Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

En kreativ tråd?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-08, 22:22   #1
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

En kreativ tråd?

Hei allesammen.. Synes det florerer så mange hjemme-komponerte tips og oppskrifter her nå, som man ikke finner noen steder. Jeg har blitt veldig inspirert hverfall.

Tenkte kanskje dere hadde flere hemmeligheter å dele??


Mitt tips (og spesialitet) er å woke grønnsaker i MYE smør, og tilsette provancekrydder og saften av en halv lime (istedet for å ha i fløte)

Har ikke sett akkurat den varianten her inne før (kanskje jeg tar feil?)

Uansett... Kreative tanker mottas med takk!! Kom og del ditt beste tips med oss nybegynnere!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 22:35   #2
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: En kreativ tråd?

Mitt aller beste tips er Herbamare urtesalt. Den gjør maten magisk!

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 22:42   #3
Isemor
Juniormedlem
 
Isemor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Voss
Alder: 48
Innlegg: 42
Isemor er på en erverdig vei

Sv: En kreativ tråd?

Jeg lagde en snadder saus idag.Vet ikke om den allerede finnes daMen her er den:

Ca 2 dl kremfløte og 3 ss seterrømme.Dette kokes opp og småputrer etterpå.Tilsett løk,stekt champignon,baconbiter,litt salt,pepper og ellers krydder som dere liker.

Dette helte jeg over grønnsakene ( brokkoli,blomkål,rosenkål)

Isemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 19-02-08, 22:45   #4
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En kreativ tråd?

I kveld bakte jeg laksefilét i ovnen.

Framgangsmåte:
Smør en ildfastform med plenty smør i bunnen.
Krydre oppå smøret med _mye_hvitløk, karry, litt salt og pepper (hvis karryen ikke er sterk nok, slik de typisk norskproduserte er, så bruk chili også).
Legg lakse filéene oppi, og krydre litt med det samme krydderet.
Kutt opp noen never paprika, stangselleri og champignon. Legg så disse rundt laksen. Stek i ovnen i ca halv time, 200 grader, med lokk eller folie. Ta ut forma, hell oppi en dl kremfløte (sånn ca) og dekk laksen og grønnsakene med ost.
Stek i ovnen til osten er godt smeltet.

Server med frisk salat, dynket med litt olje og balsamicoeddik.
Gi ungene og gubben poteter. Og ta deg et glass vin

Beste måltidet jeg har spist på veldig lenge. Dette anbefaler jeg virkelig.

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:01   #5
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: En kreativ tråd?

ble sulten jeg....

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 11:16   #6
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: En kreativ tråd?

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

I kveld bakte jeg laksefilét i ovnen.

Framgangsmåte:
Smør en ildfastform med plenty smør i bunnen.
Krydre oppå smøret med _mye_hvitløk, karry, litt salt og pepper (hvis karryen ikke er sterk nok, slik de typisk norskproduserte er, så bruk chili også).
Legg lakse filéene oppi, og krydre litt med det samme krydderet.
Kutt opp noen never paprika, stangselleri og champignon. Legg så disse rundt laksen. Stek i ovnen i ca halv time, 200 grader, med lokk eller folie. Ta ut forma, hell oppi en dl kremfløte (sånn ca) og dekk laksen og grønnsakene med ost.
Stek i ovnen til osten er godt smeltet.

Server med frisk salat, dynket med litt olje og balsamicoeddik.
Gi ungene og gubben poteter. Og ta deg et glass vin

Beste måltidet jeg har spist på veldig lenge. Dette anbefaler jeg virkelig.

Hørtes veeeldig godt ut - det skal jeg forsøke i dag! Jeg har FROSSEN laks i fryseren - var det frossen du brukte?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 15:19   #7
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: En kreativ tråd?

Kinakål
Jeg har litt sånne ekle følelser i forhold til kinakål. Ser for meg halvvisne salater med en tomatbåt og noen maiskorn.. Men der kom min søster med et tips jeg aldri hadde tenkt på selv. Mulig alle andre vet det er en mulighet
hun kutter opp i strimler og woker eller steker i panna..
Så dagens middag her er biffsnadder - kutter opp entrecote i strimler som jeg steker i godt med smør med litt hvitløk, løk, bacon, ingefær. Når kjøttet er nesten godt nok stekt har jeg kinakålen oppi - og ev litt mer smør
Har litt sterk sennep og litt mer rømme og rører inn i blandingen og peprer litt for smaken. Og da er kinakålen god allikevel

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 17:08   #8
Tess
Medlem
 
Tess sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 46
Innlegg: 121
Tess har en fantastisk aura rundt segTess har en fantastisk aura rundt seg

Sv: En kreativ tråd?

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Hørtes veeeldig godt ut - det skal jeg forsøke i dag! Jeg har FROSSEN laks i fryseren - var det frossen du brukte?


Og det var veeeldig godt. Spiste restene til lunch på jobb i dag, og det var godt kaldt også. Brukte vanlige laksefilétbiter, som man finner i frossendisken.

Kan forresaten tipse om at de som er frosset med skinnet på, er ofte saftigere når de tilberedes. har noe med fryseteknikk og gjøre, eller noe..

__________________
Fersk og lykkelig Lindberger.
Tess er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er i ketose. Hurra! Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 20:44   #9
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: En kreativ tråd?

Opprinnelig lagt inn av Tess, her.

I kveld bakte jeg laksefilét i ovnen.

Framgangsmåte:
Smør en ildfastform med plenty smør i bunnen.
Krydre oppå smøret med _mye_hvitløk, karry, litt salt og pepper (hvis karryen ikke er sterk nok, slik de typisk norskproduserte er, så bruk chili også).
Legg lakse filéene oppi, og krydre litt med det samme krydderet.
Kutt opp noen never paprika, stangselleri og champignon. Legg så disse rundt laksen. Stek i ovnen i ca halv time, 200 grader, med lokk eller folie. Ta ut forma, hell oppi en dl kremfløte (sånn ca) og dekk laksen og grønnsakene med ost.
Stek i ovnen til osten er godt smeltet.

Server med frisk salat, dynket med litt olje og balsamicoeddik.
Gi ungene og gubben poteter. Og ta deg et glass vin

Beste måltidet jeg har spist på veldig lenge. Dette anbefaler jeg virkelig.



Nam!! Ja, denne skal prøves!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 20-02-08, 20:45   #10
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: En kreativ tråd?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Mitt aller beste tips er Herbamare urtesalt. Den gjør maten magisk!


Okei Begynner å bli litt smålei de vante krydderne jeg bruker, så denne er kjærkommen! Takker og bukker

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 06-03-08, 22:19   #11
Princez
Medlem
 
Princez sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 49
Innlegg: 214
Princez er ny på veien

Sv: En kreativ tråd?

Må løfte denne litt jeg... Fikk akkurat et genialt tips: Ziggy-lapper i vaffeljern, med ost pizzakrydder, skinke ketchup! NAM.

Snuppeluri: Gjerne legg inn forslaget ditt her også!

__________________



Princez er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 10:01   #12
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: En kreativ tråd?

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Mitt aller beste tips er Herbamare urtesalt. Den gjør maten magisk!

Har kikka etter denne på CC Mat - Meny, men ikke funnet den - hvor får du tak i herligheten?
Og, bruker du den på noe spesiellt - eller på "alt"?

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 07-03-08, 18:57   #13
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: En kreativ tråd?

Opprinnelig lagt inn av Sivensvans, her.

Har kikka etter denne på CC Mat - Meny, men ikke funnet den - hvor får du tak i herligheten?
Og, bruker du den på noe spesiellt - eller på "alt"?

Slenger inn et svar her jeg...
Jeg kjøper den på helsekost. Ingen kokt egg uten "Ørtsalt", som jeg kaller den!

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 10-03-08, 09:14   #14
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: En kreativ tråd?

Takk!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan starte en ny tråd / Svare med innlegg HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 3 15-01-09 18:43
Kreativ visualisering - Shakti Gawain Marianne Andre bøker 2 10-08-06 13:26
Ny tråd: Hundre måter å oppnå suksess.. eller noe slikt... Carbokiller Lavkarbo generelt 11 07-01-05 06:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no