Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-06-08, 20:31   #1
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Kan man få høyt blodsukker (typisk hjertebank, skjelven) av å rett og slett innta mat med høyt kaloriinnhold, som f.eks. nøtter, eller er det fysisk umulig?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 20:52   #2
fjanni
Seniormedlem
 
fjanni sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 529
fjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snillfjanni er virkelig snill

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

hm. høres nesten mer ut som allergi uten at jeg er noen ekspert!!

fjanni er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/fettfestivalen! Svar med sitat
Gammel 21-06-08, 20:56   #3
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Hm, var stygt redd for det ja.. Listen blir bare lengre og lengre..

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 15:20   #4
Bergen27
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 43
Innlegg: 52
Bergen27 er på en erverdig vei

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Jeg tror det er angst du har. Høres ut som du er redd for og litt for fokusert på maten du spiser. Nøtteallergi gir ikke de symptomene du beskriver.
Glutenintoleranse og inntak av mye sukker kan gi de symptomene.

Bergen27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 15:26   #5
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Du har rett i at jeg nok er overfokusert på mat, men jeg tror nok ikke det er angst. Får denne reaksjonen av flere typer mat. Det trenger jo ikke dreie seg om en allergisk reaksjon, men nå er det jo ikke slik at alle som reagerer på nøtter reagerer på samme måte.

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 17:32   #6
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Du har ikke et problem med magen, da? Begynnende magesår eller noe i den gata?

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 18:44   #7
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Har masse problemer med magen, men tror ikke det er i gaten magesår. Kan man få slike symptomer ved mageproblemer da?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 19:51   #8
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Jeg får det, i alle fall. Tygger nexium hver dag. Magen min er blitt gradvis bedre etter hver på ketolyse, men det er endel ting jeg ikke tåler. Brokkol er værstingen, dessverre. Legen min var veldig skeptisk til denne dietten, fordi mye feit og stekt mat forverrer situasjonen, men jeg synes i alle fall jeg har blitt gradvis bedre. Tror høykarbokostholdet har ødelagt magen min i utgangspunktet.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 20:04   #9
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Opprinnelig lagt inn av raptor, her.

Jeg får det, i alle fall. Tygger nexium hver dag. Magen min er blitt gradvis bedre etter hver på ketolyse, men det er endel ting jeg ikke tåler. Brokkol er værstingen, dessverre. Legen min var veldig skeptisk til denne dietten, fordi mye feit og stekt mat forverrer situasjonen, men jeg synes i alle fall jeg har blitt gradvis bedre. Tror høykarbokostholdet har ødelagt magen min i utgangspunktet.

Hm.. For jeg får slike symtomer av både høyfett og høykarbo.. ( og aller verst disse i kombinasjon). Magetrøbbel, hjertebank, ekstreme mengder vann i kroppen, kløende hovne øyne, skjelvinger, hodepine, energiløshet, for å nevne noe.

Hva er Nexium? Vet du hvorfor du reagerer som du gjør, hvorfor fett/stekt mat ikke er bra for deg (ifølge legen, iallfall)?

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 22:00   #10
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Nexium er et medikament som demper dannelsen av magesyre, og som legger seg en beskyttende hinne i magesekken.
Jeg er til tider veldig plaget med rask puls og overhopp(arytmi) på hjertet. Hjertet går raskt og urytmisk. Veldig plagsomt. Trodde først jeg hadde fått et hjerteproblem, men de fant ut at dette skyldest en såkaldt nervus vagus reaksjon. Nervus vagus er en nerve som er i direkte kontakt med mage-hjertet. Ved irritable og hovne\betente slimhinner i mage, kan denne nerven bli irritert. Og hjertet blir i neste omgang trigret til å rase idiot. Kjipe greier. Men jeg har som sagt opplevd å bli bedre på ketolyse, så får legen si hva han vil. jeg har faktisk hatt en javn og fin hjeretrytme nå i over en mnd.

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 22:43   #11
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Har du sjekket om kryssallergier? Nå er det mye gresspollen, det er en hel liste av ting du kan reagere på mens pollenet flyr.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 22-06-08, 23:17   #12
Linn H
Seniormedlem
 
Linn H sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.981
Linn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt liktLinn H er veldig godt likt

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

tar du magnesiumen din? Hvis jeg ikke tar de får jeg hjertebank osv.

Linn H er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 07:22   #13
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Linn H: Jeg er ikke i ketose, hvis det var det du tenkte på. Men tar tilskudd av magnesium, sammen med kalsium og vit. D.

MegVel: Nei, jeg har ikke det - har brukt siste 5 årene på å prøve å finne ut av hva jeg reagerer på, men kompetansen på allergier og kryssreaksjoner er tydeligvis fryktelig lav, for det eneste legen kunne fortelle meg var at jeg ikke er allergisk mot pelsdyr, til tross for at øyne og nese renner og klør som et Hel.... bare jeg er i nærheten av en katt. Så disse blodprøvene er ikke mye verdt.

Raptor: Jeg har en (helt ufarlig) hjerte"feil" som fører til arytmier, men det har aldri blitt utløst av mat i tideligere år. Denne typen hjertebank er også litt anerledes, så jeg tror ikke det er noen umiddelbar sammenheng, dog jeg er åpen for det meste (og alt henger jo sammen, grunnleggende sett).

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 08:38   #14
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Huff. Er ikke no lett å gå rundt å lure på hva som skjer inne i kroppen, og hvorfor det skjer. Håper du finner ut av det. Kanskje du skulle snakke med legen din?

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 09:15   #15
Nike
Seniormedlem
 
Nike sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 847
Nike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlysNike er et fyrlys

Sv: Blodsukkerstigning/sjokk og kaloriinntak

Står på venteliste til utredning, så da kan det jo fort gå noen år...

Nike er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kalrestr/ Ren mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kaloriinntak vs vekttap sea4me Atkins kosthold 1 22-09-07 01:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no