Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Er jeg helt på jordet nå?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-08, 18:31   #1
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Er jeg helt på jordet nå?

Heia!!!

Helt nybegynner, så og IKKE ferdig med å lese Fedons metode enda. Jeg har ikke lagt helt om, men tenker å spise mindre karber enn før.. Spiser ikke brød, men endel knekkebrød. MYE makrell i tomat, 100-200gr om dagen. (jeg syns det er mye da). Frokostpannekaker mm.... Ikke poter ris etc. Når di andre hadde ris her endag hadde jeg røde linser.

MEN, i dag skal resten av familien ha spagetti, ikke jeg, jeg tenkte å rett å slett kun spise sausen som en type gryterett...

Dette er sausen :

3 bokser hakkete tomater
500gr kjøttsaus
2løk
1 glass pesto
1/2 glass pesto rosso
4 gulrøtter
røde linser (vet ikke hvor mye, ble litt fler enn jeg hadde tenkt, helte rett fra pakka)
Brokkoli
Squash

Ja, så er spørsmålet.... Er dette greit, eller ikke.....

Blir glad for svar, om ikke tar jeg å varmer på litt rester her

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 18:35   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå....

Vi lavkarbere spiser ikke så mye gulerøtter vi da...
Jeg bestilte av og til Salat Bolognese (som dette ligner på ) når jeg spiste ute av og til , istedet for spagettie Bolognese...og fikk masse salat under istedenfor....så tror ikke det er så verst jeg, bortsett fra gulerøttene

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 18:41   #3
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå....

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Vi lavkarbere spiser ikke så mye gulerøtter vi da...
Jeg bestilte av og til Salat Bolognese (som dette ligner på ) når jeg spiste ute av og til , istedet for spagettie Bolognese...og fikk masse salat under istedenfor....så tror ikke det er så verst jeg, bortsett fra gulerøttene

Tusen takk for svar. Jeg vet jo det med gulrøtter da, bare glemte meg litt her ja,

Salat hadde jeg tenkt ved siden, da går jeg for denne retten, og plukker ut noen gulrøtter bare

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 19:12   #4
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå....

Glemte helt og si hvitløk, paprika og kanel, men tenker ikke at det gjør saken noe bedre eller værre av den grunn...

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 19:48   #5
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Hvitløk, paprika og kanel er gull! Hauger av antioksidanter, og det liker fedonistene

Enig med Anne, selv om man kan spise noe gulerøtter på Fedon, så ville jeg eventuelt innført det senere. Det er jo bare å kutte det ut fra opskriften.
Sjekk glassene med pesto forresten, det kan hende det er sukker i dem!

Lag deg masse salat, og spis til sausen! Blir jo nesten som en gryterett.

Det er veldig lett å lage for mye linser. Jeg måler opp hundre gram til to pers før jeg legger dem i bløt, det blir alltid så mye mer når de har stått i bløt over natten!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:24   #6
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvitløk, paprika og kanel er gull! Hauger av antioksidanter, og det liker fedonistene

Så bra da

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Enig med Anne, selv om man kan spise noe gulerøtter på Fedon, så ville jeg eventuelt innført det senere. Det er jo bare å kutte det ut fra opskriften.

Ja, jeg pleier bare og putte oppi di grønnsakene jeg har i skapet, og glemte meg helt ang. gulerøtter. Spiste rundt dem jeg

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sjekk glassene med pesto forresten, det kan hende det er sukker i dem!

Nå ligger di i søpla ute, det skal jeg huske nestegang. Pestoen var i alle fall grei da, den hadde jeg laget selv. Pleier ikke bruke pesto rosso, men jeg hadde ikke soltørkede tomater og bruker det til vanlig i steden for tomatpure.

Tusen takk for svar

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 21:28   #7
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Hjemmelaget pesto er best

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:15   #8
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hjemmelaget pesto er best

Ikke mist fordi man har kontroll på fettkvaliteten. Men har noen få ganger sett og kjøpt (og spist!) pesto av extra virgin olivenolje på helsekosten, og det er jo LUXUS å få ferdiglaget!

Ville ikke brydd meg noe om gulrøttene var jeg dere...

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 18-09-08, 23:36   #9
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Opprinnelig lagt inn av MHM, her.

Ville ikke brydd meg noe om gulrøttene var jeg dere...

Så bra, jeg som satt og lurte på om karbene hadde hoppet ut fra gulerøttene og ned resten av sausen.....

Syns du ellers sausen så grei ut forresten? Syns det ble litt tamt uten noe vedsiden av untatt salat da, hvordan ville det gått med Couscous, har slått det opp og fått svar her tideligere, men jeg klarer jo ikke tyde sånt enda

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 08:36   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Jeg går på litt uttrygg grunn foreløbig når det kommer til Fedon, men jeg mener å huske at couscous i likhet med f.eks bulgur og basmatiris går under c-måltid. Noe fullkornpasta er det vel åpent for på fedon også. Men som sagt; Utrygg grunn
Ellers er en klassiker her på forumet cauli flied rice, såkalt "jukseris":
Rasp et blomkålhode på den største raspen, og stek i smør med godt med krydder. Blir veldig godt på smak, og får en risaktig konsistens, enn om det ikke smaker akkurat det samme!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 09:48   #11
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Antallet gulrøtter i den store sausemengden er helt greit. Ingen problemer i det hele tatt.

Fullkornspasta derimot..... Finnes en hel del av dem, som gir meg superhøyt blodsukker.
Ja, jeg har testa flere ganger.

Og.... gir de meg høyt blodsukker, vil de garantert gi andre høy insulindose=+++Kg

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:08   #12
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Fullkornpasta er dessverre litt "sovepute" ja. De puslete fibrene i denne pastaen er et dårlig alibi for oss som tenker blodsukker/insulin. Proteinberiket pasta hjelper litt, og det hjelper også å koke den al-dente. Men blodsukkervennlig blir det aldri.

Cous-cous og basmatiris er hakket bedre. Det finnes ingen bombastiske regler på Fedons kosthold. Det kan gjøre det fortvilende for de som liker stramme regler, mens det er befriende for de som får hetta av å telle karbohydrater f.eks. Jeg mener det er pedagogisk å ikke ha A4-regler, at det ikke blir en kur. Da oppfordres folk samtidig til å se litt innover seg selv, kjenne etter hva DE tåler. Er personen veldig syk, insulinresistent og/eller overvektig, vil denne måtte være strengere på karbohydratene enn en slank, frisk idrettsutøver som tenker forebygging og yteevne.

Det er derfor vanskelig å si om akkurat du BMS tåler couscous til middagen din. Antakelig er det helt greit med et par spiseskjeer. Husk at det er måltidets totale belastning som er avgjørende. Det vil si at dersom du er raus med proteinene (kjøtt/fisk) og grønnsakene, samt tilsetter noe fett, vil ikke couscousen klare å gjøre stort med blodsukkeret. Det kan også være fint å ha hummus som tilbehør, eller jukseris som Photobscura tipser om. Begge deler er knallgodt synes jeg! Eller hva med linsesalsa?

Det kommer også an på hvor utålmodig du er i forhold til vektnedgang. For hvis det blir "litt her og litt der" av karbohydrater, tar det nødvendigvis lenger tid enn om du er helt strikt. Men kanskje gjør "litt her og litt der" at du holder ut med kostholdet lenge-lenge? Kanskje synes du da at det er mer sosialt og familiært akseptert? Eller bryr du deg ikke om slikt?

Finn din sti og lytt til din kropp. Finn ut hvordan din personlighet er (tålmodig, utålmodig, liker strenge regler osv). Tenk mer på hva som er riktig for DEG, ikke hva som er B eller C for Fedon!

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 10:29   #13
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Basmatiris i moderate mengder, går bemerkelsesverdig bra.
Og må bare nevne, det meste av mat på Kinaresturant går bra. Mystisk........

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 16:33   #14
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Opprinnelig lagt inn av runegutt, her.

antallet gulrøtter i den store sausemengden er helt greit. Ingen problemer i det hele tatt. flott, da slipper jeg å tenke på det nestegang.

fullkornspasta derimot..... Finnes en hel del av dem, som gir meg superhøyt blodsukker.
Ja, jeg har testa flere ganger. fullkornpastaen jeg har her hjemme, har mer karber enn den vanlige. Jeg holder meg derfor unna beggedeler.....

tusen takk for svar ha en flott fredag

mvh

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 16:43   #15
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Opprinnelig lagt inn av MHM, her.

Fullkornpasta er dessverre litt "sovepute" ja. De puslete fibrene i denne pastaen er et dårlig alibi for oss som tenker blodsukker/insulin. Proteinberiket pasta hjelper litt, og det hjelper også å koke den al-dente. Men blodsukkervennlig blir det aldri. Jeg holder meg bestemt unna pasta for tiden. Ikke noe problem, sjekket den grove jeg har, og det er fler karber enn den vanlige min.

Cous-cous og basmatiris er hakket bedre. Det finnes ingen bombastiske regler på Fedons kosthold. Det er jo godt å vite da

Det er derfor vanskelig å si om akkurat du BMS tåler couscous til middagen din. Antakelig er det helt greit med et par spiseskjeer. Husk at det er måltidets totale belastning som er avgjørende. Det vil si at dersom du er raus med proteinene (kjøtt/fisk) og grønnsakene, samt tilsetter noe fett, vil ikke couscousen klare å gjøre stort med blodsukkeret. Det kan også være fint å ha hummus som tilbehør, eller jukseris som Photobscura tipser om. Begge deler er knallgodt synes jeg! Eller hva med linsesalsa? Tusen takk for nyttig informasjon, men hva i alle dager er hummus? Skal prøve ut denne jukserisen nestegang, jeg liker jo blomkål, så det blir spennende...

Det kommer også an på hvor utålmodig du er i forhold til vektnedgang. For hvis det blir "litt her og litt der" av karbohydrater, tar det nødvendigvis lenger tid enn om du er helt strikt. Men kanskje gjør "litt her og litt der" at du holder ut med kostholdet lenge-lenge? Kanskje synes du da at det er mer sosialt og familiært akseptert? Eller bryr du deg ikke om slikt? For meg er det viktigst å legge om kostholdet permanent, dette er ikke en kur for meg, og derfor følger jeg heller ikke noe slavisk. Gleder meg forresten til å lese boka du og Fedon har skrevet, skal bare bli ferdig med "Fedons metode" først.

Ps. lurer på en ting til ang. frokostpannekakene. Ser at i boka "fedons metode" er det brukt vaniljesukker og ikke vaniljeesens, og olivenolje ikke rapsolje...... Jeg kan ikke skjønne at dere orker å søte den i tillegg heller, så det dropper jeg forresten. I dag slang jeg også oppi noen knuste linfrø (1spiseskje eller noe sånt) vedlig godt, ble di bedre eller værre da?

Beklager, men jeg er helt grønn på området, så jeg prøver å lære så godt jeg kan.

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 17:28   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Hummus, eller kikertpuré, er en nydelig og enkel sidedish, godt til masse (f.eks burgere)
Jeg la ut oppskrifta mi på den nå jeg like gjerne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....525#post539525

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-09-08, 21:58   #17
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hummus, eller kikertpuré, er en nydelig og enkel sidedish, godt til masse (f.eks burgere)
Jeg la ut oppskrifta mi på den nå jeg like gjerne:
http://forum.lavkarbo.no/showthread....525#post539525

Tusen takk, den skal jeg prøve. Men først skal jeg prøve den raspa blomkål saken

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 00:55   #18
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Ja, nå har jeg kommet meg nesten igjennom hele boka, men dog overhode ikke blitt noen ekspert... Er veldig glad i smoothis (skrives helt sikkert ikke sånn) , men i boka var det jo dessverre ikke så mye som nevnt en gang...... Som jeg fikk med meg i alle fall...


Når jeg lager smoothis til vanlig pleier jeg å ta litt forskjellige frosene bær, 1 beger youhurt, eller en liten flaske bioloa (den som er laktoseredusert), litt juice og banan..... Men dette er vel ikke akuratt ett fult måltid, så til kvelds i dag prøvde jeg meg på en egenkomponert, som jeg håper ble litt riktigere....

2 egg
Litt fruktose
pisket til eggedosis
Litt blåbær
LItt bringebær
Litt jordbær
1/4 banan (klarte ikke å la det være )
1 ss rapsolje
Litt vann
Det hele ble ett stort melkeglassstrl... (jepp, jada, jeg er ikke så god til å forklare)

Helt grei på smak, men den manglet friskheten jeg er vant til. Men var denne ett godt alternativ? Også laget jeg den som kveldsmat, ble det litt mye på kvelden, og var dette en bedre frokost variant.... Den var skikkelig mektig og jeg har "kost" meg med den i en times tid.

Ha en fortsatt flott lørdag og søndag, det er tross alt bare 9 minutter til

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 21-09-08, 13:01   #19
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Mye bra i den "Mykien" Banan er kanskje ikke det jeg ville valgt. Proppfull av hyperraske Karbohydrater den.

Du kan prøve Skumma Kulturmelk (passer for oss som driver med Kultur) istedenfor eggene.
Blir Superfrisk

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 20:40   #20
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Mye bra i den "Mykien" Banan er kanskje ikke det jeg ville valgt. Proppfull av hyperraske Karbohydrater den.

Du kan prøve Skumma Kulturmelk (passer for oss som driver med Kultur) istedenfor eggene.
Blir Superfrisk

Takk for tipset, droppet banan på frokost smoothisen da ;-D

SKal kjøpe skummet kultur sporenstraks i morgen, tiltross for at jeg ikke trenger noe annet i butikken

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 22-09-08, 23:26   #21
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Men for å erstatte proteinmengden i de to eggene, trenger du 5-6 dl kulturmelk. Jatakk, begge deler?

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 16:06   #22
BMS!
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Alder: 48
Innlegg: 142
BMS! er på en erverdig vei

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Opprinnelig lagt inn av MHM, her.

Men for å erstatte proteinmengden i de to eggene, trenger du 5-6 dl kulturmelk. Jatakk, begge deler?

Ja, kanskje jeg kan prøve det, begge deler. Mulig den allikevel blir mer "frisk".

Takk takk

__________________
Vennlig hilsen
BMS!


BMS! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Heller mot Lindberg, men ikke helt sikker enda :-D Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 18:01   #23
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Ikke egg davel. Putt i noe kesam. Så slipper du ei syk blanding.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 18:35   #24
MHM
Ikke flink, men god...;-)
 
MHM sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 49
Innlegg: 4.705
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Egg er sunt, ikke sykt. Jeg synes smoothie av bær, litt banan, to egg, en skje olje, noe søtning og biola/vann er godt! Det blir ikke et måltid hvis det ikke er nok proteiner, da blir det bare en drikk. Og for å få nok proteiner må det egg eller proteinpulver til.

__________________
Jeg tiltrekker meg det jeg trenger for å være i balanse!
bla-bla-bla
MHM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Helst ikke tenke på mat - er det en filosofi? Svar med sitat
Gammel 23-09-08, 21:00   #25
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Er jeg helt på jordet nå?

Hvor mye protein trenger du i døgnet???
Kesam er da bra proteinkilde.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Helt ny her. charlotte Lavkarbo generelt 1 13-08-07 11:03
helt ny.... karbabe Lavkarbo generelt 6 19-08-05 11:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no