Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Med fokus på trening!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 06:17   #1
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Med fokus på trening!

Hei

Lurte på om det var andre her inne som har mindre enn 15kg som skal av og som fokuserer masse på trening?

Jeg gjør det selv og merker at etter litt over en måned på ketolyse/lavkarbo så må jeg justere fokuset mitt litt. Jeg går sakte ned i vekt men minsker enormt i omkrets. jeg bygger med andre ord mye muskler. Føler derfor det blir feil å si at jeg prøver å gå ned i vekt og tenker heller at jeg prøver å bli sunnere, friskere og sterkere. Jeg skal rett og slett komme i mitt livs form. Vekten får bli det den blir når fettprosenten blir lav nok til at jeg er fornøyd.

Dietten passer fantastisk godt for meg (med en dag med oppkarbing for å fylle opp glukogenlagrene til tunge styrkeløft), hormoner er i balanse, energien er på topp, humøret er på topp og jeg trener HARDT!

Føler dette funker bra så langt og ser for meg at jeg kan leve med dette lenge.

Dette er mine resultater så langt:
Oppstart 2.1.11 78,5kg
Veiedag1 9.1.11 76,8kg (-1,7kg) Totalt -1,7
Veiedag2 16.1.11 76,7 (-0,1kg) Totalt -1,8
Veiedag3 21.1.11 76,0 (-0,7kg) Totalt -2,5
Veiedag4 28.1.11 76,00+ Mensen
Veiedag5 4.2.11 75,9 (-0.1kg) Totalt -2,6
Veiedag6 11.2.11 samme Totalt -2,6

Mine mål:
Lår: Start 64cm - 61cm - 59.5cm - 58.5cm - 57.5cm Totalt -6.5cm
Midje: Start 78cm - 74cm - 73cm - 72.5cm - 71.5cm Totalt -6.5cm
Mage (ca bukselinning): Start 98cm - 93cm - 92cm - 89.5cm Totalt -8.5cm
Hofter: Start 114cm - 110cm - 108cm - 107.5 Totalt -6.5cm
Overarmer: Start 31.5cm - 31cm - 29.5cm - 28.5 Totalt -3cm
Byste/rygg: Start 97cm - 91cm - 90cm - 88.5cm - samme Totalt -8.5cm

Det blir minus 39.5 centimeter til sammen det!

VIl gjerne høre fra andre som har samme fokus og innstilling til lavkarbodietten sin!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 07:19   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Med fokus på trening!

Gratulerer med flotte resultater! Kjempebra

Jeg har skiftet fokus i det siste og begynt å trene endel styrketrening. Har fortsatt minst 20 kilo som burde vekk, men orker ikke holde på med den destruktive slankinga akkurat nå.. Mer lyst til å gjøre noe konstruktivt med kroppen Virker som at det hjelper litt på fettet også, så da er det jo egentlig greit, selvom det ikke akkurat raser ned..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:40   #3
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Takk nellie!

Ja, det kan være greit og sunt å skifte fokus over på trening. Men jeg følger lavkarbo nøye også da. Er i ketose stort sett hele tiden!

Jeg tror definitivt det kan være lurt for de som trener mye men går ned sakte i vekt å bruke målebånd eller stramme klær til å måle fremgangen.

Hadde vært kjekt å se om det var flere av oss her inne og hørt hva dere spiser og hva dere trener. Eventuelt få linker til journalene deres.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 09:56   #4
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

Hei
Jeg gjør det selv og merker at etter litt over en måned på ketolyse/lavkarbo så må jeg justere fokuset mitt litt. Jeg går sakte ned i vekt men minsker enormt i omkrets. jeg bygger med andre ord mye muskler. Føler derfor det blir feil å si at jeg prøver å gå ned i vekt og tenker heller at jeg prøver å bli sunnere, friskere og sterkere. Jeg skal rett og slett komme i mitt livs form. Vekten får bli det den blir når fettprosenten blir lav nok til at jeg er fornøyd.



VIl gjerne høre fra andre som har samme fokus og innstilling til lavkarbodietten sin!

Flott innstilling Blir så glad når jeg leser sånt!!

Jeg er normalvektig, og begynte ikke på lavkarbo pga slanking, men rett og slett pga og opprettholde god helse Har et par "pyntekilo" ekstra, men tenker at dette kan fikses med trening Veit at det funker!! Jeg trenger ikke gå ned i vekt heller, kan godt gå opp 5 kilo hvis det er muskler hehe...

Synes det er flott at det er flere som fokuserer på helsa og ikke bare det tallet som vises på vekta

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 10:27   #5
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Å takk! Nå ble jeg glad

Tror nok mange av de som er negative til lavkarbo hadde blitt mer positive til det dersom fokuset var mer på hvorfor det er bra for kroppen å spise sånn og hvordan man i kombinasjon med trening kan få sin egen ideelle kropp ut i fra det utgangspunktet man har.

Mange som er negative til lavkarbo fordi de forbinder det med folk som bare vil sitte i sofaen og spise feit mat men likevel gå ned i vekt.

Det er ihvertfall det jeg har fått høre veldig ofte. Når de får vite at normalvektige som trener mye også spiser sånn så blir de liksom litt sånn å.......

Skal definitivt ta turen inn i journalen din! Og sjekke ut oppskriftene!

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 10:48   #6
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Helt enig!!
Lavkarbo blir stort sett forbundet med slanking av de som ikke kan noe særlig om det, og da trur jeg mange blir negative og tenker "aah, nok en slankekur". Jeg har absolutt ikke noe negativt å si om å spise lavkarbo for å gå ned i vekt!! Synes det er helt supert at de som er overvektige og kanskje ikke har mulighet til å trene endrer til dette kostholdet!
Men det er så synd at "alle andre" skal forbinde lavkarbo med slanking, trur dette fører til at mange normalvektige unngår det, siden de ikke vet om alle andre helsegevinster.
Det er også mange av de uvitende som trur lavkarbo=nullkarbo, og dette trur jeg også fører til at folk kan få et feil inntrykk av det.

Man må ikke spise ketogent for å oppnå god helseeffekt og man kan spise gulrot og andre rotgrønnsaker innimellom og allikevel spise lavkarbo. Til og med en liten potet og litt grove kornproduker en gang iblant. Man har ikke et høykarbokosthold av den grunn. Det er heller ingen krise om man spiser "vanlig" en gang innimellom når man f.eks blir bedt bort.
For de som er overvektige og slanker seg er det selvfølgelig nødvendig å være strengere for å oppnå den vektnedgangen de ønsker/trenger, men det betyr ikke at alle som har et lavkarbokosthold på spise 15-20 gram karbohydrater om dagen 365 dager i året for å ha et sunt kosthold som opprettholder god helse og det er det jeg har fått inntrykk av at mange av de som er uvitende tror.

nå blei det mye babling her, men ville bare lufte tankene litt

Virker som "alle" som er imot lavkarbo trur man MÅ spise tilnærmet nullkarbo og proppe i seg så mye fett man klarer

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 11:55   #7
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Jeg har satt 30 kg som et tenkt antall kilo å gå ned i vekt, men fokukset mitt er at jeg helst vil bli i superform og at trening skal bli en skikkelig integrert del av livet mitt, og tenker i den forbindelse at jeg egentlig ikke vet hva vekten vil vise når jeg er fonøyd med formen og fettprosenten min.

Det har vært skikkelig nedtur de siste par ukene da formen har vært så elendig at jeg har blitt andpusten av å ta på meg skoene, og dagsformen har vært i retning av å ligge mesteparten av dagen på sofaen uten krefter til å gjøre vanlig husarbeid engang.

Formen har så vidt steget de siste dagene, så jeg håper det er begynnelsen på noe bra. Jeg vil SÅ gjerne trene, og lengter etter løpeturer på fjellet, og jeg har fullt utstyr med vekter, vektbenk og tredemølle hjemme, men foreløpig støver de ned...

Jeg er veldig interessert i hva du spiser, og hva du trener og hvordan du legger opp alt sammen

Jeg er egentlig ikke ute etter direkte slanking (selv om det er en nødvendig del av planen min sånn som jeg har endt opp) men etter å få et aktivt liv, være frisk, sunn, spenstig, og i gooood form!!! Det er min største drøm for tiden

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:09   #8
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Synes du setter deg veldige fine mål LanoGakkGakk
Vektnedgang kan være en positiv bivirkning av trening og lavkarbokosthold, i tillegg til så myye mer

Håper formen din blir bra ganske fort

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 22:11   #9
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Jeg skal også ned ca 15 kg, og håper å klare det med lavkarbo og mye trening, trener ca 5 eller 6 dager i uka nå.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 23:50   #10
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Synes du setter deg veldige fine mål LanoGakkGakk
Vektnedgang kan være en positiv bivirkning av trening og lavkarbokosthold, i tillegg til så myye mer

Håper formen din blir bra ganske fort

Takk skal du ha knh
Et par dager til med sol nå, så blir i alle fall humøret automatisk bedre

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 08:29   #11
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Knh jeg er enig i alt du sier der!

Og LanoGakkGakk jeg ble andpusten av å gå opp trappen hjemme! Tenkte at da var det på tide å gjøre noe! Og jeg kjenner jeg er litt sjalu på treningsenteret du har hjemme i stua

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-02-11, 21:50   #12
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

Lurte på om det var andre her inne som har mindre enn 15kg som skal av og som fokuserer masse på trening?

Vil gjerne høre fra andre som har samme fokus og innstilling til lavkarbodietten sin!

Her! Jeg trener 2 - 3 ganger i uken, og bruker lavkarbo for å bygge opp styrke, smidighet og hurtighet. Jeg har fått veldig bra resultater og har vel kanskje toppen 8 - 9 ønskekilo som skal av. Har som mål at jeg skal ha vel definerte magemuskler. Har antydning til en firepakning nå.

Treningen består for det meste av knebøy, markløft, benkpress og skulderpress. I tillegg supplementerer jeg med kroppsvektøvelser i form av armhevinger, kroppshevinger, invertert roing, planken, og benløft på benk.

Jeg begynte med tom stang på 20 kg på de store øvelsene, og la på 2,5 kg for hver treningsøkt. Programmet er delt inn et et A og et B program som trenes annenhver gang. Jeg trener typisk mandag, onsdag og fredag. Er aktiv ellers i hverdagen.

A består av:

5 x 5 knebøy
5 x 5 benkpress
3 x til utmattelse invertert roing / eller barbell roing
3 x til utmattelse med armhevinger
3 x 12 benløft på benk

B består av:

5 x 5 knebøy
5 x 5 skulderpress
1 x 5 markløft
3 x til utmattelse kroppshevinger, alternerende overhånds og underhånds grep
3 x 60 sekunder planke

I tillegg kjører jeg HIIT noen ganger i uken, og fyller på med noen isolasjonsøvelser etter smak og behag. Dette fungerer veldig bra, og jeg har gått opp i vekt samtidig som midjemålet har vært noenlunde stabilt. Jeg kommer nok til å gå opp litt i midjemål pga. oblique musklene begynner å "ese" ut. De erstatter "love handles".

Kostholdsmessig propper jeg med egg, fisk, alt mulig slags kjøtt (helst gressfødd helgrillet entrecôte, lite kylling og kun økologisk), mye grønt og annet. Forsøker å holde meg på rundt 3000 - 3500 kcal per dag. Dager jeg trener har jeg høyere inntak av karbohydrater. Rundt 100 - 120 gram, gjerne fra potet eller søtpotet. Ris går til nød. På dager jeg ikke trener øker jeg fett, og minker nesten helt karbohydrat. Kun fra grønt og salat.

Jeg følger også leangains.com prinsippene med ca. 16 timer faste i døgnet, og et spisevindu på rundt 8 timer. 2 - 3 måltid hver dag, og mye vann.

For å få i meg nok mineraler, spesielt magnesium og kalium bruker kosttilskudd for dette samt også D vitaminer. Har fått tak i gel-kapsler med 10000 IU fra big-vits.co.uk. Det er livsviktig at vi har nok høyt nok Vitamin D nivå i kroppen. Det inngår i vanvittig mange prosesser, og mange har et farlig lavt nivå. Jeg har målt mitt og første gang hadde jeg 78 nmol/L - for 5 mnd. siden hadde jeg 119 nmol/L og skal sjekke igjen snart. Satser på å ligge rundt 160 nmol/L.

Jeg kommer ikke til å endre kosthold etter alt jeg har erfart med omleggingen. Anbefaler de som er interessert i å lese mer om hvordan filosofi jeg følger å ta en titt på Primal Blueprint lenken i signaturen min, samt de andre to lenkene.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 16:06   #13
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Den linken skal jeg se nærmere på ja

Likte veldig godt det treningsopplegget ditt!! Det virker som du har god peiling på det du driver med, og tipper kroppen din er storfornøyd

Stå på videre!!!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 04:30   #14
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Oi Sungrazer, takk for masse nyttig informasjon!!! Og takk for linken til den bloggen i bildetråden! Der var det både treningsinspirasjon og oppskrifter. Liker å lese slike blogger

Og et mer strukturert treningsopplegg tror jeg er det jeg trenger fremover også.
jeg trener 5-6 ganger i uken men tar det litt på feelingen hvilke muskelgrupper jeg skal trene eller om det blir cardio.

Ca slik har jeg trent den siste uken:

Siden jeg prøver å gå ned i fettprosent blir det tre cardio økter på 60-80 minutter hver (lavere intensitet for å forbrenne mest mulig fett)

En økt på ben og mage

En økt på armer og rygg

En økt det jeg føler jeg trenger mest. Som regel ben og mage. Denne gjør jeg ofte hjemme med utstyr jeg har her. Knebøy, utfall, Pilates for core osv.

På slutten av en kardioøkt an jeg også finne det for godt å ta litt isolert trening på biceps, skuldre eller mage.

Målet er at hele kroppen har blitt trent i løpet av uken og at jeg har fått brent litt fett.

Leser mye på nett og i blader og nye øvelser jeg lærer blir lagt til hver uke.

(og så spionerer jeg på "muskel-gutta" på senteret for å lære nye øvelser. Kun derfor altså )

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 11:36   #15
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Den linken skal jeg se nærmere på ja

Si i fra om du slenger deg inn på forumet, jeg har Sungrazer som nick der også. Vært veldig hyggelig å hatt en større Norsk kontigent der etterhvert.

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Likte veldig godt det treningsopplegget ditt!! Det virker som du har god peiling på det du driver med, og tipper kroppen din er storfornøyd

Det er ikke bare skrotten som er fornøyd, men hodet også. Trives mye bedre med meg selv. På fritiden har jeg omtrent ikke gjort annet enn å lese kosthold, ernæring og annet. Forumet på Marks Daily Apple er enormt rikt på informasjon og bunkevis av folk med mye kunnskaper. I tillegg leser jeg andre blogger som er mer spisset, men MDA er hovedkilde til informasjon og inspirasjon.

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Stå på videre!!!

Du også!

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 11:50   #16
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

Oi Sungrazer, takk for masse nyttig informasjon!!! Og takk for linken til den bloggen i bildetråden! Der var det både treningsinspirasjon og oppskrifter. Liker å lese slike blogger

Bare hyggelig det, glad du likte det. MDA er et oppkomme av informasjon. Jeg har lest bloggen i over et år og har vel enda ikke lest alle artiklene.

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

Og et mer strukturert treningsopplegg tror jeg er det jeg trenger fremover også.

Det er veldig nyttig, da ser du framgangen bedre. StrongLifts 5 x 5 som jeg kjører krever at jeg legger på 2,5 kg på de store øvelsene for hver trening. Dvs. 7,5 kg i uka. Du når selvfølgelig taket til slutt, men du ser framgang. Det høres også mye ut, men det går veldig greit når du starter fra tom stang.

Et annet opplegg som får veldig skryt er Starting Strength av Mark Rippetoe, følger mye av de samme prinsippene, og er vel opphavsmann til SL 5 x 5.

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

jeg trener 5-6 ganger i uken men tar det litt på feelingen hvilke muskelgrupper jeg skal trene eller om det blir cardio.

Ca slik har jeg trent den siste uken:

Det viktigste for oss glade amatører er at vi gjør noe som helst, jeg trener hele kroppen på hver økt, og bruker en drøy halvtime på programmet avhengig av hvor mye folk som er på treningssenteret.

Blyant og notisblokk er et genialt verktøy for å loggføre øvelsene, eller om du har iPhone så vil jeg anbefale gymgoal for å holde rede på treningene.

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

(og så spionerer jeg på "muskel-gutta" på senteret for å lære nye øvelser. Kun derfor altså )

He he he! Skal ikke disse de gutta der, de kan som regel sakene sine, men inntil man har fått grunnformen på plass (og tro meg - den får du med SL 5 x 5 eller Starting Strength og tilsvarende progammer ) så har man ikke så mye å tjene på isolerte øvelser.

Det som bygger muskler og stresser kroppen til å bygge mest muskler er de øvelsene som benytter flest muskler i hele kroppen. Til dette finner du ikke bedre øvelser enn knebøy, markløft, benkpress og skulderpress. Du bruker samtlige muskler i hele kroppen på disse.

Aller helst skal man stresse kroppen så hardt at man blir rød og varm i huden. Det signaliserer at man har utløst veksthormoner. En effekt som faktisk blir enda bedre om man trener under faste. Altså ikke spiser på mange timer før trening.

Insulin nivåene faller, veksthormoner øker, frie fettsyrer, fettforbrenning, aminosyresyntese samt efedrinhoromer øker. Det er en vinn vinn situasjon.

Jeg føler meg aldri så skjerpet under trening som når jeg ikke har spist på en 16- 18 timer. Greit å fylle på etter trening da, men det trenger nødvendigvis ikke å skje umiddelbart.

Stå på!

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 12:46   #17
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Når jeg var 40 kilo overvektig la jeg trening inn som en viktig del av opplegget ved å gå ned i vekt. Resultatet var lite løs hud, og trening ble en del av livet. Jeg gikk ned over 40 kilo, det er 7 år siden nå. Trening har jeg drevet med siden. Løping er det jeg driver mest med. Annbefaler alle trening uansett livssituasjon, det bedrer både kropp og psyke.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 17:45   #18
picasso
Medlem
 
picasso sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: I sol og varme:)
Alder: 44
Innlegg: 220
picasso er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Når jeg var 40 kilo overvektig la jeg trening inn som en viktig del av opplegget ved å gå ned i vekt. Resultatet var lite løs hud, og trening ble en del av livet. Jeg gikk ned over 40 kilo, det er 7 år siden nå. Trening har jeg drevet med siden. Løping er det jeg driver mest med. Annbefaler alle trening uansett livssituasjon, det bedrer både kropp og psyke.

Så bra da! Det står det respekt av. Tror pgså trening hjelper på huden og alt det der

Tenkte jeg skulle legge inn dagens trening. Kanskje det er noe vi som trener mye kan gjøre her? Greit å se litt mer hva andre gjør.

I dag gjorde jeg dette:

10 minutters roling gange oppvarming.

30 minutter på tredemølla på 15% stigning hvor jeg låg på nivå 4.5 nesten hele tiden. Brente ca 265 kalorier.

30 minutter på sykkel 8.57 kilometer Brente ca 214 kalorier

Liten hvilepause i en stol mens forbrenningen forhåpentligvis fortsatte. VAr så sliten...

Vekter på armer.
Nedtrekksmaskin som tar skuldre, øvre rygg og biceps. 35kg 8x4 rep

Diverse løse vekter på armer blant annet 21s med 10kg på stang.

ca 40 minutter på vekter

Bøy og tøy i ca 20 minutter. Målet er spagaten begge veier. Ellers kan jeg legge flate hender på bakken med strake bein sammen allerede.

10 minutter veeeeeeeldig rolig gange hjem.

__________________
url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wPQSOP1/]

[/url]
Min Journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39304[/url]
picasso er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg/Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 18:23   #19
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Med fokus på trening!

Jeg har nettopp skiftet fokus, ganske ubevisst - er nettopp blitt bevisst på det .. hvis du skjønner. Jeg har gått ned 16 kg, og det har jeg stort sett gjort uten å trene. Men nå etter jul har jeg skiftet gir, jeg trener 4 ganger i uka, og har begynt å gå ned igjen - men det går saktere nå - og den ubevisste endringen som jeg nettopp har blitt bevisst på (uff, høres skikkelig rotete ut) er at det spiller ingen rolle. Jeg har nettopp blitt klar over hvor gøy det er å trene, og det viktigste nå er å nå målet mitt, som er et gateløp her jeg bor i begynnelsen av juni. At jeg fortsatt går ned er jo selvfølgelig en bonus, jeg har 15 kg for mye, men jeg merker at det å komme i form er et viktigere fokus for meg nå. Spiser lavkarbo, det har jeg gjort siden mai i fjor, og kommer til å fortsette med det resten av livet, trives så godt med det ..merker at kroppen min liker det bedre. Jeg har med meg hodet på en helt annen måte, enn alle de gangene jeg har gått ned før ..

har ikke noe spesielt treningsopplegg jeg følger - jeg løper på tredemølle tre ganger i uka - en gang i uka trener jeg med personlig trener, og da er det mest fokus på styrke, siden jeg trener cardio de andre gangene.

Nå gleder jeg meg til det blir vår og mulig å løpe ute - da kommer jeg trolig til å øke treningsmengden noe... Følger gjerne med her for gode råd

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 22:37   #20
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av picasso, her.

Oi Sungrazer, takk for masse nyttig informasjon!!! Og takk for linken til den bloggen i bildetråden! Der var det både treningsinspirasjon og oppskrifter. Liker å lese slike blogger

Og et mer strukturert treningsopplegg tror jeg er det jeg trenger fremover også.
jeg trener 5-6 ganger i uken men tar det litt på feelingen hvilke muskelgrupper jeg skal trene eller om det blir cardio.

Ca slik har jeg trent den siste uken:

Siden jeg prøver å gå ned i fettprosent blir det tre cardio økter på 60-80 minutter hver (lavere intensitet for å forbrenne mest mulig fett)

En økt på ben og mage

En økt på armer og rygg

En økt det jeg føler jeg trenger mest. Som regel ben og mage. Denne gjør jeg ofte hjemme med utstyr jeg har her. Knebøy, utfall, Pilates for core osv.

På slutten av en kardioøkt an jeg også finne det for godt å ta litt isolert trening på biceps, skuldre eller mage.

Målet er at hele kroppen har blitt trent i løpet av uken og at jeg har fått brent litt fett.

Leser mye på nett og i blader og nye øvelser jeg lærer blir lagt til hver uke.

(og så spionerer jeg på "muskel-gutta" på senteret for å lære nye øvelser. Kun derfor altså )

Her virker det som det er mange som kan mye .

Jeg er inne i min femte uke på ketolysekur som fungerer bra. Føler meg velopplagt og har de siste to ukene begynt å trene igjen. Så til spørsmålet mitt. Jeg kjører intervalltrening på tredemølla, men ser at det her refereres til lavintensitet for å brenne mer fett. Siden fettbrenning er viktig for meg akkurat nå, bør jeg altså ha lav intensitet heller enn å bedre kondis ?
Takknemlig for råd.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 09:36   #21
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Her virker det som det er mange som kan mye .

Jeg er inne i min femte uke på ketolysekur som fungerer bra. Føler meg velopplagt og har de siste to ukene begynt å trene igjen. Så til spørsmålet mitt. Jeg kjører intervalltrening på tredemølla, men ser at det her refereres til lavintensitet for å brenne mer fett. Siden fettbrenning er viktig for meg akkurat nå, bør jeg altså ha lav intensitet heller enn å bedre kondis ?
Takknemlig for råd.

Du brenner enda mer fett på høy intensitet, men da går det også av musklene som man gjerne vil beholde. Muskler gjør jo også en jobb i fettforbrenning, og dersom man bygger muskler får man generelt sett en høyere forbrenning. Mindre muskelmasse, lavere forbrenning.

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:07   #22
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Når jeg var 40 kilo overvektig la jeg trening inn som en viktig del av opplegget ved å gå ned i vekt.

Utrolig bra å gå ned 40 kg og mer gratulerer!

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Annbefaler alle trening uansett livssituasjon, det bedrer både kropp og psyke.

Andrer den!

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:10   #23
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Frøkengiraldriopp, her.

har ikke noe spesielt treningsopplegg jeg følger - jeg løper på tredemølle tre ganger i uka - en gang i uka trener jeg med personlig trener, og da er det mest fokus på styrke, siden jeg trener cardio de andre gangene.

God plan! Skulle gjerne hatt råd til PT en gang i uka jeg også. Kunne sikkert blitt plukket av mange unoter!

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:15   #24
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Opprinnelig lagt inn av Trj, her.

Her virker det som det er mange som kan mye .

Jeg er inne i min femte uke på ketolysekur som fungerer bra. Føler meg velopplagt og har de siste to ukene begynt å trene igjen. Så til spørsmålet mitt. Jeg kjører intervalltrening på tredemølla, men ser at det her refereres til lavintensitet for å brenne mer fett. Siden fettbrenning er viktig for meg akkurat nå, bør jeg altså ha lav intensitet heller enn å bedre kondis ?
Takknemlig for råd.

Styrketrening og en eller maks to ganger med høyintensistettrening i uken sammen med det å generelt holde seg aktiv er det som har fungert best for meg.

Du brenner mer jevnt over mer ved riktig kosthold ( som lavkarbo kan være - jeg sier kan, fordi mange går fullstendig amok og gjør det verre for seg enn før - det er lett å gå veien med kalorirestriksjon på lavkarbo. Ikke bra ), enn ved trening som du gjør kanskje 3 - 4 timer i en uke som har 168 timer totalt...

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 10:19   #25
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Med fokus på trening!

Gårdagens trening for meg var slik:

5 x 5 @ 120 kg knebøy
5 x 5 @ 45 kg skulderpress
1 x 5 @ 100 kg markløft
3 til utmattelse kroppsheving: 8, 6 og 6
3 x 60 sekunder planke

I tillegg tok jeg noen oppvarmingsett på de tunge øvelsene som jeg ikke lister, men de ligger på rundt 70% av det jeg løfter på settene som gjelder. Oppvarmingen tok jeg i badstuen :P

Lunsj denne dagen var en kyllinggryte med grønnsaker, og etter treningen spiste jeg en seks eggs bacon, salat og tomat omelett. Min favoritt:

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det er forum der ute med GI fokus? nellie Spørsmål og svar 16 06-05-10 11:41
Oppgitt og mister fokus quebec Ketolysekuren 9 20-06-08 23:47
Hvordan holde fokus? cathrine Lavkarbo generelt 12 11-02-08 18:26
Fokus på organdonasjon Tusta85 Generell diskusjon 14 02-02-08 19:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no