Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbokosthold og amming

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-06-08, 11:10   #1
Ms.Lee
Nytt Medlem
 
Ms.Lee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Alder: 43
Innlegg: 3
Ms.Lee er på en erverdig vei

Lavkarbokosthold og amming

Siden lavkarbo kan varieres på så mange forskjellige måter, så lurer jeg litt på hvordan jeg kan gjøre det nå når jeg (full)ammer. Sønnen min er tre måneder gammel, og jeg planlegger å fullamme til han blir seks måneder. (Om det går.) Etter det håper jeg å kunne amme i tillegg til fast føde et godt stykke ut i andre leveår.

Er det noe spesielt jeg må tenke på?

*Helt fersk i gamet*

__________________
Fersk i gamet - wish me luck

Malin Yasmin f. 18.01.2003
Leon Sebastian f. 17.03.2008
Ms.Lee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Foreløpig. Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 12:36   #2
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Det anbefales å ikke være i ketose når man ammer, så se til at du får i deg nok (gode) karbohydrater. Sørg for at du får i deg nok kalsium (og vit D og magnesium), og nok væske. Jeg ammer på 9.måned, fullammet i 7, og ønsker som deg å amme lenge enda Mitt råd er å satse på rene råvarer og innta erstatningsprodukter med måte, spis variert og nok, så produserer du næringsrik melk. Gratulerer med en liten en!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:17   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbokosthold og amming

jeg ammet og fulget fedon, ned 11 kg på et halvt år da mathias var liten. Gikk fint. Ketoner i melk er ikke bra, og han reagerte også husker jeg hvis jeg spise forlite karber...vetikke..sikekrt en smak i melka da.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:19   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold og amming

VET man at ketoner i melk ikke er bra? Jeg mener, barn i urtiden må vel ha fått i seg ganske store doser? Og går ketoner altså ut i melken? Jeg bare spør av nysgjerrighet altså, vet jo at man helst ikke skal i ketose når man er gravid og ammer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:26   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Nei, man VET ikke, det er som med en rekke andre ting man ikke anbefaler ved amming - det er ikke dokumentasjon på at det IKKE er skadelig/uheldig, og derfor frarådes det. Men jeg har tenkt som deg Iset at folk ammet da i urtiden også.. Personlig stusser jeg litt over at det skal være så skadelig å skille ut ketoner - hva med kunstig søtning, alle mulige fargestoffer og annen tilsetning i mat - jeg synes det virker ulogisk at et naturlig kosthold skal være mer skadelig enn et raffinert (normalt) kosthold. Men man kan jo ha et naturlig kosthold uten å skille ut ketoner også, og det er kanskje greiest å "safe" i ammeperioden? Mange opplever jo å bli litt uvel den første tiden i ketose, og når man fullammer er det gjerne ikke tiden for å utsette seg for det..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:33   #6
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbokosthold og amming

leste vel at det handler om hva menneskene har tilført naturen av tungmetaller og anna drit (som ikke fantes i steinalderen) og som er lagret i fettet vårt...ingen vits i å ta sjanser ... og mathias reagerte som sagt også på smaken..hehe.

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:34   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Helt enig i det du sier. Måtte bare spikke litt på det Luringen sa om ketoner i melk, for såvidt meg bekjent vet man verken det ene eller det andre.
Men man har jo også problemet med å gå ned så fort i vekt som man ofte gjør i ketose (noen går jo ned flere kg i uka) og dermed miljøgifter og sånt i melken, uten at jeg vet for mye om det. Så uansett er det nok best å ligge endel høyere på karbene under amming, men unngå de raske ja.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:35   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

leste vel at det handler om hva menneskene har tilført naturen av tungmetaller og anna drit (som ikke fantes i steinalderen) og som er lagret i fettet vårt...ingen vits i å ta sjanser ... og mathias reagerte som sagt også på smaken..hehe.


Ja men det er tungmetaller, ikke ketoner. Jeg er helt enig med deg, det er disse tungmetallene/miljøgiftene jeg også tenker på. Man går jo ofte veldig FORT ned i vekt i ketose, så ingen vits å ta sjanser.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:37   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Dette med frigjøring av miljøgifter synes jeg også er litt overdrevent - man legger jo på seg i svangerskapet nettopp for å ha noe å gå på i ammeperioden, fordi det er naturlig å gå ned i vekt da (selv om ikke alle opplever det). Mange går altså kraftig ned i vekt selv om de spiser gidt mens de ammer, og synes det er merkelig om natyrens egen innretning skulle være så skadelig..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:39   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Ja, du sier noe der ... Vet ikke helt hva jeg skal tro lenger.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:53   #11
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Jeg har tenkt meg på et kosthold bestående av grønnsaker, vilt og bær nå, og det er vel meget mulig jeg da går i ketose? Jeg fullammer ikke lenger, men han får fortsatt pupp til hvert måltid, så han får jo like mye melk som før. Kutter ut ALLE tilsetningsstoffer - lager alt fra grunnen og skal kun bruke helt rene råvarer. Tror neppe min sønn tar skade av det, heller tvert om...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:56   #12
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Ja, jeg ser egentlig ikke helt grunnen til at han skulle ta mer "skade" av det enn av et såkalt vanlig norsk kosthold med kneipp, syltetøy, sukker og poteter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 13:59   #13
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Nemlig!

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 18:31   #14
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Bra konklusjon. Man kan fort gå vill her i verden med all verdens kostholdsråd. Noen opplever jo å etterhvert ha for lite næring i melka til fullamming og må spe på med mat ved siden av. Noen som vet hvordan man forlenger den næringsrike perioden ? Det må da henge sammen med nok tilgang av høykvalitet næring som mor spiser ?

Vet en fryktelig fin fordel med amming lenge og det er omega 3 i melka. Blir smarte barn av det :-)

Og... hold ungene unna kumelk og korn stort sett hele første året. Det er for røft for fordøyelsen. Kjøtt, fett og grønsaker ville jeg heller basert det på (om jeg hadde gjort det omatt).

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 19:08   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.


Vet en fryktelig fin fordel med amming lenge og det er omega 3 i melka. Blir smarte barn av det :-)

Og... hold ungene unna kumelk og korn stort sett hele første året. Det er for røft for fordøyelsen. Kjøtt, fett og grønsaker ville jeg heller basert det på (om jeg hadde gjort det omatt).

Jepp. Men man kan gi omega 3 utenom og, sånn som jeg gjør.
Både helsesøster og svigers maser om den derre grøten. URK. Jeg vil helst vente lengst mulig med det. Om en måned er det tid for fast føde, hva bør jeg begynne med da? Når jeg skal gi grøt blir det i hvertfall utelukkende økologisk grøt fra helsekosten, det ga jeg sist. Med smør oppi.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 19:29   #16
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Hei, lille fru ammehjelper her.
Det er altså dette med det voldsomme vekttapet (miljøgifter) samt smaken (i hht brystvegring) som vi bekymrer oss for. Ikke mer enn et kg ned, helst et halvt, i uka, når man ammer. Forresten er det lurt å trøkke i seg hvitløk om man opplever brystvegring pga smak, de digger det!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 01:21   #17
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Iset, ikke hør på dem om den grøten. Det er en inngrodd norsk oppfatning at barna blir sunne av det... Fikk samme råd for sønnen min som vi mistenkte kunne ha noe allergi med mel så vi ventet, men ble så overtalt til å prøve jernberiket hvetegrøt en gang. Han spiste 1 skje og spydde hele mageinnholdet ut på gulvet (spist pupp først). Nå viste det seg at gutten jo hadde cøliaki, men...

Leste akkurat at morsmelk inneholder mindre protein enn vanlig melk, og den inneholder 50% av næringen som fett. Så om man skal gi mat ved siden av så gå for lavkarbo, men lettfordøyelig. Moste grønnsaker, lettfordøyelig fett, litt protein. Må da være bra med blomkål, brokolli, gulrot, etc, noe kværnet kjøtt og smør, cocosa, oliven eller raps. Burde komme langt med det.

Husker vi gav "småfolk"-mat til ungene. Litt mye grønsaker og lite protein/fett etter min mening idag, men likevel var det en fornøyd unge som ikke led noen nød av å ikke få brødskive og grøt.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:04   #18
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Tusen takk for tips! Jeg ammer ikke, ammet bare de første ukene (gutten er 3 mndr nå), måtte desverre slutte pga. vektoperasjonen, da jeg ble gravid for kort tid etterpå og omtrent tømte vitamin- og mineral-lageret mitt. Ammingen holdt på å ta knekken på meg, så jeg fikk beskjed om å slutte momentant, ellers kunne det gå fryktelig galt. Veldig trist, jeg hylgrein i flere dager etterpå og var helt knust, men på den annen side; hadde jeg ikke blitt operert hadde jeg verken vært slank eller blitt gravid, så det var jo verdt det uansett.

Enig med deg i at det er ALT for mye fokus på den hersens grøten og brødskivene! Husker at Fedon skrev en artikkel om at man ikke burde gi babyene grøt, og det ble et HELSIKES styr, mødre som hisset seg opp, helsesøstre som ble sååå sjokkerte osv.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:11   #19
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Og som jeg plukket opp om diabetes 1. Den ledende ekspterten i norge sa at tidlig introduksjon av korn og melk viste en klar sammenheng med diabetes 1, den såkalte medfødte diabetes. Tøff mat for sarte mager påvirker mer enn vi tror.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:14   #20
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Tusen takk for tips! Jeg ammer ikke, ammet bare de første ukene (gutten er 3 mndr nå), måtte desverre slutte pga. vektoperasjonen, da jeg ble gravid for kort tid etterpå og omtrent tømte vitamin- og mineral-lageret mitt. Ammingen holdt på å ta knekken på meg, så jeg fikk beskjed om å slutte momentant, ellers kunne det gå fryktelig galt. Veldig trist, jeg hylgrein i flere dager etterpå og var helt knust, men på den annen side; hadde jeg ikke blitt operert hadde jeg verken vært slank eller blitt gravid, så det var jo verdt det uansett.

Enig med deg i at det er ALT for mye fokus på den hersens grøten og brødskivene! Husker at Fedon skrev en artikkel om at man ikke burde gi babyene grøt, og det ble et HELSIKES styr, mødre som hisset seg opp, helsesøstre som ble sååå sjokkerte osv.

Det er et tankekors at det i andre deler av verden anbefales å begynne med f.eks. sitrusfrukter når man introduserer fast føde, mens her er dette noe av det som vi absolutt skal vente med. En stor del av kostholdsrådene er bygget på fastgrodde spisemønstre og tradisjoner og tilgjengelighet på matvrer, ikke hva som ernæringsmessig er til det beste og som er gunstig for fordøyelsessystemet. Jeg mener ikke med dette si at sitrusfrukt er å foretrekke fremfor grøt, men at hva som anbefales ikke nødvendigvis har sammenheng med et optimalt kosthold. Det handler vel snarere om å tilpasse barnet til et vanlig norsk kosthold. Om man ikke ønsker å oppfostre barnet på høykarbo, ser jeg ingen grunn til å gjøre barnet vant med grøt og kornvarer fra det er baby.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 13:29   #21
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Og som jeg plukket opp om diabetes 1. Den ledende ekspterten i norge sa at tidlig introduksjon av korn og melk viste en klar sammenheng med diabetes 1, den såkalte medfødte diabetes. Tøff mat for sarte mager påvirker mer enn vi tror.

Husker du hvem denne ledende eksperten er?
Jeg holder på med å samle litt informasjon om kosthold og diabetes til et foredrag jeg kanskje skal holde

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:03   #22
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Sitat:

Det er et tankekors at det i andre deler av verden anbefales å begynne med f.eks. sitrusfrukter når man introduserer fast føde, mens her er dette noe av det som vi absolutt skal vente med. En stor del av kostholdsrådene er bygget på fastgrodde spisemønstre og tradisjoner og tilgjengelighet på matvrer, ikke hva som ernæringsmessig er til det beste og som er gunstig for fordøyelsessystemet.

Pussig nok har dette med kryssallergier og det toale kostholdet i områder å gjøre! Mais er begynnergrøt i norge, men fyfy i USA...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:05   #23
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbokosthold og amming

SKUMMELT, er det ... Jeg får helt angst.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 14:24   #24
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Lavkarbokosthold og amming

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Pussig nok har dette med kryssallergier og det toale kostholdet i områder å gjøre! Mais er begynnergrøt i norge, men fyfy i USA...

Litt usikker på hva du mener her?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Studentøkonomi og lavkarbokosthold... mofe Lavkarbo generelt 39 22-03-10 21:36
Hvordan var det med ketose og amming? Dolly Ketolysekuren 13 01-10-08 19:18
Lavkarbo og amming Ingseb Spørsmål og svar 2 30-04-08 00:44
Lavkarbokosthold i forbindelse med graviditet fiskum Lavkarbo generelt 3 15-09-04 19:36
Atkins=slutt på amming? mam Lavkarbo generelt 4 12-08-04 18:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no