__________________

Sist redigert av nellie : 02-08-11 kl 09:12.
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 08:48   #7
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Man må vel finne noe man kan leve med/trives med og så flytte grensene sine, tror jeg.
Variasjon er nok også viktig.

Og så kommer det an på hva som er målet ditt (og utgangspunktet...)
Er det å komme med på olympialaget, få en veldefinert kropp, forebygge skader, komme i god form, osv, osv.

Leste jo også her om dagen at man bør trene forskjellig når man er i 40-årene enn om man er i 20-årene.
Ingen fasit, altså.

En god blanding av cardio og styrketrening tror jeg er det beste. Og noe er bedre enn ingenting

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 08:54   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Den viktigste og beste treningen som du gjør er den du faktisk gjennomfører.

Når det gjelder kondis og fettforbrenning er det 4X4 intervalltrening (80-90% - 70% intervaller) som er vist å være mest effektive. Da er du ferdig på en halvtime. Det funker bedre enn langkjøring på 50 min. Og så skal man visst få i seg proteiner etter en halvtime etter trening.

En skje cocosa før trening er jetfuel!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:42   #9
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Tror du det finnes noe standardsvar på alle disse spørsmålene æ?

Nei, ikke egentlig

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:44   #10
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av fettnurket, her.

Kosthold: lavkarbo..? Men hvor lite karber om dagen? Vel- hva passer for deg og din livsstil? Ketolyse med bare 15 karber, eller lavkarbo med 20-70 karber? Hva ønsker du å oppnå med diett og trening?

Det er mye prøving og feiling i lavkarbo-verdenen, men enormt med suksess etter en liten stund. For oppskrifter så er du jo innlogget på lavkarbo-mekka, her er så mange oppskrifter, tips og råd at man blir surrete av mindre.

jeg vet akkurat hvilket kosthold som passer for meg. Det jeg er ute etter er det mest effektive eller det mest optimale kostholdet mellom trening, kosthold og fettreduksjon.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:47   #11
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Ja takk begge deler?
Nå sier jeg bare det jeg har lest her; du bør ikke trene styrke hver dag. De fleste artikler jeg har lest holder seg rundt 3-4 ganger i uken. Så kan du jo trene kondisjon ellers. God kondisjon er jo bra for kroppen. Noen synes det passer å trene både kondisjon og styrke samme dag, andre trener bare en av de i gangen.

Har samme erfaring som Fettnurket med intervalltrening. På den tiden jeg hadde treningskort på 3T elsket jeg pulsmix timene. Herlig å ta ut alt over en kort periode i gangen fulgt av aktiv pause, for deretter å ta ut alt igjen.

Mja. Man KAN trene styrke hver dag, man skal bare ikke trene de samme muskelgruppene hver dag, og da krever det at man har en VISS peiling på styrketreningsprogrammer sånn at programmet blir riktig sammensatt.

Jeg har ganske god peiling på både kosthold og trening, allikevel driver jeg faktisk ett råkjør på min kropp med 3 intervalløkter, mange styrketreninger og masse kondisjonstreninger, yoga, pilates etc hver uke. Noen sier de trener 45 minutter 3 ganger i uken. WTF, det er bare en dagstrening for meg.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:57   #12
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Det jeg TROR er optimalt (hvertfall for meg) er et tosplitt styrkeprogram. 10-20 minutter oppvarming på lavintensitet, styrt av pulsklokka. Styrke på f.eks armer, rygg, skuldre og mage f.eks på mandag og torsdag, bein, rumpe og mage da på tirsdag og fredag. Også kardio på 20-30 minutter på moderat intensitet tilslutt. Har stor tro på masse restitusjon, så evt en moderatintensitets kardioøkt f.eks på lørdag eller søndag. Zumba f.eks? Eller en gåtur i litt variert tempo.

Også skifte øvelser, program osv ofte. Type hver 4-6 uke.

Hva kosthold gjelder så TROR jeg det funker like godt med både lite karbohydrater og mye karbohydrater. Dersom kroppen er fri for insulinresistens osv da Jeg foretrekker å ha mye karbohydrater i kroppen under styrketrening, men er jo mange folk som trives best med lite, så man må vel bare prøve å finne ut da. Det eneste jeg tror jeg vet sikkert er at det er greit å ta et par ekstratilskudd av proteiner, dersom man trener mye styrke. F.eks BCAA under trening (eller etter, om det er det den er beregnet til)

Til og med ekspertene strides vel ang dette.. Hvor mange split? Hvor mye? Hvor ofte? Hvor tungt? Hvor mange reps? Hva er målet? Hypertrofi eller økt styrke?

Det jeg tror er optimalt for meg er neppe optimalt. For da hadde jeg spist fisk og blomkål og trent hele dagen

Kjører 3 splitprogram, men med to styrkeøkter på beina i uka (leiter etter sambaræva vettu, vet den der der inne en plass!), samt tre intervalløkter og 3 langkjøringer. Yoga og pilates, samt step, aerobic og sånn bruker å være med på vinterstid. Jeg trener altså langt mer enn 45 minutter når jeg trener, og leste en plass at alt over 45 minutter var tull og blabla. Dessuten fører kortisolstresset til fettlagring.

BCAA - info?

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:59   #13
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Man må vel finne noe man kan leve med/trives med og så flytte grensene sine, tror jeg.
Variasjon er nok også viktig.

Og så kommer det an på hva som er målet ditt (og utgangspunktet...)
Er det å komme med på olympialaget, få en veldefinert kropp, forebygge skader, komme i god form, osv, osv.

Leste jo også her om dagen at man bør trene forskjellig når man er i 40-årene enn om man er i 20-årene.
Ingen fasit, altså.

En god blanding av cardio og styrketrening tror jeg er det beste. Og noe er bedre enn ingenting

Jeg har også den at det er tross alt bedre å trene enn å ikke trene. Men selv det har jeg greid å finne motargumenter på.

Dessuten leste jeg nettopp at styrketrening er venn nr. 1 når det er snakk om trening og vektreduksjon, mens andre sier at man må fokusere på kardiotrening. En blanding er helt sikkert det beste av alternativene, men hvor mye av ditt og datt liksom.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 15:02   #14
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Den viktigste og beste treningen som du gjør er den du faktisk gjennomfører.

Når det gjelder kondis og fettforbrenning er det 4X4 intervalltrening (80-90% - 70% intervaller) som er vist å være mest effektive. Da er du ferdig på en halvtime. Det funker bedre enn langkjøring på 50 min. Og så skal man visst få i seg proteiner etter en halvtime etter trening.

En skje cocosa før trening er jetfuel!

Problemet med intervalltrening er at du er ferdig på 12 eller 30 minutter, evt. 45 minutter om man kjører lengre intervaller. Jeg føler IKKE at det er nok kondisjonstrening og sper gjerne på med lang nedtrapping etc. Noe jeg har hørt blir galt.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 16:55   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det jeg tror er optimalt for meg er neppe optimalt. For da hadde jeg spist fisk og blomkål og trent hele dagen

Kjører 3 splitprogram, men med to styrkeøkter på beina i uka (leiter etter sambaræva vettu, vet den der der inne en plass!), samt tre intervalløkter og 3 langkjøringer. Yoga og pilates, samt step, aerobic og sånn bruker å være med på vinterstid. Jeg trener altså langt mer enn 45 minutter når jeg trener, og leste en plass at alt over 45 minutter var tull og blabla. Dessuten fører kortisolstresset til fettlagring.

BCAA - info?

Jeg tror(igjen) at detta kortisolgreien er ganske overdrevet... greit. Kjører man kroppen sånn som du gjør, så kan den kanskje utskille litt kortisol, men tror ikke at man, så fort man kommer over 45 minutter, får en kropp som får helt sjokk og slår seg vrang. At man kanskje ikke bør gå på 90% av makspuls i 45 minutter tviler jeg ikke på, men.

Noen har jo i utgangspunktet et indre system som jobber på høygir hele tiden og da er det klart at et ekstra stress kan føre til økt uskillelse. F.eks du som er gravid burde kanskje holde deg unna de helt mange høyintensitetsøktene i uka. Styrke går neppe under høyintensitetskategorien Der er jo liksom "stresset" litt mer av og på. http://www.dinside.no/384440/stress-paavirker-fosteret Her står det litt, men ser jo der at det er veldig om, men, nja, tja.

BCAA er aminosyrer som går rett i systemet, isteden for proteinshaker f.eks som må brytes ned og som da bruker lenger tid. Skal sørge for en kjappere restitusjon, høyere melkesyreterskel underveis i treninga osv. Men poenget var heller proteininntaket. At det bør være på et greit nivå enten man spiser masse karbo eller masse fett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 16:57   #16
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Problemet med intervalltrening er at du er ferdig på 12 eller 30 minutter, evt. 45 minutter om man kjører lengre intervaller. Jeg føler IKKE at det er nok kondisjonstrening og sper gjerne på med lang nedtrapping etc. Noe jeg har hørt blir galt.

Tror heller ikke nedtrapping er galt. Hvorfor skulle det være det?

Sånn som jeg har lært det så er det moderat-intensitet som gjelder når det gjelder fettforbrenning der og da, men at høy-intensitet (som 4x4, Geriljakardio, Tabatha osv) sørger for en mer utvidet fettforbrenningsfase i etterkant av treningen.

Dette avhenger da av om man spiser karbohydrater eller ei. Spiser man bare proteiner og fett så er det jo de som blir forbrent uansett, mens spiser du mye karbohydrater er det disse som foretrekkes som fuel ved høy intensitet, mens ved moderat-lavintensitet foretrekkes en blanding. Men så forbrenner man jo mindre på moderat-lav intensitet også, så det går kanskje opp i opp?

Vi trener ganske likt, du og jeg (Når jeg først trener da)

Sambisen min sier alltid, når jeg har lagd meg styrkeprogram at: ja, det er en god kardioøkt det der Men det har kanskje noe med at jeg vil ha mange reps og da vekter som gjør at jeg klarer alle de repsa.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 16:59   #17
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Problemet med intervalltrening er at du er ferdig på 12 eller 30 minutter, evt. 45 minutter om man kjører lengre intervaller. Jeg føler IKKE at det er nok kondisjonstrening og sper gjerne på med lang nedtrapping etc. Noe jeg har hørt blir galt.

Det er et enkelt svar på problemet ditt: du kjører ikke intervallene hardt nok

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 17:03   #18
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Det er et enkelt svar på problemet ditt: du kjører ikke intervallene hardt nok

Er du sikker på det? Nå er ikke jeg Cherry, men jeg er også på den måten. Jeg sliter med å holde pulsen "der nede" som den skal være på intervallene når jeg trener 4x4. (bruker pulsklokke og har testet makspulsen min på ordentlig vis) Men det er ikke noe problem å stå og tråkke på ellipsemaskinen i en time etter en 4x4 økt. Merker i etterkant at dette kanskje ikke var helt bra, men der og da går det så fint så.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 17:33   #19
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Opprinnelig lagt inn av tommygutt, her.

Det er et enkelt svar på problemet ditt: du kjører ikke intervallene hardt nok

Nei. Det handler ikke om det. Det handler om PSYKEN. Jeg har kjørt geriljakardio til jeg hadde spy i halsen. Jeg har løpt 4x4 til jeg nesten dåna på mølla i siste intervallet. Men det er ikke nok for PSYKEN. Fordi det er for lite TIDSMESSIG. Og når jeg først har gått rolig ett par minutter etter siste intervall så kan jeg godt gå en time på mølla altså. Null stress. Det handler vel om at kroppen bruker fettet mitt som energi.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 22:39   #20
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Merkelig resonement, men vi er vel alle forskjellig

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 04-08-11, 14:44   #21
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er den mest optimale sammensetning trening/kosthold?

Spørs på hva som er målet. Hvis man ikke har noe mål, eller et sånt vagt mål man setter seg når man ikke vet hva man vil ("stramme opp", "komme i form", etc), så vil jeg si Crossfit er tett oppunder perfekt. Makes women hot and men skinny.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drevon rådgir om trening og kosthold ... Nerthus Nyheter / media 4 06-05-11 19:53
Om kosthold og trening på pensjonistkurs Bombus Fysisk og mental helse 0 29-01-11 13:40
Kosthold, trening og karbo Runegutt Trening 6 10-10-08 13:27
Trening og Atkins, kosthold Carbokiller Trening 8 16-09-04 12:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no