Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Forverret helse etter LCHF?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-14, 22:31   #1
CrazyDaisy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 3
CrazyDaisy er på en erverdig vei

Forverret helse etter LCHF?

Hei! jeg er ganske ny på dette med LCHF. 1 - 1,5 måned kanskje.. Jeg brukte noen uker på å kurere meg fra fettfobi. Kan ikke si at jeg er helt "frisk", men det går bedre siste 1,5 uke har jeg vært I ketose. I løpet av hele denne perioden har jeg bare gått ned 1 kilo MEN! fikk masse "bivirkninger". Bl.a. syklusen min ble mye kortere - har hatt mensen 2 ganger ila en mnd! veldig slitsomt og vondt. Jeg har fått mange kviser på halsen - har aldri hatt dette problemet før. Og I dag oppdaget jeg at jeg I tillegg fikk alopecia (mistet en liten flekk av hår).

Jeg har panikk rett og slett! skal jeg løpe til lege? eller går det over? Kan dere snakke med meg? Er det verdt å fortsette med LCHF? Jeg har i utgangspunktet tenkt å gå ned 10 kilo....

CrazyDaisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 23:10   #2
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Jeg skjønner godt at du blir bekymret, men alle reagerer forskjellig på LCHF. At det røsker opp i mange av kroppens funksjoner er sikkert, og for noen er det en skikkelig renselsesprosess. Samtidig er det veldig vanskelig å svare konkret med tanke på dine plager uten å vite mer om deg og hva du spiser.

Hvordan ser en typisk dagsmeny ut? Bare for å sjekke ut at du spiser nok og riktig.

Hvis du bare skal 10 kg ned er du kanskje ikke så veldig overvektig? Jeg bare spør, for hvis du er nær normalvekt ut fra høyde/vekt/BMI trenger du kanskje ikke LCHF, med mindre du gjør det som en generell endring i livsstil og kosthold.

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-06-14, 23:24   #3
CrazyDaisy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 3
CrazyDaisy er på en erverdig vei

Sv: Forverret helse etter LCHF?

jeg veier 76 kg og er 170 cm, så overvekt har jeg.

Min mat fra i dag:
frokost: 2 egg med 50 g bacon stekt I smør
Lunsj: salat med litt brokolli, 2 ss tunfisk, 1/2 egg, dressing, 1 ss cottage cheese, 2 ss reker
Middag: 50g graddeost, 1 kyllinglår, litt salat, aioli
kvelds: CC med kremfløte og 2 ss Hexeberg sine musli
Synes det er forferdelig mye.

CrazyDaisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 00:14   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Lchf renser kroppen hormonellt, derfor opplever mange kluss med syklus, kviser o.l. Håravfall er også veldig vanlig ved kurer som stresser kroppen.
Du kan med fordel spise MYE mer grønnsaker, og husk å ta vitaminer og mineraler som kroppen trenger ekstra av i omstillingen.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-06-14, 07:28   #5
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Opprinnelig lagt inn av CrazyDaisy, her.

Synes det er forferdelig mye.

Skjønner den...vi er jo blitt foret med både kalorifobi og fettfobi, og LCHF utfordrer på kroppen og tenkemåten på helt ny måte, og hvis man er vant til å sulte seg for å bli slank så føles dette helt galt til å begynne med, men det virker.

Ellers har Carisma helt rett. MER grønnsaker/salat. Selv spiser jeg ikke bare litt salat til maten, men lar på en måten salaten og grønnsakene nesten innta hovedrollen sammen med ost, valnøtter, majones, egg, kylling, kjøtt eller fisk og en solid dash olivenolje. Uten grøntfor stopper alt hos meg, ikke bare vektnedgangen, men også tarmtømmingen.

Nå er det sikkert forskjell fra person til person hvor stresset og "ødelagt" kroppen er fra før man begynner på LCHF og hvordan kroppen reagerer på sukkeravvenning. Selv fikk jeg et kløende eksem/utslett til å begynne med, det gikk heldigvis over. Ellers merker jeg egentlig bare noe mer søvnløshet (men akkurat det kan jo også være alderen).

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 07:10   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Opprinnelig lagt inn av CrazyDaisy, her.

jeg veier 76 kg og er 170 cm, så overvekt har jeg.

Min mat fra i dag:
frokost: 2 egg med 50 g bacon stekt I smør
Lunsj: salat med litt brokolli, 2 ss tunfisk, 1/2 egg, dressing, 1 ss cottage cheese, 2 ss reker
Middag: 50g graddeost, 1 kyllinglår, litt salat, aioli
kvelds: CC med kremfløte og 2 ss Hexeberg sine musli
Synes det er forferdelig mye.

Synes det så lite ut jeg.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 13:35   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Synes det så lite ut jeg.

Samme synes jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 14:38   #8
monima
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 39
Innlegg: 21
monima er på en erverdig vei

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Jeg ble syk når jeg begynte husker jeg, vond hals, utslett etc. Fikk ikke mensen på flere måneder, min har alltid vært sporadisk da.Men nå har jeg den hver måned rundt samme tid. Kviser hadde jeg masse av på haken før, nå ingen Det tar tid å omstille seg.
Tror du skal heller prøve å spise mer jeg, hadde følt meg dårlig med så lite mat.

__________________




monima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-14, 19:13   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Opprinnelig lagt inn av CrazyDaisy, her.

jeg veier 76 kg og er 170 cm, så overvekt har jeg.

Min mat fra i dag:
frokost: 2 egg med 50 g bacon stekt I smør
Lunsj: salat med litt brokolli, 2 ss tunfisk, 1/2 egg, dressing, 1 ss cottage cheese, 2 ss reker
Middag: 50g graddeost, 1 kyllinglår, litt salat, aioli
kvelds: CC med kremfløte og 2 ss Hexeberg sine musli
Synes det er forferdelig mye.

For det første er du ikke veldig overvektig, går du ned 4 kg så regnes du som normalvektig.

For det andre er det der slettes ikke MYE mat, det er heller litt lite etter mitt magemål.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 15:24   #10
CrazyDaisy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2014
Innlegg: 3
CrazyDaisy er på en erverdig vei

Sv: Forverret helse etter LCHF?

tusen takk for svarene! det er så godt å få støtte ble litt rørt...

CrazyDaisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 20:31   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Jeg synes det høres ut som lite mat, jeg også. Hva slags dressing bruker du? Om du går ned 4 kilo er du normalvektig ifølge BMI-tabellen. Om du er usikker på om du får i deg det ønskede forhold mellom protein, fett og karbohydrater kan du skrive inn det du inntar på diett.no. Det koster i underkant av 40 kr i mnd, og 1 mnd er sikkert nok for å forstå det gjennomsnittlige inntaket.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 21:27   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Lite mat? Med unntak av grønnsaker er da ikke dette lite. I lunsjen er det heller litt mye proteiner, de kan med fordel fordeles litt bedre mellom lunsj og middag.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 22:14   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lite mat? Med unntak av grønnsaker er da ikke dette lite. I lunsjen er det heller litt mye proteiner, de kan med fordel fordeles litt bedre mellom lunsj og middag.

Lunsjen og middagen ser liten ut synes jeg, frokosten og kvelds (der oppgir hun forsåvidt ikke mengde cc) ser greie ut.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-06-14, 22:24   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Forverret helse etter LCHF?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Lite mat? Med unntak av grønnsaker er da ikke dette lite. I lunsjen er det heller litt mye proteiner, de kan med fordel fordeles litt bedre mellom lunsj og middag.

Lunsj: salat med litt brokolli, 2 ss tunfisk, 1/2 egg, dressing, 1 ss cottage cheese, 2 ss reker

Er dette mye proteiner??

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar

Emneord
bivirkninger, lchf


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF - 6 måneder, før etter bilder! |Ingrrid Lavkarbo generelt 12 05-07-11 01:12
Betraktelig forverret alpro PCOS og karbohydratkontroll 3 25-06-11 16:01
Refleksjoner etter noen uker på LCHF Titania Livets lyse side 4 26-09-10 13:22
Etter nesten 5 uker med LCHF cillesnuppa Generell diskusjon 5 16-03-09 19:49
Lavkarbo og forverret PMS ? Hjeelp ! Nenne Generell diskusjon 4 05-10-07 02:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no