Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Himmelske brownies (med bilde)

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-12, 01:03   #51
yoga
Juniormedlem
 
yoga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
yoga er på en erverdig vei

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Nå har jeg kjøpt inn kakaopulver (fairtrade) og kokosmel, og er dermed klar for baking i morgen. Jeg tenker å bytte ut noe av kakaopulveret med 85% Premium mørk sjokolade slik at det blir en halvt om halv blanding.

Vaniljepulver har jeg allerede stående i skapet..

yoga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk) Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 17:02   #52
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Disse ble KNALLGODE!

Hadde det ikke vært fordi jeg ble stående ute å skravle med en nabo hadde de blitt akkurat passe stekt også....

Lages igjen!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:26   #53
Becky
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 149
Becky er på en erverdig vei

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Dere som syns denne ble god... er dere veldig glad i kokosmel?
For jeg er ikke så veldig glad i det. Har prøvd i lapper og muffins, og syns kokossmaken blir for sterk. Men kanskje kakaoen dekker over kokossmaken?

__________________


Becky er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:26   #54
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Becky, her.

Dere som syns denne ble god... er dere veldig glad i kokosmel?
For jeg er ikke så veldig glad i det. Har prøvd i lapper og muffins, og syns kokossmaken blir for sterk. Men kanskje kakaoen dekker over kokossmaken?

smaker overhode ikke kokosmel

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 11:18   #55
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Dere som har bakt denne, har dere brukt vanlig meierismør eller usaltet ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 11:22   #56
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Dere som har bakt denne, har dere brukt vanlig meierismør eller usaltet ?

Brukte vanlig meierismør

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 12:26   #57
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

Brukte vanlig meierismør

Tusen takk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 14:58   #58
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Jeg tilsatte en hel plate med 70% i denne. Ble litt saftigere synes jeg.. eller noe..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 15:48   #59
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg tilsatte en hel plate med 70% i denne. Ble litt saftigere synes jeg.. eller noe..

I stedet for kakao, eller i tillegg ?

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 16:25   #60
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 37
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Nja, jeg reduserte kakaopulveret med 1/3.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 30-04-12, 17:42   #61
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Nja, jeg reduserte kakaopulveret med 1/3.

Tusen takk

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-05-12, 11:41   #62
yoga
Juniormedlem
 
yoga sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
yoga er på en erverdig vei

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

Jeg tilsatte en hel plate med 70% i denne. Ble litt saftigere synes jeg.. eller noe..

Jeg gjorde det samme som deg, dvs; jeg erstattet noe av kakaopulveret med 86% sjokolade. Det ble veldig (farlig) godt.

Trolig lot jeg kaka stå noe for lenge i ovnen, for den ble ikke så saftig som jeg trodde den skulle bli, så neste gang lar jeg den nok stå et par minutter kortere.

yoga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten melk, gluten og nøtter - Fedon (moderat lavkarbo/lavglykemisk) Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 21:25   #63
otis95
Juniormedlem
 
otis95 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Alder: 29
Innlegg: 33
otis95 er på en erverdig vei

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Laget denne i sted, men vridde om på den.

brukte følgende:
5 egg
1/2 ts bakepulver
1/2 ss vanilje essens
3 ss med mandelmel.
tok 5 ss kakao
5 ss tagatese + 1 ss natreen

Ble egentlig kjempegod!! stekte den i rund form i 18 minutter på 170 grader.

Neste gang så tar jeg i noen ss med glutenmel og biter med 70 % sjokolade og lager brownie-coockies Gleder meg til det!

__________________
73 72 71 70 6968 67 66 65 64 63 62 61 60

Minus 4,1 kg siden 28 september 2015

otis95 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 09:42   #64
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Håkkei, jeg skal prøve denne nå. Venter besøk om en time, satser på at den når å bli kald til vi skal spise.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 13:28   #65
Jammo
Medlem
 
Jammo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Haugesund
Alder: 37
Innlegg: 386
Jammo er ny på veien

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Den så god, men mektig ut

__________________
Hjalmfrid's Verden - Bloggen min
"Livet er som en skoledag, med sorg og glede som hovedfag. I gledens time best å være, i sorgens time mest å lære."
Jammo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Livstilsendring Svar med sitat
Gammel 29-08-12, 15:48   #66
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Ååååååå, himmel så god!!!
JEg hadde bare 1 dl kakao, men jeg suplerte med 1 plate 70% og det ble sjokolade nok det altså. Knallgodt!!!

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 23-01-13, 21:23   #67
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Noen som har noen formening om steketida bør endres om man lager dem i muffinformer?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 00:37   #68
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Noen som har noen formening om steketida bør endres om man lager dem i muffinformer?

Ville prøvd med litt kortere steketid dersom du skal lage de i muffinsformer
Har ikke forsøkt det selv, men 12 - 15 minutter kanskje

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 00:40   #69
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Forresten artig å se at oppskriften min lever og utvikler seg videre her inne Begynner å bli mange spennende varianter rundt den orginale oppskriften

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 00:48   #70
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Takk for svar! Har ikke nok ingredienser til å lage hele kaka, så da tenkte jeg å halvere den og bruke i muffinsformer i stedet for. Men nå er det litt sent på dagen.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 00:53   #71
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Takk for svar! Har ikke nok ingredienser til å lage hele kaka, så da tenkte jeg å halvere den og bruke i muffinsformer i stedet for. Men nå er det litt sent på dagen.

He, he Ja, det kan du trygt si God natt!

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:13   #72
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Har akkurat smakt på denne og syns den var god. Litt spiss på smak men hadde litt krem ved siden av. Hadde vært knall til is

Jeg skulle måle opp til 100g kakao men stoppet på ca 80g fordi det så så mye ut. Derfor hadde jeg tre ss kokosmel med TOPP på for at det skulle bli nok "tørt". Men hadde langt fra alt oppi. Når røra så tykk nok ut så stoppa jeg. Enda var røra så tykk at jeg måtte bre den utover.

Og i tillegg til 5ss sukrin hadde jeg 1 ss med Tagatesse. Er ikke så kjent med søtstoffer så det ble litt sånn tilfeldig.

Min bakekakao hadde 13,5 kh per 100 gram. Noen som har en bedre variant?

Takk for oppskrift, sto å sikla på en oppskrift med 4 dl vanlig sukker før jeg bestemte meg for å prøve denne

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:31   #73
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av manebane, her.

Min bakekakao hadde 13,5 kh per 100 gram. Noen som har en bedre variant?

Kakao er kakao, og vil uansett type inneholde 13-15 gram karbohydrater.

Lagde forresten en allergivariant med denne som utgangspunkt. Bytta ut smør med delfiafett og litt raps, egg med no-egg (allerigierstatning fra dagligvaren) og litt andre justeringer. Funket meget bra! Lagde da også glasur av delfiafett, kaffe, tagatesse, vaniljestevia, kakao og strødde revet kokos over, og lot kaka stå kaldt over natta. Vi spiste på oss magevondt alle mann.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:59   #74
Mat for sjelen
Medlem
 
Mat for sjelen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Innlegg: 371
Mat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snillMat for sjelen er virkelig snill

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Jeg bruker Dette kakaopulveret, som jeg kjøper på iHerb Det inneholder svært lite karbo Faktisk så lite at det kun står <1 g

Det er ganske mye kakaopulver i denne oppskriften ja , men dersom du har lyst til å bake brownies med litt mindre kakao har jeg flere oppskrifter på det inne på bloggen min Både en variant med valnøtter og en med bringebær bl.a. Ta en titt og se om det er noe som kan friste

__________________
Tove

Ta en titt innom bloggen min for flere bilder, oppskrifter og kanskje litt matinspirasjon - og kikk gjerne også på boken min...
http://sjelemat.blogspot.com/
Mat for sjelen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/LCHF Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 00:39   #75
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Himmelske brownies (med bilde)

Opprinnelig lagt inn av Mat for sjelen, her.

Jeg bruker Dette kakaopulveret, som jeg kjøper på iHerb Det inneholder svært lite karbo Faktisk så lite at det kun står <1 g

Ja, men det er per serving, her i form av en skje, altså ca fem gram. Kakao som er nesten karbofri burde man være veeeldig skeptisk til. De grammene som er opptrer naturlig i kakaobønna. Uansett blir det ikke mye på en hel kake.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
brownies, kake, kokosmel, kos, sjokoladekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Brownies-forvirring Supah Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 15-02-11 18:31
Himmelske gode mandelkaker otika Kake/dessert og snacks 9 20-11-10 12:39
Himmelske lapper Gulleline Frokost og kveldsmat 51 01-11-10 23:17
Brownies? savoy Eurodiett 13 06-08-10 11:00
Karamell brownies Sissi Kake/dessert og snacks 10 26-01-09 15:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no