Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor mye fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-08-09, 14:08   #1
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Hvor mye fett?

Hvor mye fett spiser dere? og til hvilke måltider spiser dere mest av det? Lurer på om jeg kanskje burde spise mere av det nemlig.....

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:10   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: fett :)

Alle måltider skal vel inneholde en fettkilde?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:11   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: fett :)

Spiser noen mandler til frokost, har kladpressa olje og dressing på salataen til lunsj (ost i salaten - ca 80 g)
Steker all mat i meierismør, lager gjerne en saus av cf (har sluttet med fløte) eller rømme.
Nå spiser jeg gjerne hjemmelaget reke og krepsehalesalat sammen med egg til kvelds og der er det masse majones i kan eg love deg

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:14   #4
Hannehk
Seniormedlem
 
Hannehk sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Nord Rogaland
Alder: 43
Innlegg: 2.193
Hannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snillHannehk er virkelig snill

Sv: fett :)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Alle måltider skal vel inneholde en fettkilde?

Ja er det som er hovedregel hos meg også, men lurer litt på hvor mye dere andre spiser. Jeg har for eksempel en fettrik frokost i form av enten egg og bacon, omelett stekt i masse smør eller smørstekt egg mens lunsjen kun er salat som oftest og fettkilden blir avocado (når meny har spisemodne vel og merke)
Det går som regel over en uke å bruke opp en pakke meierismør gjerne to uker også.... er det nok fett?

__________________



Velkommen til min blogg: Rabalderblog
Hannehk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf! Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 14:35   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: fett :)

Det spørs vel helt om du finner fettkildene dine andre steder fra også? Selv bruker jeg mer meierismør nå enn før siden eg har kutta fløten. Men bruker iallefall en uke på meierismøret

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 16:16   #6
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: fett :)

Opprinnelig lagt inn av Hannehk, her.

Ja er det som er hovedregel hos meg også, men lurer litt på hvor mye dere andre spiser. Jeg har for eksempel en fettrik frokost i form av enten egg og bacon, omelett stekt i masse smør eller smørstekt egg mens lunsjen kun er salat som oftest og fettkilden blir avocado (når meny har spisemodne vel og merke)
Det går som regel over en uke å bruke opp en pakke meierismør gjerne to uker også.... er det nok fett?

Hva med olje (kaldpresset) over salaten til lunsj?

Jeg har aldri målt hvor mye fett jeg får i meg jeg, men jeg pleier å tenke at jeg skal ha i meg så mye som mulig uten at maten bli motbydelig

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:30   #7
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: fett :)

Det kommer jo ann på ditt samlede kaloriinntak. Jeg vil tro et meget upresist anslag er cirka 150-200 gram fett i døgnet.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 19:36   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Hvor mye fett?

Jeg har ikke målt til nå, men helt over salaten, stekt i masse smør, spist dansk salami og pøst på med masse majones og tatt tran og en teskje Cocosa ved siden av.
Denne uken har jeg lagt inn absolutt alt jeg spiser på Sparkspeople.com og får da opp hvor mye fett til hvert måltid. Så pøser jeg gjerne på litt ekstra. :knegg: Hittil denne uken har jeg ligget på rundt 80% fett hver dag, og denne uken har jeg også hatt vektnedgang hver eneste dag.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 21:04   #9
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Hvor mye fett?

Jeg frykter at jeg nok ikke klarer å komme opp mot 150-200 gram - ligger nok heller rundt ca 100 gr tenker jeg. Veide meierismøret jeg brukte i stekepanna i morges (egg & bacon) og det veide ca 50 gr. Og i smør er vel fettprosenten ca 80% har jeg hørt....
Dette ble jo en aldri så liten vekker - tror jeg må¨prøve meg på å øke fett-inntaket. Vanskelig....jeg liker ikke rømme, majones eller cf og avocado smaker sånn bob-bob....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye er nok fett Hillelille Spørsmål og svar 7 30-06-09 20:18
Hvor mye fett? Sense Ketolysekuren 28 26-11-08 20:40
Hvor mye fett er fett nok? Tinka Ketolysekuren 1 18-11-08 11:26
Hvor mye fett? Magga Dutti Ketolysekuren 9 10-08-08 17:18
Hvor mye fett må jeg ha? Feline Ketolysekuren 4 10-02-06 17:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no