Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hjelp! Er fleskfars lik medisterfarse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-08, 12:07   #1
Philippa
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 79
Philippa er ny på veien

Hjelp! Er fleskfars lik medisterfarse?

Hei, kan noen svare meg på om svensk fleskfars er det samme som norsk medisterfarse ?

Medisterfarsen er jo malt storfekjøtt med 14% fett, TØRRMELK, og 4g POTETMEL, per 100gram

Kan eg da bruke det til å lage Skaldemans Bantarbiff, og Wallenberg Fakirbiff ???

Haster.

__________________
Philippa sin dagbok.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16426

EG SENDER MEG SJØL KJÆRLIGHET.
Philippa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skademan 50+/egen Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 12:26   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Hjelp ! Fleskfars Er Lik Medisterfarse ???

Fläskfärs er i utg pkt grisekjøttdeig. Nötfärs er storfekjøttdeig. Du får også blanding. Vet ikke om de finmalte inneholder karber. Da må det stå på pakken iallefall.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 12:57   #3
Philippa
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 79
Philippa er ny på veien

Sv: Hjelp ! Fleskfars Er Lik Medisterfarse ???

Opprinnelig lagt inn av energibunten, her.

Fläskfärs er i utg pkt grisekjøttdeig. Nötfärs er storfekjøttdeig. Du får også blanding. Vet ikke om de finmalte inneholder karber. Da må det stå på pakken iallefall.

Medisterfarsen inneholder malt kjøtt, 14% fett, krydder, 4g POTETMEL per 100gram, og 2g TØRRMELK per 100 gram.

Kan eg likevel bruke den ? Hva er alternativet ?

__________________
Philippa sin dagbok.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16426

EG SENDER MEG SJØL KJÆRLIGHET.
Philippa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skademan 50+/egen Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 13:08   #4
Nena
Seniormedlem
 
Nena sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Nordpå
Innlegg: 2.451
Nena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastiskNena er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp ! Fleskfars Er Lik Medisterfarse ???

Det er vel det samme som medisterdeig, altså uspedd kjøttdeig av svin, med relativt høyt fettinnhold? Medisterfarse er jo spedd, slik du skriver, og er ikke det Skaldeman bruker. Jeg kjøpte medisterdeig til jul i ferdigpakket utgave på ICA, men ellers har jeg ikke sett det i butikk her jeg bor. Tror nok helst man må til slakter for å få tak i det.

__________________
~ Nothing happens until you decide ~

Nena
Nena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nena inspirert av Skaldeman, Lutz, OE... Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 13:25   #5
Dilly
Seniormedlem
 
Dilly sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.886
Dilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressursDilly er en virkelig god ressurs

Sv: Hjelp ! Fleskfars Er Lik Medisterfarse ???

Enig, medisterdeig er bare malt kjøtt og fett, uten tilsetning.

Jeg bestilte 3 kg hos slakteren. og fikk det neste dag altså. Dyrt, 100 kr pr kg.

Jeg har kjøttkvern, så nå har jeg vært på Obs og kjøpt veldig billig surret svinestek til ca 39 kr kg. Det må vel gå like greit?

Jasså, du vil også prøve? Hehe, jeg har samme menyen for 3. dag på rad nå

__________________

Dilly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 15:05   #6
Philippa
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 79
Philippa er ny på veien

Sv: Hjelp ! Fleskfars Er Lik Medisterfarse ???

Opprinnelig lagt inn av Dilly, her.

Enig, medisterdeig er bare malt kjøtt og fett, uten tilsetning.

Jeg bestilte 3 kg hos slakteren. og fikk det neste dag altså. Dyrt, 100 kr pr kg.

Jeg har kjøttkvern, så nå har jeg vært på Obs og kjøpt veldig billig surret svinestek til ca 39 kr kg. Det må vel gå like greit?

Jasså, du vil også prøve? Hehe, jeg har samme menyen for 3. dag på rad nå

Hei, eg fant løsningen.

Butikken min maler opp akurat det eg vil ha bare eg sier fra to dager i forveien.

Og de har reint flesk som er kjempebillig. De selger det ikke inne i butikken, men bruker det i sin egen produksjon.

Så et er sånn man skal gjøre.
Dette var en virkelig hyggelig butikk. Visste ikke at det var mulig å få bestille etter eget ønske.

Så noen ganger lønner det seg å spørre da. Nå ble eg glad.

Ha en god helg.

__________________
Philippa sin dagbok.
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=16426

EG SENDER MEG SJØL KJÆRLIGHET.
Philippa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skademan 50+/egen Svar med sitat
Gammel 30-04-08, 14:53   #7
Human
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 64
Innlegg: 27
Human er ny på veien

Sv: Hjelp! Er fleskfars lik medisterfarse?

Vet ikke om den er nevnt her før.... men Gilde har en "Kvernet Familiedeig" som er halvparten storfe/svinekjøtt. Protein 17gr - karbo 0gr - fett 18gr.

Med det fettinnholdet burde den jo dermed være mitt i blinken for Skaldemans kjøttkaker.

Selv kjøper jeg 3-4 pakker à 400gr. Blander alt med 2-3 egg, en god slump olivenolje samt en finhakket løk og litt krydderier.
Steker kakene tre og tre i panna i godt med smør.
De blir helt utmerket, relativt luftige (ikke harde kanonkuler) og kan gjerne lages helt uten salt.(iflg.innholdbeskrivelse inneholder deigen 1%salt) - De smaker fremdeles meget godt !

Spises med en god klatt majones. Anbefales !

Human er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Norsk Medisterfarse = Svensk Fleskfars ? Philippa Middag 1 22-02-08 18:02
Treng litt hjelp! Gro South Beach 7 11-05-06 22:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no