Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Manglende metthetsfølelse

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-11, 23:04   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Manglende metthetsfølelse

Jeg kan spise og spise og spise under et måltid, blir aldri mett uansett hvor mye fett jeg spiser..

Eks i går spiste jeg 5 ss skjeer kokosolje sammen men mye kylling (alt for mye protein men jeg var jo sulten..). I tilegg en del kylli g skinn.

Blir dere mette under måltidet?

Jeg var mett frem til middag i går men jeg var fortsatt sulten etter å ha spist samt den neste halvtimen. Slik var det i dag og tross bra fett inntak, detbresulterte i små spising på squash, kylling og til slutt ente jeg på blåbær gjenom hele dagen.

Har ingen fastsatt karbo grense for meg selv, det varier fra dag til dag avhenig om jegspiser blåær og og gresskar men ligger omtrent alltid under 100g.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:14   #2
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Manglende metthets følelse...

Har heller ingen særlig metthetsfølelse. Prøver å tenke på kaloriene også, da jeg snart er ferdig og de to siste kiloene sitter børr. Kanskje Lena Beatrice sine oppskrifter/menyer er noe å se på?

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 26-01-11, 23:19   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Manglende metthets følelse...

Hos meg er det slik at jeg er suuuuulten om jeg spiser mer enn 3-5 gr karbo på ett måltid.
Middag feks, der har vi gjerne en del grønnsaker/fløte/rømme og kommer fort opp i over 5 gr karb.
Suuuuulten som fy kort tid etter et slikt måltid! Pussige greier egentlig...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 00:22   #4
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Manglende metthetsfølelse

Er jo ikke rart om man blir sulten når man spiser mye karbohydrater, det er jo bare luft men skjønner hva du mener da. vi får nok prøve dette, kamp.

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:54   #5
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Manglende metthetsfølelse

Er ikke mulig får meg å gå så langt ned på karb

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 09:58   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Manglende metthetsfølelse

100 KH er ikke MYE karb...

Jeg hadde heller ikke blitt mett av det måltidet.. Visse ting gir meg bare ikke metthetsfølelse som f.eks nøtter og olje. Kanskje fordi at det fyller opp så dårlig?

Men du spiser kanskje ikke alltid sånn?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:54   #7
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Manglende metthetsfølelse

Hva mener du?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 10:55   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Manglende metthetsfølelse

At dette liksom bare var et eksempel på et måltid, og at du ikke føler det mett uansett hva du spiser?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:16   #9
Zelia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 19
Zelia er på en erverdig vei

Sv: Manglende metthetsfølelse

Drikker du nok vann?

Zelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunn mat Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 11:37   #10
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Manglende metthetsfølelse

Jeg blir ikke mett om jeg spiser mye karbohydrater - før, da jeg spiste vanlig brød, stoppet jeg etter 2-3 brødskiver fordi jeg visste jeg hadde spist nok, men kunne glatt spist et halvt brød. Tenkte en stund på å prøve en gang hvor mange skiver jeg ville klare å stappe i meg, men kom aldri så langt.

Var på julefrokost i jula og da spiste jeg ikke lavkarbo (julepause ) og jeg ble ikke mett, spiste brødskiver av forskjellige slag til det var tomt rett og slett... Vet ikke hvor mange det ble, men det var sikkert 7-8.

Men når jeg spiser mer fett og lite karbo blir jeg god og mett.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 12:40   #11
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Manglende metthetsfølelse

Drikker mye vann.

Skjønner enda ikke helt hva du mener.. Selv 5 ss kokosolje og kylling + grønt gjorde ikke at jeg ble "mett". Men jeg tror muligens det og kan være fordi jeg har en forstyrret sult/metthetsfølelse, det virker vertfall slik.

Det totalte karb inntake er nok mellom 50 og 100g avhenig av hvor mye gresskar og blåbær jeg har spist. Til nå idag er det lavt fordi jeg har bare spist avokado, kylling buljong og sjømat. Men til middag skal jeg ha hokkaido eller kabocha squash så da øker karb inntaket fort

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 13:32   #12
Nina L
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 49
Nina L er ny på veien

Sv: Manglende metthetsfølelse

Nå er jeg ganske ny her, men jeg kjenner igjen følelsen. Har holdt på i snart 4 uker, og har vært småsulten egentlig konstant, uansett hvor mye jeg stapper innpå med kjøtt, grønt og fett..

Jeg lurer på om det rett og slett er kroppen min som gjør litt 'opprør', fordi den ikke får de kjappe karbohydratene, og også fordi jeg er vant til overspising, pleide alltid bli så mett at jeg rulla rundt i soffan, klarte knapt å puste!

Tror egentlig ikke jeg vet hvordan en 'vanlig' metthetsfølelse skal kjennes ut..

Når jeg spiste masse karber, kunne jeg bli så sulten at jeg nesten besvimte, fikk skjelvetokter og ble kvalm, hvis jeg gikk for lenge uten å spise. Nå kan jeg være småsulten i flere timer, uten at det egentlig gjør så mye, merker det ikke sånn på kroppen..

(var forresten ikke meninga å kuppe tråden her, bare mine refleksjoner )

__________________


Nina L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 13:35   #13
LanoGakkGakk
Medlem
 
LanoGakkGakk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 430
LanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvelLanoGakkGakk er en juvel

Sv: Manglende metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av Nina L, her.

Nå er jeg ganske ny her, men jeg kjenner igjen følelsen. Har holdt på i snart 4 uker, og har vært småsulten egentlig konstant, uansett hvor mye jeg stapper innpå med kjøtt, grønt og fett..

Jeg lurer på om det rett og slett er kroppen min som gjør litt 'opprør', fordi den ikke får de kjappe karbohydratene, og også fordi jeg er vant til overspising, pleide alltid bli så mett at jeg rulla rundt i soffan, klarte knapt å puste!

Tror egentlig ikke jeg vet hvordan en 'vanlig' metthetsfølelse skal kjennes ut..

Når jeg spiste masse karber, kunne jeg bli så sulten at jeg nesten besvimte, fikk skjelvetokter og ble kvalm, hvis jeg gikk for lenge uten å spise. Nå kan jeg være småsulten i flere timer, uten at det egentlig gjør så mye, merker det ikke sånn på kroppen..

(var forresten ikke meninga å kuppe tråden her, bare mine refleksjoner )

Høres veldig kjent ut mye av det her....

__________________

PÅSKEUTFORDRINGEN
Jillian Michaels 30 day Shred skal jeg ihvertfall ikke skryte på meg!
LanoGakkGakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det som passer for meg Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 14:53   #14
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Manglende metthetsfølelse

Hvis du har (kraftig) insulinresistens vil du iallefall sulte uansett hvor mye fett du spiser, sålenge du ikke er i ketose: det meste av energien du får i deg kommer fra karbohydrater, som du jo spiser ganske lite av. Men altså ikke lite nok til å komme i ketose eller mye nok til å bli mett av.

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 16:45   #15
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Manglende metthetsfølelse

Spiser ikke Kamp lavkarbo pga andre helseproblemer enn overvekt da? Er vel en grunn til at h*n ikke kan spise under 100 karbohydrater som h*n sier?

Jeg mente vel fortsatt bare om du ALDRI føler at du blir mett.. Eller om det er visse ting du kan spise som virkelig gir deg metthetsfølelse..

Kanskje du må balansere måltidene litt bedre, hvertfall de som inneholder karbohydrater.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 16:51   #16
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Manglende metthetsfølelse

Jeg sliter litt med det samme selv. Jeg spiser ketogent, men blir likevel ikke mett - uansett str på porsjonen. Jeg kan ete og ete til jeg kjenner at magesekken er stappfull, men likevel føler jeg meg sulten.

Jeg har til en viss grad "avslørt" når denne konstante sultfølelsen er til stede: Jeg sliter mye med låsninger i ryggen, og det er spesielt en i brystryggen som ser ut til å forårsake problemet. Heldigvis er stort sett gubben reddende engel når jeg fremdeles er sulten, og metthetsfølelsen stiger da ganske kraftig like etter at låsningen er knekt opp. Om låsningen blir knekt opp en tid før jeg spiser, ender det stort sett med at jeg har ganske mye rester igjen.

Snodige greier, dette med skrotten og hvordan ting henger sammen

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 17:11   #17
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Manglende metthetsfølelse

Nå spiste ikke jeg så mye karbo som TS - men da jeg startet med lavkarbo spiste jeg MYYYYYE mat og var veldig mye sulten. Sultfølelsen forsvinner for min del kun når jeg kutter mengden av mat...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 21:58   #18
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Manglende metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Spiser ikke Kamp lavkarbo pga andre helseproblemer enn overvekt da? Er vel en grunn til at h*n ikke kan spise under 100 karbohydrater som h*n sier?

Jeg mente vel fortsatt bare om du ALDRI føler at du blir mett.. Eller om det er visse ting du kan spise som virkelig gir deg metthetsfølelse..

Kanskje du må balansere måltidene litt bedre, hvertfall de som inneholder karbohydrater.

Riktig
Vet ikke hva som er galt med magen men føler scd. Jeg kan spise under 100kh men jeg spiser en del gresskar og det er høyt, men siden jeg har begynt å tåle eks isberg salat og agurk kan jeg nå spise litt mer variert. Utenom det har jeg vel 6 andre grønnsaker jeg tåler.

Jeg tror jeg skal begynne å skrive litt mer detaljert når jeg opplever metthet og ikke fordi til middag i dag ble jeg mer ,"mett" enn jeg eks var i går. I dag hadde jeg kylling filet med kokosmelk og ekstra kokosolje (kokosfett er hoved fettkilden min).

Jeg er ikke overvektig, hadde bmi på 16... Men når har jeg gått opp 9 kg så lavkarbo funker begge veier

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 22:27   #19
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Manglende metthetsfølelse

Ojsan 16 - skal se at kroppen din endelig har begynt å ta til seg næring og du er genuint sulten! Minsten min har syke perioder og etterpå spiser det lille knøttet i uhorvelige mengder (og får igjen kinnene sine ) Så kroppen er igjen en fantastisk maskin som årner opp iblant.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-01-11, 23:05   #20
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Manglende metthetsfølelse

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Ojsan 16 - skal se at kroppen din endelig har begynt å ta til seg næring og du er genuint sulten! Minsten min har syke perioder og etterpå spiser det lille knøttet i uhorvelige mengder (og får igjen kinnene sine ) Så kroppen er igjen en fantastisk maskin som årner opp iblant.

Jeg har ikke økt kalori innntaket noe særlig men jeg har endret fra å spise mye protein til mer fett

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fett, karbo, protein og metthetsfølelse kamp Generell diskusjon 24 24-08-10 15:12
Manglende vektreduksjon sidy Dr Lindbergs 2 10-08-10 10:08
Annerledes metthetsfølelse? TrillTrall Lavkarbo generelt 2 13-07-10 18:13
Manglende resultat Suzi Lavkarbo generelt 5 03-08-07 00:11
Manglende vekttap!!! sirkeline Lavkarbo generelt 11 28-07-05 17:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no