Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvordan få bort røyklukt?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-06, 05:36   #1
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av
Question

Hvordan få bort røyklukt?

Fikk tak i en brukt salong, vi liker den veldig godt men den har en svakhet og det er at det stanker innbarka gammel røyklukt. Nå har vi renset soffaen med teppernsemaskin men jeg syns det lukter like ille. Det luktet ikke så ille da den stod på lastebilen men når vi fikk den i hus ble det like ille inne hos oss som hos storrøykere. Noen som vet råd

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 07:47   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

Jeg har ikke noen tips, desverre, bortsett fra at det skal funke å brenne sitronolje på oljebrenner mot røyklukt i huset, men det er nok ikke effektivt nok når det gjelder en innrøyket sofa, men jeg ville bare gi deg min dypeste sympati. HATER røyklukt, haater røyk generelt og syns hele dritten burde vært totalforbudt!

Fatter ikke at folk kan røyke inne. Ødelegge tak, vegger, møbler og ikke minste inneklima. :sukk:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 07:47   #3
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

Det finnes et hokus-pokus-stoff som fjerner røyklukt, men jeg kommer ikke på hva det heter dessverre. Det brukes bla.a til å fjerne diesel-lukt i biler etc.

Men om du ikke finner det, bruk et sitrusbasert rensemiddel. Sprøyt/dusj hele sofaen, slik at det får virke en halvtime eller så. Deretter bruker du rensemaskina med bare varmtvann(om stoffet tåler det). Problemet er at røyklukta sitter ganske dypt, og det vil "svette" røyklukt lenge. Gog lufting er også en mulighet. Noen timer i sol og vind bruker å hjelpe.

Har selv brukt høytrykkspyler med bra resultat på bilseter. MEN: OBS, ikke bruk dysespissen for nært stoffet, da river du opp stoffet. Dette betinger jo at man har litt tid, og at sofaen får tørke i noen dager.

Hvis du spør i en møbelforretning vet nok de også om noen lure yips vil jeg tro.

Det ble ikke noe supertips dette, men lykke til!

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 09:45   #4
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

eddiksvann får vekk røyklukta. Vet ikke helt hvordan det i praksis skal gjøres på en sofa, kanskje tørke over med ei oppvridd fille ? I alle fall kan du sette ei skål med eddiksvann under sofaen.Det funker etter en fest hvor det har blitt røykt.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-06, 10:25   #5
Snøhvit
Medlem
 
Snøhvit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 115
Snøhvit er ny på veien

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Fikk tak i en brukt salong, vi liker den veldig godt men den har en svakhet og det er at det stanker innbarka gammel røyklukt. Nå har vi renset soffaen med teppernsemaskin men jeg syns det lukter like ille. Det luktet ikke så ille da den stod på lastebilen men når vi fikk den i hus ble det like ille inne hos oss som hos storrøykere. Noen som vet råd

Hei Kristian,jeg brente meg akkurat på samme måten...jeg likte veldig sofaen da jeg så den ,så jeg skulle bare Ha...Den
Da jeg kom hjem oppdaget jeg at det satt gammel røyklukt
Likte ikke m 2 små unger i nytt hus..Men jeg vasket mange ganger med grønnsåpe(den er i hud) og ennå tar jeg 2 ggn i måned men efektiv skal det være i ditt tilfelle(Stoff -sofa) X-it det brukte vi i bilen så være borte lukta...

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 04:07   #6
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

Da har jeg fått to gode råd som jeg skal prøve; Eddikvann, hvor mye vann i forhold til eddik?
X-it, hvor får jeg kjøpt det? Hvis det er beregnet på bil så har de det kanskje på bensinstasjon, men jeg mener jeg har sett reklame av X-it beregnet på do og da er det vel på dagligvare Det er kanskje forskjellige produkt etter hvilket behov man har.

Uansett, takk alle sammen for gode råd

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 08:15   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

Jeg kjørte et søk på nettet og du kan sjekke her:
http://www.safecare.no/nettbutikk/in...ex&cPath=20_25

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 09:33   #8
Grethe
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2006
Alder: 61
Innlegg: 273
Grethe har en fantastisk aura rundt segGrethe har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

Jeg har ikke noe blandingsforhold mellom eddik og vann, du må nesten prøve deg fram. Kanskje en halv desiliter til 5 liter ( 1/2 bøtte) vann? Kommer jo litt an på hvor man skal vaske og hvilke lukt man skal ha vekk.

Grethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-07-06, 11:10   #9
Snøhvit
Medlem
 
Snøhvit sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Innlegg: 115
Snøhvit er ny på veien

Sv: Hvordan få bort røyklukt?

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Da har jeg fått to gode råd som jeg skal prøve; Eddikvann, hvor mye vann i forhold til eddik?
X-it, hvor får jeg kjøpt det? Hvis det er beregnet på bil så har de det kanskje på bensinstasjon, men jeg mener jeg har sett reklame av X-it beregnet på do og da er det vel på dagligvare Det er kanskje forskjellige produkt etter hvilket behov man har.

Uansett, takk alle sammen for gode råd

X - IT finner du på ica, meny ...alle dagligvarer vettu
den er ikke beregnet på bil ...kan brukes hvor det er vondt lukt

Snøhvit er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan steker jeg indrefilet? Areola Spørsmål og svar 7 17-02-16 12:34
[Forum] Hvordan fungerer ryktesystemet? Sugarpill Spørsmål og svar 4 14-12-07 11:04
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no