Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvordan oppbevare kornblanding?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-08-12, 12:58   #1
gompeline
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 95
gompeline er på en erverdig vei

Hvordan oppbevare kornblanding?

Hei. Har tidligere lagd knekkebrød lavkarbo og opplevde at de muglet etter noen dager i romtempratur og tror at det kanskje skjer med kornblandingen også.
Selv med tett boks er det best å oppbevare den i kjøleskap??Eller klarer den seg i skapet??

Tusen takk for svar.

__________________





Gompeline`s_journal
gompeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-12, 22:40   #2
gompeline
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 95
gompeline er på en erverdig vei

Sv: Hvordan oppbevare kornblanding?

Jeg ser at det ble mye tørrere enn knekkebrødet jeg lagde for et par år tilbake,,,så da går det vel fint i kjøkkenskapet tenker jeg..

__________________





Gompeline`s_journal
gompeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 17:21   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan oppbevare kornblanding?

Mine knekkebrød står i tett box på kjøkkenbenken. Mine har alltid blitt spist opp innen en måned, og de holder iallefall helt fint den tiden.
Viktig når man lager knekkebrød og tørke dem skikkelig gjennom i ovnen og avkjøle dem helt, før de legges i box.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 06-08-12, 22:50   #4
gompeline
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2012
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 95
gompeline er på en erverdig vei

Sv: Hvordan oppbevare kornblanding?

Det var sikkert det som hadde skjedd at jeg ikke hadde stekt dem lenge nok så de ikke ble tørre nok. Takk for tilbakemelding.

__________________





Gompeline`s_journal
gompeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 10:33   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan oppbevare kornblanding?

Veldig viktig dette med full avkjøling på rist før pakking også. Varme knekkebrød avgir damp i boks -> fukt & mugg...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-08-12, 11:00   #6
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Hvordan oppbevare kornblanding?

Mine (dvs nannas...) knekkebrød har overrasket meg ved å holde i ukesvis, også på ferietur i varm bil osv.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 14:16   #7
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hvordan oppbevare kornblanding?

Jeg oppbevarer knekkebrødene i metallbokser, det fungerer best. I for tette plastbokser kan de bli myke. Frokostblanding kan oppbevares i krukke (med lokk), store glass, f.eks. Norgesglass). Nøtter bør ikke oppbevares for lenge i lys, spesielt ikke sollys, de kan bli harske. Jeg ønsker meg hylle på veggen til alle mine Norgesglass, de inneholder alt fra sukker (!) til fiberhusk.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-12, 19:30   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan oppbevare kornblanding?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Jeg ønsker meg hylle på veggen til alle mine Norgesglass, de inneholder alt fra sukker (!) til fiberhusk.

Jeg har en drøss Norgesglass på hytta og de inneholder bl.a. fine steiner, sysaker, kongler, hvetemel, sukker, sukrin og havregryn. Norgesglass er så fiiiiine!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 11-08-12, 01:26   #9
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Hvordan oppbevare kornblanding?

Hipp hurra for Tupperware, sier jeg bare
Alltid geniale bokser til ethvert bruk!!

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppbevare ostechips? Lunaluna Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 19-02-11 22:21
Tipse hverandre om hvordan hindre at man sprekker/ hvordan sprekke mest elegant ada-emilie Lavkarbo generelt 17 07-02-11 08:59
Hvordan oppbevare pizzaknecks? elisapisa Lavkarbo generelt 1 21-03-09 12:24
Hvordan oppbevare frokostpannekakene? Lovehandle Ketolysekuren 3 03-08-07 12:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no