Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Litt pinlig men ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-08, 14:22   #1
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Litt pinlig men ...

....er det normalt å ikke måtte bæsje når man starter på lavkarbo?? Startet mandag, og har ikke gjort noe siden da- før var det alltid en gang om dagen liksom.....Men på den lyse side- -1 kg så langt Skal veie meg bare en gang i uken fra nå, men måtte bare sjekke om det funket det her....Og forresten , er det flere som opplevde at det prikket i kroppen (f.eks lårene) i starten av kuren?? Det virker som det er der det har forsvunnet hos meg- buksene mine har i alle fall blitt løsere der....

marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 14:27   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Litt pinlig men.....

Man bæsjer som regel mindre på lavkarbo ja, fordi det rett og slett blir mindre "spill", kroppen nyttiggjør seg mer av maten. Står mye om dette i boken "Bedre uten brød".

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 14:28   #3
medas
Seniormedlem
 
medas sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.388
medas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt liktmedas er veldig godt likt

Sv: Litt pinlig men.....

Hei!
Har ikke merket noe prikking i lårene, men jeg må mye sjeldnere på do. Tror det er helt vanlig

__________________
medas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 14:28   #4
Sol
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 63
Innlegg: 373
Sol har en fantastisk aura rundt segSol har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Litt pinlig men.....

Det med magen er i alle fall helt vanlig. Sjeldnere do-besøk, og mindre avfall! Blir det helt stopp er det lurt å legge linfrø eller loppefrø i vann og drikke dette når det har fått en sånn slimete hinne. Det hjelper magen i gang!

Så flott at du allerede har fått nedgang! Gratulerer

__________________



Velkommen til min journal
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17383
Sol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo ala Fedon Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 14:33   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Litt pinlig men.....

Kommer sikkert flere etterhvert som kan fortelle mer. Men bidrar med litt i mellomtiden. Leser i øyeblikket boka "bedre uten brød" og ser at Lutz sier det er helt normalt å bli forstoppet til å begynne med. Særlig om man tidligere har hatt problemer med forstoppelse. Jeg valgte å prøve en papayapure som heter Caricol-tatt med på intuisjon da jeg var i helsekosten for å kjøpe cocosa. Den inneholder naturlige enzymer som stimulerer til å tømme tarmen. Anbefalt 1 prosjon om dagen, og gir under 2 karbohydrater. Har brukt en halv eske og ikke trengt mer senere. Vurderer om jeg skal la bestemoren min på over 90 få prøve resten. Ellers vil det ofte regulere seg etterhvert. Cocosa skal også hjelpe. Eventuelt linfrø..
Mer om caricol finner du eventuelt på ww.soma.no
Lykke til

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 14:35   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Litt pinlig men.....

Det er forskjell på forstoppelse og det å bæsje sjeldnere altså, bare sånn i tilfelle noen lurer. Mange på lavlarbo TROR de har forstoppelse, mens de i virkeligheten bare har fått et litt "annet" fordøyelsessystem, et som faktisk fungerer bedre.
Lutz snakker endel om fiber og mener det fungerer som et alltid tilstedeværende avføringsmiddel, rett og slett, derfor går høykarbofolk oftere på do. Tror ikke man trenger å begynne og stresse med avføringsmidler før man VET at det er forstoppelse. Og forstoppelse er vondt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 14:56   #7
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Litt pinlig men.....

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er forskjell på forstoppelse og det å bæsje sjeldnere altså, bare sånn i tilfelle noen lurer. Tror ikke man trenger å begynne og stresse med avføringsmidler før man VET at det er forstoppelse. Og forstoppelse er vondt.

Skjønner poenget ditt, svarte utifra egen opplevelse. Og det var vondt, og snakk om godt over en uke
Merkelig hvor mye egne filtre noen ganger farger virkeligheten. Jobber med komplimentær medisin, og behandlet en gang en med ulcerøs colitt. Han kom tilbake og sa han var blitt forstoppet. Viste seg ved utspørring at han gikk 2-3 ganger om dagen, men i forhold til hva han var vant med følte han seg forstoppet..

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-08, 15:13   #8
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Litt pinlig men.....

Takk for alle gode svar:-)Da vet jeg at det ikke er meg det er noe galt med

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no