Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Middagsselskap

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-08, 21:42   #1
aggie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 54
Innlegg: 36
aggie er på en erverdig vei
Unhappy

Middagsselskap

Hei,

var i mitt første midagsselskap i dag, hos mennesker ser man ikke begynner å fortelle om ketolysekuren.

Fikk kalkun, kjempebra, men med kun gulerøtter, erter og ris til. Spiste masse kalkun med sky, 3 erter og 1 gulrot, og følte meg litt dum ( fordi jeg visste at det kom dessert):
- is og sukrede bær. Jeg tok litt i min (heldigvis) dype tallerken og spiste 2 jordbær. var heltt stressa for å komme ut av ketose, men jeg tror det gikk greit.

- jeg ga masse komlimenter for saftig kalkun.

Huff! hva gjør men i slike tilfeller

aggie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 21:47   #2
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Middagsselskap

ja, altså.... Du var egentlig heldig, det kunne vært pizza eller pastasalat med rundstykker

Her hadde jeg klart meg bra, spist litt kjøtt og noen erter.
Is og sukker har jeg ingen problemer med å si nei takk til, da det er noe INGEN har hverken bruk for eller godt av ... selv om man har lyst på

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 22:16   #3
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Middagsselskap

Jeg hadde spist mye kalkun, et par gulrøtter og en skje med erter eller to kanskje.
Dessert hadde jeg pent takket nei til, da jeg ville vært mett etter middagen.

Det er faktisk ikke farlig å si nei takk. Det er heller ikke verdens undergang om man må spise gulrøtter eller andre grønnsaker enn broccoli og blomkål.

Blir jeg invitert på middag, så pleier jeg å være så frekk å spørre hva som serveres.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 22:20   #4
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Middagsselskap

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.


Blir jeg invitert på middag, så pleier jeg å være så frekk å spørre hva som serveres.

jeg også

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 22:24   #5
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Middagsselskap

ikke vær redd for sånne selskaper... jeg har fortalt hele vennegjengen og familiekretsen om hva jeg spiser og ikke spiser... så på forhånd spør jeg hva det blir servert... har hørt fra enkelte si : ja- men det er snakk om bare en dag da.... men det jeg sier er : ja- men det fører til at magen min tuller med meg og jeg springer på do og blir dårlig.. og det ødelegger humøret mitt og nattesøvnen min.. da tier de still.. så etter det e det en vane.... men nå i siste er det blitt en vane at vi har koldtbord...ikek pga bare meg.. men for at vi har så mange kresne unger i familien og det er så enkelt å fikse.. da kan folk utenom ta med seg mat også for å være snill mot verten

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 10-02-08, 22:26   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Middagsselskap

Heisann.

I begynnelsen så er det vanskelig å vite helt hva man gjør i sånne tilfeller. Det er ikke alle man vil prate om dette med heller i starten.

Syns ikke det var så ille jeg, du holdt fokus

Dette vil bli lettere etterhvert som du føler deg mer trygg.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no