Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor lenge holder kjøttet?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-07, 17:05   #1
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Hvor lenge holder kjøttet?

Jeg har en del strimlet svinekjøtt i kjøleskapet (har ikke fryser) som går ut på dato i morgen. Produsentene forsikrer seg vel med å sette en litt tidlig utløpsdato på kjøttet, så tror dere det holder seg litt lenger?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 17:10   #2
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge holder kjøttet?

Er det kjøtt med god kvalitet, og har det ligget kjølig hele tiden, vil det nok holde seg litt lengere ja. Svinekjøtt er jo magert, så der er inget fett som vil harskne.

Alternativt kan du jo steke det opp, eller legge det i marinade, slik at det vertfall holder lengere.

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 17:17   #3
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Hvor lenge holder kjøttet?

Enkelte produkter holder seg ofte leeenge etter siste dag, da reglene er strenge i Norge. Men i hvert fall med oksekjøtt som ikke er vakumpakket har jeg opplevd at kjøttet ikke holder seg lenger enn siste dag.
Det enkleste er vel å se og lukte på kjøttet for å se om det er godt. Er det antydning til unormal lukt bruker i hvert fall ikke jeg det, selv om det sikkert ikke er farlig.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 17:51   #4
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge holder kjøttet?

Kjøttet er iallefall vakuumpakket, det burde vel hjelpe litt?

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:03   #5
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Hvor lenge holder kjøttet?

Ser og lukter det godt når du åpner pakken ville jeg brukt det om det har gått noen dager over. Kan jo ha en reserveløsning i bakhånd om du velger å ikke bruke pakken.
Egg har jeg hørt holder seg flere måneder etter siste dag. Men meieriprodukter og egg ønsker jeg at gjerne skal ha mange dager igjen når jeg bruker det. Er litt sær der (også). Kjøtt er enkelt å lukte seg til syns nå jeg.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:06   #6
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge holder kjøttet?

Jeg skal lukte før jeg smaker.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:07   #7
Maxxx
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 50
Innlegg: 119
Maxxx er ny på veien

Sv: Hvor lenge holder kjøttet?

Var å lukte mens det er rått jeg tenkte på.

__________________


Maxxx er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generelt lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-08-07, 18:11   #8
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Hvor lenge holder kjøttet?

Opprinnelig lagt inn av Maxxx, her.

Var å lukte mens det er rått jeg tenkte på.


Det var det jeg mente også. Uttrykte meg bare litt klossete.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Holder dette...? cathrine Kosttilskudd 8 30-01-07 13:35
Holder det med den ene boken? Georgine Bøker om ernæring og helse 6 28-08-06 09:35
Man kjenner om kjøttet har bakterier ikke sant? Summer Fysisk og mental helse 16 29-06-06 08:05
Man kan spise hva som helst bare man holder seg under 15 gram karbs? Chumpsy Ketolysekuren 10 09-08-05 22:18
Jippi, vekta holder seg stabil Kanel Lavkarbo generelt 14 24-02-05 12:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no