Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-05, 18:39   #26
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Hvis jeg får meg kjæreste i nærmeste fremtid skal han ihvertfall ikke få ha mobilen i lomma altså!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 18:42   #27
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Det er ikke kun npr man får sms eller mobilen ringer, at man blir utsatt for stråling.

Mobilen skifter basestasjon om man forflytter seg. Med UMTS vil dette skje hyppigere, fordi UMTS trenger flere basestasjoner enn GSM. (Jeg har jobbet i NetCom )

Uansett - min kjære får ikke lov til å ha mobilen i lomma

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 18:44   #28
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Det er ikke kun når man får sms eller mobilen ringer, at man blir utsatt for stråling.
Mobilen skifter basestasjon om man forflytter seg. Med UMTS vil dette skje hyppigere, fordi UMTS trenger flere basestasjoner enn GSM. (Jeg har jobbet i NetCom )



Er det da man får sånn dydyttdyrydytt-lyder i stereoanlegget? (blant annet)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 18:46   #29
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

det kommer når det sendes signeler til din mobil (eller fra?) noen ganger tror jeg at det "sjekkes" hvor telefonen er, for det kommer uten at jeg får mld eller lignende...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 23:04   #30
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Så var den splittet!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 30-01-05, 23:05   #31
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

psst.. endre tittel også til mobil- og mikrobølge-strålings-debatten? ellernoesånt

(hmff.. jeg vil også bli moderator!)

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 09:30   #32
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

smosje: Tusen takk for fantastisk informativ info med henvisninger!! *bukker og neier* Jeg har lenge vært på utkikk etter det!

Vi har Micro, men den står på grovkjøkkenet et stykke unna der vi oppholder oss. Den brukes så godt som aldri og hvertfall aldri til lille prinsens mat. Når jeg er å kafe/restaurant og ber dem varme opp et glass med mat til sønnen min uten å bruke micro ser de veldig rart på meg (jeg har gjort det utrolig sjelden altså... egentlig bare på hotell tror jeg).

Når det gjelder stråling fra mobil, trådløs hustelefon og trådløs nettverk hjemme er det også noe som opptar meg veldig. Vi har alt det der, og server, sender og base til telefonen står på et rom tett inntil prinsens rom . Vi har allerede begynt å slå av server på natten, men vi må foreta flere grep. Selv bruker jeg nesten ikke mobilen til å snakke i og på hustelefonen bruker jeg alltid høytaler. Det som opptar meg der er at mannen min alltid har sin telefon på nattbordet, har den mye i lomma (hmm.... ikke rart det ble noen prøveomganger før prinsen ble til) og snakker mye i den

Dette har som sagt opptatt meg lenge og nå må noe gjøres!

Og til dere som sier at vi ikke er lagd av porselen og alt det der, så synes jeg dere er veldig dristig ettersom vi egentlig ikke aner hvilke konsekvenser strålingen faktisk vil gi på lang sikt!

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 31-01-05, 16:30   #33
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Thanks!

Forresten kom jeg på en ting som jeg glemte å si igår angående mikrobølgeovn!
MATEN er en ting, hvordan den smaker og hvilke næringsstoffer som forsvinner og ikke når man mikroerer den, blodet som gjør krumspring og alt det der, MEN - -

vil man eller bruker man mikrobølgeovn er det viktigste/smarteste å ikke stå i nærheten av mikrobolgeovnen når den er i bruk, da slipper man at mikrobølgene 'lekker' på en selv. Dette er det kanskje ikke så mange som tenker på, men det er i allefall en smart forhåndsregel å ta! Bare gå inn i et annet rom mens den holder på, så har man i allefall ungått strålingen på seg selv. For mikroen stråler jo ikke når den ikke er i bruk! (sier jo seg selv, men...)

Jeg har også fått anbefalt å legge en svær rosenkvarts opå/nær mikroen og andre sendere/strålere, den skal fange opp endel av strålingen. Legg en oppå TV'en for eksempel Litt new-age, da, men det funker visstnok!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 14:54   #34
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Her er litt mobiltelefon-info fra gronnhverdag.no (forresten vældi bra side! )

http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=1992

quoter også, jeg

Opprinnelig lagt inn av gronnhverdag.no


Mobiltelefoner, miljø og helse


Mobiltelefonen har for lengst erobret tronen som verdens mest populære elektroniske dings. Men selv om mobilen har mange fordeler er det viktig å være klar over at den kan innebære et helse- og miljøproblem hvis den ikke brukes riktig, eller hvis den ikke behandles forsvarlig når du skal kvitte deg med den.


Hva?

  • I 2004 ble det solgt mer enn 2 millioner nye mobiltelefoner i Norge til en samlet verdi av 5,33 milliarder kroner.
  • Alle mobiltelefoner inneholder stoffer som kan være skadelige for miljøet.
  • Disse stoffene vil i liten grad lekke ut under bruk, men vil slippe ut i miljøet hvis ikke mobiltelefonen leveres til forsvarlig avfallsbehandling.
  • Man vet at mobiltelefoner stråler under bruk, men man vet ikke sikkert om strålingen er skadelig for mennesker. Det samme gjelder stråling fra mobilmaster.
  • Stråling fra mobiltelefoner angis med en såkalt SAR-verdi (Specific energy Absorption Rate). SAR-verdier oppgis i Watt per kilo (W/kg). Jo lavere SAR-verdi, jo mindre stråling. EUs grenseverdi for stråling fra mobiltelefoner er 2,0 W/kg.
  • Det finnes to miljømerkeordninger for mobiltelefoner: TCO 01 og Blå Engel. Merkeordningene stiller bl.a krav til innhold av miljøskadelige stoffer og stråling. Foreløpig (februar 2005) er ingen telefoner merket.
Hvordan?

  • Vurdér om du kan bruke mobiltelefonen din litt lenger i stedet for å kjøpe ny.
  • Hvis problemet med den gamle telefonen er at batteriet lades ut for raskt, går det som regel an å bare kjøpe et nytt batteri. Det gamle kan du levere til forhandleren.
  • Som hovedregel kan du klage på mobilen og kreve gratis reparasjon i inntil fem år etter at du kjøpte den - forutsatt at skaden eller feilen ikke skyldes uvettig bruk. Les mer på nettsidene til Forbrukertvistutvalget og Forbrukerrådet.
  • Når du skal kvitte deg med din gamle mobil kan du levere den til en hvilken som helst forhandler av mobiltelefoner. De plikter å ta i mot, gratis og uten krav om nykjøp. De plikter også å sørge for miljøvennlig behandling av mobiltelefonene de samler inn. Les mer om innsamling av mobiltelefoner - og andre elektroniske produkter - her.
  • Velg en mobiltelefon med lav SAR-verdi (strålingsverdi). Du finner en oversikt over SAR-verdier for de fleste nyere telefoner på nettsidene til Mobile Manufacturers Forum, som er en internasjonal bransjeorganisasjon for mobilprodusenter.
  • Noen andre tips for å begrense strålingen mot hodet:
    • Invester i et handsfree-sett.
    • Send SMS/MMS-meldinger i stedet for å ringe.
    • Unngå lange samtaler i mobiltelefon.
    • Bruk telefonen minst mulig på steder med dårlig mobildekning. Årsaken er at telefonen stråler mest hvis dekningen er dårlig.
    • Ringer du mye fra bilen kan du vurdere å gå til anskaffelse av en utvendig mobilantenne. Metallet i bilen demper mobilsignalet, og vil føre til at mobilen stråler mer. En utvendig mobilantenne løser dette problemet.
    • Barn bør være spesielt forsiktige, siden nervesystemet og hjernen deres er under utvikling og er mer følsomt for ytre påvirkning. Barn kan også ta opp mer strålingsenergi gjennom hodet enn voksne.
  • En del mobiltelefoner oppfyller kravene til miljømerkeordningen TCO 01 selv om de ikke er merket. Dette innebærer bl.a at de avgir lite stråling. Sjekk hvilke telefoner dette gjelder på www.mobilmarkning.nu.
Hvorfor?

  • Å reparere mobiltelefonen vil i de fleste tilfeller være mer miljøvennlig enn å kjøpe ny.
  • Ekspertene er uenige om stråling fra mobiltelefoner kan være skadelig. Det sikreste man kan gjøre er å utsette seg for minst mulig stråling. Barn er mer følsomme for stråling enn voksne og bør være ekstra forsiktige.
  • Mobiltelefoner kan inneholde miljøgifter som bly, kadmium, kvikksølv og bromerte flammehemmere.
  • Årlig oppstår det om lag 144.000 tonn elektrisk og elektronisk avfall i Norge. Småapparater som mobiltelefoner utgjør bare en liten vektandel av dette, men inneholder langt mer miljøgifter i forhold til egenvekt enn f.eks. kjøleskap og større elektriske produkter. Derfor er det veldig viktig at mobiltelefoner - og all annen småelektronikk - leveres til gjenvinning.


__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 10-02-05, 18:14   #35
Zoë
Medlem
 
Zoë sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Innlegg: 415
Zoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt avZoë har veldig mye å være stolt av

Helt på (mikro)bølgelengde med deg når det gjelder farene ved bruk av mikrobølgeovn, Smosje!

Jeg har kastet min, og savner den ikke.

Jeg bekymrer meg imidlertid endel over pc`n som jeg sitter med i fanget.... Og det trådløse nettverket som har sitt utspring fra soverommet vårt....

__________________





Zoë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-03-05, 00:24   #36
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg har sittet med trådløs bærbar de siste 5 dagene.. og vil absolutt si at jeg merker det! Akkkurat som om jeg kjenner det på kroppen.. Jeg vet ikke jeg.. bare føler at jeg blir "strålet"... Klarer ikke å forklare.. men tror ikke at dette er direkte SUNT for meg, akkurat..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-03-05, 04:02   #37
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Men altså da,,, kan jeg altså gå med mobilen i bukselomma så slipper jeg å bruke kondom

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 23-03-05, 10:10   #38
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Husker det stod en laang artikkel om mikro og skadevirkninger i Mat&Helse en gang, tror det er et år siden eller noe.

Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 13:42   #39
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Noen som har mikrobølget i det siste?

Kom over denne tråden jeg sånn plutselig....

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 07-04-05, 16:45   #40
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Lise

Noen som har mikrobølget i det siste?

Kom over denne tråden jeg sånn plutselig....

Ikke jeg

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-06, 13:40   #41
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Angående stråling;

http://www.nettavisen.no/innenriks/article714299.ece


Sitat:

Fakta el-overfølsomhet:

• Elektromagnetiske felt finnes over alt rundt oss og kommer fra elektriske apparater. Fra mobiltelefonen sendes det høyfrekvente el-magnetiske felt. Fra varmekablene sendes det ut lavfrekvente felt. Bare en trådløs basestasjon kan gjøre et rom til en elektromagnetisk bakerovn.

• Stadig flere sier de har erfart at plager de assosierer med elektromagnetiske felt (EMF) har en ødeleggende virking på deres helse.

• Det er ennå ikke klarlagt noen vitenskapelig sammenheng mellom el- magnetisme og fysisk smerte.

• El-overfølsomhet er en betegnelse på et kompleks av helseplager.

• Erfaring tyder på at EMF og miljøgifter kan forsterke hverandre, som for eksempel kvikksølv fra amalgamfyllinger.

• Typiske symptomer er svie i huden, kløe, hodepine, kvalme, svimmelhet, hjertebank, depresjon, dårlig hukommelse og kramper.

• Foreningen for el-overfølsomme (Felo) er en idealistisk forening, som på frivillig basis arbeider for å hjelpe medlemmer og andre med råd og veiledning.

• Verdens helseorganisasjon (WHO) har holdt stødig fokus på el-overfølsomhet. De krever nå seriøs behandling av saken i Norge. Temaet er allerede drøftet i NOU 1995:20; «Elektromagnetiske felt og helse» og Rapport 4/97: «El-overfølsomhet» fra Helsedirektoratet. Ingen konklusjon er fattet.

Sitat:

Norge langt bak
I Sverige er el-overfølsomhet definert som et handikap. I Danmark blir hus taksert lavere dersom det er er en mobilmast i nærheten.

Helsedirektoratet i Norge ser på plagene som høyst realistiske, men toer likevel sine hender.

- Det vanskelige er å påvise en direkte link mellom plagene deres og elektromagnetiske felt. Hittil har det ikke vært mulig å vitenskapelig påvise disse plagene. Sverige har kommet lenger enn oss, og jeg må innrømme at vi har kjørt oss litt fast i prosessen, sier seniorrådgiver ved Helse- og Sosialdirektoratet, Arne-Birger Knapskog


Når jeg går under store strømlinjer (husker selvfølgelig ikke hva det heter i farten..) så får jeg en dirrende følelse i kroppen.

Noen her inne som har problemer med stråling?

Lurer på hvor mange plager nordmenn går, som de ikke vet hvor kommer fra - men som egentlig kommer fra stråling..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 16:42   #42
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Jeg kjenner mange som koker grønnsaker i mikro fordi de har hørt det bevarer alle næringsstoffene. Selv tror jeg det er helt motsatt, for jeg leste en artikkel en gang der det stod at 80 % av næringen i brokkoli forsvant i mikroen. Om det er sant eller ikke aner jeg ikke, men jeg tar ikke sjansen. Har jo komfyr og det tar ikke lange tiden å koke brokkoli heller. Dessuten smørdamper jeg den som regel.

Jeg bruker kun mikro til mikropopkorn, tining av matvarer (om jeg har glemt å legge dem til tining) og smelting av sjokolade (ikke alle typer som tåler det da). Skulle gjerne likt å ikke brukt den til NOE men...

Mange varmer jo både morsmelkerstatning og babymat i den, det ville jeg IALLEFALL aldri gjort.
Mange argumenterer med at det er så mye mer lettvindt å varme MME i mikro, men jeg gjorde ikke det og hadde det allikevel veldig enkelt; jeg kokte opp en liter vann, helte det på en ren stor flaske og hadde i kjøleskapet. Så helte jeg vannet i flasken og varmet DET i mikroen (for det gjør vel ikke noe, gjør det?) og tilsatte pulveret etterpå og ristet.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 17:14   #43
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Opprinnelig lagt inn av smosje

og man vet at mikroen det er helseskadelig. Det er ingen nødvendighet å bruke den..

vet vi egentlig det???

kattene mine er helseskadelige for meg,allergiske reaksjoner.

Det finnes mennesker som ikke kan være i nærheten av elektriske apparater.

Det viser seg at det er større kreftsannsynlighet i nærheten av høyspentledninger.

Folk blir syke av Radonstråling i jorden.

Det finnes tilogmed noen som ikke tåler lys overhodet,og må sitte i mørket med stearinlys hele livet.

Det er bare å fortsette, det finnes ikke mange ting her i verden absolutt alle kan leve med,så jeg fortsetter å ha microovnen,selv om jeg ikke bruker den så ofte.

Jeg kan like gjerne bli påkjørt av en bil i morgen som å dø av microovnen...

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 20-08-06, 17:22   #44
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men altså..

Man dør av å røyke. Og når folk som røyker, bruker argumentet "jeg skal dø av noe" når de blir spurt om hvorfor de røyker.. synes jeg det er for dumt, rett og slett.

Jeg syns mofe sa det bra her altså. Selv om man kan dø av alt, trenger man ikke utsette seg for det man vet/tror er skadelig når man har alternativer. Å feks. bli påkjørt er jo ikke noe man gjør med vilje heller.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 12:52   #45
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Dette synes jeg var veldig interessant!
her er linken til Mat & Helse:
http://www.matoghelse.no/mat/2006/03...roboelger.aspx

Noen som har synspunkter? jeg bruker mikrobølgeovn til nesten alle måltidene mine, da jeg lager store porsjoner som jeg deler opp og spiser utover i uken. Og på jobb er det vel eneste mulighet til å få varmet opp maten. Kanskje bortsett fra vannbad i vasken..

Tror jeg skal redusere bruken, jeg!

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 18:23   #46
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Opprinnelig lagt inn av smosje, her.

Pga at mikrobølgene arbeider på samme frekvens som vann som koker, så kokes vannet i maten.

He, he....mikrobølgene arbeider på samme frekvens som vann som koker

Samme frekvens som 100 grader, altså?? Tror noen blander sammen en del begreper...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 18:28   #47
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg kokte opp en liter vann, helte det på en ren stor flaske og hadde i kjøleskapet. Så helte jeg vannet i flasken og varmet DET i mikroen (for det gjør vel ikke noe, gjør det?) og tilsatte pulveret etterpå og ristet.

Mikrobølger er elektromagnetiske svingninger, som bl.a. setter vann- og fettmolekyler i bevegelse. Mikrobølgene får molekylene til å vibrere med så stor hastighet at det dannes varme.
http://matportalen.no/artikler/2004/...ikkel_print.pt

Det er nok helt trygt å varme opp vann, vil jeg mene.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 18:37   #48
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Debatt: Hvor farlig er strålingen?

Litt morro med mikrobølgeovnen finner du her:
http://ikkepedia.org/wiki/Mikrob%C3%B8lgeovn

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Debatt om søtstoff! MHM Lavkarbo generelt 32 27-11-04 19:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no