Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-06-10, 13:54   #1
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

De fleste jeg snakker med som noengang har slanket seg, har alltid hatt en 'greie' de skal spandere på seg hvis de når målet sitt. Litt som en slags motivasjon eller klapp på skuldra. Rett og slett noe mer overfladisk enn..bedre helse, lettere gange, lykkeligere liv osv :P

Min? Jeg har ikke bestemt meg helt enda da jeg ikke vet hvordan det blir, men jeg frykter jeg må en tur på klinikk og løfte 'forhenget' enda mer da enn allerede :P

Har dere en gulrot i vente?

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 14:17   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Hehe, for det første er det ingenting i min verden som heter ''endt diett'', denne dietten er for livet .
Jeg har ingen spesiell gulerot, de fine tingene jeg opplever hver dag med å bli slankere og friskere er i grunn belønning nok i seg selv. Jeg vet det høres litt hippie ut, men det er sant, altså .
Jeg hadde en greie med at jeg skal tatovere en sleve (dekke armen) når jeg kommer til målet, men det må i tilfelle være økonomisk gjennomførbart, og når jeg tenker over det, så er det ingen grunn til at jeg ikke skal gjøre det nå, om jeg hadde hatt råd til det.
Jeg tror nok heller guleroten er det at jeg endelig skal slippe å slanke meg, og at jeg er langt ute av fare for å bl. a rammes av diabetes og andre uhumskheter som følge av overvekt.

Uff, så fornuftig jeg høres ut .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 14:20   #3
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Gulroten er for meg bare det å kunne kjøpe klær i vanlige butikker og så nyte hver dag som en freshere person. Håper at det gir økt selvfølelse å få kroppen i litt mer normalstørrelse. Men ser for meg et spa-opphold eller noe som jeg kan nyte uten å føle meg som en strandet hval på benken.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 14:46   #4
Skippy
Seniormedlem
 
Skippy sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Gjøvik
Alder: 56
Innlegg: 616
Skippy har en fantastisk aura rundt segSkippy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Jeg er egentlig allerede fornøyd med hvordan jeg ser ut, men jeg gleder meg til det blir lettere å røre på seg. Synes det er tungt å drasse med meg mange kilo ekstra på tur, merker det godt på ganglaget at jeg har gått noe ned. Det jeg gleder meg til etter Ketolysekuren er bær, masse bær til frokost. Og å kunne spise frukt.
Det jeg gruer meg til er å føle meg sulten igjen, dårligere hud, uopplagt etter jobb. Har det så bra nå, at på en måte det gjør ikke noe om det går sakte nedover.

Skippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:09   #5
Frøkengiraldriopp
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 197
Frøkengiraldriopp er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Det er mest å føle meg bedre med meg selv - å kunne være fysisk aktiv i større grad enn nå og å kunne kjøpe klær jeg har lyst på, ikke måtte ta til takke med klær som passer -

i tillegg må jeg nok ta bukplastikk - fastlegen min garanterer at mitt heng er så stort at jeg får det dekket det av rikstrygdeverket - så det er den aller største gulrota

__________________


Totalt 17,5 kg fra mai-10 til august-11 - klar for 15 til.
Frøkengiraldriopp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:26   #6
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Fornuftige dere er Er helt med på det at man like gjerne kunne gjort noe NÅ, feks en sleeve som jeg holderpå med selv. Men tenker om det er noe man aldri ville gjort nå fordi det ville..vet ikke, ikke hatt råd, ikke hatt lyst, ikke følt komfortabel. Feks dette med spa. det er en kjempebra gulrot! Kunne breie seg utover massasjebordet eller ved bassengkanten uten stress.

JEG skal spandere på meg 3 uker i Hellas neste sommer hvis jeg er 65kg by then. Og da..da skal det sprades på stranda som aldri før det er noe å se frem til. Var en rask uke på Kreta i Mai, og kjenner virkelig at jeg holder tilbake veldig og synes alt er ukomfortabelt og fryktelig. Og jeg eeeeelsker Hellas.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:44   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Min gulrot var bunad. Helt til jeg hadde nådd målet mitt og kom på at en bunad koster mer enn ei månedslønn. Så det blir ingen bunad enda, ikke på flere år.

Men jeg hadde jo en enda bedre gulrot da, og det var å bli gravid igjen. Og det ble jeg etter å ha tatt av 40 kg. Så min deilige, lille toårige sønn er verdens beste gulrot!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 19:59   #8
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Det må være de sommerkjolene som henger i skapet mitt, som jeg kjøpte for to år siden da jeg hadde gått ned 23 kilo...Nå har jeg gått opp 9 av dem Og jobber for å komme ned igjen. Denne gangen er det verre....

Ellers så er nok Oslo's jubileumsdrakt den største gulerota, men det koster...Så må spare kroner i tillegg til karber

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:10   #9
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Bedre helse, bedre kondisjon og ikke minst å kunne handle klær i normale klesbutikker. Ny garderobe trengte jeg jo, for å si det mildt..

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:16   #10
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Kunne tenkt meg Silikon jeg. Vet det høres dumt ut. Evt bryst operasjon. Synes jeg har fæle brøst....

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:41   #11
loone
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Hadeland
Alder: 34
Innlegg: 561
loone har en fantastisk aura rundt segloone har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Kunne tenkt meg Silikon jeg. Vet det høres dumt ut. Evt bryst operasjon. Synes jeg har fæle brøst....

Synes ikke det høres dumt ut i det heletatt jeg! Det er min optimale gulrot også nemlig
Merker at de ikke er like spretne som man skulle forvente når man såvidt har begynt å snuse på 20-åra

__________________
Gamlebloggen

Start dato: 12.05.16


loone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:42   #12
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Kunne tenkt meg Silikon jeg. Vet det høres dumt ut. Evt bryst operasjon. Synes jeg har fæle brøst....

I agree, nye fordeler hadde vært noe, mine ser ikke UT etter opp og ned og opp og ned og opp x antall kilo, og de ser vel ikke noe bedre ut når jeg har gått ned 23 kilo til :P

Så nye brøst høres ikke dumt ut, nei!

En av mine motivasjoner er at jeg skal møte ex'en i september, og jeg har lyst til å vise at jeg ser bra ut, har det bra og nyter livet (overfladisk, jeg vet, men det var dét trådstarter ville ).

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:43   #13
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Nøyaktig enig, Mill Dårlig tid. Det er kjempebarnslig, men å vise at man er better off er en gulrot i segselv.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 20:47   #14
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Nøyaktig enig, Mill Dårlig tid. Det er kjempebarnslig, men å vise at man er better off er en gulrot i segselv.

Og det er sant at jeg ER better off, men det blir liksom litt mer synlig når man har tatt av all den vekten man tok på seg i det forrige forholdet

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig. Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 21:00   #15
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Min gulerot er å få bruke de gamle olabuksene mine graviditetskiloen + noen pga røykeslutt må av først.....

  Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:00   #16
*Mali*
Nytt Medlem
 
*Mali* sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 8
*Mali* er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Helt klart å få på mæ dongeribuksan som ligger tålmodig å venter i skapet

*Mali* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo- egen vri Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:21   #17
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Først og fremst er jo ikke gulrot noe positivt lenger da, når man har levd lavkarbo noen år...

Jeg har hatt en masse gulrøtter til alle slankeforsøkene min. SOm alltid har endt med skuffelse og at de har vært uoppnåelige, etter først å ha prøvd alle usunne hysterikurer for å komme dit. Så min premie er å slippe å stresse for å få noen premie!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:30   #18
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Jeg vurderte briller, men jeg kjente at det ikke var noe jeg egentlig så frem til. Ny garderobe bestående av klær jeg liker og som ser bra ut på derimot er noe jeg ser veldig frem til, men det er ikke gjort på en dag. Å kaste buksene mine i størrelse 44 blir en kjempepremie i seg selv. Det gleder jeg meg nesten like mye til, men bare nesten. Ellers vet jeg ikke. Å spankulere rundt i mine nye klær med min nye kropp er nok den største gulroten jeg kan ha.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:32   #19
Vatti
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Innlegg: 218
Vatti er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Jeg har flere gulrøtter underveis i "programmet". Blant annet hårklipp med striper og farger ved -5 kg, ridekurs ved -10 kg, fleecejakke og andre mindre premier etterhvert som vekten tikker nedover.

Når jeg har nådd målet på -20 kg så har jeg lyst til å ha en skikkelig luksusdag på spa, en storby-langweekend, og i tillegg skal jeg kose meg, vise meg frem og kroe meg en kveld på byen. Jeg har ikke vært ute på over ett år fordi jeg ikke føler meg vel, så... ja, jeg planlegger å virkelig kose meg, være sosial, føle meg fin, få noen virkelig etterlengtede komplimenter... Jepp, det gjør jeg.

__________________


Vatti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 22:44   #20
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Heineken og Jägermeister

  Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 23:35   #21
Matgud
Medlem
 
Matgud sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 326
Matgud er ny på veien

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Spennende å se hvordan kroppen min blir. Jeg synes jeg har en veldig rar fasong på magen! kan ikke tro at den skal bli noe fin!!!!!

__________________
Matgud er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 01:06   #22
Milla_83
Juniormedlem
 
Milla_83 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 12
Milla_83 er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Min gulrot når jeg endelig oppnår "idealvekten" er å reise til en eksklusiv undertøysbutikk, bli tatt grundige mål av og få undertøy som virkelig passer, løfter og fremhever

I mellomtiden nøyer jeg meg med delmål som frisørbesøk, hudpleie, farge og forme bryn, deilig dusjsåpe fra Bodyshop, ny neglelakk, øyneskygge o.l.

__________________
It`s a new dawn,
It`s a new day,
It`s a new life
For me And I`m feeling good

Milla_83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 01:45   #23
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Det må være de sommerkjolene som henger i skapet mitt, ..

Ja det vil jeg og!

Opprinnelig lagt inn av Matgud, her.

Kunne tenkt meg Silikon jeg.

Kanskje det òg ja.

Opprinnelig lagt inn av Mill, her.

En av mine motivasjoner er at jeg skal møte ex'en i september, og jeg har lyst til å vise at jeg ser bra ut, har det bra og nyter livet (overfladisk, jeg vet, men det var dét trådstarter ville ).

Flott! det er en flott greie!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 02:54   #24
sarg
Nytt Medlem
 
sarg sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 1
sarg er på en erverdig vei

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Helgepils . Utenom det så vil jeg nok spise et pastamåltid eller 2

sarg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 06:57   #25
Brimstone
Seniormedlem
 
Brimstone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 767
Brimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt avBrimstone har veldig mye å være stolt av

Sv: Gulrot ved endt diett - Hva er deres?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hehe, for det første er det ingenting i min verden som heter ''endt diett'', denne dietten er for livet .

Sånn er det for meg og. Det er ikke en diett, det er en livsstil som både kropp og sjel trives så mye bedre med.

Må si jeg stussa fælt over at trådstarter skulle belønne seg med en gulrot av alle ting når h*n var ferdig. WTF liksom.

Og lo godt av meg selv da jeg skjønte at jeg hadde tolket overskrifta fullstendig feil.

Mvh hjernedau Brimstone

__________________
Det er min legg, og jeg driter når jeg vil!
Brimstone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman light Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan holde stabil vekt etter endt kur? hoppetussa Spørsmål og svar 10 10-03-10 12:42
Hjelp. (Etter endt ketolysekur) B_3 Lavkarbo generelt 2 04-06-09 20:39
Gulrot Nannah Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 20-05-09 14:44
Gulrot Evah Spørsmål og svar 1 12-11-08 14:35
Karbohydratomsetningen etter endt kur? LMPH Spørsmål og svar 5 30-11-07 12:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no