Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fordeling av protein, fett, karbo? Hvordan? Regel?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-06-16, 16:51   #1
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Fordeling av protein, fett, karbo? Hvordan? Regel?

Finnes det noen huskeregel eller noe for fordeling av proteiner, fett, karbo osv?
Skal legge inn i Myfitnesspal, men vet ikke hvordan jeg skal fordele?
Har det noe å si med vekt og høyde? Isåfall er jeg 166cm og veien 88kg. Vil ihverfal ned til 70, også se hvordan jeg føler meg der før jeg evt tar av flere kg.

Heter dette noe spesiellt?

__________________




Sist redigert av Tetra : 15-06-16 kl 16:59.
Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 10:43   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Fordeling av protein, fett, karbo? Hvordan? Regel?

Det er veldig vanskelig å so soden du ikke har satt noen kostholdsfilosofi, men for ketogene dietter er det som regel 70% fett, 25% protein og 5% karbohydrater.

Det er viktig å nevne at dette er % energi (kcal). Fordelingen i gram er helt annerledes siden et gram fett er 9kcal i forhold for 4kcal for protein/karbohydrat.

Videre er det nevnt andre steder på forumet at kroppen ikke klarer å forbrenne mer enn 30-40g proteiner på en gang og at optimal proteininntak er 0,7-1,5g/kg målvekt per dag. Jeg er lite aktiv og bruker 1g/kg som for deg ville være 70g.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 13:46   #3
Tetra
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2013
Hvor: Med kjæresten <3
Alder: 38
Innlegg: 138
Tetra er på en erverdig vei

Sv: Fordeling av protein, fett, karbo? Hvordan? Regel?

Når jeg legger inn de prosentene du nevnte i MyFitnessPal får jeg opp at jeg skal ha i meg 893 kalorier. SKal jeg se bort i fra de kaloriene og kun konsentrere meg om proteiner, fett og karbo?
Planen er å holde meg så langt under 50 karbo som mulig, men under 25 tror jeg blir vanskelig nå helt i starten.

__________________



Tetra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-16, 20:43   #4
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Fordeling av protein, fett, karbo? Hvordan? Regel?

Du fikk nok ikke et eksakt antall kcal på basis av energifordeling. DU må nok ha lagt inn en målvekt og en måldag muligens?

Kcal er ikke så viktig i første omgang, men du kan godt se på det hvis vekta ikke bikker seg på noen uker.

Det er viktig å nevne at den fordelingen er en syntetisk ideell fordeling. Man har gjerne slik i myndighetenes kostholdsråd som gjerne brukes av vektklubbb.no, men jeg var ikke spot on en eneste uke der og jeg er ikke spot on på fordeling en eneste uke for min egen del. Det er liksom noe å sikte etter og det er viktig å komme i nærheten, men ikke så viktig at det skal diktere hvert enkelt måltid eller dag.

Du burde finne en kostholdsfilosofi å følge så fylle det inn under kostholdsfilosofi på profilen din siden "Lavkarbo forsøk 2" er ikke en kostholdsfilosofi, men heller noe du kan skrive i signaturen din.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordeling av karbo, fett og protein (kalorier) Lisemor_62 Lavkarbo generelt 3 08-05-15 12:40
Fordeling av protein, fett og karbo Tropicana Lavkarbo generelt 2 22-10-14 15:18
Fordeling fett/karbo/protein Cirkelines Lavkarbo generelt 2 21-08-10 17:07
Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett? FakeSmile Lavkarbo generelt 1 02-05-09 00:27
Fordeling karbo/ protein/ fett Nynne Lavkarbo generelt 3 11-03-08 09:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no