Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Stoffskifte / hormonproblemer

Høyt/lavt stoffskifte

Stoffskifte / hormonproblemer Har du problemer med hormoner eller stoffskiftet? Her kan du snakke med likesinnede og dele erfaringer.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-07, 22:33   #1
Amalie22
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 38
Innlegg: 12
Amalie22 er på en erverdig vei

Høyt/lavt stoffskifte

Jeg har mest sannsynlig slitt med stoffskiftet siden jeg var født, men grunnet problemer med blodprøver og ingen interesse fra helsevesenet sin side fant jeg ikke ut at jeg hadde lavt stoffskifte før jeg var 18 år. Jeg har spist det samme som min søster i alle år(hun er veldig slank og fin), men jeg er allikavel tykk. Veldig tykk. Nå har jeg plutselig høyt stoffskifte da, noe som resulterte i at jeg gikk ned over 20 kilo. Vel og bra, men kiloene kom fort tilbake siden jeg hadde gått så fort ned.

Nå har jeg akkurat begynt å følge Skaldemans råd, vet de virker, har prøvd det før, men var nok ikke helt klar for det da, men nå er jeg det

Det som er så fint er at jeg leste at folk med stoffskifteproblemer kan ha veldig lav karbohydratforbrenning, noe som gjør denne kosten helt ypperlig for meg, og andre som sliter med dette. Så for meg er dette det beste jeg kunne gjort for meg selv av veldig mange grunner. Har også mye vann i kroppen grunnet stoffskiftet, og håper dette også forsvinner etterhvert.

Er det forresten noen som har merket at vann har forsvunnet på denne kosten?

Amalie

Amalie22 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I tenkeboksen Svar med sitat
Gammel 01-07-07, 00:40   #2
Vivendel
Medlem
 
Vivendel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Bergen
Alder: 55
Innlegg: 89
Vivendel er ny på veien

Sv: Høyt/lavt stoffskifte

Ja vannet forsvinner. Jeg følger vel egentlig Atkins dietten men mener at all lavkarbodiett er vanndrivende. Det er derfor svært viktig å drikke mye! Jeg har alltid hatt hovne fingre om morningen men etter at jeg begynte å drikke 3-5l vann i døgnet har det forsvunnet. Jeg drakk 1-2l vann til å begynne med på dietten men fikk en forferdelig kløe som ikke ga seg før jeg var oppe i over 4l vann om dagen (det var veldig varmt i været). Hvis du søker på "vann" vil du finne et innlegg her som beskriver behovet for vann nøye. Der fikk jeg vite at siden jeg veier litt i underkant av 100 kg bør jeg drikke litt i overkant av 3l. Det var dette som hjalp meg. Det kan ta noen dager før du merker en reell virkning men jeg skal love deg at dette virker mot ødem. Vann virker bra på alt: fordøyelsen, huden, Ødem, kvalme, svimmelhet og allmenn vellbefinende.

__________________
Vivendel

start:100kg NÅ:95,5 delmål 1: 90, delmål 2: 80
delmål 3: 70 mål: 64
Vivendel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mett og sunn på Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte? Distrea Stoffskifte / hormonproblemer 5 17-06-07 21:14
Andre med lavt stoffskifte? sunshine Stoffskifte / hormonproblemer 8 11-06-07 08:38
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 15:58
Ragnas erfaringer med høyt og lavt stoffskifte. RAGNA Stoffskifte / hormonproblemer 0 22-02-05 12:01
Atkins + lavt stoffskifte = ikke bra?? Iset Stoffskifte / hormonproblemer 2 19-03-04 23:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no