Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Muligens feil sted å putte den ... Men prøver (søvn)

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 00:43   #1
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Muligens feil sted å putte den ... Men prøver (søvn)

Jeg bruker til vandlig zopliklone for søvn. Men Magesium skal jo virke på bedre søvn. Så altså etter hvert burde jeg ta en tbl 300 mg morgen så en 300 igjen på kvelden. tenkte å prøve det i helgen, da jeg ikke må tidlig opp. Men virker kanskje ikke så raskt. ?

Annet dere lavkarbo snertene vet om som er fint for innsovning så takk på forhånd

__________________

Sist redigert av Lulla84 : 15-09-11 kl 09:36.
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 01:15   #2
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Muligens feil sted å putte den .. Men prøver :)

Jeg tar 400 mg en halvtimes tid før jeg legger meg. Hjelper litt.

Zopiclone prøvde jeg for noen år siden, men fikk en forferdelig smak i munnen dagen etter, så det ga jeg opp.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 09:24   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Magnesium virker mest muskelavspennende og generelt avslappende. Jeg ville ikke tatt morgendose, men heller kveld + seinkveld, eller begge til kvelds om du ikke får diaré av det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 09:34   #4
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Opprinnelig lagt inn av Modezty, her.

Jeg tar 400 mg en halvtimes tid før jeg legger meg. Hjelper litt.

Zopiclone prøvde jeg for noen år siden, men fikk en forferdelig smak i munnen dagen etter, så det ga jeg opp.

Oki, det opplever jeg ikke. Gått på det ganske lenge nå.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Magnesium virker mest muskelavspennende og generelt avslappende. Jeg ville ikke tatt morgendose, men heller kveld + seinkveld, eller begge til kvelds om du ikke får diaré av det.

Oki, da prøver jeg det i helgen, alt hadde hvert bedre å slippe å ta den zopliklonen.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 14:36   #5
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

For min del tok det et par dager før magnesium gjorde meg trøttere. Men det funket fint (spesielt i kombinasjon med trening før jeg skulle sove). Men hos meg ga det veldig løs mage, og det endte opp med at jeg måtte kutte magnesium helt ut i noen dager for å få roet ned magen

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 14:41   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Magnesium hjelper ikke meg å få sove
Men den hjelper kroppen min med å holde seg i ro om natten. Før jeg begynte med magnesium var jeg så rastløs at jeg lå og sparka i lufta. Og da får man hvertfall ikke sove...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 15:37   #7
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

For se hvordan det går. Jeg glemte når jeg var hos legen med sønnen min å få ny resept på sovemedisiner. Så for gudskyld håpe jeg klarer å stå opp i morgen. Jeg sovner når jeg blir trøtt, men jeg sover ikke noe godt hele nattam ikke før på morgenkvisten

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 15:48   #8
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

For se hvordan det går. Jeg glemte når jeg var hos legen med sønnen min å få ny resept på sovemedisiner. Så for gudskyld håpe jeg klarer å stå opp i morgen. Jeg sovner når jeg blir trøtt, men jeg sover ikke noe godt hele nattam ikke før på morgenkvisten

Kjenner meg så alt for godt igjen
Men jeg har oppdaget at jeg blir gruelig trøtt av Zyrtec også. Så tar det når det er krise

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 16:17   #9
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Det har jeg ikke i hus. Men muligens jeg har noe melatonin jeg kan ta, visst ikke har jeg noe andre piller for søvn som er mere fredfulle. Ikke meltanonin, men noe annet. Men de andre får jeg så hangover av. Så vil ikke ta dem. Så jeg får overleve å ringe legen i morgen.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 16:26   #10
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Det har jeg ikke i hus. Men muligens jeg har noe melatonin jeg kan ta, visst ikke har jeg noe andre piller for søvn som er mere fredfulle. Ikke meltanonin, men noe annet. Men de andre får jeg så hangover av. Så vil ikke ta dem. Så jeg får overleve å ringe legen i morgen.

Ja, man overlever alltids Det er bare så slitsomt når man ikke får sove.
Har ikke erfaring med andre sovemidler enn Imovane. Men prøvde Valerina Forte en gang, fra helsekost. Og da kan du snakke om hangover Og det var det eneste som skjedde også... Så dem anbefales ikke, hvertfall.

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 17:12   #11
Mammarosa
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 156
Mammarosa er på en erverdig vei

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Jeg tar i perioder Sarotex for kronisk hode- og nakkepine. Sovner på et blunk!

__________________


Mammarosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ***LCHF*** Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 17:48   #12
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Opprinnelig lagt inn av Mammarosa, her.

Jeg tar i perioder Sarotex for kronisk hode- og nakkepine. Sovner på et blunk!

Prøvd det også, men får så hangover, og da kan jeg drite i å klare å få guttungen av gårde til skolen Jeg klarer ikke våkne av de nesten

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 18:55   #13
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Jeg bruker av og til slow-release 3mg melatonin. Men har oppdaget at de kun fungerer som innsovningshjelp (det er de gode til), men de motvirker ikke "våkne kl 04"-problemet. For innsovning klarer det seg med 1/2 tablett. Det å dempe belysningen og holde seg unna lysende skjermer utover kvelden (og være ute i dagslys på dagen) hjelper faktisk like så godt - for min del.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 09:25   #14
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Enten så hadde jeg nok flaks, eller så har lavkarvboen en del av "skylda" men tok to tbl magnesium i går og jeg har sovet faktisk veldig greit i natt Våknet par minutter før klokka. Så håper dette fortsetter, skal teste mere i helgen visst ikke får jeg få resept av legen på mandag.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:07   #15
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

"våkne kl 04"-problemet

Hehe - jeg våkner fra 03:50 - 04:10 hver natt, veldig ofte på samme minutt etterhverandre også. (04:03 tre dager på rad nå!)

Jeg lurer på hva det kan komme av - min nåværende hypotese er at det er kluss pga kortisolnivået er høyt på natten istedetfor om morgenen. Har satt meg som mål å få overtalt fastlegen til å gi meg spyttprøve på kortisol til uka, så kan jeg se om det er noe i veien eller ei.

(Adrenal fatigue/Binyrebarksvikt/Binyretretthet)

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 16:10   #16
macadamia79
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 187
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

<koffert>Apropos overskriften - alt må prøves?</koffert>

__________________
"HVA du spiser er med på å bestemme HVOR MANGE kalorier kroppen bruker, fordi hjernen justerer energiuttaket etter både HVA SLAGS og HVOR MYE energi vi tar inn"
macadamia79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: paleo 3.1 iceman Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 21:36   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Ja, jeg er overbevist om at kortisol har med dette å gjøre. Det skjer som regel når jeg allerede er stresset og kverna i hodet i tillegg går og går og går....Så for min del ligger det nok en fysisk (betennelsesreaksjon i bunn), men også en psykisk del på toppen som jeg nok hadde tolerert (bedre) hadde ikke kroppen allerede hatt sitt å stri med.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 22:28   #18
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

I perioder har jeg hatt nytte av å ha radio i sengen. Har den veldig lavt på, evt. med en øreplugg. Volumet så lavt at jeg ikke hører hva de sier uten å anstrenge meg. Det funker som "støy" som overdøver tankekjøret og hjelper meg liksom å slappe av. Sover ofte veldig godt da.

Håper noen kan ha nytte av tipset!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 14:17   #19
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Enten så hadde jeg nok flaks, eller så har lavkarvboen en del av "skylda" men tok to tbl magnesium i går og jeg har sovet faktisk veldig greit i natt Våknet par minutter før klokka. Så håper dette fortsetter, skal teste mere i helgen visst ikke får jeg få resept av legen på mandag.

Ante ikke at magnesium hadde påvirkning på søvn... har tatt magnesium om morgonen og formiddagen lenge. Trodde det var nest å ta den før eller mellom måltider? Den skal jo hjelpe bla kalsium å bli tatt opp i kroppen? Hva er riktig? Om det hjelper på lakenskrekk, er det jo fantastisk...! bruker aldri noen piller for å sovne, har KUN dårlig erfaring med det...

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 16:30   #20
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver

Det er avslappene virkning på kroppen. Får kroppen til å slappe av mere. Natta i natt var ikke like grei. Så spennende hvordan det går fremover. Nå er kroppen min så vant til zopiklone, så jeg kan ikke gi meg riktig enda. Men jeg har jo sovet, men vondt i kroppen når jeg våknet.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 20:38   #21
Sykepleierstudine
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 53
Sykepleierstudine er på en erverdig vei

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver (søvn)

Min erfaring med søvnproblemer er at når jeg har tatt imovane/zopiklone sammenhengende en stund, så trenger kroppen minst like lenge uten tabletten før den innstiller seg på at den skal sove om natten. For meg handler det om 3 veldig kjipe uker før den begynner å normaliseres igjen.

Søvnløshet er noe dritt!

Sykepleierstudine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 21:57   #22
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Muligens feil sted å putte den ... Men prøver (søvn)

Ja jeg gir meg ikke, å vil helst ikke over på Zopiklone igjen visst jeg kan slippe det. Det beste er å ikke bruke det. Men i dag våknet jeg med en grusom smerte i kroppen, og hvert uvell gjennom hele dagen med hode pine osv. Så håpe det går seg til

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Må putte noe i munnen hele tiden Camomilla Spørsmål og svar 26 19-11-10 23:22
Muligens et teit spørsmål smil! Spørsmål og svar 17 13-01-09 12:05
Gryterett, muligens JoGeIrEmIL Middag 3 02-10-08 11:50
Vondt i halsen, noe jeg kan putte i meg som lindrer? bofse Lavkarbo generelt 5 05-09-08 13:58
mulig jeg er på feil sted nøtte Lavkarbo generelt 2 28-02-05 22:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no