Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-03-12, 22:25   #326
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God fredagkveld! Jeg "glemte" å veie meg i morges men skal gjøre det i morgen. Har heller ikke trimma/trena siden sist helg; har rett og slett prioritert å ta det med ro i mellom slagene for å forebygge migrene. Og det har fungert. Nå er det helg, vin, god mat og gullrekka. "snakkes" i løpet av helga?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 00:02   #327
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Så flott! er det veiing fredagene her?

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 09:04   #328
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Det er jo litt deilig å glemme å veie seg også da Jeg var i damelag i går, med koldtbord på menyen. Det ble spekemat og eggerøre på meg da resten var enten karbe-mat eller så hadde det hvitløk i seg og det tåler jeg dessverre ikke... elsker hvitløk, men magen elsker det ikke. Det vanskelig-gjør ting når jeg er ute og reiser for det er jo nesten hvitløk i alt.
Ellers er det hviledag for meg i dag mens mannen er ute og spiller golf. Gleder meg til den dagen jeg er frisk nok til å spille igjen selv. Det er to år siden sist nå. Kanskje neste år Lever i håpet!

Tror jeg har litt vannvekt i dag etter vinen og saltmaten i går, men det forsvinner vel. Det kan hende det blir stillstans igjen nå. Men er veldig happy med å være på 7 tallet. Mitt hovedmål er 67 kg så det er et stykke igjen og det er vel de vanskeligst kiloene å få av. Hva er deres mål?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 12:17   #329
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Herlig å se 70-tallet da.

Jeg var godt nede på 70-tallet, så nesten 60-tallet, men nå har jeg rotet meg noen fryktelig borti 80-tallet. Hmmm, ikkje bra, men det går heldigvis nedover igjen, så håper jeg snart snuser på det glade 70-tallet igjen.
Så lovende ut i morges.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 13:48   #330
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Heisann. Det er ingen faste veiedager i tråden Titti; hver og en veier seg når det passer. Jeg velger fredager ut fra hvordan uka mi ser ut. Glemte det i går, og kunne gjerne ha glemt det i dag også. Oppgang siden tidligere i uka. Liker ikke, men vet av erfaring av lange dager med sein middag og lite/ingen trim gir slikt utslag. Heldigvis greide jeg å stå av den verste migrenen som kommer med slike perioder, så nå har jeg bare "litt"

Målet mitt er å komme under 70 kilo, og minimum ned til 72. Utfordringen min er ikke å nå målet, men det å i det hele tatt gå ned . Derfor har jeg satt meg noen andre - og for meg smarte - mål:

  • ikke spise for mye og ikke for fort (henger sammen...) - altså nyte maten
  • ikke småspise lavkarbomat(heller se på hvorfor jeg gjør det)
  • ikke spise mat jeg ikke tåler (er allergiker)
  • redusere stressfaktorer i hverdagen; nyte livet mer. Minne meg selv på å ta 10 min hver dag med mental timeout; slappe godt av, puste rolig med magen og tømme tankene (fort å glemme..)
  • overbevise meg selv om at 30 minutter med frisk luft hver dag er bra og verdt å prioritere
  • drikke minimum 1 liter vann hver dag og ett glass iskaldt vann før alle måltid
  • få nok søvn (helst 8 t søvn/hvile hver natt)
Smarte mål fordi: de er Spesifikke, Målbare, gir Anerkjennelse til meg selv, de er Realistiske og avgrenset i Tid og kan Evalueres hvis det trengs.

Og så tror jeg at ved å ha disse i panna framfor vektfokus så går vekta ned. Bonus kan man si...

Det er lenge siden jeg minnet meg selv på disse leve-helse-reglene, og det var på tide å gjøre det. En del gjør jeg nå uten å tenke mer over det, andre hadde jeg helt glemt. Særlig det med 30 min frisk luft og metal time-out...

Måtte inn og legge til litt, for rett etter at jeg skrev disse ordene fant jeg denne siden på nettethttp://www.zuna.no/2012/01/28/30-enk...-et-bedre-liv/ Jeg tror jeg bør skrive den ut og henge den på et dertil egnet sted....

1. Ta en 10-30 minutter spasertur hver dag. Og mens du går; smil!
2. Sitt i stillhet i minst 10 minutter hver dag.
3. Sov i 7 timer.
4. Lev med de tre E-ene – Energi, entusiasme og empati.
5. Lek mer.
6. Les flere bøker enn du gjorde året før.
7. Ta deg tid til å praktisere meditasjon og yoga.
8. Vær sammen med mennesker over 70 år og under 6 år.
9. Drøm mer mens du er våken.
10. Drikk rikelig med vann.

You should sit in meditation for twenty minutes a day– unless you’re too busy; then you should sit for an hour. –Old Zen adage


11. Prøv å få minst tre personer til å smile hver dag.

12. Ikke kast bort dyrebar energi på sladder.
13. Ikke ha negative tanker om ting du ikke kan kontrollere. Bruk energien din på nuet.
14. Innse at livet er en skole, og at du er her for å lære.
15. Smil og le mer.
16. Livet er for kort til å kaste bort tid på å hate noen. Ikke hat andre.
17. Ikke ta deg selv så alvorlig. Ingen andre gjør det.
18. Du trenger ikke å vinne hver eneste diskusjon. Bli enige om å være uenige.
19. Ikke sammenlign ditt liv med andres. Du har ingen anelse hva deres reise handler om.
20. Bare du er ansvarlig for din egen lykke.
21. Tilgi alle for alt.
22. Hva andre folk tror og mener om deg, er ikke din sak.
23. Uansett hvor god eller dårlig en situasjon er, så vil ting endre seg. Ingenting varer evig.
24. Din jobb vil ikke ta vare på deg når du bli syk. De som bryr seg om deg vil. Bry deg om dem.
25. Kvitt deg med alt som hverken er nyttig , vakkert eller gledelig.
26. Misunnelse er bortkastet tid. Du har allerede alt du trenger.
27. Uansett hvordan du føler deg; stå opp, kle deg og møt opp.
28. Gi klemmer.
29. Ikke overdriv. Kjenn dine egne grenser.
30. Når du våkner i live i morgen, så vær takknemlig for det. På verdensbasis dør en million mennesker hver uke, og ingen vet når det er deres tur. Tenk etter hva du ville savne å gjøre dersom du mistet livet – gjør det og verdsett det!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!


Sist redigert av Tarato : 10-03-12 kl 13:56.
Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 15:37   #331
jojomesteren
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 183
jojomesteren er ny på veien

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Å, Tarato - så mange viktige leveregler der!!

Jeg veide meg for et par dager siden, og ligger omtrent som før den lange vinterferien - rett under 73. Helt OK det.

Var ute med noen venninner 8.mars, og fikk nok i meg litt sukker for første gang på fire måneder. Vietnamesisk mat, sikker på det var sukker i noen av sausene. Og noe av vinen var laaangt søtere enn det jeg pleier å drikke. Dessuten spiste jeg to små vårruller, altså hvitt mel, som jeg heller ikke har rørt. Ris og dessert lot jeg stå.
Jeg ble ikke dårlig - nesten tvert i mot. Kjempehyggelig kveld, følte at jeg boblet av energi, og masse energi neste dag også.

Men jeg gikk ut av ketose, selvfølgelig, og har bestemt meg for at det er greit, jeg går over i en "ikke-ketose"-fase nå. Spiser et par-tre grove (veldig grove) skiver om dagen. Og tror jeg åpner for frukt-kos i helgene igjen. Har i mange år hatt fruktfat (oppskåret og variert) som helgekos. I går spiste jeg både plomme, druer og mango . Ikke like mye som før i verden, men mye mer enn de siste månedene!

Jeg føler meg så mye bedre!! Så mye mer energi, eller, mer sånn topp-energi om dere forstår. Ikke tungt å gå i trapper, energi til sånne "ekstra-ting". Og så "føles" det riktig å spise frukt. Mye av lk-filosofien handler om å spise "rene matvarer", ikke så bearbeidete produkter. Frukt er jo noe av det mest rene, skal verken kokes, stekes eller blandes.... Har føltes rart at frukt er fy... Jeg vet at det er mye fruktsukker, og skal ikke over 1-2 frukt om dagen, men som helgekos....

Jeg skal fortsatt holde meg unna sukker, hvitt/lyst mel, poteter, ris og pasta. Da ender jeg på 50-70 g om dagen - det er vel fortsatt lav karbo, om ikke særlig ekstremt? Men jeg er overbevist om at det er riktig for meg. Jeg har prøvd ketolyse iherdig i 4 mnd, bare gått ned 3-4 kg, ikke fått energioverskudd (tvert imot) og ikke opplevd så mange andre fordeler heller. Eneste er at jeg tror jeg kan gå lengre på ski uten for mye energipåfyll, altså at jeg har fått igang en viss fettforbrenning. Og det er bra!

Likevel må trekke konklusjonen at den ekstreme varianten ikke er noe for meg. Nå skal jeg leve etter den mer moderate varianten, og se om jeg fortsatt kan brenne lagret fett på lange turer.

Største utfordring nå - med så mye karbohydrat - er at jeg må være mer forsiktig med fett! Litt uvant nå, kjenner jeg..

__________________


jojomesteren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo i retning Fedon, 50-70 g om dagen Svar med sitat
Gammel 10-03-12, 18:00   #332
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Kloke og vikte ord. Så var det bare å leve etter de da. ikke alltid like lett, men bra med en påminnelse.

Frukt i begrensende mengder tror jeg går helt fint, men man kan jo også velge de med minst karbo som f.eks pære. Mener også Fedon sier at man sammen med frukt skal spise fett som f.eks fløte eller nøtter.

__________________


Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 15:02   #333
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Lister meg inn igjen her etter en tids "frafall" og konstaterer at når jeg sklir ut herifra, så sklir kosthold og trim også ut..... Målet videre må derfor være å tvinge meg selv til å gå inn her, uansett hvor mye jeg har slurvet med mat og trim, uansett hvor travelt jeg har det, og uansett hvor sliten jeg er.

Til mitt "forsvar"/forklaring så skyldes fraværet dødsfall i familien. Ikke så veldig nær familie, men nært nok til at det virker inn både på humør og hverdag. Det er selvfølgelig IKKE en unnskyldning for å stappe i seg mye drittmat, som det har blitt alt for mye av. Heller ikke for å trimme for lite, noe som også skjedde

Uansett så er jeg i gang igjen nå. Bortsett fra en kraftig sjokoladeglipp på torsdag har jeg vært flink med kostholdet hele uken, jeg har gått tur fire ganger og jeg var på SATS i dag for første gang på evigheter. Helt ufortjent har jeg også gått ned 300 gram - måtte det vare!

Note to self: det er viktigere å gå inn på lavkarbo.no de dagene jeg sliter, enn de dagene alt går på skinner!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 20:19   #334
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Velkommen "tilbake" Festina Lente. Du gjør deg samme gode erfaring som jeg også gjorde for en tid tilbake. Trist å høre om dødsfall, vi påvirkes av at noen går bort, selv om det ikke er i nærmeste familie. Håper det går bra med deg og dine framover i så måte. Nyt de 300 velfortjente grammene; måtte det komme flere!

Så bra du har funnet din variant Jojomesteren. Alt under 150 g karbo/dag er vel lavkarbo? Jeg har også konkludert med at den ekstreme varianten ikke er noe for meg, selv om 20-25 g pr dag for noen oppleves ekstremt. I praksis ser jeg at jeg er på 15-20 gram pr dag; alt etter om jeg spiser salat til lunsj eller ikke. Den siste uka har jeg elegant droppet diett.no, noe som nok har sammenheng med manglende nedgang. Kontroll er visst stikkordet.... Har heller ikke trimma siste uke; tenkte meg ut å gå i går og så kom DEN skura/vinden og jeg tenkte å gå litt senere på dagen i stedet. Sånn ble det ikke (burde vite bedre...) og la planer for dagen i dag. Og dere skjønner tegninga? Ingenting i dag heller. Nå må det blir skjerpings til uka; håper jeg greier å holde migrenen på avstand; siden den forverres av trening må jeg stå over slike dager.

Av alt det jeg har lovt meg selv å gjøre - og som jeg ikke gjør - så er det EN ting som fungerer. Jeg holder meg borte fra pepsi max! *klapp-på-skuldra*. Og så har jeg gjort en oppdagelse som jeg ikke var klar over. De dagene jeg tar et glass max så får jeg en sultfølelse med masse knip og romling i magen etterpå. Jeg har "testet" litt den siste tiden og er ikke i tvil; uansett hvor mett jeg er så føler jeg meg sulten etter et glass. Det er en veldig grei ting å oppdage; og jeg kjenner jeg mistet lysten på mer pepsi.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 11-03-12, 22:05   #335
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.


Av alt det jeg har lovt meg selv å gjøre - og som jeg ikke gjør - så er det EN ting som fungerer. Jeg holder meg borte fra pepsi max! *klapp-på-skuldra*. Og så har jeg gjort en oppdagelse som jeg ikke var klar over. De dagene jeg tar et glass max så får jeg en sultfølelse med masse knip og romling i magen etterpå. Jeg har "testet" litt den siste tiden og er ikke i tvil; uansett hvor mett jeg er så føler jeg meg sulten etter et glass. Det er en veldig grei ting å oppdage; og jeg kjenner jeg mistet lysten på mer pepsi.

Tror nok du har oppdaget en essensiell ting her, Tarato! Tror faktisk også det er forsket på dette og at de har kommet til samme konklusjon som deg, nemlig at en blir mer sulten av bla. Pepsi Max. Det er ikke lett å kutte det ut, men når en først har blitt vant til vann istedet så er det lett å kutte pepsien ut. Det gjorde jeg og jeg foretrekker vann foran både pepsi og fun-light nå.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 18:17   #336
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Du har nok rett Fedona; nå skal jeg tømme restene av flaska som er igjen etter helgens utskeielser - så er det slutt. Farris og bris - here I come

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 19:45   #337
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har hatt noen dårlige dager nå og da blir det småspising trøstespising. Ergo opp1 kg igjen. Eneste positive er at toppnotering er der bunnen var tidligere... Litt lavere snitt med andre ord.

Trener mye, men tror ikke det påvirker vekta... Fettprosenten må imidlertid være endret.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:12   #338
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Du har nok rett Fedona; nå skal jeg tømme restene av flaska som er igjen etter helgens utskeielser - så er det slutt. Farris og bris - here I come

BRAVO, Tarato! Spennende å se hvordan det går! Lykke til! Jeg heier på deg

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:13   #339
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Syk og vekt som stagnerer 2 uke på rad. jippi. kommer sterkere tilbake.

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 12-03-12, 21:55   #340
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God bedring, Albatross!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 13:13   #341
suverene severina
Medlem
 
suverene severina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 56
Innlegg: 101
suverene severina er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Lenge siden jeg har vært innom, og vekta står stille på noe sånt som tredje uka
Har blitt forkjøla igjen, såpass at jeg er hjemme fra jobb, og må droppe trening over en uke siden forrige økt, men det skyldes tjenestereise og (for) mye jobb generelt. Kan være grunn til ny runde m sykdom, men har hatt et par dager fri i forbindelse m helga. Så sååå sliten skulle jeg ikke være. Hyttetur m alt annet enn lavkarbo og mer mat enn vanlig har dog kun medført 900 g oppgang, og kanskje, kanskje kan det bidra til litt kickstart på ny nedgang. Jaja, det går vel over.....

__________________


Kjære dagbok
suverene severina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mest i retning Hexeberg/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 14:36   #342
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av suverene severina, her.

Lenge siden jeg har vært innom, og vekta står stille på noe sånt som tredje uka
Har blitt forkjøla igjen, såpass at jeg er hjemme fra jobb, og må droppe trening over en uke siden forrige økt, men det skyldes tjenestereise og (for) mye jobb generelt. Kan være grunn til ny runde m sykdom, men har hatt et par dager fri i forbindelse m helga. Så sååå sliten skulle jeg ikke være. Hyttetur m alt annet enn lavkarbo og mer mat enn vanlig har dog kun medført 900 g oppgang, og kanskje, kanskje kan det bidra til litt kickstart på ny nedgang. Jaja, det går vel over.....

Bli frisk først, og så trene Skal bli spennende å se om det blir kickstart etter karbo-inntak. Keep us posted Stå på og god bedring!

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 18:15   #343
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg går opp 1 kg pÅ lavkarbo utskeielser. Så 900 g hørtes ikke så ille ut...

Føler egentlig at jeg går opp bare kalenderen viser lørdag... Err vel andre årsaker. Må virkelig jobbe med psyken...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 13-03-12, 21:40   #344
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av VSB, her.


Føler egentlig at jeg går opp bare kalenderen viser lørdag....

jeg har det slik på fredagene.... Hva er det de sier, felles skjebne, felles trøst?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 15:15   #345
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

jeg har det slik på fredagene.... Hva er det de sier, felles skjebne, felles trøst?

Ja, vi får trøste hverandre, men finne noe annet en. Mat og cgodteri.
Står fortsatt i pluss0,7 her fra før helgen eller så. Lurer på om muskelstivhet reflekterer vannansamling etter trening? Var i hvert fall stiv da jeg gikk på vekta i dag tidlig. Offisiell veiedag er fredag/lørdag, men ble forbigått og glemt forrige uke.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 20:03   #346
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Jeg merker ofte at jeg går opp i vekt samme dag og dagen etter trening. Jeg innbiller meg at det er fordi de støle musklene holder på vannet. Men det er bare min helt egen, personlige teori, og ingenting å rette seg etter

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 21:05   #347
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Har nå erfart det mange har sagt, nemlig at man kan lenge bli stående på et platå, så plutselig skjer det noe igjen. Min vekt har stått stille fra i juni til i februar. Nå går jeg ned igjen. Det er herlig, men hvilken tålmodighet, puh... Så fatt mot dere også. Med fett, proteiner og litt lavkarbogrønnsaker skjer det noe til slutt.

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 21:16   #348
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Festina lente, her.

Jeg merker ofte at jeg går opp i vekt samme dag og dagen etter trening. Jeg innbiller meg at det er fordi de støle musklene holder på vannet. Men det er bare min helt egen, personlige teori, og ingenting å rette seg etter

Det er helt vanlig å legge på seg vannvekt etter trening.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 22:33   #349
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

God kveld! Har lest de siste innleggene og signerer hvert eneste en! Tror ikke jeg kan notere nedgang fk fredag heller, men har fått trent i dag etter 1,5 uke uten. Jeg må få system på det der til tross for jobbreiser og lange dager. Var på hotell for en tid tilbake, og hadde alle gode intensjoner om å bruke trimrommet. Som det ikke ble noe av. Kanskje jeg kan satse på ut å gå i stedet?

Nå er det leggetid; tar med en god bok på senga så får vi se. Snakkes!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 14-03-12, 23:06   #350
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Nytt år og nye sjanser - også for oss som ikke går ned i vekt på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Det er helt vanlig å legge på seg vannvekt etter trening.

Kanskje jeg skal skippe den planlagte spinningtimen i morgen da, så kanskje jeg klarer å gå ned noen gram på veiingen fredagen?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går man ned i vekt også på generell lavkarbo? dakota Spørsmål og svar 10 31-05-11 01:02
Går man ned i vekt med å spise SUNT (ikke lavkarbo) Kanskje Generell ernæringsdebatt 30 11-03-11 11:12
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Er det noen som spiser lavkarbo, og IKKE vil ned i vekt? blå Vedlikeholdsdietten 3 03-11-07 15:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no