Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Latterlige ferdigprodukter

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 19:39   #51
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Jeg har problemer med å se poenget med de ferdiblandingene med pannekakemiks f.eks- selv jeg, som er verdens dårligste kokk, greier å lage en pannekakerøre!

Nja... Praktisk om man skal på hyttetur f.eks. og ikke gidder bære med seg egg, mel og melk. Skjønt - vi har faktisk laget ferdig røre på forhånd og hatt den over på en gammel stor brusflaske, praktisk det også, men litt tyngre å bære enn en liten pulverpose.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:42   #52
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av timich, her.

Det hender at jeg kjøper ferdigkuttet salat, men det er mest fordi jeg liker å blande ulike salattyper - og dersom jeg både skal kjøpe en hel issalat, en hel friséesalat, en pakke ruccola og en hel hjertesalat så blir de gamle før jeg rekker å spise dem opp.

Jeg kjøper også en del sånne salatposer, særlig Dole Mini-Familie, den er akkurat passe til to måltider til meg, sper på med agurk, paprika og avokado. Men jeg kjøper ikke hele salathoder for de rekker jeg ikke å spise opp. Unntaket må være hjertesalat for de er såpass små at Lille Gubben og jeg klarer å spise to på et par dager.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:44   #53
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

går til pant om lappen fremdeles er leselig, ellers går den i plastsøpla.

De nye automatene leser ikke bare lapper, man får pant for de selv om lappen ikke er på.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 08:51   #54
scubadoo
Juniormedlem
 
scubadoo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 54
Innlegg: 37
scubadoo er på en erverdig vei

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Jeg kjøpte den teite potetmosen når den kom, jeg hadde dårlig tid og tenkte å lage pølse og potetmos( før LC) den kostet 30 kroner og jeg gikk ut i fra at det var ferdig mos som bare skulle varmes, men nei, det var en pose med knuste poteter, det hadde antagelig vært billigere å kjøpe ferdig potetmos på ett gatekjøkken, det eneste som kunne gjort dette produktet teitere var om det var en tom pose med oppskrift på potetmos trykket på innsiden.

__________________
En gentleman er en som kan spille trekkspill, men ikke gjør det.
scubadoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 11:28   #55
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.


samme er det om du kjøper ferdig revet OST, altså at det står OST på pakka. det er ikke lov til å blande ut produkter det står ost på. har heller aldri sett det har vært tilsatt noe ulumskheter i ferdig kutta grønnsaker og salater.

Det er faktisk ikke så mange år siden at det ble ryddet opp i dette og at alt som det står OST på, faktisk skal være skikkelig ost ystet av melk. Arla både er og var en stor synder der. Er ikke mange av deres produkter som faktisk er ost. Fremdeles så dukker det opp ting som er merket ost selv om det ikke er det. Så det er all grunn til å være forsiktig.

Når det gjelder omelett eggene så må jo Prior/Nortura og andre egg-grossister bruke opp alle klink- og blodeggene sine. Tro du meg de går ikke i søppla (har jobba på Prior) og eggepølser har vel gått ut av markedet nå tror jeg. Tror fremdeles jeg foretrekker å kjøpe dagsferske egg på torget og knekke dem selv jeg. Da også fri for tilsetningsmiddel....

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 23:22   #56
mats_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 44
mats_ har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har man råd til å drive og kjøpe sånt, isteden for det som tar litt lenger tid, men er billigere, så er det jo bare til gå for det. Strimla biffkjøtt f.eks. Er jo stor forskjell på prisen på kjøttstykker og strimla.. Og veldig lett å bare skjære det opp selv.

Korrekt, og husk at ferdigstrimlene basically er alt avskjæret som kommer etter de har stykka opp biffer. Høyere fettinnhold, hinner, sener og drit rett og slett.. seigere er de og siden en del kommer fra "ukurante" deler på biffene.
Samme me strimla svinekjøtt osv..

__________________



mats_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ket Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 23:58   #57
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Det er jo svindel

Det er i alle fall noen geniale pengemakere bak alle disse søppelproduktene maskert som en ekstraservice til forbrukeren, og til langt høyere pris. Men spørsmålet er jo om det burde være lovlig å lure forbrukere på den måten ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 08:29   #58
e84
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 112
e84 er på en erverdig vei

Sv: Latterlige ferdigprodukter

[quote=BenteR;1088659]Den omelett-greia har iallefall blitt den store vitsen her i huset.
Å lage omelett selv klarte guttene mine fra 10-års-alderen helt uten hjelp av ferdig omelettrøre fra Prior.
Ene guttungen min som er utdannet baker og drev det lokale bakeriet her ei tid forteller at i storindustrien har ferdig knekkede egg vært vanlig i lange tider. Litt logisk at bakeren ikke gidder å knekke 100 egg daglig da......

haha, her også. Den er bare så genialt TRAGISK! HVem kjøper noe sånn???

e84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo og trening Svar med sitat
Gammel 28-04-11, 09:19   #59
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av e84, her.

haha, her også. Den er bare så genialt TRAGISK! HVem kjøper noe sånn???

Som allerede påpekt her i tråden - revmatikere og andre som kan slite med hendene sine og ikke alltid er i stand til å knekke et egg. Nå er jeg ikke helt overbevist om at dette produktet ble lansert av hensyn til sånne som meg, altså, men jeg synes likevel ikke det er tragisk...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 18:22   #60
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Når det gjelder disse ferdige salatblandingene man kjøper i pose, så leste jeg en eller annen plass at disse er omtrent uten næring pga at når de pakkes, blir det brukt oksygen for å holde dem friske i ei uke eller to, og bakdelen med det er at næringa forsvinner.
Prismessig svarer det seg faktisk å kjøpe og lage salat selv, selv om man ikke klarer spise hele salathodet.
Jeg er ikke glad for tilsettinger i maten min, og når jeg ser hva som skjer med en blandet salat hjemme, selv om den pakkes tett, så VET jeg at noe er gjort for at disse ferdigkjøpte salatblandingene skal kunne holde seg i et par uker.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:01   #61
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Jeg fortalte ei eldre dame om endel av disse "latterlige ferdigproduktene". Vedkommede begynte å le.. Ikke fordi ferdigproduktene var latterlige, men fordi hun anså salathoder og andre ymse andre ting ble sett på som "sunnest og billigst" som man får kjøpt på butikken som "latterlige ferdigprodukter".

Det å kunne kjøpe HELE poteter, kål, tomater, agurk etc etc DET er ferdigprodukter det!! For ho var vant med å dyrke alt hjemme. PÅ verandaen. I krukker. Så alt er relativt angående hvor ferdig disse produktene er. Hun lager også yoghurt selv.

__________________
Æ står han a!

Sist redigert av Kanutten : 02-05-11 kl 19:07.
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:23   #62
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Vet ikke om det har stått her tidligere, men nå kan du få kjøpt ferdig kutta purreløk og rødløk. Sto i Aftenposten i dag.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:28   #63
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Vet ikke om det har stått her tidligere, men nå kan du få kjøpt ferdig kutta purreløk og rødløk. Sto i Aftenposten i dag.

Hæ! Haha! Eller... kremt
Nå pleier jeg å kjøpe frosne grønnsaker, da. Ferdig kuttet og ikke no søl på benken, også slipper jeg å fylle søplebøtta med grønnsaksavfall (noe det pleier å bli mye av). Så jeg er kanskje en av de som kjøper teite ferdigprodukter...

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:29   #64
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Men ferdigkutta løk er jo genailt. slipper man tårer i øya.

sto i dag og fikk nesten senebetennelse av å hakke opp kjøttdeigen. tenkte, genialt om det kommer ferdighakka kjøttdeig snart.hehe

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:31   #65
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Men ferdigkutta løk er jo genailt. slipper man tårer i øya.

sto i dag og fikk nesten senebetennelse av å hakke opp kjøttdeigen. tenkte, genialt om det kommer ferdighakka kjøttdeig snart.hehe

Du må kjøpe kjøttdeigen i Sverige. Den er lettere å hakke opp av en eller annen merkelig grunn.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:41   #66
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Prior omelett og andre 1-2-3 bakeprodukter blir mye brukt av de svaksynte i familien min. Personlig syntes jeg ikke slike produkter er tragiske dersom de dekker et reeelt behov, som feks forkleet for revmatikere eller ferdig stampet potetmos til de som ikke kan holde/skrelle potetene selv.

Sjokolade i barnegrøt derimot.. Ja DER har du et bortkastet produkt! Og hva med Amerikanernes "chez wiz"? Det er "ost" som er undertrykk på en boks (sånn ala crem topp). Hva i all verden er DET vits i? Ferdigtygget "ost" liksom??

lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 19:59   #67
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Festlig tråd

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:01   #68
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Når det gjelder disse ferdige salatblandingene man kjøper i pose, så leste jeg en eller annen plass at disse er omtrent uten næring pga at når de pakkes, blir det brukt oksygen for å holde dem friske i ei uke eller to, og bakdelen med det er at næringa forsvinner.
Prismessig svarer det seg faktisk å kjøpe og lage salat selv, selv om man ikke klarer spise hele salathodet.
Jeg er ikke glad for tilsettinger i maten min, og når jeg ser hva som skjer med en blandet salat hjemme, selv om den pakkes tett, så VET jeg at noe er gjort for at disse ferdigkjøpte salatblandingene skal kunne holde seg i et par uker.

Det er vel ingen som spiser salat for å få i seg næring? (håper jeg) Salat er jo nesten bare vann, så de næringsmidlene kan mer enn gjerne forsvinne for min del. De utgjør ingenting uansett.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:11   #69
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av aslaug, her.

Vet ikke om det har stått her tidligere, men nå kan du få kjøpt ferdig kutta purreløk og rødløk. Sto i Aftenposten i dag.

Det er jo supert! Å hakke grønnsaker er så vanskelig for meg at jeg er tvunget til å la være - eller håpe at samboern er hjemme og vil hjelpe, eller lage noe som bare skal bli puré, for da kan jeg bruke stavmikseren. Jeg er KJEMPEGLAD for alt av tilgjengelige grønnsaker som ikke sliter ut mine nerveskadde hender.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 20:16   #70
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Men ferdigkutta løk er jo genailt. slipper man tårer i øya.

sto i dag og fikk nesten senebetennelse av å hakke opp kjøttdeigen. tenkte, genialt om det kommer ferdighakka kjøttdeig snart.hehe

Ferdigkuttet løk har eksistert lenge. Vel, den frosne varianten. Både løk, gressløk, hvitløk, persille og oregano har jeg kjøpt ferdig oppkutta på bunnpris. Kjempkjekt!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 02-05-11, 23:03   #71
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Som allerede påpekt her i tråden - revmatikere og andre som kan slite med hendene sine og ikke alltid er i stand til å knekke et egg. Nå er jeg ikke helt overbevist om at dette produktet ble lansert av hensyn til sånne som meg, altså, men jeg synes likevel ikke det er tragisk...

Jeg ser den, men samtidig så forstår jeg ikke hvordan man greie å åpne kartongen om man ikke greier å knekke et egg. Bruker man hjelpemiddel av noe slag til kartonger?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 00:02   #72
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg ser den, men samtidig så forstår jeg ikke hvordan man greie å åpne kartongen om man ikke greier å knekke et egg. Bruker man hjelpemiddel av noe slag til kartonger?

Ja det fins hjelpemiddler for å åpne kartonger. Kan fås på hjelpemiddelsentralen for de som trenger det.


Disse ferdigproduktene har hjulpet meg enormt i perioder som kroppen ikke samarbeider så jeg skjønner godt at noen kjøper det. Nå har jeg ikke prøvd denne eggerøra men blir jeg noen gang så dårlig som jeg var så er det et godt alternativ for meg.
Jeg syns det var råteit når jeg så den første gangen men når jeg leste her inne så ser jeg at det kan være en hjelp å få ting litt ferdig i enkelte stuasjoner i livet.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 11:20   #73
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Jeg er nå enormt glad for at det finnes slike enkle løsninger jeg, da..
Ferdighakka grønnsaker er fryseren full av. Har noe friske grønnsaker i kjøleskapet, men ting som løk, purre, paprika etc befinner seg i poser i frysen. Himla enkelt å bare ta en neve her og en neve der, fremfor å kjøpe helt og kutte selv.

Men er det noe som virkelig irriterer meg, så er det alle ferdigrettene i frysedisken i butikken! Hvorfor i huleste har ikke butikken usalta smør når de har 28 forskjellige frossenpizzaer å velge mellom?

Jeg er også veldig glad for ting som ferdiggrilla kylling. Varm, vel å merke. Jeg kjenner jeg blåser en lang marsj i om krydderet inneholder sukker. Eller konserveringsmidler.

Eggerøre på kartong.. vel, det synes kanskje dumt for mange. Men for folk i farta, som kanskje bor trangt (bofellesskap, f.eks) i tillegg, så er det langt mindre stress å bare helle røre i panna og steke i vei, heller enn å finne frem bolle og visp, knekke egg, røre sammen,steke, vaske opp, rydde inn, vaske benken, og bære ut søpla.

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 14:50   #74
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Det er jo svindel

Det er i alle fall noen geniale pengemakere bak alle disse søppelproduktene maskert som en ekstraservice til forbrukeren, og til langt høyere pris. Men spørsmålet er jo om det burde være lovlig å lure forbrukere på den måten ...

meget godt poeng! Burde vært fokus på det ihvertfall - så de fikk svare for seg!

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-05-11, 15:51   #75
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Latterlige ferdigprodukter

Opprinnelig lagt inn av Minni1, her.

Ja det fins hjelpemiddler for å åpne kartonger. Kan fås på hjelpemiddelsentralen for de som trenger det.


Disse ferdigproduktene har hjulpet meg enormt i perioder som kroppen ikke samarbeider så jeg skjønner godt at noen kjøper det. Nå har jeg ikke prøvd denne eggerøra men blir jeg noen gang så dårlig som jeg var så er det et godt alternativ for meg.
Jeg syns det var råteit når jeg så den første gangen men når jeg leste her inne så ser jeg at det kan være en hjelp å få ting litt ferdig i enkelte stuasjoner i livet.

Kom til å tenke på en ting... Kan ikke du be om sånn tilskudd (grunnstønad) for spes mat grunnet sykdom?? Ferdig oppkuttet mat må jo være perfekt for deg! MEN det er jo fordyrende...

Jeg kunne be om det for poden som har adhd hvis jeg kunne legge frem kvitteringer på maten jeg kjøpte samt attest fra legen om at maten jeg kjøpte virket.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spis deg slank ferdigprodukter Lizzi Andre dietter 0 30-04-09 12:29
Div ferdigprodukter - hva er greit og hva ikke? Up-and-down Lavkarbo generelt 4 02-06-08 07:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no