Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stillstand i vektnedgang

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-15, 11:37   #1
Lisemor_62
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Innlegg: 14
Lisemor_62 er på en erverdig vei

Stillstand i vektnedgang

Da har jeg hatt stillstand i vektnedgang i 2 uker, og forsøker å se hva som evt kan være årsaken, om dette er en naturlig prosess eller om det er noe med hvordan jeg spiser.

Forholdet mellom karbo, proteiner og fett er som ca:

Karbo - ca. 5 %
Protein - ca. 45 %
Fett - ca. 50%

Er i ketose, og ligger på rundt 1100 kalorier i døgnet. Ser at kalorier pr dag antakeligvis ligger noe lavt, men jeg spiser bra og er ikke sulten overhode.

Spiser noen hasselnøtter om dage, kanskje rundt 10-20 stk som mellommåltider dersom det går lenge mellom. Hender jeg tar ett glass rødvin eller en irish coffe (uten sukker), men kun en enhet og ikke hver dag.
Ingen sukkerinntak og lite med meieriprodukter som ost, youghurt osv.

Har holdt denne livsstilen nå fra 7. april og gått ned 5 kg på denne tiden.
Vekten og høyde pr. i dag er 170/80.

Tar gjerne imot noen forslag, kommentarer på dette.

__________________


Lisemor_62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 11:48   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Stillstand i vektnedgang

Det var da enorme mengder proteiner? Hvorfor spiser du så mye proteiner? Det anbefales vel 1-1,5 gram pr. kg (ønsket) kroppsvekt? Du må da ligge skyhøyt over det?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 11:51   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Stillstand i vektnedgang

Erfaringen min sier stillstand ved vin inntak.

Kroppen forbrenner alkoholen før noe annet og det tar litt tid før den omstiller seg igjen, føler jeg, så drikker du et gl vin annenhver dag, så tror jeg det blir stopp i forbrenninga di.

Lykke til videre

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 13:06   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Stillstand i vektnedgang

alkohol forstyrrer fettforbrenningen.

Nøtter/frø/brøderstatninger er kjente vektbremser.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 13:56   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Stillstand i vektnedgang

Men når vekta ikke har rikket seg på to skarve uker, så ser jeg ikke en gang hvorfor en skal komme med forslag som gjelder stillestand. To uker er strengt tatt ikke stillestand, en vet jo ikke over så kort tid om det bare er vann. Og når vedkommede har gått ned 5kg siden 7.april, så er det kanskje enda mindre grunn.

To uker med samme vekt er helt normalt. Faktisk hadde det vært normalt om det var 2 kg opp også på den tiden, for det kan meget godt være vann i kroppen.

Om noe skal nevnes ville jeg sagt at kanskje du burde øke fettprosenten din. Det er ikke sikkert du spiser så alt for mye protein, men at du heller spiser for lite fett. Øker du fettprosenten,så vil proteinprosenten gå ned. Det ser ut til at du spiser ca 124g protein, 61g fett og 13.5 g karbo.
At noen få nøtter er vektstopper der høres ut som tullball, så lenge du har regnet de i de 1100kaloriene du oppgir og ikke småspiser nøtter ved siden av uten å regne de med. Spørsmålet er om du bruker karbene på grønsaker eller nøtter og fløte?

1100kalorier er lite og de fleste advarer mot å gå så lavt, i hvertfall om du ikke har tenkt å kræsje i spareblussfellen. Tror du med fordel kan slenge på en smørkladd her og der og øke fettprosent og kalorier litt.

Alkohol forstyrrer fettforbrenningen som Gerd sier, ikke ved at du går ut av ketose, men fordi kroppen forbrenner alkohol før fett, når alkoholen er brukt opp, så fortsetter de uproblematisk på fett. Drikker du et glass vin flere ganger i uka, så er det mulig det ødelegger.

Men ellers, vent 4 uker til før du trykker på panikken. Stress hjelper definitivt IKKE på vektnedgangen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 16:56   #6
Lisemor_62
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2015
Innlegg: 14
Lisemor_62 er på en erverdig vei

Sv: Stillstand i vektnedgang

Takk for tilbakemeldinger. Jeg logger alt jeg spiser, og ser at jeg ligger alt for høyt på proteininntak i forhold til anbefalt mengde pr. kg.
Det fine med tilbakemeldinger er jo at jeg lærer mer og får en mer forståelse.
Så, nå skal jeg se litt på sammensetningen av maten jeg spiser.


Takk :-)

__________________


Lisemor_62 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-15, 22:16   #7
Minn12
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2015
Innlegg: 10
Minn12 er på en erverdig vei

Sv: Stillstand i vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Yonah, her.


1100kalorier er lite og de fleste advarer mot å gå så lavt, i hvertfall om du ikke har tenkt å kræsje i spareblussfellen. Tror du med fordel kan slenge på en smørkladd her og der og øke fettprosent og kalorier litt.

.


De 1100 kaloriene gjelder kanskje for dem som har en normal forbrenning?
Selv har jeg en hvileforbrenning på ca 1300 kal pga sykdom. Jeg tror jeg må ligge ganske lavt for å gå ned i vekt. Prøvde meg på et kaloriinntak på ca 1600-1800, men det førte til økt vekt.

Minn12 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, Egenkomponert, maks 100 g karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stillstand i en mnd Newstart Spørsmål og svar 28 08-08-11 10:24
Råd ønskes, stillstand stjernedryss Spørsmål og svar 6 07-08-11 14:26
Stillstand Mellon Lavkarbo generelt 30 10-03-11 12:00
Stillstand/ litt opp Heaven Spørsmål og svar 41 31-01-11 20:15
Stillstand ... savoy Eurodiett 7 04-09-10 15:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no