Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Bivirkninger?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-11, 20:13   #1
Husmusa
Medlem
 
Husmusa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: På jæren
Alder: 53
Innlegg: 53
Husmusa er ny på veien

Bivirkninger?

hvordan er det med * bivirkninger her * jeg har en vanvittig hodepine og jeg er på 3 dag på lavkarbomat, jeg spiser som menyen på siden min viser uten noen form for brød, ris pasta eller poteter..... i kveld har jeg en håreisende hodepine, er det tilfeldig ? eller .........Kjenner dere til noe av dette ?

__________________
Klem Husmusa
siden 12-01-11


Min Hverdag
Husmusa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Egendefinert Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:18   #2
jezza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 18
jezza er på en erverdig vei

Sv: bivirkninger

Har hørt om flere som nevner hodepine... men det er vel pga "avrusningen" fra sukker og karbohydrater.

Selv har jeg sluppet unna hodepinen, og er heller ikke dårlig på noen måte, men er ganske så dårlig i magen... hvor vanlig er det? (altså ikke oppstoppet, men heller det motsatte...) er det pga mer fett i dietten?
Jeg er på dag 8 med kun lavkarbomat...

jezza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Atkins Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:24   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: bivirkninger

Både en heidundrende hodepine og magetrøbbel er ganske vanlig i omleggingsfasen. Blir en form for abstinenes den hodepinen. Kan hjelpe å drikke farris, få i deg mer salter

Diareèn vil gi seg etterhvert den også, synes du det blir for plagsomt kan du forsøke å kutte ned litt på fettet for så å øke mer gradvis

God bedring til begge to!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:26   #4
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: bivirkninger

Sleit veldig med hodepine jeg også, men det gikk over. Og så kom og gikk den noen dager, og etter det har jeg ikke kjent den. Sitter bare igjen med jobb-pine og "herregud, jeg har mange barn"-pine. Hverdag, altså.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-01-11, 20:41   #5
jezza
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Molde
Innlegg: 18
jezza er på en erverdig vei

Sv: bivirkninger

Charlott - takk for tips føler ikke jeg spiser såå masse fett, for sliter litt med å innse at det ikke er "farlig" lenger, men blir j selvsagt en større del av dietten enn det har vært før, naturlig nok.

jezza er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ala Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 16:08   #6
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Bivirkninger?

Hadde vondt i både hoden og resten av kroppen i nesten 2 uker. Så ble det helt borte.
Dette er nok helt normalt.
Husk godt med drikke, kan få hodepine av for lite væske og.
Lykke til videre.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 16:59   #7
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Husmusa, her.

hvordan er det med * bivirkninger her * jeg har en vanvittig hodepine og jeg er på 3 dag på lavkarbomat, jeg spiser som menyen på siden min viser uten noen form for brød, ris pasta eller poteter..... i kveld har jeg en håreisende hodepine, er det tilfeldig ? eller .........Kjenner dere til noe av dette ?

Eg hadde også ein ubeskriveleg hovudverk dei første dagane, men nå etter snart to veker på lavkarbo, har den gitt seg. Det som bekymrar meg no, er at då eg i går tok ein tur på vekta, hadde denne gått opp Det er jo ikkje ønska utfall! Kva kan dette skuldast? Eg et minimalt med karbohydrat, og et kjøt, litt grønnsaker som salat, agurk og paprika, samt smør og olje. Einaste er at eg veit eg drakk litt lite vatn tirsdag og onsdag. Kan det vere ein grunn? Forslag til å få få fart på forbrenninga?

Koreis er det forresten med tyggis, er det noko ein bør unngå eller går det greit i små doser?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:05   #8
karolinekaroline
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6
karolinekaroline er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Eg hadde også ein ubeskriveleg hovudverk dei første dagane, men nå etter snart to veker på lavkarbo, har den gitt seg. Det som bekymrar meg no, er at då eg i går tok ein tur på vekta, hadde denne gått opp Det er jo ikkje ønska utfall! Kva kan dette skuldast? Eg et minimalt med karbohydrat, og et kjøt, litt grønnsaker som salat, agurk og paprika, samt smør og olje. Einaste er at eg veit eg drakk litt lite vatn tirsdag og onsdag. Kan det vere ein grunn? Forslag til å få få fart på forbrenninga?

Koreis er det forresten med tyggis, er det noko ein bør unngå eller går det greit i små doser?

Samme greia skjedde her! Vaert paa kuren i to uker naa foerste uka 3 kilo ned andre uka en halv kilo opp. meeeen naar man ikke faar i seg karber slipper kroppen ut mye vann(sisen karber binder vann) sa det var de tre foerste kiloene og deretter tar det tid foer kroppen venner seg til aa gaa paa fett i stede for karber, saa vi faar nok proeve ett par uker til..

karolinekaroline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 18:28   #9
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av karolinekaroline, her.

Samme greia skjedde her! Vaert paa kuren i to uker naa foerste uka 3 kilo ned andre uka en halv kilo opp. meeeen naar man ikke faar i seg karber slipper kroppen ut mye vann(sisen karber binder vann) sa det var de tre foerste kiloene og deretter tar det tid foer kroppen venner seg til aa gaa paa fett i stede for karber, saa vi faar nok proeve ett par uker til..

Litt beroligande at eg ikkje er bare meg! Då får me venta og sjå! Alltid godt med nokon som er i ein liknande situasjon!

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 19:41   #10
reidun70
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Alder: 53
Innlegg: 1
reidun70 er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Jeg er helt ny på lavkarbodiett og har mange spørsmål. Jeg drikker en del lettbrus virket det negativt inn på dietten?

__________________
Reidun
reidun70 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 19:44   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av reidun70, her.

Jeg er helt ny på lavkarbodiett og har mange spørsmål. Jeg drikker en del lettbrus virket det negativt inn på dietten?

Noen kan drikke bøttevis og har ingen negativ effekt av det. Andre legger faktisk på seg om de drikker for mye lettbrus.

Dersom vekttapet stopper på et tidspunkt og du ikke helt skjønner hvorfor, begynn med å kutte ut/ned på brusen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:15   #12
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

kva med tyggis? går dette i små mengder?

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:24   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

kva med tyggis? går dette i små mengder?

Det aller meste av tyggis inneholder sorbitol og xylitol som omdannes til glukose i kroppen (evnt oppfattes som glukose?) og er best å holde seg unna!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 22:31   #14
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Bivirkninger?

Viktig å få i seg nok vatn. Får eg ikkje i meg nok vatn så kjenner eg ganske fort på skallebanken.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:46   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger?

Her er en bivirkning av trening!!
Den er blå og vond!
Enda mer blå under!!!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg fot.jpg (27,1 KB, 1 visninger)
__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:55   #16
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Her er en bivirkning av trening!!
Den er blå og vond!
Enda mer blå under!!!

oi da. ble litt nysjerrig på hva du har trent siden tottisene er blå

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 23:57   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av alexsandra, her.

oi da. ble litt nysjerrig på hva du har trent siden tottisene er blå

Jeg skvatt ut av en Ab circle PRO. Nytt forsøk i morgen....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 00:02   #18
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Husmusa, her.

hvordan er det med * bivirkninger her * jeg har en vanvittig hodepine og jeg er på 3 dag på lavkarbomat, jeg spiser som menyen på siden min viser uten noen form for brød, ris pasta eller poteter..... i kveld har jeg en håreisende hodepine, er det tilfeldig ? eller .........Kjenner dere til noe av dette ?

jeg kjenner veeeldig godt til hodepine. hadde konstant hodepine 4 første dagene. trodde jeg skulle bli helt små rar og løp på do og 0 energi.

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Gammel 15-01-11, 00:03   #19
alexsandra
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 284
alexsandra er på en erverdig vei

Sv: Bivirkninger?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Jeg skvatt ut av en Ab circle PRO. Nytt forsøk i morgen....

lykke til

alexsandra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: nytt forsøk på ketolyse kuren (15.6) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bivirkninger Maysan81 Ketolysekuren 6 28-07-11 16:58
Metformin og bivirkninger Carisma Stoffskifte / hormonproblemer 25 18-06-11 12:57
Bivirkninger? CamillaN Lavkarbo generelt 8 16-03-10 18:19
Bivirkninger Tvilling82 Lavkarbo generelt 1 16-03-10 18:14
Bivirkninger ved slanking Hillelille Generell ernæringsdebatt 4 12-06-09 23:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no