Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
![]() |
For MYE fett? (10+)Høyde: 177 |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)Hei! 70 kg er perfekt BMI for din høyde. Det er vanskelig å gå under det om du ikke har naturlige forutsetninger for det på LCHF.
![]() |
![]() |
#3 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)
Takk for respons. Ja, 70 kg er jo ikke fryktelig gærent, men siden jeg alltid har ligget rundt 60 kg tidligere ville jeg tro at dette er kroppens normalvekt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nytt Medlem
![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)En vekt på 60 kg ville gi deg en BMI på 19,1, dette er jo i nedre grense for normalvekt. Vil tro at dersom du ønsker å ligge så lavt, så bør du nok supplere med mosjon også, men det gjør du kanskje allerede. Personlig syntes jeg kanskje dette hørtes litt lite ut, men det er jo veldig avhengig av hvordan man er bygget også... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/ketolyse
![]() |
![]() |
#5 |
Juniormedlem
![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)Så flott at det funker for deg |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)Da velger du karbohydrater i form av grønnsaker, ikke sant? Jeg tror nok du ikke burde hive innpå fett som om det fikk deg ned i vekt,ja. Skaldemann sier jo at man ikke trenger noe fett til fett kjøtt eller fet fisk. Det er fett nok. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#7 |
Medlem
Hvor: Trøndelag
Alder: 43
![]() |
Hei! Vil bare si at vi er like høye (jeg er 176) og 70 kilo (som du er nå), er min drømmevekt! hihi.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :)
![]() |
![]() |
#9 |
Seniormedlem
Sv: For MYE fett? (10+)Flott. Jeg ville redusert på fettet,jeg. Ikke vits i å overdrive. Du sier selv at Skaldemann sier man kan ha en høyere andel protein i forhold til fett nærmere målet. For mye fett via mat gir ikke kroppen behov for å forbrenne det lagrede fettet. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#10 |
Juniormedlem
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)men...skal fordelingen av fett, protein og karbo være 75/20/5 når man følger 10+ programmet da? Ble bare litt i tvil...jeg er selv på 50+ pga sterk insulinresistens, så er nok leeeenge til jeg havner i 10+ kategorien |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)Her er tips fra kostdoktorn, for manglende vektnedgang, men sier som de andre at du med god samvittighet kan være fornøyd med vekten. 70 er mitt mål og jeg er 5cm lavere.
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH
![]() |
![]() |
#12 |
Juniormedlem
![]() |
Takk! |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)Bruk diett.no til å logge matinntaket ditt et par dager. Sjekk bla kaloriinntaket ditt. Har du spist lite kh, MEN godt med protein og veldig mye fett, er det greit å vite at protein vil også gi noe blodsukkerøkning, og spiser du da mer energi enn kroppen forbruker, har den en tendens til å lagre overskuddet om mulig... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)Selv om DU ønsker å gå ned 10+ kg, så er ikke kroppen din 10+ overvektig. Jeg tror ikke at et kjempefett kosthold vil hjelpe deg noe særlig alene, siden kroppen din ikke vil oppføre seg som en overvektig kropp på skaldeman, selv om du riktignok nevner at du har veid 60 kg før. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt.
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: For MYE fett? (10+)Psst! Tråden er fra i sommer og TS har ikke vært aktiv her inne siden før jul!
![]() |
![]() |
#17 |
Seniormedlem
Sv: For MYE fett? (10+)ja den er interessant. det jeg tenker er at istedenfor å tillegge fett for å oppnå riktige tall kan det være bedre å redusere proteininntaket, hvis dette er høyt, vel og merke.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Fett eller karbohydrater ... En blir ikke overvektig av fett! (?) Hva gir utslaget? | ragabast | Generell diskusjon | 11 | 09-03-11 10:52 |
Forbrenn fett med fett- artikkel i Dagbladet i dag | Anne | Generell diskusjon | 1 | 12-08-10 11:50 |
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker | LenaBeatrice | Lavkarbo generelt | 13 | 11-12-09 20:10 |
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! | grotingeling | Generell ernæringsdebatt | 1 | 11-12-09 09:25 |