Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Lavkarbo - også for menn som er infertile?

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-10, 20:15   #1
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Mannen min fikk vite at han var infertil.. begge prøvene viste at han hadde få eller ingen levedyktige svømmere. Han har også insulinresistens og har vært 170 kg på det største. Nå er han såvidt under 130 kg.

Tror dere at dette kan påvirke fertilitet på samme måte som det påvirker oss damer hormonelt? Jeg har PCOS og jeg merker jo store forbedringer etterhvert som vekta går ned. derfor lurte jeg på om infertilitet hos menn også kan reverseres om en går ned til en normal vekt?

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:28   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Det er ingen tvil om at mange opplever at svømmerne blir i bedre stand av riktig kosthold og trening. Hvorvidt det skjer med mannen din vet man jo ikke, men det er absolutt verdt forsøket særlig fordi overvektige ofte har betennelsestilstander i kroppen som også kan påvirke fertiliteten.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:40   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Ei hormonforbedring ER vel ei hormonforbedring uavhengig om den er hos mann eller dame??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 20:56   #4
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Ja det er jo det. Mannen han hadde jo forhøyede kvinnelige kjønnshormoner ved prøvetaking men ikke så veldig høye. Men det kan vel være nok det, for at svømmerene ikke fungerer? Jeg selv har jo for mange mannlige kjønnshormoner, og er jo preget av det. Så sammen vil det jo kræsje i forhold til barneønske...

Grunnen til at jeg spør, det er at vi lurer på om det vil kunne reverseres med riktig bmi, mosjon og en god livsstil på sikt. Vi har fått tilbud om prøverør (ICSI) men vi er usikre på om vi vil igjennom det nå siden vi bare er 25 år og ikke er ferdig med utdanning enda. Vi er ikke helt sikre på om vi gjør noe dumt hvis vi satser på en god livsstil - og venter til det enten skjer naturlig, eller takker ja til prøverør senere

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 21:18   #5
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Problemet er vel at det nok kan reverseres, men man har aldri noen garanti for hvor mye.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 21:24   #6
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

nei det skjønner jeg.. en kan jo aldri vite 100% uansett hvordan en snur og vender på det.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 21:51   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Vekttap vil vel alltid hjelpe på slikt, også menn. Eg har sjølv pcos og kan forstå problemet de slit med.
Unnskyld direkte tale men; mindre vekt, vil føre til "meir plass mellom beina", smalare lår altså, altså mindre kroppsvarme for dei svømmande, og det seier dei er bra. Go commando! Lykke til!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 22:20   #8
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Hehe, ja det har du nok rett i! Jg har faktisk ikke tenkt på akkurat den siden av saken. Har bare tenkt på det med pc i fanget og varme på den måten. Men når jeg leste det du skrev, så gir det jo faktisk mening!

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 11:28   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Her fant jeg noe som du kan finne interessant: http://www.sarasverden.com/2009/01/0...ilitet-og-mat/

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 12:22   #10
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

takk for tipset! veldig bra

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 18:21   #11
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Usikker ja. Men hvis hormonene også er i krøll, så vil nok vekttap gjøre noe.

Og sunn kropp er jo bra uansett, ikke minst for sexlivet generelt, uavhengig barneønske. Lykke til.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 02:42   #12
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Enkelt svar: Ja, garantert.
Vanskeleg svar: Kan vera andre ting, røyker han etc?

Spermiekvaliteten synker drastisk ved høg overvekt, han burde gå ned til normal BMI og ta nye tester, det kan sjølvsagt vera andre ting som ikkje er direkte linket til overvekten, men overvekt er kjent for infertilitet blandt oss menn.

hilsen biologen

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 08:26   #13
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Og om ikke sædkvaliteten blir bra nok, så blir det veldig vakre barn med ICSI, altså

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:12   #14
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Opprinnelig lagt inn av Gange, her.

Enkelt svar: Ja, garantert.
Vanskeleg svar: Kan vera andre ting, røyker han etc?

Spermiekvaliteten synker drastisk ved høg overvekt, han burde gå ned til normal BMI og ta nye tester, det kan sjølvsagt vera andre ting som ikkje er direkte linket til overvekten, men overvekt er kjent for infertilitet blandt oss menn.

hilsen biologen

Nei, han røyker ikke... han røyka for noen år siden, men har slutta. Men han har vært veldig overvektig i mange år, og er på vei nedover mot målet sitt. Så jg håper vel egentlig at d hjelper og komme tilbake til riktig bmi men har tenkt at kanskje insulinresistensen og den lille forhøyingen av kvinnelige kjønnshormoner har mye og si.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 14:15   #15
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Og om ikke sædkvaliteten blir bra nok, så blir det veldig vakre barn med ICSI, altså

Det tror jeg også vi er egentlig satt opp på det nå, men det er jo så dyrt med medisiner og alt d der så vi må vente...

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 07:37   #16
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Opprinnelig lagt inn av Nutta, her.

Det tror jeg også vi er egentlig satt opp på det nå, men det er jo så dyrt med medisiner og alt d der så vi må vente...

Ja, det er dyrt!
Det er der feriepengene går i år, men forhåpenligis er de verdt det

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 18-04-10, 22:48   #17
Gange
Medlem
 
Gange sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: bergen
Innlegg: 79
Gange er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Ferie eller born, vanskeleg den der, ikkje slik at det blir så mykje reell ferie etter born men lykke til!

__________________


Gange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse og trening Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 13:04   #18
Nutta
Medlem
 
Nutta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 447
Nutta er ny på veien

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Ja, det er vanskelig å velge. Men valget vårt (denne gangen) falt på nei. Vi får vente å se et par år til.. se om det løser seg på andre måter håper jo egentlig det.

__________________


Nutta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:14   #19
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - også for menn som er infertile?

Alkohol kan også påvirke sædkvaliteten.......så et program om det på tv, trengte ikke mange halvliterne med øl i uka, før det påvirket ganske kraftig - det samme med kaffe, varmeseter i bilen, trange klær, varme bad osv

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Strømpebukser, nå også for menn galbi Livets lyse side 10 02-10-09 22:01
Mat for Menn Runegutt Annen mat 24 24-11-08 10:45
Kan datteren min også spise lavkarbo? L.S Barns kosthold 4 03-08-07 21:04
Kalsium for menn Marianne Fysisk og mental helse 1 02-01-05 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no