Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Ikke mer kjip pizza!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-10-08, 23:59   #26
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Takker for tilbakemeldingene!

Minner om at oljemengden er der for at osten skal friteres, og overflødig olje skal helles av.

Prøvde pizza med forhåndsstekte bunner igjen i dag. Bunnene ble laget i stekepanne (se tidligere innlegg). Denne gangen forhåndsvarmet/stekte jeg dem i ca 10 minutter på 160 grader. La bunnene på rist, og satte langpanne under. På denne måten slapp enda mer olje fra bunnene, og samtidig ble de sprøere. La til slutt på fyll og stekte ferdig på 160 grader. Snadder!

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 20:43   #27
Tronee
Juniormedlem
 
Tronee sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bodø
Innlegg: 13
Tronee er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer kjip pizza! :)

Savner pizza....A LOT!
Prøver ut en modifisert utgave av oppskriften din nå. Bunnen står i ovnen.
Jeg måtta ta det jeg hadde, og benyttet olivenolje i stedet for raps/frityr, og kruskakli i stedet for bakemix. Håper det blir vellykket. Skal si min mening om denne senere ;-)

Tronee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Påpasselig med karboene... Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:04   #28
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer kjip pizza! :)

Opprinnelig lagt inn av Tronee, her.

Savner pizza....A LOT!
Prøver ut en modifisert utgave av oppskriften din nå. Bunnen står i ovnen.
Jeg måtta ta det jeg hadde, og benyttet olivenolje i stedet for raps/frityr, og kruskakli i stedet for bakemix. Håper det blir vellykket. Skal si min mening om denne senere ;-)

Tipper det blir greit, men jeg er litt spent på om olivenoljen tåler temperaturen, og om den setter smak. Kommer nok til å prøve kruskakli og mandelmel neste gang, for å redusere bakemix-mengden.

Hold oss oppdatert!

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 21:44   #29
Tronee
Juniormedlem
 
Tronee sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Bodø
Innlegg: 13
Tronee er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer kjip pizza! :)

Opprinnelig lagt inn av aTC, her.

Tipper det blir greit, men jeg er litt spent på om olivenoljen tåler temperaturen, og om den setter smak. Kommer nok til å prøve kruskakli og mandelmel neste gang, for å redusere bakemix-mengden.

Hold oss oppdatert!

Joda, dette har kanskje potensiale. Olivenoljen tror jeg ikke er noe god idé, fordi det var en bismak som jeg ikke helt likte, og jeg tror kanskje det kan være pga. oljen.

Kommer nok til å prøve dette igjen, men da med en noe mer smaksnøytral olje. Jeg likte i alle fall dette bedre enn når jeg prøvde Oopsieroller til pizzabunn i helgen.

Tronee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Påpasselig med karboene... Svar med sitat
Gammel 06-11-08, 22:09   #30
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer kjip pizza! :)

Opprinnelig lagt inn av Tronee, her.

Joda, dette har kanskje potensiale. Olivenoljen tror jeg ikke er noe god idé, fordi det var en bismak som jeg ikke helt likte, og jeg tror kanskje det kan være pga. oljen.

Kommer nok til å prøve dette igjen, men da med en noe mer smaksnøytral olje. Jeg likte i alle fall dette bedre enn når jeg prøvde Oopsieroller til pizzabunn i helgen.

Høres logisk ut at oljen setter smak, ja. Tenkte jeg skulle prøve oopsie selv også en gang, dog kanskje i kombi med den stekte osten. Siste rollen jeg smakte var for myk.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 19:31   #31
fatty
Juniormedlem
 
fatty sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Bryne
Alder: 35
Innlegg: 14
fatty er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer kjip pizza! :)

Kan man bruke soyaprotein i stedet for bakemixen?

Ser kjempe god ut

__________________






Ny start 23.11.2008
fatty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 21:03   #32
Tiram
Medlem
 
Tiram sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rett vest
Innlegg: 99
Tiram er ny på veien

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Denne pizzabunnen er så god.
Vi har i bunnen slengt i litt hvitløk og pizzakrydder vi da.

Men, kjempebra oppskrift.

__________________
Tiram er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-08, 22:07   #33
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Ja den er kanon god!!

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 01:28   #34
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Aldri mer kjip pizza! :)

Opprinnelig lagt inn av fatty, her.

Kan man bruke soyaprotein i stedet for bakemixen?

Ser kjempe god ut

Ja, det går nok bra det, men jeg kommer til å fase ut mer av bakemiksen også i neste versjon.

Jeg brukte bakemix for å lage "røre", altså for konsistensens del, og for å erstatte melprodukter. Så jeg tror soyaprotein gjør samme jobben. Problemet er at det setter litt smak.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-08, 11:25   #35
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Jeg bruker soyaprotein i røra, og så lager jeg den 2/3 altså med 4 egg osv da får jeg passe tynn bunn. Og så drypper jeg olivenolje oppå osten og fyllet, for smaken. Har nå alltid pizza i frysern.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-08, 23:07   #36
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Denne skal jeg jammen prøve Jeg er HATER de eggete soyamelbunnene... Håper denne er bedre

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 27-11-08, 01:02   #37
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Lykke til!

Si hva du synes, og om du har forslag til endringer og forbedringer! Tenker da spesielt på bunnen, fyllet er jo opp til hver enkelt å lage etter smak.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 20:06   #38
QueenConnie
Medlem
 
QueenConnie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Flisa
Innlegg: 314
QueenConnie er ny på veien

Sv: Ikke mer kjip pizza!

gleder meg til å prøve, sia jeg HATER (hater er ett sterkt ord, men når det gjelder soya, kan jeg bruke det med full sikkerhet) Soya...

og alt anna smaker, akkurat det... fysj!

gleder meg, som sagt

QueenConnie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid... byttet til Ketolysekuren. Svar med sitat
Gammel 04-01-09, 21:43   #39
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Du får ha lykke til, du også!

Har testa litt mer selv, og har sett at ostetypen har en del å si. Reduserte bakemiksmengden ved siste forsøk, og erstattet noe av det med kruskakli.

Om noen av dere andre pizzajunkies der ute prøver med forskjellige ostetyper, så legg gjerne inn erfaringene deres her!

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-03-09, 11:12   #40
snutanuta
Medlem
 
snutanuta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 53
snutanuta er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Denne skal prøves i dag!

__________________


Start 18 Februar 09
snutanuta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-09, 20:48   #41
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Pizzaen var kjempegod! Neste gang lager jeg nok mindre røre, for tynnere bunn. Men min pizza ble ikke crunshy Må ha gjort noe galt.. Osten ble hard, så la jeg røra over.. etterpå var osten myk under, når det var ferdig stekt.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 16-03-09, 23:40   #42
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Har prøvd noen ganger med sånn billig Landlordost fra REMA, tror ikke jeg vil anbefale den. Blir ikke sprø, bare gummiaktig. Funker ok med vanlig Norvegia. Andre som har prøvd andre oster?

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:39   #43
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Opprinnelig lagt inn av Skippy, her.

Har prøvd noen ganger med sånn billig Landlordost fra REMA, tror ikke jeg vil anbefale den. Blir ikke sprø, bare gummiaktig. Funker ok med vanlig Norvegia. Andre som har prøvd andre oster?

Nei, men jeg kan bekrefte at billigostene ikke funker så bra. Enkelte av dem gir faktisk en soyalignende smak...

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 27-05-09, 19:41   #44
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Pizzaen var kjempegod! Neste gang lager jeg nok mindre røre, for tynnere bunn. Men min pizza ble ikke crunshy Må ha gjort noe galt.. Osten ble hard, så la jeg røra over.. etterpå var osten myk under, når det var ferdig stekt.

Det kan være litt vanskelig å få denne helt sprø. Det viktigste for meg er at jeg kan spise pizza med tilnærmet samme smak som ekte vare.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-06-09, 08:12   #45
Bixen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Alder: 42
Innlegg: 196
Bixen er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Nam, nam, takk for god oppskrift!! Endelig en pizzabunn som blir sprø og ikke smaker som omelett!

__________________


Bixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-09, 00:47   #46
reodorfelgen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 9
reodorfelgen er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Har noen regnet ut karbohydratene i denne pizzaen (som ser helt nydelig ut)?

reodorfelgen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins ftw - håper jeg Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 16:12   #47
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Har nå lagd denne pizzaen, og det var godt, men bunnen ble litt for myk. Ble også ettersmak, men er ikke helt sikker på hva det er som forårsaker det. Modifiserte den litt da jeg ikke har bakemiks:

- 2 dl rapsolje.
- 100 gram Norvegia ost.
- 40 gram mandelmel.
- 10 gram kruskakli.
- 800 gram Eldorado hakkede tomater (to bokser).
- 300 gram stekt kyllingkjøttdeig.

Tror jeg skal enten skaffe bakemiks før jeg prøver igjen, eller så skal jeg prøve med 30/30 gram mandelmel/kruskakli, eller 20/40 gram mm/kk. Kan hende kruskaklien hjelper med å gjøre den litt mer porøs (bunnen ble flat nå, ikke så veldig mye av den, liksom ).

Men ellers smakte den okei, har allerede spist 4 stykker. Min ble stekt i langpanne og ble totalt 41.8 gram karbohydrater, delt på 24 stykker som blir 1.74 gram karbohydrater per stykke. Har også regnet ut kalorier, proteiner og fett for min versjon, men alle tallene varierer jo avhengig av hva man bruker. Mamma fikk for eksempel bare tak i Eldorado hakkede tomater (4.3 g kh per 100 gram), men om jeg hadde brukt Landlord sine istedenfor (1.5 g kh per 100 gram), så hadde jo det totale karboinnholdet blitt redusert til 19.4 gram karbohydrater i hele pizzaen, dvs. 0.8 gram karbohydrater per stykke.

Om noen vil prøve med mandelmel og kruskakli istedenfor bakemiksen, anbefaler jeg å prøve enten 30/30 gram mm/kk, eller 20/40 gram!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 17:46   #48
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Siste forsøk ble gjort med følgende endringer:

Frityrolje ble smurt på bakepapiret, istedet for å fritere osten i frityrolje, friteres den i eget fett.

Fortsatt funker revet ost best, skivet ost blir ikke stekt på samme måte (man får bløt ost i bunnen og "skorpe" på toppen).

Røra ble laget med ganske lite bakemix, og en tilsvarende mengde havrekli. Dette bandt røra og bunnen vesentlig bedre enn kruska, men gir litt mer karbo. Videre hadde jeg ikke bakepulver, så jeg brukte en halv teskje natron istedet. Funka like herlig.

Bunnen stekes ferdig før man har sausen på. Ost legges rett på sausen, og fyllet oppå osten. Tilsammen brukte jeg en hel kilo Norwegia på langpanna. Ble en nydelig pizza, som også var godt spiselig når den ble varma opp i mikrobølgeovnen de tre neste dagene.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 17:50   #49
aTC
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 51
aTC er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Pizzaen var kjempegod! Neste gang lager jeg nok mindre røre, for tynnere bunn. Men min pizza ble ikke crunshy Må ha gjort noe galt.. Osten ble hard, så la jeg røra over.. etterpå var osten myk under, når det var ferdig stekt.

Viktig å steke osten skikkelig. Hvis du tar to skiver Norwegia, legger dem på et bakepapir på en tallerken, og kjører dem 2 minutter i mikrobølgen, så får du et resultat som ligner på det du er ute etter her. Osten blir da helt hard, særlig om den får avkjøles litt.

En annen ting er at bunnen gjerne kan stekes godt, til ganske mørk farge, før du har på fyllet. Eneste ulempa er at pizzahjulet sliter litt med å komme gjennom det nederste laget, men det betyr jo bare at bunnen er sprø.

aTC er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Lindberg Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 02:10   #50
Kuredu
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 159
Kuredu er på en erverdig vei

Sv: Ikke mer kjip pizza!

Prøvde pizzaen i dag, faktisk smakte det godt! Brukte cocosa i stedet for olje, og selvsagt mye mindre enn oppskriften sier, men godt var det

Kuredu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
ost, pizza


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
OE Pizza med kun 11 gr karbo for en normalt stor pizza! Ziggy Optimal Ernæring 42 02-09-10 12:33
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 23:08
Pizza AnnaV Oppskrifter 12 29-07-08 17:46
Pizza! Eplekjerne Ketolysekuren 10 21-11-07 17:20
Pizza! dingpot Bakst 14 14-04-05 23:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no