Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lov med juksedager?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-11, 13:32   #51
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lov med juksedager?

Det er det som er problemet med ketolyse. Kuren i seg selv er ekstremt effektiv for å gå ned i vekt og få kroppen iorden igjen etter karboklusserier, men de aller fleste av oss greier ikke/VIL ikke leve på ketolyse resten av livet. Vi ønsker å ta oss en sjokolade av og til, vi ønsker å spise en brødskive og en potet av og til uten at det er den store krise. Og siden ketolyse i bunn og grunn tapper kroppen for masse vann, så straks man begynner å spise litt mer karber så POFF øker man kjapt opp i vekt, i tillegg til at ketolyse ikke greier å romme "utskeielser" fordi ketosen får mindre effekt for hver gang man går inn og ut av den.

Men det er jo bare å prøve seg fram da. Så lenge man ikke skeier ut annenhver dag, men kun på 17.mai, julaften og påskeaften så går det nok heeelt sikkert veldig greit på ketolyse også. Det er verre når utskeielsesdagene blir 17.mai, julaften, påskeaften, bursdagen din, samboerens bursdag, ungenes bursdager, alle venners bursdager, venninnekvelder, hver gang en kollega har bursdag, når hunden har vunnet lydighetskonkurransen og bestemor har 90årsdag, + at man blir invitert i periferie slektningers konfirmasjoner og dåper og så kommer det ett bryllup etc. Da er det plutselig maaaange grunner for å stappe i seg kake og boller. Jeg levde ketolyse-ISH i nesten to år, men unnet meg utskeielser på lørdager av og til, mest for psykens del. Er sikkert derfor det to meg to år å kvitte meg med 55kg når det har tatt andre 10-12 måneder p åstreng ketoylse å gjøre det samme.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:38   #52
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Det er det som er problemet med ketolyse. Kuren i seg selv er ekstremt effektiv for å gå ned i vekt og få kroppen iorden igjen etter karboklusserier, men de aller fleste av oss greier ikke/VIL ikke leve på ketolyse resten av livet. Vi ønsker å ta oss en sjokolade av og til, vi ønsker å spise en brødskive og en potet av og til uten at det er den store krise. Og siden ketolyse i bunn og grunn tapper kroppen for masse vann, så straks man begynner å spise litt mer karber så POFF øker man kjapt opp i vekt, i tillegg til at ketolyse ikke greier å romme "utskeielser" fordi ketosen får mindre effekt for hver gang man går inn og ut av den.

Men det er jo bare å prøve seg fram da. Så lenge man ikke skeier ut annenhver dag, men kun på 17.mai, julaften og påskeaften så går det nok heeelt sikkert veldig greit på ketolyse også. Det er verre når utskeielsesdagene blir 17.mai, julaften, påskeaften, bursdagen din, samboerens bursdag, ungenes bursdager, alle venners bursdager, venninnekvelder, hver gang en kollega har bursdag, når hunden har vunnet lydighetskonkurransen og bestemor har 90årsdag, + at man blir invitert i periferie slektningers konfirmasjoner og dåper og så kommer det ett bryllup etc. Da er det plutselig maaaange grunner for å stappe i seg kake og boller.

Hehe! DEN ser jeg.... Nei da, det er snakk om slike dager som julaften og 17. mai Å som jeg skriver lengre opp er det ikke snakk om de helt store utskeielsene heller, men kanskje en is på 17. mai eller poteter til middagen min på julaften Jeg skal aldri tilbake til det karbo bonansa jeg hadde før jeg begynte på ketolyse, da vil jeg smelle opp i 93 igjen med en gang! Skal aldri igjen ha pasta, brød, poteter eller ris i kosten min igjen, da tror jeg at jeg faller av lasset rimelig fort

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:40   #53
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

! For meg er ikke utfordringen å holde meg unna ris, pasta, brød eller poteter, men frukten.. Absolutt frukten... Men jeg har vilje styrken i orden, så det skal nok gå veldig fint Men jeg tenkte at det var så sinnsykt mye bedre å spørre, så får man som reger svar nesten med en gang

Btw så tillater faktisk atkins (tror jeg, har lest så mye "forskning" i det siste at jeg går i snurr) nå ett halvt eple eller små porsjoner frukt med lavt karboinnhold. Uten at jeg har lest så nøye over hva frukttilatelsen egentlig gikk ut på der så er min personlige mening at siden Atkins og ketolyse er tilnærmet like så burde det være rom for bittelitt frukt også på ketolyse, bare spis frukten med ett par tre nøtter og ikke mer enn ca. 5-6 karber av kvota på 20 gram

JADA, noen kommer sikkert til å steile her, men frukt er GODT da, og så lenge man spiser det med fett og ikke så veldig ofte så kan man vel prøve det. Man kan jo bli dritalei av kun overjorda grønnsaker når man spiser det til hvert måltid.

__________________


Sist redigert av Cherry : 17-03-11 kl 13:46.
Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:48   #54
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Btw så tillater faktisk atkins (tror jeg, har lest så mye "forskning" i det siste at jeg går i snurr) nå ett halvt eple eller små porsjoner frukt med lavt karboinnhold. Uten at jeg har lest så nøye over hva frukttilatelsen egentlig gikk ut på der så er min personlige mening at siden Atkins og ketolyse er tilnærmet like så burde det være rom for bittelitt frukt også på ketolyse, bare spis frukten med ett par tre nøtter og ikke mer enn ca. 5-6 karber av kvota på 20 gram

JADA, noen kommer sikkert til å steile her, men frukt er GODT da, og så lenge man spiser det med fett og ikke så veldig ofte så kan man vel prøve det. Man kan jo bli dritalei av kun overjorda grønnsaker når man spiser det til hvert måltid.

Det må vel for eksempel gå an å røre opp noen jordbær eller bringbær å ha de på fløte pannekakene? Ikke sånn hver dag, men når man skal kose seg skikkelig!! Vet at jeg sikkert får masse kommentarer nå at "nei fy det går ikke".... hehe

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:51   #55
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Det er nok lurest å vente med høykarboutskeielser til man har nådd mål og forbrenningen er bedre og man kanskje trener mer. Og man kan være forsiktig med mengden man inntar når den tid kommer. Inntil da er det best å holde seg til erstatninger de gangene det er noe spesielt å feire for ikke å gjøre kroppen totalt forvirret så den bare virrer rundt istedenfor å forbrenne fett.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:54   #56
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det er nok lurest å vente med høykarboutskeielser til man har nådd mål og forbrenningen er bedre og man kanskje trener mer. Og man kan være forsiktig med mengden man inntar når den tid kommer. Inntil da er det best å holde seg til erstatninger de gangene det er noe spesielt å feire for ikke å gjøre kroppen totalt forvirret så den bare virrer rundt istedenfor å forbrenne fett.

Da har jeg to spørsmål

1. Jeg trener allerede 5-6 dager i uka, noe mere enn det kan jeg vel ikke akkurat trene?
2. Om jeg ligger lavt i karbohydrater (noe jeg alltid gjør, aldri vært over 15) hva skader det da å veie opp 20 gram bringbær å fortsatt ikke gå over 15 karbo? Jeg bare lurer, for akkurat det klarer jeg bare ikke å forstå.

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:55   #57
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Det må vel for eksempel gå an å røre opp noen jordbær eller bringbær å ha de på fløte pannekakene? Ikke sånn hver dag, men når man skal kose seg skikkelig!! Vet at jeg sikkert får masse kommentarer nå at "nei fy det går ikke".... hehe

Bær i begrensede mengder er LOV!
Bringebær er lavest på karber, jordbær kommer vel før blåbær

Så KOS deg med litt bær du

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:56   #58
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Det må vel for eksempel gå an å røre opp noen jordbær eller bringbær å ha de på fløte pannekakene? Ikke sånn hver dag, men når man skal kose seg skikkelig!! Vet at jeg sikkert får masse kommentarer nå at "nei fy det går ikke".... hehe

Bringebær får du faktisk spise på ketolyse da :P En porsjon bær om dagen står det i skriften er bare bra. 100 gram bringebær inneholder ca. 3 - 3,5 gram karbohydrat. Kjør på. Torkil har sagt en typisk dagsmeny på ketolse kan være "egg og bacon til frokost, kjøtt og saus med grønnsaker til middag og vispet krem med bær til kvelds" De boksene man får kjøpt til 29 kroner på rema nå med bringebær inneholder 125 gram bær. Det holder til noen koseporsjoner

Jordbæra ligger litt mer i grenseland. 100 gram jordbær inneholder 7-8 gram karbohydrater. Kjøper du en sånn kurv så veier den 500 gram, og jeg vet ikke med deg, men er bæra veldiiig god så stopper ikke jeg før kurven er tom altså, og da har jeg fått i meg 40 gram karber bare fra bær

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:59   #59
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Bringebær får du faktisk spise på ketolyse da :P En porsjon bær om dagen står det i skriften er bare bra. 100 gram bringebær inneholder ca. 3 - 3,5 gram karbohydrat. Kjør på. Torkil har sagt en typisk dagsmeny på ketolse kan være "egg og bacon til frokost, kjøtt og saus med grønnsaker til middag og vispet krem med bær til kvelds" De boksene man får kjøpt til 29 kroner på rema nå med bringebær inneholder 125 gram bær. Det holder til noen koseporsjoner

Jordbæra ligger litt mer i grenseland. 100 gram jordbær inneholder 7-8 gram karbohydrater. Kjøper du en sånn kurv så veier den 500 gram, og jeg vet ikke med deg, men er bæra veldiiig god så stopper ikke jeg før kurven er tom altså, og da har jeg fått i meg 40 gram karber bare fra bær

Vet du hva? Jeg var på Mega her om dagen, å de har sånne coop poser med bær, vet du hvem jeg mener? På de posene så står det at bringbær har 6,5 karbo og jorbær 6,0 karbo Er det ikke rart at helt like produkter kan ha så forskjellig innholdsfortegnelse? Da blir det nok litt rørt bringbær til fløtepannekakene til helgen

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 13:59   #60
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Da har jeg to spørsmål

1. Jeg trener allerede 5-6 dager i uka, noe mere enn det kan jeg vel ikke akkurat trene?
2. Om jeg ligger lavt i karbohydrater (noe jeg alltid gjør, aldri vært over 15) hva skader det da å veie opp 20 gram bringbær å fortsatt ikke gå over 15 karbo? Jeg bare lurer, for akkurat det klarer jeg bare ikke å forstå.

1. Joda, mer kan du jo trene bare du har kapasitet Jeg har vært oppe i 11 treninger i uka på det meste. Anbefaler det ikke og det er ikke gjennomførbart for folk med familie og store forpliktelser i lengden. Dessuten sliter det på kroppen om man ikke vet nøyaktig hva man gjør.

2. Det skader ikke noe som helst om du spiser 15 eller 16 karber altså. Om du spiser kun 20 gram bringebær så er det ikke mange mikrokarbene, så du kan sikkert fint spise de 20 grammene uten å kutte ut noe annet

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:05   #61
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Vet du hva? Jeg var på Mega her om dagen, å de har sånne coop poser med bær, vet du hvem jeg mener? På de posene så står det at bringbær har 6,5 karbo og jorbær 6,0 karbo Er det ikke rart at helt like produkter kan ha så forskjellig innholdsfortegnelse? Da blir det nok litt rørt bringbær til fløtepannekakene til helgen

De bæra var frosne sant? De har sikkert hatt søtning eller noe sånn på bæra for at den skal "holde" seg under frysing. Akkurat som at de har hatt potetmel i den ferdigrevna osten for at at den ikke skal klistre seg sammen

Næringsinnhold bringebær: http://www.næringsinnhold.no/bringeb...r-r%C3%A5.html

Næringsinnhold jordbær: http://www.næringsinnhold.no/jordb%C3%A6r-r%C3%A5.html

Næringsinnhold blåbær: http://www.næringsinnhold.no/bl%C3%A...r-r%C3%A5.html

På posene med de frosne jeg kjøper på rema står det forøvrig 3,2 gram karber . Tar liten neve bær (pass opp, frosne bringebær er mektige på smak), en dæsj fløte, litt sukring og en halv skyr i blenderen og får "issmørje" av det. Jeg liker det

__________________


Sist redigert av Cherry : 17-03-11 kl 14:10. Årsak: lagt til linker
Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 14:06   #62
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

1. Joda, mer kan du jo trene bare du har kapasitet Jeg har vært oppe i 11 treninger i uka på det meste. Anbefaler det ikke og det er ikke gjennomførbart for folk med familie og store forpliktelser i lengden. Dessuten sliter det på kroppen om man ikke vet nøyaktig hva man gjør.

2. Det skader ikke noe som helst om du spiser 15 eller 16 karber altså. Om du spiser kun 20 gram bringebær så er det ikke mange mikrokarbene, så du kan sikkert fint spise de 20 grammene uten å kutte ut noe annet

Å herremin hatt! 11 treninger har jeg ikke tid til, jeg har en liten sønn på halvannet år Per nå trener jeg 9 timer i uka, å det holder!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:22   #63
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Når jeg snakker om "juksedager", mener jeg å kunne spise en is og et kake stykke på 17. mai, eller poteter til julemiddagen min

Det er vel ikke juksedag vel ? Trodde du mente noe helt annet jeg

En is og et stykke kake setter deg ikke tilbake mer enn en uke vil jeg tro. Poteter det samme. Vær forberedt på å vøle deg trøtt og slapp etter at du har spist

Bringebær er OK, men IKKE eple. Meg bekjent så kan man IKKE spise eple på Atkins i slankeperioden !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:26   #64
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Meg bekjent så kan man IKKE spise eple på Atkins i slankeperioden !

Nye atkins tillater enkelte fruktsorter i begrensa mengder helt fra begynnelsen

http://www.side2.no/helse/article3104645.ece

EDIT: Det sto ingenting om frukten var tillatt fra induksjonen egentlig. Jeg skal spørre på atkins.com bare for sikkerhets skyld

__________________


Sist redigert av Cherry : 17-03-11 kl 16:33.
Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:31   #65
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Det er vel ikke juksedag vel ? Trodde du mente noe helt annet jeg

En is og et stykke kake setter deg ikke tilbake mer enn en uke vil jeg tro. Poteter det samme. Vær forberedt på å vøle deg trøtt og slapp etter at du har spist

Bringebær er OK, men IKKE eple. Meg bekjent så kan man IKKE spise eple på Atkins i slankeperioden !

Nei det var ikke meningen med noe mere enn det Er det kanskje noe jeg kan erstatte poteter med som er like godt?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:38   #66
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nye atkins tillater enkelte fruktsorter i begrensa mengder helt fra begynnelsen

http://www.side2.no/helse/article3104645.ece

EDIT: Det sto ingenting om frukten var tillatt fra induksjonen egentlig. Jeg skal spørre på atkins.com bare for sikkerhets skyld

Det behøver du ikke: Jeg har boka
Eple er ikke tillatt før i fase 3 - pre-maintenance. Dvs. når man er helt nær målet. Som før med andre ord.

IKKE i fase en eller to i slankeperioden , mao IKKE på induksjon eller vedvarende som man kan sammeligne Ketolysekuren med

Edit: http://www.atkins.com/program/phase3...thisPhase.aspx

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 17-03-11 kl 16:51.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:45   #67
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Er det kanskje noe jeg kan erstatte poteter med som er like godt?

For sambo er den store slageren stekte sellerirotstaver Bare deler den i staver og steker den i masse meierismør og krydrer etter smak
Fløtegratinert funker også samt sellerirotmos

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:46   #68
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

For sambo er den store slageren stekte sellerirotstaver Bare deler den i staver og steker den i masse meierismør og krydrer etter smak
Fløtegratinert funker også samt sellerirotmos

Men jeg kan jo ikke spise grønnsaker som gror under jorden Ellers hørtes det kjempe godt ut!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:47   #69
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Men jeg kan jo ikke spise grønnsaker som gror under jorden Ellers hørtes det kjempe godt ut!

Sellerirot er lov! Lite stivelse og derfor lav i karber

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:52   #70
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Sellerirot er lov! Lite stivelse og derfor lav i karber

Å så bra! Da tror jeg jammen i meg jeg skal prøve å lage gratinert sellerirot rot ved siden av entrecoten i morgen! Mmmm!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 16:53   #71
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Lov med juksedager?

Er du i tvil om du kan spise en matvare - sjekk www.matvareguiden.no

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 20:03   #72
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Nei det var ikke meningen med noe mere enn det Er det kanskje noe jeg kan erstatte poteter med som er like godt?

Godt kokt blomkål som er most med smør - jeg klarer fint å innbille meg at det er potetmos altså!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 21:14   #73
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Godt kokt blomkål som er most med smør - jeg klarer fint å innbille meg at det er potetmos altså!

Tar litt fløte også oppi og jeg synes det er myyye bedre enn potetmos!
Men det er ikke godt å varme den opp dagen etter...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 22:05   #74
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Godt kokt blomkål som er most med smør - jeg klarer fint å innbille meg at det er potetmos altså!

Dette har jeg prøvd, å det var døds digg!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 01:27   #75
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Lov med juksedager?

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Nye atkins ...

Har "New diet revolution" blitt erstattet av noe? Atkins har jo malt seg inn i et hjørne her så lurer fælt på hva den nye boka til etterkommerne heter..

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no