Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Rastløse bein?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-11, 20:21   #1
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Rastløse bein?

Har så vanskelig for å sovne fordi beinet mitt hopper til idet jeg slapper godt av og skal til å sovne.... da har jeg det gående med beinhopping i timesvis til jeg besvimer av utmattelse... noen råd for å slippe dette???

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:25   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rastløse bein?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Har så vanskelig for å sovne fordi beinet mitt hopper til idet jeg slapper godt av og skal til å sovne.... da har jeg det gående med beinhopping i timesvis til jeg besvimer av utmattelse... noen råd for å slippe dette???

Magnesium.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:26   #3
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rastløse bein?

Tar du magnesiumtilskudd? Kalsium?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:27   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Rastløse bein?

Tar du magnesium og kalsium?

(Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen)

Sitat:
"Magnesium:
Her har vi enda et viktig mineral av stor betydning for energiomstningen i kroppen. Mer enn 300 kjente enzymer er avhengig av magnesium for å fungere optimalt. Flertallet av disse deltar i de kjemiske prosessene som er avgjørende for forbrenningen av karbohydrater og fettstoffer. Av alle mineralene er magnesium antagelig det viktigste for kroppens energiprodukjsjon. Magnesium har viktige effekter på hjerte-og karsystemet. Det virker avslappende på musklene i blodårene og medfører senkning av blodtrykket. Magnesium motvirker rytmeforstyrrelser, for eksempel hjerteflimmer. " Sitat slutt.


(Utdrag fra Etter slankekuren, Torkil Andersen)

Sitat:
Kalsium:
Kalsium er viktig for normal funksjon av muskler og nerver. Kalsiummangel medfører muskelkramper, spesielt viss det samtidig er magnesiummangel. Mineralet er viktig for nerveledningen, og ved mangel kan man få prikkende fornemmelser i hender og føtter.”Sitat slutt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:38   #5
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rastløse bein?


FRa lommelegen om kalsiummangel:
Mangelsymptomer

Beinskjørhet (osteoporose) er den viktigste følgen av for lavt kalsiuminntak. Sykdommen rammer særlig kvinner etter overgangsalderen. Akutt mangel på kalsium kan føre til muskelrykninger, symptomer på hjertesvikt og rytmeforstyrrelser i hjertet. Mentale forandringer som irritabilitet, depresjon og psykose kan også forekomme.

På lavkarbo er det lett å få for lite av både magnesium og kalsium (samt kalium og en rekke flere stoffer). All kalsium i ost og andre melkeprodukter taes ikke opp nødvendigvis. Om du skal ta tilskudd av kalsium husk d-vitamin ,fordi dette letter opptaket av kalsium fra tarmen. Om vinteren er det å ta solarium fem minutter et par ganger i uka nok for å få d-vit.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 20:45   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rastløse bein?

Ja, jeg tar magnesium og alle de andre som Torkil anbefaler, kjøpt hos Ketolyse.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 21:26   #7
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Rastløse bein?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Ja, jeg tar magnesium og alle de andre som Torkil anbefaler, kjøpt hos Ketolyse.....

Hvor mye mangnesium tar du? Kanskje du trenger mer..
Jeg trenger 600 mg om dagen for å ikke få krampe i bena.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 21:35   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rastløse bein?

Opprinnelig lagt inn av helene75, her.

Hvor mye mangnesium tar du? Kanskje du trenger mer..
Jeg trenger 600 mg om dagen for å ikke få krampe i bena.


Jeg tar de anbefalte 200 mg. Skal prøve 400 og se om det hjelper.

Fins det noen matvarer som er rike på magnesium?

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 21:41   #9
trond67
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 9
trond67 er på en erverdig vei

Sv: Rastløse bein?

Jeg har også slitt litt med dette. For meg hjelper det veldig å strekke ut, særlig legger.
Sette foten mot veggen og strekke et minnutt eller så på hvert bein

__________________


trond67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Egenkomponert for det meste Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 21:49   #10
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rastløse bein?

Men det høres jo ikke ut som krampe du har da. Ville tatt en liten tur å fått målt diverse verdier. Kanskje noe annet som er muffens.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:06   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rastløse bein?

Den dosen er ikke stor om du ikke får i deg noe særlig fra kosten ellers. Du kan prøve å doble dosen. Om du får diare av det har du fått mer enn du kan nyttegjøre deg.Hvis ikke du får det har kroppen tatt det opp.
Naturlige kilder
Magnesium finnes i de fleste matvarer, men særlig i kornprodukter og grønnsaker. Grønne bladgrønnsaker, nøtter, banan, belgfrukter (bønner og linser), mørk sjokolade, kaffe, og fullkorn er spesielt rike på magnesium. Meieriprodukter, poteter, kjøtt, skalldyr og fisk er også viktige kilder.

Dagsbehov
Anbefalt dagsinntak av magnesium er 280 mg for kvinner (inkludert ammende og gravide) og 350 mg for menn. For barn er behovet fra 120 til 280 mg avhengig av alderen.( tatt fra lommelegen
)

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-01-11, 22:20   #12
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rastløse bein?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Den dosen er ikke stor om du ikke får i deg noe særlig fra kosten ellers. Du kan prøve å doble dosen. Om du får diare av det har du fått mer enn du kan nyttegjøre deg.Hvis ikke du får det har kroppen tatt det opp.
Naturlige kilder
Magnesium finnes i de fleste matvarer, men særlig i kornprodukter og grønnsaker. Grønne bladgrønnsaker, nøtter, banan, belgfrukter (bønner og linser), mørk sjokolade, kaffe, og fullkorn er spesielt rike på magnesium. Meieriprodukter, poteter, kjøtt, skalldyr og fisk er også viktige kilder.

Dagsbehov
Anbefalt dagsinntak av magnesium er 280 mg for kvinner (inkludert ammende og gravide) og 350 mg for menn. For barn er behovet fra 120 til 280 mg avhengig av alderen.( tatt fra lommelegen)

Spiser masse nøtter og mandler, rømme og brokkoli. Kjøtt og fisk er jo selvsagt på denne dietten




Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Men det høres jo ikke ut som krampe du har da. Ville tatt en liten tur å fått målt diverse verdier. Kanskje noe annet som er muffens.

Nei, det er ikke kramper, mer som ufrivillige spasmer. Slik en får når legen tester refleks i kneet. Kan kjenne når spasmen kommer, det er som om musklene i hele beinet fra midt på låret og ned til foten trekker seg sammen og vrir seg..... Om jeg ikke styrer denne spasmen bort (kontrolerer den) vil beinet til slutt hoppe kraftig.....særdeles ubehagelig...
Kan legge til at jeg har muskelrykninger i armer, bein og andre steder på kroppen om dagen så vel som om natten. Det eneste som hjelper er å holde seg i bevegelse så tankene ikke kretser om det......

__________________



Sist redigert av Bestemamma : 23-01-11 kl 21:59.
Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 02:32   #13
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Rastløse bein?

Med fare for å virke som en gledesdreper: Det er ganske vanlig å få rykninger i kroppen i innsovningsfasen, og magnesium behover ikke å ha noe med saken å gjøre. Angående magnesiumkilder så er cashewnøtter en slager.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 17:52   #14
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Rastløse bein?

http://www.lommelegen.no/330337/rastlose-bein

Legen skriver iallefall om noen metoder som kan hjelpe der

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 18:38   #15
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Rastløse bein?

Det er minst 3 forskjellige ting det snakkes om her!
Muskelkramper er "vanlig" ved kostomlegging til lavkarbo og avhjelpes fint med magnesium/kalium for de fleste.
Disse innsovningsrykningene er også vanlige. Noen er mye plaget, andre har aldri opplevd det. Ikke så mye å gjøre med, men magnesium hjelper der også!
Restless legs er når bena danser rundt helt på egenhånd uten at det har noe med kramper å gjøre! Føles mer som maur eller små nerveavfyringer som ikke er vonde, bare ulidelig plagsomme! Magnesium hjelper godt, men da må man oppi doser på 600mg.
Rivotril, Valium etc er også meget effektive mot restless legs, men har seff bivirkninger som alle reseptbelagte medisiner. Kan være verdt å snakke med fastlegen om det tar mye av nattesøvnen, da!
Jeg opplever at om jeg har hatt en svært aktiv dag med mye gåing/tråkking og stress, så blir det MYE verre! Andre mener de MÅ gå en tur ellers plager bena dem om kvelden/natten!
Mange kjerringråd kan også være verdt å prøve!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 19:55   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Rastløse bein?

Jeg må også ta 600 mg magnesium hver kveld for å ikke plages med kramper/rykninger og rastløse bein. Det er fremdeles kanskje litt lite for meg, men det er nok til at jeg ihvertfall får sove

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:53   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rastløse bein?

Jeg er oppi den dosen selv og får ikke diare som tegn på at det er for mye heller. Ikke er det noe farlig å ta for mye heller siden overskuddet går ut av tarmen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 20:57   #18
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rastløse bein?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Jeg er oppi den dosen selv og får ikke diare som tegn på at det er for mye heller. Ikke er det noe farlig å ta for mye heller siden overskuddet går ut av tarmen.

Alt overkuddet går ikke ut... Jeg fikk beskjed da jeg lå på sykehuset om å kutte ut magnesium fordi jeg hadde for mye av det i blodet.. For mye magnesium kan nemlig gi de samme bivirkningene som for lite magnesium.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:23   #19
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rastløse bein?

Mon tro om du er et unntak fra regelen?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:24   #20
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Rastløse bein?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Mon tro om du er et unntak fra regelen?

Tviler på det.. magnesium samles opp det også selv om mesteparten går rett ut. Det har jo forresten flere her på lavkarbo også fortalt at symptomene på for lite og for mye kan være ganske så like.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 21:55   #21
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Rastløse bein?

To 400 mg i går kveld og sovnet greit. Sov i tre ganger tre timer
Kan naturligvis være en tilfeldighet, men det skal gjentaes...

Opprinnelig lagt inn av Alkazelters, her.

Med fare for å virke som en gledesdreper: Det er ganske vanlig å få rykninger i kroppen i innsovningsfasen, og magnesium behover ikke å ha noe med saken å gjøre. Angående magnesiumkilder så er cashewnøtter en slager.

Ja, disse rykningene kjenner jeg til, men det jeg har nå er laaangt verre!!!
Fikk disse stygge rykningene da jeg hadde vært på lavkarbo i ca. tre måneder og har aldri hatt dem før.

Skal ta å få målt magnesium og en del andre verdier....

Takk for alle svar. Dere er en super gjeng

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 22:44   #22
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Rastløse bein?

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg får kramper i beina når jeg spiser lavkarbo.. Skjønner det er pga magnesiummangel, men eneste jeg har kuttet ut er jo poteter, pasta, ris og sukker.. er det så mye magnesium i det da??

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 23:09   #23
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rastløse bein?

Det er litt magnesium i de fleste matvarer men på lavkarbo tror jeg vi bruker mer magnesium enn ved et mer vanlig kosthold.Husker ikke i hvilken forbindelse det skjer.Uansett spiller det en rolle i forbrenningen av næringsstoffer og det er et mineral de fleste får for lite av. Det kan hende det virker basisk for å balansere syre fra mye proteiner.Kalsium gjør ihvertfall det.


Sist redigert av ada-emilie : 23-01-11 kl 23:18.
ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:31   #24
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Rastløse bein?

Jeg har like mye kramper og plager nå som jeg hadde pre-lavkarbo så jeg antar dette også er individuelt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 18:18   #25
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rastløse bein?

Ja, tenkte på det idag at jeg ville nevne at det ikke trenger å være en kostholdsmessig årsak, men en psykosomatisk. En tur til rosenterapeut eller psykomotoriker kan kanskje avklare hva som ligger bak. Det kan rett og slett være følelser og minner som nøler med å komme frem til bevisstheten..

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grytekjøtt av lam med bein torgn Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 28-09-10 09:25
Bein av bly, hvorfor? Skippy Trening 4 18-05-10 21:42
Om å gi hunder bein, og hvilke bein ..? Lava Generell diskusjon 29 17-09-09 00:23
Hovne bein! Lemen Spørsmål og svar 19 20-06-07 22:27
iih..jeg har hovne bein! maggotbaby Kosttilskudd 1 07-11-06 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no