Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-09, 15:22   #1
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Hodepine (Sluttet med pepsi max)

kan det være pga bråslutt på pepsimax drikkinga som gir meg denne grusomme hodepinen! dt er ingenting som hjelper!! tok to ibux istad uten hell..
jeg er en stoooorrrr brusdrikker... og igår midt på dagen sluttet jeg!! (litt stolt av det ..) men kan det være omtrent som abstinenser dette her???
noen andre som har opplevd det? gir det seg etter kort tid??

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:28   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: hodepine..

Ja, det kan være abstinenser, og ja det gir seg etterhvert.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:31   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: hodepine..

Det er nok helt klart pga pepsi max'en ja

Drikk mye vann for å skylle ut restene!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:37   #4
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: hodepine..

mistenkte nesten at det var grunnen ja.. noen av dere som vet om det tar lang tid før det gir seg?? er forferdelig ubehagelig!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:40   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: hodepine..

En dag eller to, vil jeg tippe.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 15:45   #6
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: hodepine..

tusen takk mofe!! så nesten for meg at dette skulle vare en ukes tid jeg...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 16:09   #7
Elizabethcita
Seniormedlem
 
Elizabethcita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Nordmøre
Alder: 44
Innlegg: 501
Elizabethcita har en fantastisk aura rundt segElizabethcita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: hodepine.. (sluttet med pepsi max)

Hei!

Ville bare si at jeg også var en stoor brusdrikker, og at jeg var helt avhengig av min daglige pepsi max. For to måneder siden sluttet jeg på dagen, og kompenserte med MYE vann (samt en utrensningskur, men jeg vet ikke om dette gjorde noen forskjell. Kuren var opprinnelig anbefalt av lege pga avfallsstoffer ved lavt stoffskifte).
Jeg trodde det ville bli et kjempeproblem å slutte, men etter et par dager gikk det bra. Fire uker senere fikk jeg servert et glass hos mine foreldre, og da smakte det ikke godt engang! Så det er håp!!

Masse lykke til!!!

__________________


Elizabethcita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I samarbeid med lege Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 16:37   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine ... (Sluttet med pepsi max)

Hodepinen er nok koffein- abstinenser, ja!
Lokkebiff hadde en runde her for noen uker siden der hun fikk sånn hodepine at hun kastet opp og var heeeelt slått ut.

Ibux er nok ikke til stor hjelp, men på apoteket har de noe som heter Fenazon- Koffein Sterke som burde hjelpe. De er reseptfrie, så løp og kjøp. Bare ikke overdriv bruken, man kan jo bli avhegig av koffein i alle former!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 20:22   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Jupp, det stemmer som Kitt sier... Fyttekatta!!!
Jeg hadde en intens hodepine fra hel**** hele dagen, og i 19-tiden på kvelden kastet jeg opp...
Det letta litt på, men det murret enda i noen dager etter det...

Jeg har sluttet 3-4 ganger før med brusdrikkinga, og det er det samme hver gang: Intens hodepine
Men anyways, jeg synes det er bedre å kutte tvert, ta hodepina og bli ferdig med det.
Det er det eneste som funker på og for meg...

Denne siste opplevelsen, med oppkast og lysslyhet, var så skremmende,
så det spørs om jeg noen gang kommer til å tørre å smake pepsi max igjen...

Hold ut, lykke til, du er FLINK!!!!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 20:42   #10
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

tusen takk for støtten folkens!! den hodepinen jeg har nå er helt forjævlig!! måtte ta en slurk colalight istad! men jeg klarte stoppe etter en slurk! men hodepinen er der enda!! grusomt vondt! håper jeg får sove godt i natt og at den er bedre i morgen!
så tusen takk igjen!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 20:48   #11
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Opprinnelig lagt inn av smil!, her.

tusen takk for støtten folkens!! den hodepinen jeg har nå er helt forjævlig!! måtte ta en slurk colalight istad! men jeg klarte stoppe etter en slurk! men hodepinen er der enda!! grusomt vondt! håper jeg får sove godt i natt og at den er bedre i morgen!
så tusen takk igjen!

For å si det sånn.... Bare innfinn deg med at hodepinen er der, det nytter ikke med en slurk (eller en liter for den del...)
Natten hjelper deg mye, så kom deg tidlig til sengs og sov godt...

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 20:55   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Jeg håper dere alle vet at det heter Pepsi MAX fordi det er dobbelt så mye kaffein in den.

Sitat:

Pepsi Max - Pepsi uten sukker, men med mer koffein.

Ikke rart dere får koffeinabstinenser eller blir a a a aaavhengig!

Takke med til cola lighten min haha...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 21:11   #13
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 58
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Brus smaker uansett syrnet furubark etter et par uker uten.
Kommer aldri til å røre det igjen

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:47   #14
Going down!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 33
Going down! er på en erverdig vei

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Jeg får også intens hodepine når jeg ikke får Pepsi Max. Jeg forsøker bytte ut en dal av dem med vann, men "må" ha litt PM også.
Er det "farlig" for vektnedgangen å drikke Pepsi Max?

__________________


Going down! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 22:52   #15
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Opprinnelig lagt inn av Going down!, her.

Er det "farlig" for vektnedgangen å drikke Pepsi Max?

Det er iallefall farlig for mye annet: http://www.varsleren.com/lightprod.htm

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:06   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Opprinnelig lagt inn av Going down!, her.

Er det "farlig" for vektnedgangen å drikke Pepsi Max?

Noen opplever kunstig søtstoff som partystoppere, andre mener man bare trigger søtbehovet ved å stadig fore "monsteret"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 09-03-09, 23:28   #17
Supernova
Juniormedlem
 
Supernova sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 18
Supernova er på en erverdig vei

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Jeg hadde Pepsi Max hodepine i en uke jeg... Jeg drakk opp i mot 3 liter hver dag!! Nå er det over 2 mnd siden jeg har smakt pepsi max og jeg har overhodet ikke lyst på det heller.. Jeg drikker litt Cola Zero en gang i blant, men Pepsi Max takler jeg ikke lenger. Jeg har omtrent 10 venner som er avhengig av Pepsi Max.. Skummelt synes jeg..

Flott at du slutta! Du vil føle deg mye bedre!

__________________


Supernova er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 01:56   #18
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Beundrer deg som har klart sluttet med Pepsi Max! Er definitivt min største last...men skal klare bli kvitt avhengigheten jeg også...og hodepinen den kjenner jeg til fra de gangene jeg har prøvd kutte....Lykke til videre

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:06   #19
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

hodepinen er litt bedre idag.. men kjenner at den kommer sigende innover her..
har allerede drukket 1,5liter vann idag!
men jeg savner den veldig.. og det blir ikke lett men jeg skal klare dette!!
det verste blir egentlig i helgene når man skal kose seg litt.. eller når man er borte eller ute og spiser!! da er det ikke fullt så stas med vann...
men jeg finner nok en løsning!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:16   #20
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

glemte spørre om en ting.. etter at jeg sluttet med brusen så har jeg begynt å fryse noe så innmari.. kan det og ha en sammenheng?? ingen god kombinasjon... hodepine og frysing!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:25   #21
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

For mange år siden jobbet jeg på bryggeri. Og brus var lett tilgjengelig for å si det slik. Jeg var vel nærmest for brusoholiker å regne. Etterhvert som det langsomt gikk opp for meg hva brus lages av, ble jeg skeptisk. Normal brus er jo sukkervann, og vi vet hva sukker gjør med oss. Såkalt light-brus tror jeg på mange måter er verre. Mange stoffer som man ikke helt vet hvordan virker i kroppen.

Skal man utsette seg for denne kroppslige bingoen?

I dag drikker jeg et glass Pepsi-max eller annet svært sjelden. Ikke smaker det godt heller. Det er oversøtt, og smaker kunstig. Før syntes jeg det smakte godt.

Det samme er det med tobakk også. Da jeg var røyker, smakte og luktet det godt av rullingsen. Som ikkerøyker synes jeg det stinker både ekkelt og surt.

Dessverre synes jeg det lukter alldeles fortreffelig av brød og bakst. Og nystekte baguetter med brunost er jo bare deilig. Jeg savner nystekte winerbrød og coca-cola slik jeg husker det. Nå har jeg ikke spist et winerbrød på sikkert fire år, men husker både lukta og smaken.

Det er ikke lett nei

Men jo mer man lærer om sammenhengen mellom mat og kropp, jo bedre blir det. Når man forstår at mat kan bryte ned kroppen med mat smaker ikke sukker like godt for å si det sånn.

Samtidig kjenner man på sin egen kropp at rett mat er medisin. Og da smaker sukker og søtt enda mindre godt.

Det er lett å bli tung, det er tungt å bli lett.

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-03-09, 10:32   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Opprinnelig lagt inn av smil!, her.

har allerede drukket 1,5liter vann idag!
men jeg savner den veldig.. og det blir ikke lett men jeg skal klare dette!!

Forsøk med smakstilsetning i vannet, det syns jeg hjelper på lysten. Appelsinskiver er best mot pepsi max sug for min del.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 10:13   #23
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

dette er tøffere enn jeg trodde! jeg sliter fremdeles med hodepinen. den kommer snikende utover dagen og på kvelden er den helt jævlig! igår ble jeg så kvalm og uvel pga hodepinen at jeg nesten ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg....
men jeg drikker ikke brus!! jeg drikker mange liter med vann hver dag. men synes ikke akkurat det hjelper på hodepinen nei!!
kanskje jeg og skal ta en slik rensekur som en eller annen skrev om litt lenger opp... ikke noe gøy å kvelde likt med krabaten hjemme hver kveld!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 10:30   #24
Everio
Seniormedlem
 
Everio sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 46
Innlegg: 949
Everio har en fantastisk aura rundt segEverio har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

Så utrolig flink du er som klarer deg uten

Får selv også vanvittig hodepine med en dag eller to uten p-max, og har ennå ikke klart å komme over bøygen med å slutte helt..

__________________




Oppstart ketolyse 12.01.09 - oppstart Lindberg 11.03.09- Everio`s journal
Everio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 12-03-09, 11:18   #25
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Hodepine (Sluttet med pepsi max)

jotakk.. men det koster på psyken kan man si!! det er mye verre enn jeg trodde... før har jeg jo bare kuttet ned på brusen, aldri sluttet før!
men nå må jeg bare klare dette... håper jeg da...

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sluttet med kaffe og mistet fullstendig lysten til søtt! Eva Generell ernæringsdebatt 24 25-02-14 18:46
Fase 2, sluttet å gå ned i vekt Petit Fleur Eurodiett 3 25-10-08 00:41
Jeg har sluttet å skeie ut ... Solis Generell diskusjon 9 18-09-07 16:33
Hodepine Huldr Fysisk og mental helse 9 21-05-07 02:59
Sluttet med ferdig blandet shaker? Engmar Lavkarbo generelt 4 25-08-06 21:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no