Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Egg i mikroen, hvordan?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-12, 21:05   #1
imsdal
Juniormedlem
 
imsdal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 32
imsdal er på en erverdig vei

Egg i mikroen, hvordan?

Tenker at det er ekstremt lett for meg å lage omlett eller eggerøre i mikroen om morgenen og ser at en del her gjør det. Men, rører dere noe underveis? Elller kjører dere bare 1 min pr. egg? Skjønner ikke helt hvordan egene skal bli "fluffy" i mikroen.

__________________

imsdal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 21:12   #2
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Egg i mikroen, hvordan?

røre ja. etter ca 20 sec i min micro må jeg røre ca hvert 10-15. sekund.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 21:19   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Egg i mikroen, hvordan?

Flyttet til "spørsmål om matvarer og oppskrifter"

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-12, 23:45   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Egg i mikroen, hvordan?

For at du ikke skal få gummi tar det like lang tid som i stekepanna.. Tar 3 minutter i stekepanna.. Piske sammen egg og skjære opp fyll må du gjøre uansett..

Jeg bruker heller en panne med slippbelegg, steke tynn omelett et par minutter, legger på fyll, bretter sammen og lar den ligge litt til også spiser jeg, mye mere smakfullt enn gummiomlett.

Jeg har prøvd begge deler og eneste forskjellen i tidsforbruker ble de sekundene det tok å vaske stekepanna..

Om du vil ha det kjemperaskt, så pisker du sammen en stor pakke egg og lager omelett i en langpanne, skjærer opp og fryser ned porsjonsbiter.
Men jeg synes virkelig det er en STOR smaksforskjell på tynn omelett som ikke er overstekt og gjennomstekt omelett, igrunn som tom helt forskjellige ting. Derfor lager jeg kun den tynne. Vil du ha det veldig enkelt pisker du samme egg i en mugge med lokk og heller i panna den mengden du trenger. Sett på plata, skjær opp fyll, ha i stekefett, hell i piskede egg osv.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 10:56   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Egg i mikroen, hvordan?

Superrask eggerøre lager jeg i en kjele med teflonbelegg. Bare å kakke egga i og røre rundt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 14:02   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Egg i mikroen, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Superrask eggerøre lager jeg i en kjele med teflonbelegg. Bare å kakke egga i og røre rundt

Jepp, i allefall like raskt som i mikro, for i mikro må man jo ta asjetten inn og ut og røre hele tiden..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-01-12, 17:38   #7
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Egg i mikroen, hvordan?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jepp, i allefall like raskt som i mikro, for i mikro må man jo ta asjetten inn og ut og røre hele tiden..

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tipse hverandre om hvordan hindre at man sprekker/ hvordan sprekke mest elegant ada-emilie Lavkarbo generelt 17 07-02-11 07:59
Hvordan er det? Marit Generell diskusjon 31 30-07-06 17:05
Hvordan? Ablazed Spørsmål og svar 2 08-03-06 23:48
Hvordan vet jeg Elisabeth Induksjonen 2 27-10-04 23:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no