Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Trøtt og slapp

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-11, 09:40   #1
Mitan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Mitan er på en erverdig vei

Trøtt og slapp

Hei på dere. Jeg har gått på LCHF siden mai og er veldig fornøyd mht. og ikke være sulten og ikke fyse på noe søtt. Men i det siste så føler jeg meg så utrolig trøtt og slapp! Jeg går hos Dr. Hexeberg som har tatt blodprøver og begynt med vitaminer etter hans anbefaling. Er det andre som har erfaring med dette? Vil dette gå over?
mvh Mitan

__________________


Mitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 16:21   #2
Ridiculous
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 40
Innlegg: 21
Ridiculous er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Opprinnelig lagt inn av Mitan, her.

Hei på dere. Jeg har gått på LCHF siden mai og er veldig fornøyd mht. og ikke være sulten og ikke fyse på noe søtt. Men i det siste så føler jeg meg så utrolig trøtt og slapp! Jeg går hos Dr. Hexeberg som har tatt blodprøver og begynt med vitaminer etter hans anbefaling. Er det andre som har erfaring med dette? Vil dette gå over?
mvh Mitan

Jeg har bare holdt på i 3 uker, men opplevde trøtthet og slapphet ofte de første to ukene.

Får du i deg nok fett? Ettersom det nå er fett som gir energi istedenfor sukker, antar jeg at det er beste middelet for å motvirke slapphet.

Ridiculous er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:26   #3
Mitan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Mitan er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Jeg får nok ikke i meg nok fett. Trente i 70 min i går og spiste generelt lite men det hjalp med noen skiver elgpølse. Litt uvant det med fettet, men jeg kommer meg.

__________________


Mitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:31   #4
Ridiculous
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 40
Innlegg: 21
Ridiculous er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Opprinnelig lagt inn av Mitan, her.

Jeg får nok ikke i meg nok fett. Trente i 70 min i går og spiste generelt lite men det hjalp med noen skiver elgpølse. Litt uvant det med fettet, men jeg kommer meg.

Ja, jeg er selv veldig glad i fett, men merker det er en utfordring å lage til mat bestandig. Ofte ender man plutselig opp med en sunn karbo-fattig og fettfattig middag, og da er løpet kjørt.

Har ikke kommet noe i gang med trening selv. Har squashet litt, men har vært veldig tungt hittill. Jeg håper treningsformen returnerer til normalen etter hvert.

Ridiculous er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:44   #5
Mitan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Mitan er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Har du begynt på kosten av deg selv? Jeg går til oppfølging på Hexeberg klinikken i Sandvika hvor de har tatt masse blodprøver. Resultatet viste at dette er noe jeg må leve med resten av livet. Så da håper jeg at jeg slipper og være trøtt og slapp. Lykke til. Dette er spennende!!

__________________


Mitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:47   #6
Ridiculous
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Alder: 40
Innlegg: 21
Ridiculous er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Opprinnelig lagt inn av Mitan, her.

Har du begynt på kosten av deg selv? Jeg går til oppfølging på Hexeberg klinikken i Sandvika hvor de har tatt masse blodprøver. Resultatet viste at dette er noe jeg må leve med resten av livet. Så da håper jeg at jeg slipper og være trøtt og slapp. Lykke til. Dette er spennende!!

Har begynt på eget initiativ ja. Har ikke tatt noen blodprøver, men tenkte å teste kolestrolet på slutten av året, og sammenligne resultatet med en blodprøve jeg tok i fjor.

Ridiculous er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:56   #7
Mitan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Mitan er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Kom masse nyttig ut av mine prøver. Blant annet vitaminer jeg må ta. Men så moro at du har bestemt deg av egen fri vilje. Jeg måtte få noen spark bak og fikk det fra bedrifslegen i april som syns jeg var for tung (rett hadde han), og da kontaktet jeg klinikken. Spennende :-))

__________________


Mitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 18:17   #8
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trøtt og slapp

Jeg har også vært himla trøtt i det siste, kansje jeg burde fått tatt noen prøver.Har ikke vært hos legen på år og dag.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 21:40   #9
Mitan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Mitan er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Veldig lurt og gå til lege. Kan være at man mangler enkle ting som magnesium, kalsium, d-vitamin o.l. Ikke uvanlig med dette kostholdet har jeg skjønt :-))

__________________


Mitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 23:23   #10
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Trøtt og slapp

Og så er det viktig å drikke nok vann!
Det hender jeg glemmer det, og er som en slapp persillekvast. Etter en liter eller to med vann er jeg i fin form igjen.
Fettforbrenning krever visstnok mye mer vann enn karboforbrenning, derfor er det viktig å venne seg til ekstra vanninntak.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 26-08-11, 12:58   #11
Mitan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Mitan er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Takk for vanntipset. Drakk akkurat en halvliter Bonaqua, men etterfyller med vann :-)

__________________


Mitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 11:53   #12
L von A
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 5
L von A er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Jeg var veldig slapp og trøtt ganske lenge, sikkert i 1,5 mnd, har holdt på i ca 3,5 mnd nå og har økt fettinntaket betraktelig. Det har hjulpet og jeg er så og si på topp nå.
Det jeg gjorde var å snike inn mer fett uten at jeg måtte spise så mye mer, feks fløte i kaffen , en skje cocosa i teen , kuttet av en god ostebit og knasket på det. Disse små justeringene har fikset formen min. Og selvfølgelig drikke mye vann

__________________
L von A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-09-11, 14:07   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trøtt og slapp

Helt vanlig i førsten. De første ukene.Kroppen må omstille seg til fett som hovedenergikilde og du må hjelpe til med å gi den fett, grønnsaker, vann nok og proteiner.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 11:56   #14
Mitan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 21
Mitan er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Og nå har jeg stått bom stille i snart 14 dager :-( Kjedelig!! Ønsker meg et aldri så lite rykk!! Får prøve å trene mer kanskje. Syns jeg får i meg brukbart med fett. Gir ikke opp, men syns det går fryktelig tregt.

__________________


Mitan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 12:57   #15
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Trøtt og slapp

Jeg er også slapp, trøtt og doven for tiden....Lurer på om det har noe med årstiden å gjøre....merker jeg er mye mer "mørk" i humøret!
Så i dag satte jeg på høy musikk og satte megd på trimsykkelen. Jeg har laget ferdig middagen og vasket klær. Dette i stedet for å grave meg ned i dyna igjen....
Det føles som et bra valg nå for humøret er bedre......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 23:11   #16
MissWaitress
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Norges vakreste by
Innlegg: 4
MissWaitress er på en erverdig vei

Sv: Trøtt og slapp

Hei!

Har gått på LCHF i 2 uker nå (og elsker det!), men har slitt med en forferdelig hodepine og trøtthet! Drikker relativt mye vann til vanlig, og drar kroppen på trening 3 ganger i veka, men merker at jeg ikke har så mye å gi for tiden. Hvor lenge kan jeg forvente at denne tilvenningsperioden varer? Hodepinen begynne å bli rimelig irriterende.

Men hvor mye vann er "mye"? Vil tippe jeg drikker rundt 3 liter daglig..

__________________


MissWaitress er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En milepæl er nådd, men er trøtt og slapp janni73 Ketolysekuren 3 01-04-11 11:54
Slapp og trøtt 1979 Ketolysekuren 9 16-01-11 16:24
Starte ketolysekuren -slapp og trøtt lena68 Ketolysekuren 3 04-08-08 14:08
Slapp og trøtt Ratata Lavkarbo generelt 5 23-11-07 16:41
Unormalt trøtt og slapp? Fedonisten Generell diskusjon 12 19-05-04 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no