Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-02-06, 18:14   #1
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Opprinnelig lagt inn av janmesi

Ellers tar jeg gjerne i mot boktips og forslag til nye utgivelser, mr Monk!

Jeg håper dette gjelder alle!

Jeg ser så mange spennende 'selvutviklingsbøker' for barn, om afirmasjoner, pust, yoga, meditasjon etc. Jeg kunne godt tenkt meg noe slikt på norsk. Her er noen eksempler, jeg har ikke lest bøkene ...

http://store.chopra.com/showitems.asp?deptcode1=523

http://www.hayhouse.com/details.php?id=2614

http://www.childrensyoga.com/butterfly.htm

http://www.indigodreams.net/books.htm

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 18:36   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Bøker v ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Jeg vil mer enn gjerne ha norske oversettelser av Kwasniewski sine bøker!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 20:19   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Bøker v ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg vil mer enn gjerne ha norske oversettelser av Kwasniewski sine bøker!

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 21:14   #4
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Bøker v ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Opprinnelig lagt inn av Iset

Jeg vil mer enn gjerne ha norske oversettelser av Kwasniewski sine bøker!

Gjerne det, bare de gjør en bedre jobb med den norske oversettelsen, for den engelske oversettelsen er til tider helt borti natta...

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 22:30   #5
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Bøker v ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Jeg setter fortsatt en knapp på NHE av Rob Faigin. De samme som har tilrettelagt for "Bedre uten brød" er sikkert med på denne også.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 20-02-06, 22:57   #6
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Bøker v ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Opprinnelig lagt inn av themonk

Jeg setter fortsatt en knapp på NHE av Rob Faigin.

Nå har jeg bestilt NHE Kanskje jeg blir en NHE Zealot også Men fy! for en nettbutikk...

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 10:18   #7
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Bøker v ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Opprinnelig lagt inn av HP

Men fy! for en nettbutikk...

Tenker du på den bole-siden? Jaja, da har du noe å glede deg til da. Jeg likte at herr Faigin hadde fått dette i en mail:

"PS: I am happy to report that I have 'distributed' your books to professors/researchers here at the Faculty of Medicine, University of Bergen, Norway. The one feedback I got so far was very positive ("impressive")! I owe you thanks because NHE is the reason I am now enrolled in the new Nutrition Master's program. Bergen University is making great efforts towards better education/research in nutrition."

At et fagmiljø kan beskrive en low-carb bok som imponerende er jo et framskritt.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 21-02-06, 10:44   #8
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Bøker v ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Opprinnelig lagt inn av themonk

Tenker du på den bole-siden? Jaja, da har du noe å glede deg til da. Jeg likte at herr Faigin hadde fått dette i en mail:

"PS: I am happy to report that I have 'distributed' your books to professors/researchers here at the Faculty of Medicine, University of Bergen, Norway. The one feedback I got so far was very positive ("impressive")! I owe you thanks because NHE is the reason I am now enrolled in the new Nutrition Master's program. Bergen University is making great efforts towards better education/research in nutrition."

At et fagmiljø kan beskrive en low-carb bok som imponerende er jo et framskritt.

Ernæring- / fysiologiavdelingen ved universitet i Bergen er veldig bra. Det er verre med det medisinsk fakultet, - de er anti-alt-som-ikke-er-konvensjonellt.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-03-06, 15:26   #9
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Skal diskutere med DVP en mulig utgivelse av Kwasniewski på norsk. Går vi for den så blir det en utgivelse i 2007, og oversettelsen skal vi selvsagt jobbe skikkelig med!

(Jan er på vei til bokmessen i London ...)

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 18-06-07, 23:29   #10
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Hva med oversettelse av "The Great Cholesterol Con" av Anthony Colpo?

Og "Know Your Fats" av Mary Enig?

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 20-07-07, 16:51   #11
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

...og "Homocysteine in Health and Disease" av Ralph Carmel, Donald W. Jacobsen et.al.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 16:49   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Hva med å faktisk oversette den SISTE utgivelsen av DANDR? (Dr Atkins New Diet Revolution).
Altså den fra 2002, ikke den fra 1992.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 17:38   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hva med å faktisk oversette den SISTE utgivelsen av DANDR? (Dr Atkins New Diet Revolution).
Altså den fra 2002, ikke den fra 1992.




Goood ide ! Pantagruel er ikke interessert. Ikke Celina heller.... Ingen av dem har svart meg.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:30   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.




Goood ide ! Pantagruel er ikke interessert. Ikke Celina heller.... Ingen av dem har svart meg.

Du sendte meg jo epostadressen deres, det er en tanke å ta opp igjen!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 11:48   #15
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Bøker vi ønsker oss på norsk (Hei janmesi!)

For dem av oss her som har stoffskifteproblemer:

"Hypothyroidism Type 2" av Mark Starr.

__________________
Maninas metode
Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no