Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Lavkarbobøker

Lille Måne med e-bøker

Lavkarbobøker Bøker som omhandler de ulike lavkarbokostholdene. Enten direkte eller indirekte. Fakta, oppskrifter, lister og personlige erfaringer...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-11, 09:43   #1
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Lille Måne med e-bøker

Hei og hopp alle sammen!
Hvis dere har lyst til å utforske mulighetene med e-bøker, så kan jeg tipse om at vi i Lille Måne i dag lanserer noen utvalgte bøker (Skaldeman, Dahlqvist, Litsfeldt) til kr 49,- ! Dette er vårt lanseringstilbud på e-bøker som varer ut april. Vi kommer til å legge ut nye titler kontinerlig ut mars.

Vennnlig hilsen JAN!

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 09:51   #2
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Opprinnelig lagt inn av janmesi, her.

Hei og hopp alle sammen!
Hvis dere har lyst til å utforske mulighetene med e-bøker, så kan jeg tipse om at vi i Lille Måne i dag lanserer noen utvalgte bøker (Skaldeman, Dahlqvist, Litsfeldt) til kr 49,- ! Dette er vårt lanseringstilbud på e-bøker som varer ut april. Vi kommer til å legge ut nye titler kontinerlig ut mars.

Vennnlig hilsen JAN!

Hei! Dette var spennende - men jeg kommer helt til netaxept-betalingssiden uten å på noe tidspunkt bli fortalt hvilket filformat e-boka er i. Har lett etter denne informasjonen ellers på sidene, men uten hell. Kanskje jeg bare er litt blind? Informasjonen vil jo være relevant for de av oss som lurer på om vi kan trikse oss til å få lest disse bøkene på en kindle.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 10:12   #3
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Jeg har Amazon kindle, kan jeg lese bøkene på den????

Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:32   #4
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Ny på LCHF, hvilken bok?

Hallo i luken
157: EPUB er formatet! Kan lastes ned inntil 5 ganger :-)
Tami: Amazon Kindle er et helt eget format, og Amazon tar en FORMUE for å distribuere elektroniske bøker til Norge. Men vi har GI-Null der av Skaldeman, bare for å teste litt.

Jeg mener at ebøker i Norge har vært priset sykt høyt, i dag har vi hatt masse presse her, så jeg er spent på reaksjonene ... 49,- er tilnærmet likt det prisnivået som svenskene har.

Lykke til !

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:36   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lille Måne med e-bøker

Sitat:

157: EPUB er formatet! Kan lastes ned inntil 5 ganger :-)

Da skal det fungere knirkefritt med iBooks på iPad? Er det noe DRM?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:40   #6
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lille Måne med e-bøker

Jeg er ikke så avansert innen den tekniske verden, e bok, er det bok på pc? kan den leses på vanlig pc? (IE)

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:43   #7
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lille Måne med e-bøker

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg er ikke så avansert innen den tekniske verden, e bok, er det bok på pc? kan den leses på vanlig pc? (IE)

Calibre kan brukes til å lese Epub-bøker på Windows, Mac og Linux: http://calibre-ebook.com/

Har du en iPad/iPhone så kan du lese Epub i Apples iBooks: Last ned iBooks-appen fra iTunes AppStore, dra Epub-filen inn i iTunes biblioteket, plugg inn iPad/iPhone og synkroniser.

Endret: Dette fungerer ikke med Lille Månes e-bøker siden de innholder Adobe DRM (kopisperre)

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 15-03-11 kl 14:19. Årsak: DRM
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:52   #8
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Lille Måne med e-bøker

Vi har testet på IPAD (med Bluefire) - det funket helt fint.
Jeg får min tekniker Jens til å svare på de andre spørsmålene.
mvh Jan

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:52   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lille Måne med e-bøker

Jeg har ikke prøvd, men Calibre skal også kunne konvertere bøker fra epub til Kindle (.mobi).

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 13:52   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lille Måne med e-bøker

Hørtes spennende ut!
Nice price i alle fall

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:02   #11
JensLM
Nytt Medlem
 
JensLM sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
JensLM er på en erverdig vei

Sv: Lille Måne med e-bøker

Det er desverre Adobe-DRM på bøkene. Man kan lese den med de leserbrettene som støtter Adobe eller med iPhone/iPad, Android og PC/Mac.

Man må ha en Adobe ID for å kunne bruke bøkene pga Adboe DRM. https://www.adobe.com/cfusion/member...nf=1&loc=en_us

Les mer her: http://blogs.adobe.com/digitalpublis...ported-devices

JensLM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderdiett Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:05   #12
JensLM
Nytt Medlem
 
JensLM sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
JensLM er på en erverdig vei

Sv: Lille Måne med e-bøker

For de litt mer teknisk avanserte er det oppskrifter på alt på Google. Men vi må holde oss på linja og beskytte forfatterenes rettigheter med DRM.

Hvis det er flere spørsmål eller uklarheter så er det bare å spørre.

Vi kommer nok til å legge ut mer informasjon på nettsiden etterhvert om hva som må til for å bruke eboken

JensLM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderdiett Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:12   #13
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lille Måne med e-bøker

Dette var skuffende, JensLM. Men dere har e-bøker til kurant pris, det er jo et skritt i riktig retning.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:26   #14
janmesi
Medlem
 
janmesi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 404
janmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snilljanmesi er virkelig snill

Sv: Lille Måne med e-bøker

Vi er tidlig ute - og jeg er veldig oppgitt over andre norske forleggere som i flere år har kommet med påstander som "e-bøker blir dyrt", "dette er vanskelig", "bokhandlerdød", osv.

I år blir det nok litt prøving og feiling, jeg mener vi har gjort et godt bidrag i å gjøre e-bøker mer tilgjengelig med å prise de rimelig.

Vi skal legge ut cirka 40 titler i mars måned, alle til kr 49,- ut april. Så får vi se hva vi gjør etter det, men at en vanlig e-bok skal koste over 200 kroner, er helt bak mål. Tullball!

Både DN og Aftenposten har dekket vår lansering i dag, så kanskje blir det god dekning i avisene i morgen.

__________________
Beste hilsen fra Jan M - Lille Måne
"Selvsagt skal du ikke spise dyrefett!" (VGs Vektklubb) www.lillemaane.no
janmesi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Wolfgang Lutz Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 14:35   #15
JensLM
Nytt Medlem
 
JensLM sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 4
JensLM er på en erverdig vei

Sv: Lille Måne med e-bøker

Takk for interessen, HP. Vi vil ut med ebøker fort men vi er ikke klar for en rettsak med store copyright organisasjoner eller bli uvenner med forfattere. Tenk deg om Atkins-organisasjonen fant ut at vi hadde lagt ut deres bok drm-fritt...

For tiden er det tilbudet vi har laget det beste vi kan gjøre.

Forlagsbransjen (spesielt i Norge) er ekstremt (!) konservativ og vi tar ett skritt av gangen.

JensLM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderdiett Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:38   #16
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Lille Måne med e-bøker

Jeg skjønner at dere må forholde dere til det rettighetshaver vil gå med på, også om det gjør ting vanskeligere og/eller begrenser mulighetene for oss som ønsker å kjøpe og lese en bok.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:17   #17
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Lille Måne med e-bøker

Takk for info!

En epub kan jeg jo lese på telefonen min om jeg lyster, men jeg vil ikke øynene mine så vondt. Skaldeman-boka i kindle-format har jeg eid i noen måneder, dog!

(Som et lite "forresten" til andre kindle-eiere - det er flust av atkins-bøker og atkins-oppskriftshefter tilgjengelig. På engelsk, vel og merke)

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lille Måne fårikål janmesi Festmat 6 04-10-10 20:37
bøker Trolljenta Optimal Ernæring 2 22-11-06 11:54
Bøker!! Hyper Spørsmål og svar 9 13-09-06 23:45
bøker susanna Dr Lindbergs 6 20-01-06 22:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no