Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

20 kg ned?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-03-11, 14:21   #26
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Jeg glemte å teste i går, så jeg snikveide meg heller i dag tidlig, og jammen sant var der 200g borte, så da må jeg jo være i ketose

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 14:42   #27
Ju9ta
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Sandnes
Alder: 43
Innlegg: 66
Ju9ta er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Joda, jeg skal ned 25 kg, håper jeg, før jeg starter fullt på jobb igjen i september etter endt mammapermisjon
Starta 14 janaur, og har fram til nå har 2 ukers opphold grunnet operasjon, men er på'n igjen for fullt nå

__________________
Ju9ta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse :) Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:07   #28
mirha
Juniormedlem
 
mirha sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sandefjord
Innlegg: 16
mirha er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei!
Jeg er også ny her, startet den 15.mars med ketolysekuren. Holder meg til max 15 karb om dagen. Nå går det veldig greit, men slet med svimmelhet og hodepine den første tiden. Er heller ikke spesielt sulten og det er fantastisk deilig!!
Skal ned rundt 40 kilo, så håper dette er løsningen for meg.

__________________
Startvekt: 122,0kg Ønskevekt: 78kg


mirha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:45   #29
Pepsi Mini
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
Pepsi Mini er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei. Slenger meg på her jeg også. Har brukt noen dager på å lese, handle inn og nå er det lav-karbo brød i ovenen, så i morgen braker det løs. Skal ned 20 kg

Pepsi Mini er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 18:59   #30
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Soyabrød
6 egg
2dl seterrømme
3dl soyaprotein
1ss bakepulver
1/2 dl olje (f.eks rapsolje)[/quote]

Hva er soyaprotein og hvor får jeg tak i det?

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 19:01   #31
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Soyabrød
6 egg
2dl seterrømme
3dl soyaprotein
1ss bakepulver
1/2 dl olje (f.eks rapsolje)

Hva er soyaprotein og hvor får jeg tak i det?

Helsekost. Jeg kjøpte det på sunkost, 270kr

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 21:36   #32
anka32
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Møre og Romsdal
Innlegg: 5
anka32 er på en erverdig vei
Smile

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Etter hvert måltid, eller om jeg allerede har planlagt alle måltidene. Så plotter jeg de inn på diett.no hvor jeg har profil, så ser jeg hvor mye det inneholder.

Ja oppskrift skal du få
Om du er usikker på hva og hvor mye du kan spise så er boken Slank med ketolysekuren kjempefin, halve boka omtrendt er kun godkjente oppskrifter og forslag til måltid.

Soyabrød
6 egg
2dl seterrømme
3dl soyaprotein
1ss bakepulver
1/2 dl olje (f.eks rapsolje)

Visp eggene sammen med rømmen og oljen.
Hell i soyaproteinet og bakepulveret.
Hell dette i ei brød form og stek ved 180C midt i ovnen i 45 minutter.

Husk å skjær tynne skiver, da blir det 0,5g karbo pr skive.

tusen takk dette må jeg prøve, men må skaffe soyaprotein først

anka32 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 21:54   #33
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

270kr ? Hvor mye får man for det?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:04   #34
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Det er ganske mye, med tanke på at man ikke bruker så mye av gangen.. 800g er det i en slik boks jeg kjøpte, og er av merket PF.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:09   #35
Jenta :)
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 1
Jenta :) er på en erverdig vei
Smile

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Heisann

Jeg er også ny, begynte på ketolyse på mandag så dette er min 5. dag. Det har gått strålende og egentlig over all forventning. Så mørkt på det å lage alt mulig av mat (HATER å lage mat) men heldigvis er jeg veldig motivert til dette..

Jeg har mål om å gå ned hvert fall 15 kg, helst 20 kg.

Til regret som lurte på disse stixene, jeg testet andre dag (kunne ikke dy meg) og da var det utslag men for å være helt sikker tok jeg en test dagen etterpå og da var den mørk lilla

Hei Er ny her,men har gått på ketolyse kuren en stund,men så at du har mørkelilla stix,det har jeg fått høre at betyr at man drikker for lite vann om den får den fargen,det ideelle er at den er rosa jeg drikker 4-5 liter vann hver dag,har alltid med meg en vannflaske i veska,bilen,på jobb overalt,så jeg får i meg masse veske,og da er stixen rosa

Jenta :) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 09:34   #36
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Jenta :), her.

Hei Er ny her,men har gått på ketolyse kuren en stund,men så at du har mørkelilla stix,det har jeg fått høre at betyr at man drikker for lite vann om den får den fargen,det ideelle er at den er rosa jeg drikker 4-5 liter vann hver dag,har alltid med meg en vannflaske i veska,bilen,på jobb overalt,så jeg får i meg masse veske,og da er stixen rosa

Hei

Vet man skal drikke mye vann, drikker vel kanskje 1,5 l til dagen..Men vann smaker SÅ utrolig lite så drikker heller pepsi max. Er ikke det lov?

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 09:59   #37
amnesia
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Alder: 30
Innlegg: 84
amnesia er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

skal ned 23 kg! Først ned til 60, deretter 55 og så 50 Så denne tråden henger jeg meg på!

amnesia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 14:56   #38
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av smokka, her.

Hei

Vet man skal drikke mye vann, drikker vel kanskje 1,5 l til dagen..Men vann smaker SÅ utrolig lite så drikker heller pepsi max. Er ikke det lov?

Det er "lov", men mange finner at de får stagnasjon i vektnedgangen av Pepsi Max og andre light-produkter. Du kan jo prøve, og om du går ned, så er jo det bra. Det andre problemet er at man opprettholder søtsuget ved å drikke kunstig søtet brus. Men, her må du nesten prøve deg frem selv.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 16:08   #39
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hva drikker dere da? Drikker dere bare vann eller?

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 16:32   #40
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

På hverdagene så langt, så drikker jeg 3L vann. Men i går så drakk jeg mindre vann og 0,5 dl pepsi max. Så det går i grunn kun i vann her..

Lurte litt på fun light saftene jeg, er det noen som vet om de er godkjente? Den inneholde 0 karbo, men der er søtningsstoffer da. aspartam og acesulfam K.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:09   #41
Peace
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Kongsvinger
Alder: 47
Innlegg: 7
Peace er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Heisan
Jeg er helt ny her inne. Søkte på lavkarbo fordi jeg er blitt satt på lavkarbokur da jeg mest sannsynlig lider av lekk tarm syndrom ( forårsaket av matintoleranse)
Da jeg skjønte at det ville føre til vektnedgang ble jeg kjempeglad. Har lagt på meg 17 kilo siste 3 årene. En del av dere ser ut til å vite en del om lavkarbo filosofien. Hva leser dere?

Peace er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ernæringsfysiolog Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:15   #42
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Peace, her.

Heisan
Jeg er helt ny her inne. Søkte på lavkarbo fordi jeg er blitt satt på lavkarbokur da jeg mest sannsynlig lider av lekk tarm syndrom ( forårsaket av matintoleranse)
Da jeg skjønte at det ville føre til vektnedgang ble jeg kjempeglad. Har lagt på meg 17 kilo siste 3 årene. En del av dere ser ut til å vite en del om lavkarbo filosofien. Hva leser dere?

Jeg går på ketolysekuren, kanskje det ikke er helt hva du er ute etter siden den er vel en av de mest 'ekstreme' av de med kun 15g karbo (kvinne) daglig. Generell lavkarbodiett kan spise mye mer enn det uten at jeg har satt meg skikkelig inn i deres kosthold.
Jeg har lest her inne, og i min favorittbok: Slank med ketolysekuren.
Jeg brukte ei uke på å sette meg inn i det, og handle inn før jeg begynte, så det er virkelig mye å sette seg inn i !

Lykke til med lavkarbo!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:16   #43
Peace
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Kongsvinger
Alder: 47
Innlegg: 7
Peace er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Hei Jeg drikker en del te fra helsekostforetningen. Lakrisrot kan anbefales den er mildt vanndrivende og er god for tarmene...drikker også Løvetann Te
Begge teene er anbefaling fra min ernæringsfysiolog. Hun har og gitt meg c vitamin da hun mener immunforsvaret kan svekkes etter en stud på slik kost. Hun anbefalte og blå Farris, men ikke drikke med kunstig tilsetningsstoffer

Peace er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ernæringsfysiolog Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:23   #44
Peace
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Kongsvinger
Alder: 47
Innlegg: 7
Peace er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Jeg spiser kun fisk, egg, viltkjøtt og fugl, samt grønnsaker som vokser over jorden, avokado og oliven. Har en meget dyr balsamikoeddik uten tilsetningsstoffer eller sukker som jeg bruker på salaten. Steker all maten i kokosfett. Jeg har absolutt ikke greie på dette med de ulike diettene, men en veninne av meg sa at jeg mest sannsynlig ville komme i en ketose tilstand hvis jeg bare spiser dette. ..Hva tror du?

Peace er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fra ernæringsfysiolog Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:23   #45
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Ja, det tenkte jeg å spørre dere om mens vi er inne på te...
jeg planlegger å legge inn ei fin bestilling på iherb og sukkerfritt til neste uke, og jeg lurer hva som er skikkelig godt (og godkjent under ketolyse) av te. Blir så skeptisk når det er så utrolig mye å velge mellom og jeg kjenner bare til de kjente og kjære som finnes her i norge.

Og er det noe godt på sukkerfritt som er verd å få med seg? f.eks til en lørdagskveld, eller bare generelt i mat og lignende.

Jeg kan også nevne her at nå, etter 2 dager i ketose, så er hele 0,5 kg borte! aww mine første 500g og jeg er mett etter hvert eneste måltid! Jeg er så fornøyd at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg og er kjempespent hva vekta sier etter ei fullført uke
Tenk da, jeg spiste alt for mye i går siden det var lørdag og følte meg skyldig etter å ha spist bacongull og confecta gele, men når jeg står opp dagen etter så er 300g borte på bare den dagen! åh dette er nok THE cure for meg ja!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 20:26   #46
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Peace, her.

Jeg spiser kun fisk, egg, viltkjøtt og fugl, samt grønnsaker som vokser over jorden, avokado og oliven. Har en meget dyr balsamikoeddik uten tilsetningsstoffer eller sukker som jeg bruker på salaten. Steker all maten i kokosfett. Jeg har absolutt ikke greie på dette med de ulike diettene, men en veninne av meg sa at jeg mest sannsynlig ville komme i en ketose tilstand hvis jeg bare spiser dette. ..Hva tror du?

For meg, så hørtes det kjempefint ut
Om du er usikker, så kan du sjekke på diett.no
Der fyller jeg inn alt jeg spiser etter hver dag, og følger med på at jeg ikke får i meg med enn 15g, så lang så bra.
Du kan også teste med ketostix, de gir utslag om du er i ketose.
Eller så kan du konkludere at du er ketose, om vekten går nedover på den type kost.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 00:08   #47
Lisa-pyon
Medlem
 
Lisa-pyon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Japan, Togane city
Alder: 33
Innlegg: 192
Lisa-pyon er ny på veien

Sv: 20 kg ned?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Så godt å se flere i samme båt! Jeg begynte i dag og jeg merker allerede nå at jeg kommer til å havne i diskusjon med meg selv noen kvelder framover, jeg er nemlig en som ser på kveldskos som noe godt å spise på osv og den delen virker vanskelig å avvenne meg.
Jeg skal ned minst 15 kg, men målet er 18kg og nå som alt annet har feilet meg, så setter jeg ketolyse på prøve. Føler jeg har vært på evig jakt etter den perfekte kur og denne er den eneste som har vært i nærheten av hva jeg leter etter.

Når fikk dere utslag for ketose? Jeg driver med ketostix, og selvfølgelig har jeg ikke fått utslag enda, men er nysgjerrig på når dere fikk det?

Hei! Jeg skal også ned 20kg og har holdt på et par uker, men pga dårlig råa og dårlig mat(for lite mat egentlig) har jeg alt kommet meg ned 9

JEg merket at eg kom i ketose med at jeg fikk mensen og at jeg raste ned i vekt, har ikke stix'a, og vet ikke om jeg gidder å kjøpe de, folk sier så mye forskjellig om dem her inne ;p

LYKKE TIL

__________________
Delmål: 70kg nådd!


Lisa-pyon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Larkarbo:) Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:00   #48
smokka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 27
smokka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Første offisielle veiedag idag etter ei uke..ned 1,8 kg Skal prøve å ikke drikke så mye pepsi max denne uken hehe..

smokka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 12:29   #49
sili
Juniormedlem
 
sili sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 16
sili er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Halloen, henger meg på denne tråden hvis det er greit..!! Har holdt på frem og tilbake et par uker... men nå når jeg har satt meg inn i dette for fullt er det bare å sette igang. Har dere en felles veiedag på denne tråden, eller??

__________________




sili er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:01   #50
MakkaPakka
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Midt på
Innlegg: 18
MakkaPakka er på en erverdig vei

Sv: 20 kg ned?

Her vil jeg også være med!
Jeg prøvde meg på ketolysekuren sist sommer, etter gutten min var ferdig meg puppen. Gikk ned seks kilo på tre uker, men så startet jeg på jobb og alt stoppet opp.

Nå begynner jeg på ny frisk - og finner støtte og inspirasjon hos dere andre

DETTE KLARER VI!!

MakkaPakka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no