Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Amming og lavkarbo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-06, 21:54   #1
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Amming og lavkarbo

Hei, jeg har ikke vært på forumet på over 1 år.

Husker mange av dere, riktignok! Ikke sikkert dere husker meg, da. Jeg gikk ned mange kilo ved Atkins, og det er den eneste slankekuren som har fungert for meg. Jeg holdt vekten nede også etter at jeg begynte å spise mer karbohydrater.

Men så ble jeg gravid igjen, og fikk bekkenløsning og var mye sykmeldt. Klarte ikke gå eller jobbe eller trene. Satt i ro og spiste, og nå er hvert eneste kilo tilbake. Jeg gremmes...

Og jeg har fått sukkeravhengighet tror jeg. Klarer ikke spise bare litt søtt imellom. Jeg er sånn at alt må kuttes ut, ellers trigger det lysten til å spise mer, mer! Prøver å erstatte sukker med splenda, stevia eller vanlige suketter,men det hjelper ikke. Jeg har i meg masse kunstig søtstoff + raske karboer hver dag. Husker hvor bra jeg følte meg i ketose, og hvor godt det virket for meg.

Men så er det den forbaska ammingen. Jeg fikk vite at en ikke kan være i ketose når en ammer. Nå er det en lege her, som kan svare meg på hvorfor en ikke skal være i ketose? En skikkelig grunn. Jeg mener, en spiste nesten ikke karbohydrater i steinalderen og ammet barn da også.
Nå er babyen straks 6 mnd og jeg har begynt med litt mat, men tenkte å amme lenge ennå.

Men jeg har altfor mange kilo og begynner å få høyt blodtrykk. Legen har anbefalt meg å gå ned minst 10 kilo, ellers må jeg begynne med medisiner mot høyt blodtrykk snart. Ligger helt på grensen.

Kjære doktor Torkild, jeg venter på svar...

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:04   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Amming og lavkarbo

Hei mam! Velkommen tilbake, klart vi husker deg! (Jeg er forresten Scilla , har bare tatt mitt eget navn )

Gratulerer med småtten!

Det har vært spurt om dette før også, det er flere tråder om amming og ketose mener jeg.

En av grunnene til at det ikke er så gunstig med ketose og amming er jo at vi har giftstoffer lagret i fettvevet som blir frigjort i ketose. De hadde ikke mye gift i kroppen i steinalderen ...

Lykke til med å gå ned i vekt igjen!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:17   #3
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Amming og lavkarbo

Men jeg klarer ikke vente til jeg slutter å amme... Og jeg prøver å spise bare sunt, og det går til h***** hver dag. Jeg tror jeg har kjørt meg sånn fast i sukker (høykarbo) kosthold at bare en kutt til ketose kan dra meg ut av det.
Jeg har ikke viljestyrke nok til å spise sunt på egenhånd, har prøvd det i månedsvis. Ketosen ga meg en hjelpende hånd der. Jeg følte meg mett og kunne spise et egg eller litt kjøtt når jeg hadde sukkersug, så roet det seg ned.

Jeg raste ikke ned i vekt heller når jeg prøvde sist, men gikk jevnt ned. Det er vel 0,5 kilo i uken som anbefales?
Jeg tror jeg går tregt ned, jeg kunne gå ned 1-2 kilo en uke men så stå i ro et par uker. Jeg tar medisiner mot lavt stoffskifte og hadde ikke klart å gå ned i vekt på annen måte enn med å kutte karbohydratene.
Hvor mye kan morsmelk ødelegges av miljøgifter egentlig? Når vekttapet ikke er ekstremt stort.

De anbefaler jo at røykere skal amme selv om det er nikotin i morsmelk. Nei doktor Torkil, jeg er spent på å høre din mening.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:33   #4
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Amming og lavkarbo

Sitat:

Det har vært spurt om dette før også, det er flere tråder om amming og ketose mener jeg.

Stemmer det, Frøy...takk for svar. Jeg søkte på amming og fikk mye nedslående lesing.

Men hvordan bryte sukkeravhengigheten? For jeg har prøvd mer Lindbergh-variant gang på gang. Begynner- og sprekker! Det er derfor jeg vil i ketose, ikke primært for å gå ned masse kilo fort. Jeg er en søtholiker nå, det kan umulig være bra for meg eller babyen heller. Kunne ha brukt ketose bare for en kort periode og så økt med mer grønnsaker og litt langsomme karbohydrater?

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-11-06, 22:43   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Amming og lavkarbo

Skjønner deg veldig godt. Jeg er også fortvilet over vekta for tiden, og ingenting ser ut til å fungere.

Men jeg tror nok dessverre du må velge mellom amming og ketose ...

Tips: Ta krom! Gjerne to-tre tabletter daglig. Det er bra for blodsukkeret og demper søtsuget etter en stund - det kan godt være det blir helt borte, bare du er flink til å ta det over noen uker

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-12-06, 22:03   #6
mam
Seniormedlem
 
mam sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Innlegg: 794
mam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjentmam begynner å bli godt kjent

Sv: Amming og lavkarbo

Her fant jeg et innlegg med svar fra Torkil: http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=amming

Da tror jeg pinadø jeg starter for fullt med ketolyse etter jul. Den 2. januar vil vesla mi være 7 mnd. Hun er allerede et lite "matvrak" som spiser 3 måltider og tar brystet i tillegg, om natta også. I januar spiser hun antagelig like bra som en ett-åring.

Jeg velger ketolyse isteden for Atkins fordi jeg likte induksjonen hos Atkins så godt. Slik jeg forstår det, så vil jeg gjøre det enkelt og ikke tenke på å øke karbohydrater underveis. Boka er kjøpt og jeg ser at det er mye likt det jeg startet med på Atkins. Men uten forskjellige faser. Vil bare begynne å øke med karbo når jeg har gått ned så mye at jeg nærmer meg målet. Hvor det er aner jeg ikke. Minst 10 kilo, kansje så mye som 30 kilo. Det viktigste er å gå ned og ikke gå opp igjen.

Nå har jeg blitt en ekte karbo-narkoman. Søtsug så inn i hampen. Kan glatt spise en pakke kransekakestenger og ikke føle at jeg har spist noe som helst. Får ingen metthetsfølelse, magen er bunnløs. Jeg tenker hver dag at jeg skal spise moderat og ikke noe kaker/sukker. Men det går ikke. Jeg tror ketose vil hjelpe på dette. Jeg har rett og slett ikke viljestyrke nok til å klare dette uten drahjelp fra ketosen.

mam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo og amming? hønni Spørsmål og svar 2 22-10-06 18:03
Lavkarbo meny hos Fridays Miroslav Spis deg ned i vekt med Skaldeman 2 01-03-06 19:45
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 15:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 22:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no