Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Margarin/smør

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-05-08, 19:45   #1
sommerblomt
Juniormedlem
 
sommerblomt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Alder: 53
Innlegg: 15
sommerblomt er på en erverdig vei

Margarin/smør

Hva er forskjellen Vi har bare smør det står margarin utenpå. Hvorfor kan ikke det brukes på ketolyse

__________________


sommerblomt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 19:48   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Det kan brukes, men det er ikke sunt. Margarin er skadelig for helsa, mens smør er sunt. Her kan du lese om forskjellen og grunnen:

http://www.matoghelse.no/index.php?cat=48966&id=338505

Det står om smør/margarin et par skroll nedover siden der.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 22-05-08, 22:45   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Margarin/smør

det er så enkelt... margarin er industrielt og ikke naturlig. Smør har vi spist i 1000-vis av år... det er den enkleste oppskriften til sunnere mat. Spis naturlig !

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 21:16   #4
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Margarin/smør

Ser at linken Iset la inn over ikke funker, har lett litt rundt, og tror dette må være den riktige artikelen. (Hvis ikke er det uansett en interessant artikel om det samme temaet )

http://www.matoghelse.no/helse/2008/...med-smoer.aspx

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:30   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Det er ikke samme artikkelen nei, men denne var bra, har bokmerket den. Jækla irriterende at linken ikke funker lenger!! Jeg brukte den ofte, det var en nyttig side om hva man burde ha i handlekurven når man spiste lavkarbo, og hvorfor. Har lett og lett, men de har forandret på sidene sine og alt er jo borte!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 22:35   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Fin artikkel den nye da!

Og ellers, det finnes ikke smør det står margarin på, smør er laga av fløte og ikke vegetabilske oljer osv. Ser mange bruker ordet smør om alt som kan smøres på brødskiva og det er jo helt feil.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:01   #7
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Margarin/smør

Smør er jo nettopp alt som kan smøres på brødskiva!!

Mannen har vært passe irritert på meg for det: HVA MENER DU DA, MENER DU SMØR? Men det problemet er jo borte nå, margarinen skal vekk, og da er det jo bare smør igjen, som jo er smør...

Men spøk til side, jeg trenger hjelp - hvorfor ikke margarin? Når disse ikke lenger lages slik at det produseres herdet fett, hva er da galt med det? Leter og leter og leter, men finner ingen gode argumenter. Må liksom lese det selv for å forstå det. Er det noen som kan hjelpe meg.

Og kan margarin (hard) lages uten at det oppstår herdet fett i prossessen? Hvordan blir det da hardt?

Er slitsomt å skulle ha svar på alt mulig klart... (Noe sikkert de fleste andre her kjenner seg igjen i?)

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:03   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Opprinnelig lagt inn av frkprym, her.

Smør er jo nettopp alt som kan smøres på brødskiva!!

Så da er leverpostei smør da?

Bare smør er smør!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:24   #9
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Margarin/smør

Måtte du kverulere i kveruleringa mi, da?

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-09, 23:31   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Noen innlegg/tråder om fenomenet:
Margarin
Mer
Enda mer
Og en til!

Vet det finnes enda fler rundt om her inne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 00:09   #11
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Margarin/smør

"Since 2003, food manufacturers in the US label their products (following government regulations) as "0g" trans-fat, which effectively means less than 500 mg trans-fat per serving; however, no fat is entirely free of trans fats. For example, natural butterfat contains 2-5% trans-fatty acids (mainly trans-vaccenic acid, a variant of the normal vaccenic acid).[29] However, the naturally occurring trans-fatty acids rumenic acid and trans-vaccenic acid (trans-vaccenic acid is used by the human body to make rumenic acid[30][31]) show anticarcinogenic properties,[32] and thus appear, quite opposite to the artificially created trans-fatty acids."

Interessant at naturlig transfett ser ut til å forebygge hjerte/karsykdom - og altså har helt motsatt effekt av kunstig transfett.

Fra Wikipedia, riktignok:
http://en.wikipedia.org/wiki/Margarine
Mye gøy lesning, blant annet ble produsentene tvunget til å ha rosa farge i margarinen en periode for å gjøre det mindre attraktivt å spise - etter press fra melke-lobbyen hehe


Sist redigert av jvb : 10-11-09 kl 00:24.
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 00:24   #12
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Margarin/smør

Slik lages det visst:
http://www.cip.ukcentre.com/marg1.htm

I og med at man ikke hydrogeniserer oljen lenger så er det nok riktig at det ikke er så mye transfett i margarin som før. Det er forsatt guffent nok.

Minner til sammenligning om at prosessen med å lage smør er sånn ca:
1) Ha fløte i en kjerner
2) Kjerne til passe konsistens
3) Se fascinert ut og smake på
(ok, ok, det er det jeg husker fra gardsbesøk på barneskolen da!)

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 01:29   #13
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Margarin/smør

Opprinnelig lagt inn av jvb, her.

Slik lages det visst:
http://www.cip.ukcentre.com/marg1.htm

I og med at man ikke hydrogeniserer oljen lenger så er det nok riktig at det ikke er så mye transfett i margarin som før. Det er forsatt guffent nok.

Jeg er dristig nok til at jeg heller spiser lettmargarin paa skiven min (ingen av delene spiser jeg naa) naar jeg skal hjem til jul, enn smor. Skal man forst opp i karb (som skive er) saa trenger jeg ikke dobbeltsynde ved aa pytte inn masse fett i tillegg.

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 09:26   #14
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Lettmargarin smaker jo død og pest da, og i jula?? I jula skal man ha ekte varer, så tar jeg heller et mildt hjerteinfarkt på kjøpet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 15:30   #15
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Opprinnelig lagt inn av Margrethe, her.

Jeg er dristig nok til at jeg heller spiser lettmargarin paa skiven min (ingen av delene spiser jeg naa) naar jeg skal hjem til jul, enn smor. Skal man forst opp i karb (som skive er) saa trenger jeg ikke dobbeltsynde ved aa pytte inn masse fett i tillegg.


Jeg forstår ikke koblingen mellom smør og synd? Kan du forklare nærmere?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:08   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg forstår ikke koblingen mellom smør og synd? Kan du forklare nærmere?



-

Hun snakker ikke om smør, men om margarin!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 17:25   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg forstår ikke koblingen mellom smør og synd? Kan du forklare nærmere?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Hun snakker ikke om smør, men om margarin!

Jeg tror hun snakker om at smør er å synde fordi det er fett, og når man da synder med både brød og fett blir det feil på south beach.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 19:59   #18
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Margarin/smør

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg tror hun snakker om at smør er å synde fordi det er fett, og når man da synder med både brød og fett blir det feil på south beach.

Helt riktig!
De brodskivene jeg spiser i julen blir nok med brelett paa. Til steking og baking der olje, margarin og smor er omtrent like paa kaloriinnhold er smor det jeg bruker. Men paa brodskiven blir det brelett. Jeg er ikke saa fanatisk jeg...

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:01   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Jeg er heller ikke fanatisk, men margarin smaker jo ... Yukk. Men nå er jeg så vant med smør at jeg brekker meg bare jeg tenker på margarin. LIKER man det er det jo ikke akkurat verre enn å spise kaker og annet i jula, liksom.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:07   #20
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Margarin/smør

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg er heller ikke fanatisk, men margarin smaker jo ... Yukk. Men nå er jeg så vant med smør at jeg brekker meg bare jeg tenker på margarin. LIKER man det er det jo ikke akkurat verre enn å spise kaker og annet i jula, liksom.

Nybakt grovbrod med brelett smaker for meg fjorten millioner ganger bedre enn smor

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:30   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Du er gal.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 20:42   #22
heltny
Medlem
 
heltny sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 171
heltny er på en erverdig vei

Sv: Margarin/smør

Hvis jeg kan få komme med en komentar:

på en Vita Proaktiv margarin, som blandt annet anbefales av nasjonfolkeforeningen: for folkehelsen...

bak: Vita pro 35% fett:
-Vita proaktiv aktiv er kun for dem som ønsker og redusere kolestrolet
-vita proaktiv er tilsatt planteoljer som reduserer kolestrolet med 10% på 3-4 uker ved og hemme opptaket av kolestrol. Det høres jo sunt ut!
-Etter 3-4 uker må du fortsjette og spise vita proaktiv for og oppretholde den possetive effekten på kolestrolet. Selvfølgelig, du hindrer jo kolestrolet ved og bli tatt opp som nettop er lifsviktig..
-Vita proaktiv bør brukes som en del av et hjertevennlig kosthold, som bl.a. består av et regelmessiginntak av frukt og grønt. Det høres hjertevennlig ut!
-inntak over 3g per dag bør unngås. Det skjønner jeg GODT.
- vitaproaktiv kan ut fra hensyn være mindre egnet for gravide, ammende og barn under fem år.
Akuratt som narkotika, og andre ting som ødelegger deg.

__________________
Kjempevennlig hilsen Heltny!
bloggen min - gjerne komenter
+++=
heltny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf. Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 21:15   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Margarin/smør

Ja, det høres jo fantastisk fristende ut å spise noe som helst ikke skal spises av gravide, ammende og barn under 5 år.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 10-11-09, 23:02   #24
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: Margarin/smør

Ok, mer margarinforvirring. Jeg fant en artikel i KK, hvor det stod:

VERSTINGENE

1. Oljer, margarin og flytende plantefett
Delvis hydrogenerte oljer inneholder transfett. Solsikkeolje, soyaolje, maisolje og varmpresset rapsolje er blant verstingene. I norsk margarin skal herdet vegetabilsk olje eller delvis hydrogenert fett nå være fjernet. Gå for kaldpressede oljer på salater, men ikke bruk disse til steking, bruk meierismør eller kokosfett. Salatdressinger, majones og påleggssalater kan også inneholde mye transfett.
http://www.kk.no/306861/ikke-gaa-i-fettfella

Og med grunnlag i det som skrives her, er det jo ikke lenger grunn til å unngå margarin (fordi utgangspunktet var å unngå herdet fett). Men likevel er konklusjonen å bruke smør eller kokosfett.

Så fant jeg denne utredningen, der jeg fikk forklaring på hvordan margarin blir hardt uten å bli delvis herdet. Det kalles altså omestring. I prossessen lages først fullherdet fett av oljer. Så omestres disse - dvs de blandes med oljer med umettede fettsyrer, og fettsyrene bytter plass, og vips får man margarin med umettede fettsyrer. Hvorvidt dette er usunt kunne ikke Vitenskapsrådet for Mattrygghet svar på.
http://www.vkm.no/dav/4a660bf249.pdf

Så fant jeg denne, men ble ikke sånn kjempemye klokere av denne heller gitt:
http://www.konsumentsamverkan.se/11v...r/m-fakta.html

Så nå jakter jeg på det engelske ordet for å se om det er noe mer fakta om negative effekter av omestring og margariner som ikke er herdet. Noen som vet hva dette heter på engelsk?

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 01:18   #25
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: Margarin/smør

http://en.wikipedia.org/wiki/Rearrangement_reaction

Og du så sikkert denne også?
http://blogg.passagen.se/dahlqvistan...abiliska_oljor
og denne: http://www.hyfoma.com/en/content/foo...ces/margarine/

__________________
You think it's FOOD you're eating?

Sist redigert av jvb : 11-11-09 kl 01:27. Årsak: ekstra lenke
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no