Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Ny på skaldeman, - kiloene raser

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-08, 12:20   #1
Svein L
Medlem
 
Svein L sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 109
Svein L er ny på veien
Question

Ny på skaldeman, - kiloene raser

xxx


Sist redigert av Svein L : 02-09-08 kl 17:04.
Svein L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: som virker til EVHVER tid Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 12:39   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Hvis du er relativ stor, aldri slanka deg noe særlig, og i tilegg er mann - er det veldig mulig ja Men det er nok mye vann.
Det er også mulig å ha samme forutsetningene og ikke rase ned - det er fryktelig individuelt desverre

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:15   #3
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Svein L, her.

tja.. 108 er jo ikke såååå stort *ler* aldri slanket meg noesomhelst da... hva i allverden har det å si da?

Hvis man har slanket seg ved å sulte seg (bedre kjent som Grete Roede) en rekke ganger får man en "stresset" kropp som lite gjerne vil slippe reservene.

De fleste menn, meg selv iberegnet, har god effekt av å spise etter Skaldemans prinsipper. Jeg gikk ned 6-7 kilo de første 2 ukene etter at jeg la om kostholdet. Jeg brukte 7-8 måneder på å ta av totalt 30 kg.



-


Sist redigert av Kula : 11-06-08 kl 21:28. Årsak: Sliveskreif
Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 13:18   #4
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Beklager, jeg skriver alltid så rotete
Mente på ingen måte at du var stor!

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 15:27   #5
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Svein L, her.

Det er jo nesten ikke skulle tro det er mulig, 30 kg er jo enormt! kjempebra... Da betyr det for oss menn så stuper vi først ned så stabiliserer det seg etterhvert da, blir litt skeptisk når det går så fort..

Mange opplever et vektras i begynnelsen - ikke alle! Vær forberedt på stillstand i vektnedgangen som kan vare i flere uker.

Uansett; ikke gi opp! Se på kostomleggingen som noe varig, ikke noe du bare skal holde på med en liten stund.

Lykke til!



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 18:37   #6
Sylfiden
Nytt Medlem
 
Sylfiden sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sørlandet
Alder: 53
Innlegg: 5
Sylfiden er på en erverdig vei
Smile

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Svein L, her.

Heisann

Har begynt med denne skaldeman tankegangen i ett håp om og deise ned en sånn 10 -15 kg (mer hadde vært fint da) bestilte bøkene og håper og få de i dag. Har lest litt om dette på nett og er selvsagt glad i god feit mat :-) begynte som sagt på torsdag og maule usunne ting, i dag er det mandag og har fjernet 6 kg på kroppen... skjønner ikke at det går ann, mye vann ja men seriøst??? Får håpe det står noe oppklarende i disse bøkene... er dette normalt ?

Hei! Fint å se at andre også bruker prinsippene til Skaldeman. Jeg holder på med å lese den første boka hans. Hans skriver faktisk at man kan oppleve å gå dramatisk ned i vekt i starten; særlig dem med mye overvekt - og menn. Han hevder også at mange kvinner som har holdt på med mye slanking (les: jojo-slanking), har ødelagt forbrenningen slik at kroppen "holder på kiloene".
Selv har jeg gått på flere Grete Roede- og Libra-kurs, samt diverse pulverkurer. De hjalp en stund, men det varte ikke lenge før jeg la alt på meg igjen pluss nye kilo. Jeg har tro på Skaldeman og jeg er sjeleglad for at jeg har oppdaget dette forumet her!
Jeg begynte en gradvis omlegging til Skaldeman-kost forrige mandag (en uke siden), og jeg har gått ned 3 kilo! På én uke!! Og, ja, det er sikkert mye vann, men når jeg nå blir mer nøye med å følge prinsippene, håper jeg at flere kilo skal renne av.
Skaldeman sier at en halv kilo i uken er det ideelle vekttap, pga. løs hud. Men som sagt, i begynnelsen har sikkert kroppen en del den skal kvitte seg med.
Grattis med vektnedgang og lykke til videre!

__________________
Start: 2. juni 2008

Sylfiden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 21:14   #7
Sylfiden
Nytt Medlem
 
Sylfiden sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sørlandet
Alder: 53
Innlegg: 5
Sylfiden er på en erverdig vei

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Svein L, her.

Flott og høre at det fungerer da, gleder meg til og lese prinsippene hans. Aner ikke hva jeg driver med nå da, rett på ribba og flesket :-) Men for min del har det blitt borte over kiloet på døgnet som får meg til og lure på helsefaren... Ser du har prøvd flere ting - dette må da være mere behagelig.. Biff og bernais mens kiloene ruller av er ikke dumt. lykke til videre på ferden ;-)

Mmm god mat, ja. Jeg er ikke særlig flink til å lage mat, men løvstek fylt med ost smaker kjempegodt Tunfisksalat med majo, sennep og sitronsaft er greit til lunsj. Egg og bacon er jeg ikke så glad i, men egg og makrell i tomat med majones er ikke så verst

__________________
Start: 2. juni 2008

Sylfiden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 12:20   #8
Sylfiden
Nytt Medlem
 
Sylfiden sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sørlandet
Alder: 53
Innlegg: 5
Sylfiden er på en erverdig vei

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Skaldeman skriver et sted at han ikke tok noe "skade" (i betydningen at vekta stoppet ikke opp) av mye ost, men han visste om andre som måtte være mer forsiktig.
Jeg tror ikke jeg har skade av det ennå, men jeg får se hvordan det går.
Cluet er visst å prøve seg fram med hvilke matvarer som får vekta ned. Jeg har lest om andre her inne som må være forsiktig med kremfløte, for eksempel.

__________________
Start: 2. juni 2008

Sylfiden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 13:24   #9
hansola
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 52
Innlegg: 44
hansola er på en erverdig vei

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Det startet litt tråere for meg, så raste jeg fort ned i vekt og nå er det desverre stillstand. Jeg begynte 10 mars og har på den tiden gått ned ca 15 kg. Men, vekten har stått urørlig siden 25 mai. Jeg håper og tror at kroppen bare tenker seg litt om og finner ut at joda.. her kan vi gå ned 30 kg til. *S*

Så jeg tror du ikke trenger å bekymmre deg. Kroppen regulerer seg selv, når man bruker Skaldemann etter det jeg har lest i både bøkene og på forum.

Jeg spiser veeeldig mye ost, og bruker veldig mye fløte og rømme i kostholdet. uten at det har vært noen "party stopper" før. Pga platået så begynner jeg å vakle litt i troen. Men, skal kjøre samme kosthold som jeg har brukt hittentil ut juni. Og har det ikke løsnet til da skal jeg prøve å kutte ned på meieriproduktene. Jeg har dog måttet kuttet ned litt pga tendenser til fettdiare hvis jeg går for lenge mellom hvert måltid. For litt av problemet er at man ikke er sulten mer, og kan "glemme" å spise.

Lykke til videre.

__________________
hansola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 10-06-08, 20:27   #10
Frelst
Juniormedlem
 
Frelst sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Fredrikstad
Alder: 45
Innlegg: 32
Frelst er ny på veien

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Hei Svein L
Jeg er også ny på Skaldemans og har opplevd svært gode resultater første uke. Blir jo spennende å se hva som skjer neste uke...

Jeg tror helt sikkert du kommer til å klare dette greit. Er jo enklere for oss menn, vi lar oss ikke skremme av litt ekstra fett på maten :-) Uansett hyggelig med litt flere menn her inne. Kan du ikke lage en journal da, så kan vi følge fremgangen til hverandre.

Frelst, med respekt for de eldre

__________________
At det skal værra så ille vanskelig à

Startvekt: 103 kg Vekt nå: 99,4 kg Mål: 90 kg
Livvidde start: 103 cm Livvidde nå: 100 cm
Mage start: 108 cm Mage nå: 102 cm
Frelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mat... Svar med sitat
Gammel 11-06-08, 19:05   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Så bra med 6 kilo så kjapt! Grattis!

PS: Håper du vil lage journal - er jo gøy å følge med!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 14:54   #12
Bathory
Medlem
 
Bathory sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Hgsd
Alder: 35
Innlegg: 79
Bathory er på en erverdig vei

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av hansola, her.

Det startet litt tråere for meg, så raste jeg fort ned i vekt og nå er det desverre stillstand. Jeg begynte 10 mars og har på den tiden gått ned ca 15 kg. Men, vekten har stått urørlig siden 25 mai. Jeg håper og tror at kroppen bare tenker seg litt om og finner ut at joda.. her kan vi gå ned 30 kg til. *S*

Så jeg tror du ikke trenger å bekymmre deg. Kroppen regulerer seg selv, når man bruker Skaldemann etter det jeg har lest i både bøkene og på forum.

Jeg spiser veeeldig mye ost, og bruker veldig mye fløte og rømme i kostholdet. uten at det har vært noen "party stopper" før. Pga platået så begynner jeg å vakle litt i troen. Men, skal kjøre samme kosthold som jeg har brukt hittentil ut juni. Og har det ikke løsnet til da skal jeg prøve å kutte ned på meieriproduktene. Jeg har dog måttet kuttet ned litt pga tendenser til fettdiare hvis jeg går for lenge mellom hvert måltid. For litt av problemet er at man ikke er sulten mer, og kan "glemme" å spise.

Lykke til videre.

Prøv å ta en skaldeman ferie uke, hvor du spiser mass ulovlig i noen dager, det kan hjelpe å løsne det

__________________
It's all in your head...
Bathory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet fase 2 frem til desember 2013 Svar med sitat
Gammel 14-06-08, 15:12   #13
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Bathory, her.

Prøv å ta en skaldeman ferie uke, hvor du spiser mass ulovlig i noen dager, det kan hjelpe å løsne det

Farlig, farlig...

  Svar med sitat
Gammel 16-06-08, 10:58   #14
andreas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 48
andreas er ny på veien

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Bathory, her.

Prøv å ta en skaldeman ferie uke, hvor du spiser mass ulovlig i noen dager, det kan hjelpe å løsne det

Been there, done that, got the t-shirt!

Jeg ville heller ha valgt å innføre noen dager med mere grønnsaker, men fortsatt holde seg lavt mtp. KH.

Lag Skaldemanns forslag til spinatstuing, lag en form med blomkål-brokkoligrateng med fløte og ost eller kjør på med en Floridasalat (GI-Null boka) over noen dager.
Så skal du se at det skjer noe.

HUSK MASSE VANN!

andreas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 15:06   #15
Human
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 64
Innlegg: 27
Human er ny på veien
Smile

Sv: Ny på skaldeman, - kiloene raser

Takk andreas, det virker som du løste et problem for meg !

Startet på 116 kg og gikk jevnt ned med en kilo i uka. Men etter ti uker og ned til 106 kg var det bom stopp.

Kjørte på med mer fett uten at vekta beveget seg et gram. Holdt på med det i en 14-dagers tid med eneste resultat at jeg ble løs i magen og generellt uvel av alt fettet.

Etter jeg leste ditt innlegg 16/6 laget jeg meg brokkoli/blomkål/bogskinke - i ildfast form med fløte over og ost på toppen. Det smakte meg utmerket. Spiste dette i fire dager - men gikk opp litt - til 108 kg.

Nå er jeg tilbake til å spise det jeg begynte med - Skaldeman "medium" - og er ettter få dager nede i 103,5 kg
Magen er igjen i orden og formen er prima !

En nyttig erfaring !!

P.S. Målet er 85kg ( men er fornøyd med 90kg - alderen tatt i betraktning)


Sist redigert av Human : 26-06-08 kl 08:18.
Human er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 12:56   #16
andreas
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 48
andreas er ny på veien

Sv: Ny på skaldeman, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Human, her.

Takk andreas, det virker som du løste et problem for meg !

Startet på 116 kg og gikk jevnt ned med en kilo i uka. Men etter ti uker og ned til 106 kg var det bom stopp.

Kjørte på med mer fett uten at vekta beveget seg et gram. Holdt på med det i en 14-dagers tid med eneste resultat at jeg ble løs i magen og generellt uvel av alt fettet.

Etter jeg leste ditt innlegg 16/6 laget jeg meg brokkoli/blomkål/bogskinke - i ildfast form med fløte over og ost på toppen. Det smakte meg utmerket. Spiste dette i fire dager - men gikk opp litt - til 108 kg.

Nå er jeg tilbake til å spise det jeg begynte med - Skaldeman "medium" - og er ettter få dager nede i 103,5 kg
Magen er igjen i orden og formen er prima !

En nyttig erfaring !!

P.S. Målet er 85kg ( men er fornøyd med 90kg - alderen tatt i betraktning)

Så bra!
Godt vi kan hjelpe hverandre i tunge tider.

Hold ut =D

andreas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 13:03   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ny på skaldeman, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Svein L, her.

(...) maule usunne ting (...)

...Og så er det jo hyggelig å kunne melde at dette ikke er sant
Gratulerer med flott vekttap og med det sunneste kostholdet du kan ha!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-06-08, 14:06   #18
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Ny på skaldema, - kiloene raser

Opprinnelig lagt inn av Svein L, her.

Det er jo nesten ikke skulle tro det er mulig, 30 kg er jo enormt! kjempebra... Da betyr det for oss menn så stuper vi først ned så stabiliserer det seg etterhvert da, blir litt skeptisk når det går så fort..

Ja - det vil gå tregere etter hvert som du nærmer deg den vekten kroppen din mener at du skal ha, noe som forøvrig kan være motstridende med den vekten hjernen din mener at du skal ha.

Men over tid så kommer du i mål.

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Komme over et platå med Skaldeman Kula Spis deg ned i vekt med Skaldeman 21 25-05-09 13:51
Skaldeman i Bergen - 27. februar janmesi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 8 27-02-08 08:58
Noen som har erfaring med Skaldeman kombinert med trening? Lars Spis deg ned i vekt med Skaldeman 12 22-11-07 15:30
Videosnutt fra Svensk TV bl.a. Skaldeman... Felix Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 16-03-06 18:37
Spis deg ned i vekt - Sten Sture Skaldeman Nille Lavkarbobøker 9 04-02-06 16:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no