Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Noen som kan anbefale en god hvit te?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-09, 13:00   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Question

Noen som kan anbefale en god hvit te?

Jeg har byttet ut pepsi max med te - og nå leser jeg at hvit te skal være svært høy på antioksidanter (mere enn grønn te), og visstnok skal være slankende.

Noen som har prøvd hvit te, og kan anbefale et merke? Og hvor kjøper man det, har alle helsekoster hvit te?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 13:01   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Noen som kan anbefale en god hvit te?

Fra: http://www.alternativ.no/Nyheter/hvit_te.html

Sitat:

Hvit te inneholder svært høye verdier antioksidanter av polyfenoltypen. Anerkjent forskning antyder at hvit te er langt mer effektiv enn grønn te og inneholder tre ganger så høye verdier av polyfenoler. Det vil si at både hvit og grønn te inneholder høyvirksomme antioksidanter som uskadeliggjør de frie radikaler, slik at immunforsvaret vårt styrkes.

I USA har det i flere år vært en sterkt økende interesse for de helsemessige gevinstene ved et økt forbruk av hvit og grønn te. Undersøkelser foretatt ved Linus Pauling Institute viser at hvit te aktiviserer de samme kreftbekjempende antioksidantene som grønn te, men i langt større grad.

Ved University Hospitals of Cleveland and Case Western Reserve University har man dokumentert at ingredienser i hvit te er effektive for å fremme immunfunksjonen til hudcellene og forsvare disse mot ødeleggende effekter av sol. Her finner man at te ekstrakt av hvit te som påføres huden hindrer at immuncellene ødelegges og huden unngår på den måten oksidativt stress. Elma Baron, MD og direktør ved hudsenteret ved UHC, sier at en på denne måten har funnet et viktig element i kampen mot hudkreft, og i letingen etter måter å redusere farten på hudens aldringsprosess.

I USA har forskere i flere år også vært opptatt av den hvite teens profylaktiske virkning når det gjelder å hemme veksten av bakterier som forårsaker stafylokokk- og streptokokksinfeksjoner, lungebetennelse og dårlig munn- og tannhelse. ”Nyere studier har vist at grønn te stimulerer immunsystemet til å bekjempe sykdom” sier Milton Schiffenbauer PH.d, mikrobiolog og professor ved Pace University. (Paper - 104th General Meeting of the American Society of Microbiology, May 2004.) I samme studie finner han at hvit te er langt mer effektiv enn grønn te når det gjelder å deaktivere bakterielle virus.

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-05-09, 13:49   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Noen som kan anbefale en god hvit te?

Hei,
Regner med at de har det der de selger te i løs vekt. Teen skal være rimelig smakløs så jeg har ikke prøvd den ennå, da jeg foretrekker svart te.

Har sett Lipton’s white tea i vanlige matvarebutikker. http://www.lipton.no/Lipton-NO/no-2006/lipton_pyr_white.html

’Art of taste’ har laget en oversikt over ulike varianter av hvit te, http://www.artoftaste.no/servlet/side?section=1000000&item=12485

Fant noen online te butikker anbefalt på forumet itl Art of taste:
www.tetid.no

www.teklubben.no/

…og en svensk: http://www.houseoftea.se/


arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 21:47   #4
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Noen som kan anbefale en god hvit te?

Jeg kjøpte QI hvit te med røde bær på helios, beste teen jeg har smakt. Har kjøpt løsvekt te også, litt lite smak sikkert en vanesak

  Svar med sitat
Gammel 30-08-10, 22:16   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Noen som kan anbefale en god hvit te?

Jeg kjøpte hvit te fra lipton og ble overrasket av den søte smaken. Jammen har de tilsatt aromaer med kalorier i. 4 kalorier pr 100 ml te!!!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har et brød å anbefale med mye karbohydrater? Aadna Spørsmål og svar 18 12-10-06 17:58
Noen som har noen gode kjøttpålegg å anbefale? Aadna Spørsmål og svar 2 24-08-06 22:40
Noen som har noe innhold i en salat å anbefale meg? Aadna Spørsmål og svar 6 22-08-06 10:21
Er det noen som kan anbefale et flyttebyrå i Oslo ? Nille Generell diskusjon 5 02-04-06 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no