Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-13, 21:42   #20876
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei! Jeg har et FACEBOOK spørsmål. På innboksen min får jeg mail fra venner. Men under innboksen får jeg også mail fra "annet". Der får jeg mail fra forskjellige som skriver til meg, som jeg ikke kjenner. Det står ofte sånt smiger som at jeg er fin og at de vil bli kjent med meg og sånn... fra gutter. Jeg går på profilen dems, og ser noen bilder men ellers er veggen låst. Spørsmålet er; Er dette mest sannsynlig spam? Virus? Skjer det noe når jeg trykker på deres profiler? Noen som vet noe om dette?

Jeg åpner aldri ukjente mail på gmailen min, eller på hotmailen, for da vet jeg at det er spam. Men er det også sånn på facebook? Eller er det noen som har sett bilde av meg via venner som har lyst til å bli kjent?

Det er menn som er ute etter å få seg noe... De sies at en av ti slike funker, så de som er desperate nok sender slike til alt som ser ut som et hunkjønn... det kan nok være eninnimellom som faktisk har hensikter som tåler dagslys, men dessverre er det et fåtall. Og du ser om dere har felles venner ved å holde musepekeren over profilen deres.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 18-08-13, 22:35   #20877
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det Carisma sa.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-08-13, 23:25   #20878
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Enda et spørsmål om stevia. Jeg vil ha Stevia i pulverform og muligens flytende. Hvor får jeg tak i det i vanlig norske dagligvarebutikker? Man får jo alt på nett, men jeg lurer på om dette finnes i dagligvarebutikker...

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo
Gammel 18-08-13, 23:27   #20879
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Donkea, her.

Enda et spørsmål om stevia. Jeg vil ha Stevia i pulverform og muligens flytende. Hvor får jeg tak i det i vanlig norske dagligvarebutikker? Man får jo alt på nett, men jeg lurer på om dette finnes i dagligvarebutikker...

Ikke i ren form, det meste er utblanda om man får det på Rema eller Meny (der jeg har sett det). Helsekostbutikker har som regel, Life har i hvert fall!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 18-08-13, 23:29   #20880
Donkea
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 46
Innlegg: 74
Donkea er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Ikke i ren form, det meste er utblanda om man får det på Rema eller Meny (der jeg har sett det). Helsekostbutikker har som regel, Life har i hvert fall!

Hva er de "urene" stoffene i Stevia fra Rema? Bare ting som er tilsatt for å tynne ut Stevia? Er det noe jeg som lavkarbo-person trenger å "bry" meg om?

Donkea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LavKarbo
Gammel 19-08-13, 00:06   #20881
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Donkea, her.

Hva er de "urene" stoffene i Stevia fra Rema? Bare ting som er tilsatt for å tynne ut Stevia? Er det noe jeg som lavkarbo-person trenger å "bry" meg om?

Ofte er det sukralose i billigutgavene for å drøye og for at det ikke skal bli like søtt som stevia er i seg selv. Blant annet. Det er et søtningsstoff som brukes i f.eks cola light og splenda om jeg ikke huskee feil. Om du trenger å bry deg er helt opp til deg. Kommer egentlig an på hvordan du stiller deg til bruken av sukralose. Det er flere tråder om søtstoffer inkl sukralose på forumet som du burde finne om du bruker søkefunksjonen. Så får du danne deg din egen mening på om det er greit å bruke eller ikke. Ingen andre her kan si om det er feil å bruke eller ikke, det er opp til hver enkelt.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-08-13, 00:23   #20882
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Cola Light bruker ikke sukralose lenger, men aspartam ... Splenda er et merkenavn og er sukralose. Sukralose er meget enkelt forklart klorbleket sukker, noe som gjør at kroppen ikke i særlig grad kjenner det igjen som karbohydrater.

Det jeg har sett på dagligvarehandler er vel så vidt jeg husker enten sukrin+stevia, eller så er det canderel (som vel i hovedsak er aspartam)+stevia. Husker ikke helt, men det er en liten pose med bl.a. grønn dekor.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-08-13, 07:00   #20883
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah. Takk!

Det er rotter i kjelleren her, og jeg slipper ikke ned katta dit. Dessuten så er ikke katter flest særlig glad i fange rotter, fordi de blir syke av å spise (på) dem.

Finnes ikke Obs i Oslo sentrum.

Jeg må rydde ut kjellerboden hvor alt er halvveis oppspist av rotter, og få opp et hyllesystem, men skal det være til noen nytte, må jeg nok også sette opp feller ... Huseier er satt på saken, forsåvidt, men ingen vil ha rottegift der nede, så jeg aner ikke hva de kommer til å gjøre, så da fikser jeg sjøl! Skikkelige rottefeller dreper i alle fall fort.

Huseier bør ta kontakt med et firma som utrydder skadedyr, de setter ut "rottefeller" med gift, men det er ikke mulig for unger eller katter og større dyr å komme til giften. Høres temmelig utrivelig ut med rotter i kjelleren, skjønner godt at du er ute etter rottefeller ja. Usj.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 19-08-13, 08:22   #20884
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Huseier bør ta kontakt med et firma som utrydder skadedyr, de setter ut "rottefeller" med gift, men det er ikke mulig for unger eller katter og større dyr å komme til giften. Høres temmelig utrivelig ut med rotter i kjelleren, skjønner godt at du er ute etter rottefeller ja. Usj.

De fikser det nok, men jeg tror ikke de skjønner hvor mye det er snakk om. Uansett, om det kommer noen fra noen skadedyrkontroll, kommer nok nye rotter til å finne inn på en eller annen måte. Det er vel bare pottetett en gård fra 1890 kan bli ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-08-13, 10:14   #20885
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ah. Takk!

Det er rotter i kjelleren her, og jeg slipper ikke ned katta dit. Dessuten så er ikke katter flest særlig glad i fange rotter, fordi de blir syke av å spise (på) dem.

Finnes ikke Obs i Oslo sentrum.

Jeg må rydde ut kjellerboden hvor alt er halvveis oppspist av rotter, og få opp et hyllesystem, men skal det være til noen nytte, må jeg nok også sette opp feller ... Huseier er satt på saken, forsåvidt, men ingen vil ha rottegift der nede, så jeg aner ikke hva de kommer til å gjøre, så da fikser jeg sjøl! Skikkelige rottefeller dreper i alle fall fort.

Jeg vil tro at du kan kontakte anticimex og få kjøpt av de.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo
Gammel 19-08-13, 10:20   #20886
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Hei! Jeg har et FACEBOOK spørsmål. På innboksen min får jeg mail fra venner. Men under innboksen får jeg også mail fra "annet". Der får jeg mail fra forskjellige som skriver til meg, som jeg ikke kjenner. Det står ofte sånt smiger som at jeg er fin og at de vil bli kjent med meg og sånn... fra gutter. Jeg går på profilen dems, og ser noen bilder men ellers er veggen låst. Spørsmålet er; Er dette mest sannsynlig spam? Virus? Skjer det noe når jeg trykker på deres profiler? Noen som vet noe om dette?

Jeg åpner aldri ukjente mail på gmailen min, eller på hotmailen, for da vet jeg at det er spam. Men er det også sånn på facebook? Eller er det noen som har sett bilde av meg via venner som har lyst til å bli kjent?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er menn som er ute etter å få seg noe... De sies at en av ti slike funker, så de som er desperate nok sender slike til alt som ser ut som et hunkjønn... det kan nok være eninnimellom som faktisk har hensikter som tåler dagslys, men dessverre er det et fåtall. Og du ser om dere har felles venner ved å holde musepekeren over profilen deres.

Tusen takk for svaret er bare redd for om jeg får virus på maskinen

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 19-08-13, 10:52   #20887
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av synsegulla, her.

Jeg vil tro at du kan kontakte anticimex og få kjøpt av de.

Takk for tips!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-08-13, 12:25   #20888
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har vurdert å begynne med tlskudd av D-vitamin da jeg er veldig lite ute i solen og har det med å bli ganske deppa om vinteren (og nå blir jo dagene etter hvert kortere), men jeg lurer på hvor store doser jeg bør/kan ta?

Jeg har tenkt å bestille fra iHerb og vet at man ikke får ta inn veldig store doser når man bestiller fra ikke-EU land, så om noen hadde giddet å linke til en de anbefaler eller synes ser bra ut så hadde det vært supert!

__________________


Sist redigert av Julie : 19-08-13 kl 12:34.
Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 19-08-13, 12:33   #20889
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=68

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-08-13, 12:37   #20890
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk for kjapt svar, langaard!

Ser de har doser fra 400-1200 IU: hvor stor dose hadde du anbefalt? Så jo på iHerb-tråden at noen hadde fått doser på bortimot 5000 IU gjennom tollen (selv om det egentlig ikke er lovlig i Norge), så 1200 IU går kanskje bra?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 19-08-13, 12:41   #20891
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Takk for kjapt svar, langaard!

Ser de har doser fra 400-1200 IU: hvor stor dose hadde du anbefalt? Så jo på iHerb-tråden at noen hadde fått doser på bortimot 5000 IU gjennom tollen (selv om det egentlig ikke er lovlig i Norge), så 1200 IU går kanskje bra?

Vi tar 5000iu

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-08-13, 12:46   #20892
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Vi tar 5000iu

Okei, supert, takk! Men kan jeg da gjøre det slik at jeg bestiller de på 1200 IU og så tar f.eks. fire kapsler (eller hva-det-nå-skulle-være) daglig? Og kan jeg isåfall ta alle samtidig eller bør jeg spre dem utover dagen?

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 19-08-13, 12:49   #20893
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Okei, supert, takk! Men kan jeg da gjøre det slik at jeg bestiller de på 1200 IU og så tar f.eks. fire kapsler (eller hva-det-nå-skulle-være) daglig? Og kan jeg isåfall ta alle samtidig eller bør jeg spre dem utover dagen?

http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=68 Anbefaler denne, en kapsel hver morgen

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-08-13, 12:58   #20894
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

http://bigvits.co.uk/products.asp?cid=68 Anbefaler denne, en kapsel hver morgen

Hm, jeg blir bare sendt til den første siden du linket til (den som viser en oversikt over tilskudd med doser fra 400-1200 IU).

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 19-08-13, 13:04   #20895
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

HØHØ. Ikke døm meg nå men jeg leser Matrevolusjonen for øyeblikket, og flere steder på nettet nevnes det "ekte feit smør"..
Hva er egentlig ekte smør?
Bremykt og brelett er fyfy, generelt bare bordsmør da? er melange margarin ekte smør?

Forvirra.no

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-08-13, 13:07   #20896
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Veronicakar, her.

HØHØ. Ikke døm meg nå men jeg leser Matrevolusjonen for øyeblikket, og flere steder på nettet nevnes det "ekte feit smør"..
Hva er egentlig ekte smør?
Bremykt og brelett er fyfy, generelt bare bordsmør da? er melange margarin ekte smør?

Forvirra.no

"Ekte smør" = meierismør (og setersmør, tror jeg)!

Bremykt, Brelett, Melange o.l. er IKKE ekte smør!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 19-08-13, 13:12   #20897
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

"Ekte smør" = meierismør (og setersmør, tror jeg)!

Bremykt, Brelett, Melange o.l. er IKKE ekte smør!

Tusen takk for oppklaringen!
Har brukt ganske mye melange i tro om at det var "ekte" smør. hah.
Hatt stabilt vekttap på 1kg i uken, men kaaanskje det hjelper å bytte til "ekte" smør! hehe!

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 19-08-13, 13:20   #20898
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det margarin er det ikke smør...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 19-08-13, 13:26   #20899
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Bremykt er smør+rapsolje.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 19-08-13, 13:30   #20900
Veronicakar
Juniormedlem
 
Veronicakar sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 37
Veronicakar er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Bremykt er smør+rapsolje.

Så da er Bremykt godkjent for ett generelt lavkarbo-kosthold? (sett bortifra personlige kh-grenser)

__________________


Veronicakar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no