Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ketose og FIBER...hva spiser dere?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-10, 22:40   #1
Jaudaa
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 422
Jaudaa har en fantastisk aura rundt segJaudaa har en fantastisk aura rundt seg

Ketose og FIBER...hva spiser dere?

Hei igjen,

lurer på hva folk her inne som er i ketose spiser for å få i seg nok fiber..og hvor mye trenger man?

Jaudaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 23-11-10, 23:37   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og FIBER...hva spiser dere?

Du får mer enn nok fiber om du spiser de 15-20g karber du skal ha i deg i form av grønnsaker!
At vi trenger fiber er oppskrytt og nok fett er vel så bra for avføringen!

Og du, husk å få i deg 2-3 liter væsker pr dag, minimum!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 14:32   #3
Marte83
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østlandet
Innlegg: 54
Marte83 er på en erverdig vei

Sv: Ketose og FIBER...hva spiser dere?

jeg er livredd for å bli forstoppa siden jeg ikke føler jeg får i meg nok fiber? jeg drikker loppefrø blanda med vann 2 ganger om dagen for å holde ting rullende,

trenger man ikke det da kanskje?

Var ikke no problem så lenge jeg spiste spis.deg.slank brød flere ganger om dagen, men når jeg ikke gjør det, ja da går ting tregt..?

__________________


Alt går! enten så går det bra, eller så går det over!
Marte83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCLF Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 16:09   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketose og FIBER...hva spiser dere?

Jeg spiser noe bønner og linser (hver dag i perioder, sjeldnere i andre perioder), noe fiberrik eller rugsprø (ikke daglig) og grønnsaker. Men magen fungerer helt topp den! Det er når jeg skeier litt ut og spiser høykarbo (mel) at magen blir hard og vanskelig... På lavkarbo (ikke ketolyse for meg) fungerer den helt topp!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 16:49   #5
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Ketose og FIBER...hva spiser dere?

Man trenger absolutt ikke proppe i seg ekstra fiber på lavkarbo. Fiber er, som nevnt over, oppskrytt. Det er rett og slett ufordøyelig masse som ofte fører til oppblåsthet og blir tilslutt til masse ekstra bæsj (beklager uttrykket). Når man spiser ren og næringsrik mat, får kroppen det den trenger, og nyttegjør seg i større grad av det man putter i munnen, og mindre vil da komme ut samtidig som man ikke vil føle seg oppblåst (tarmene vil være mindre utspilt)

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 22:00
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 13:26
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08
Hvor mange gram fiber får dere i dere pr. dag? Kalorine Vedvarende vekttap 8 24-02-05 20:33
Ketose - hva spiser dere? timich Lavkarbo generelt 3 31-01-05 15:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no