Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nybegynner

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-17, 04:47   #1
Chrhed
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2017
Innlegg: 3
Chrhed er på en erverdig vei

Nybegynner

Hei!
Har spist slike vlcd-barer i en uke nå, men ønsker å gå over til lavkarbo-mat. Er helt ny på alt dette så jeg har en del spørsmål!

Jeg tror jeg er i ketose nå, men kan jeg begynne med lavkarbo-mat uten å gå ut av ketose? Er det i det hele tatt mulig å være i ketose om man holder seg til lavkarbo-mat og ikke barer?
Må jeg spise noe spesielt i fasen fra barer til mat? Evt hva?
Hvor mange karbohydrater skal man ha om dagen? Og er det farlig om man går litt under/ over dette?

Sikkert dumme spørsmål for dere som kan dette hehe, men setter stor pris på svar!

Chrhed er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent kosthold Svar med sitat
Gammel 21-06-17, 22:42   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Nybegynner

Begynn gjerne med å lese "Slank med ketolysekuren" av Torkil Andersen, jeg vet ikke om den finnes i bokhandelen lenger, om ikke biblioteket ditt har den så kan de låne den inn for deg.

Det er ikke noe problem å være i ketose på vanlig mat, men det setter selvfølgelig begrensninger på hva du kan spise og om du kommer for høyt i karbohydratinntak går du ut av ketose, grensen her er litt individuell, men de fleste holder seg i ketose på rundt 25 g/kg pr. dag (disse bør i hovedsakk komme fra grønnsaker som vokser over bakken). Det finnes mange gode lavkarbo kokebøker etterhvert, både av Sofie Hexeberg og Annika Dahlquist.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Svar

Emneord
barer, ketose, lav-karbo, nybegynner


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nybegynner India Ketolysekuren 8 24-01-11 00:00
Nybegynner LostinSpace Ketolysekuren 17 12-01-11 00:43
Nybegynner spm apprecier Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 04-03-10 16:23
Spm fra en ung nybegynner Angelez Lavkarbo generelt 1 09-03-09 14:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no